Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Het is in de eerste plaats Queen + Adam Lambert, en niet Adam Levine. Dat maakt een groot verschil, want Adam Lambert is zo'n over the top gay X-Factor persoon. Dat is zo'n beetje hetzelfde als dat Nirvana opnieuw zou gaan touren met Chad Kroeger van Nickelback als zanger, omdat die toevallig een baard, lang haar en een rauwe stem heeft. Ergens klopt het plaatje wel, maar ze kiezen er iemand uit die niet meer gehaat kan worden door een groot deel van het vroegere publiek.

@niekvondeling Glastonbury wordt het niet voor Muse. Dit is een uitspraak van de baas van Glastonbury en Muse heeft er al een geheadlined:

Begin september liet Glastonbury-baas Michael Eavis weten dat de headliners voor 2014 acts zullen zijn die nog niet eerder op het festival hebben gespeeld. “Het zullen drie bands zijn die nog niet eerder op het festival gespeeld hebben, dat is belangrijk”, aldus Eavis. “Er zijn niet veel bands meer over die nog niet op het podium van Glastonbury hebben gestaan, ik heb geprobeerd om de bands die nog op mijn verlanglijstje staan te overtuigen, ik denk dat het met deze drie wel gelukt is”.

http://www.maxazine.nl/2013/10/17/eerste-naam-glastonbury-2014-bekend/

Dus dat ene festival waar ze het steeds over hebben is of Roskilde of Sziget of Rock Werchter.

Jongens, ik heb net de dvd van Muse live at Rome Olympic Stadium gekeken, twee conclusie's:

1. Ik baal dat ik van de zomer niet naar Boutique/A'dam ArenA ben geweest om de 2nd Law tour te zien;
2. Ik ga huilen als ze Werchter niet gaan afsluiten :'(

@Joske
Dat is wel ff een verschil ja, ik was al enigszins verbaasd toen ik Adam Levine zag staan... Hoewel ik het ook best wel zag gebeuren eigenlijk.

Anyway, het zou wel vet zijn als Queen komt, zeker weten een dikke afsluiter, maar ten eerste ga ik dan dus huilen om Muse en ten tweede zie ik het sowieso niet gebeuren. Ik zie het gewoon niet voor me, Queen op een festival, die moeten gewoon lekker stadions enzo doen, past veel beter naar mijn idee. Of het moet een Brits festival zijn... Ze hebben zeker nog nooit op Glastonbury gestaan? Dat zie ik dan wel weer gebeuren namelijk...

In Groot-Brittannie gaat al helemaal niemand hen boeken... Sonisphere hun tijdelijke faillisement hing gedeeltelijk samen met gruwelijk slechte kaartenverkoop voor headliner Queen + Adam Lambert...

Ik heb trouwens net eens filmpjes gekeken op youtube, en los van de awesome gitaarsolos komt dat gewoon over als een Queen coverband. Beetje hetzelfde als The Doors zonder Jim Morrison, en die kregen destijds niet eens een subplaats op Suikerrock, zegt al genoeg.

Maar dat optreden op Suikerrock zit wel ( samen met Roger Waters The Wall) in mijn geheugen gegrift! Ray was echt fe-no-me-naal, samen met Lord de beste toetsenisten vind ik.

Was wel een legendarische affiche die dag in Tienen: Triggerfinger warming up, erna The Doors ( Ray en Robbie ), John Fogerty en dan nog gieren met ZZ Top!

Anyway, 3 bands dat niet op Werchter zullen staan, dus deze mogen we ook al schrappen ( om toch even on-topic te blijven :D )

Dit zijn misschien kanshebbers om op Rock Werchter te staan (qua 'Barn' formaat): Foals, Selah Sue, Miles Kane, Blood Red Shoes, Imagine Dragons, Mando Diao, De Staat, The Temper Trap, Young The Giant, Crystal Fighters, Mastodon/Ghost, The Wombats, Foster The People, CHVRCHES, The 1975, Kodaline, Maxïmo Park & The Kooks.

Dit zijn misschien kanshebbers om op Rock Werchter te staan (qua ‘Barn’ formaat): Foals, Selah Sue, Miles Kane, Blood Red Shoes, Imagine Dragons, Mando Diao, De Staat, The Temper Trap, Young The Giant, Crystal Fighters, Mastodon/Ghost, The Wombats, Foster The People, CHVRCHES, The 1975, Kodaline, Maxïmo Park & The Kooks.

Ik hoop dat je gelijk hebt, zou een mooie lijstje zijn! The Virginmarys erbij en ik ben blij. En wat de plek van Imagine Dragons betreft: ik hoop niet dat ze rond de middag op main staan, dat zou denk ik een beetje een dooddoener zijn voor de sfeer. Ik vind ze juist perfect bij een eind middag/begin avond spot in een tent passen, niet in de open lucht...

Volgens Zegut staan Alice in Chains, Mastodon en Ghost op dezelfde dag als Iron Maiden (donderdag dus) op Main Square. Mastodon en Alice in Chains op vrijdag op Werchter, Ghost naar Graspop en geen metalvoorprogramma voor Metallica dan?

Ik heb mijn naam trouwens kunnen veranderen :D (Joske)

Denk niet dat ze Mastodon op vrijdag gaan zetten, dat is echt wel een band voor Metallica fans. Allice in Chains zie ik nog wel op vrijdag staan.

Denk niet dat ze Mastodon op vrijdag gaan zetten, dat is echt wel een band voor Metallica fans. Allice in Chains zie ik nog wel op vrijdag staan.

Bwa, Mastodon hebben ze in 2012 ook gewoon op de Jack White-dEUS-Pearl Jam dag gezet. Sinds The Hunter spreken die een iets breder publiek aan, en in The Barn (met eigen visuals) kan dat een enorm vette show worden.

Wat best wel vreemd is, is dat Muse eigenlijk ieder land wel gedaan heeft in Europa deze tour, behalve Denemarken... Maakt dat Roskilde logischer of onlogischer? Ik zou zeggen dat dit betekent dat ze dus niet heel erg groot zijn in Denemarken...

Verder zie ik dat The 2nd Law niet verder kwam dan de tweede plaats. Zou zeker mee kunnen spelen in de keuze van Muse om al dan niet voor Muse te kiezen.

Verder zie ik dat The 2nd Law niet verder kwam dan de tweede plaats. Zou zeker mee kunnen spelen in de keuze van Muse om al dan niet voor Muse te kiezen.

De tweede plaats waar? En wie kiest er al dan niet voor Muse?

Sorry, misschien wat onduidelijk. 2e plaats op de Deense albumchart. En haha met Muse bedoelde ik Roskilde. Ben moe...

Haha snap ik... Maar wel duidelijker nu ;-) In dat geval zou ik inderdaad zeggen dat Muse niet naar Denemarken ging omdat ze daar niet groot genoeg zijn voor een stadionshow, maar dat geeft nu wel het risico dat ze het willen compenseren met een festivaloptreden. Daar hoef je ten slotte minder groot voor te zijn, Arctic Monkeys zal de ArenA ook niet uitverkopen ;-)

Ik denk dat je iets te veel aan het overanalyseren bent wat betreft Muse en die mogelijke data. Voor hun verjaardagsoptredens gaan ze sowieso voor het grootste gaan, en daarop gaan de data van hun vorige tour en de verkoopscijfers van hun meest recente plaat weinig invloed hebben. Werchter en Roskilde springen er inderdaad uit als Moskou niet de enige datum zou zijn, en Werchter heeft een lichte voorsprong wat betreft de band met Muse. Concreter dan dit zou ik nog niet durven denken.

Jawadde, ben eventjes aan het rondneuzen rond headliners voor Glastonbury.
Komt erop neer dat Fleetwood Mac praktisch zeker is/was, aangezien er bij één van de leden onlangs helaas kanker is vastgesteld denk ik dat dat wel eens een domper kan worden!

Andere vaakvernoemde gokjes zijn:
realistisch: Depeche Mode, Prince, FF, Black Sabbath
Daft Punk, Arcade Fire, Kasabian, Elbow

Dan staan er ook nog wat speciaaltjes tussen: David Bowie, Oasis, Pink Floyd ( heeuij :D )en Led Zeppelin ( heeuij :D ).

Welke namen staan al vast: Lilly Allen (selfconfirmed), Dolly Parton ( net daar een obvious gaatje in haar agenda ).

Adele is trouwens ook een sterk gerucht, maar dat is niets voor Werchter, echt typisch Brits zo'n headliner.

Een gokje: Adele - Arcade Fire - David Bowie

Jawadde, ben eventjes aan het rondneuzen rond headliners voor Glastonbury.
Komt erop neer dat Fleetwood Mac praktisch zeker is/was, aangezien er bij één van de leden onlangs helaas kanker is vastgesteld denk ik dat dat wel eens een domper kan worden!

Andere vaakvernoemde gokjes zijn:
realistisch: Depeche Mode, Prince, FF, Black Sabbath
Daft Punk, Arcade Fire, Kasabian, Elbow

Dan staan er ook nog wat speciaaltjes tussen: David Bowie, Oasis, Pink Floyd ( heeuij
icon_biggrin.gif
)en Led Zeppelin ( heeuij
icon_biggrin.gif
).

Welke namen staan al vast: Lilly Allen (selfconfirmed), Dolly Parton ( net daar een obvious gaatje in haar agenda ).

Adele is trouwens ook een sterk gerucht, maar dat is niets voor Werchter, echt typisch Brits zo’n headliner.

Een gokje: Adele – Arcade Fire – David Bowie

Voor Glastonbury-speculaties moet je bij overige festivals zijn! Adele is heus wel een naam voor RW, alleen geen headliner ben ik bang. Ofja, meer een twijfelgevalletje, want ik weet dat die dag sowieso zou uitverkopen met Adele en dat er genoeg mensen zijn onder het festival-publiek die haar graag zouden willen zien! Maar het is vrij onwaarschijnlijk, ze zou namelijk 7 jaar stoppen vertelde ze een jaar geleden...

Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat David Bowie enige kans maakt op welke live plek dan ook, met een beetje googlen zul je snel zien dat hij hoogstwaarschijnlijk nooit meer live zal optreden. Hij heeft ook een miljoenenbod afgewezen voor een optreden.

Users who are viewing this thread