Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ok, iedereen wil Daft Punk, leuk. Maar, correct me if I’m wrong, volgens mij heeft Werchter nog nooit iets anders dan een rockband als headliner geprogrammeerd, en ik denk ook niet dat ze dat gaan doen. Het past niet bij een rockfestival, hoe graag iedereen ze ook wil zien en hoe exclusief ze ook zijn.

Black eyed peace ?

@Fonneke
Ja, waren die echt headliner? Nou ja dat is dan geen rock, maar nog steeds een band, sort of. Niet vergelijkbaar met een dj-set.

Edit: *Peas, niet Peace ;-)

Kans voor Queen en zoon koekert als een vervanger word ook steeds kleiner (als die kans er überhaupt al was..) :

http://www.nu.nl/muziek/3658896/drummer-queen-zet-carriere-lager-pitje.html

@Fonneke<br>
Ja, waren die echt headliner? Nou ja dat is dan geen rock, maar nog steeds een band, sort of. Niet vergelijkbaar met een dj-set.

Sloten Werchter af in 2010... en het is inderdaad een band te noemen .. al kan ik dat zelf niet echt zo noemen .. stel schreeuwende mensen op een hoop naar mijn idee .. met irritante muziek .. maar goed dat is smaak. Daarom ben ik ook niet bij die afsluiter geweest, weiger zulke herrie gewoon .. okal is het een afsluiter .. op ROCK werchter.. moet ook door iets wat rockt / knalt en rockt .. word afgesloten..

@Hannibal, er zijn ook gewoon nog nooit hiphopacts/dance acts geweest die ook de spot van headliner konden opeisen op Werchter. Qua populariteit (en vraagprijs, laten we dat niet vergeten) staat DP hoger dan die acts. Ik denk dat als Daft Punk ooit naar Werchter komt, het in combinatie zal zijn met een act die wat tussen sub en headliner in zweeft.

Trouwens, het argument dat ze op facebook zoveel aangevraagt worden is ook bullshit, je wilt niet weten hoe vaak Linkin Park en Kings of Leon en Green Day worden aangevraagt, terwijl de organisatie die nooit gaat boeken.

Dít is bullshit! Op de Facebookpagina word veel meer gevraagd naar Daft Punk, en Green Day en KoL worden bijna altijd afgezeken. Er is veel vraag naar Linkin Park, maar Daft Punk is echt veel populairder.

Maar ik herhaal mijn vraag van daar straks nog eens, wat vinden en denken jullie van Jimmy Eat World. Die band gaat ook weer op pad ... iemand daar voor ? ik wel in ieder geval !

Maar ik herhaal mijn vraag van daar straks nog eens, wat vinden en denken jullie van Jimmy Eat World. Die band gaat ook weer op pad … iemand daar voor ? ik wel in ieder geval !

Die lijken voorlopig rond Pukkelpop op pad te gaan.

@Hannibal, er zijn ook gewoon nog nooit hiphopacts/dance acts geweest die ook de spot van headliner konden opeisen op Werchter. Qua populariteit (en vraagprijs, laten we dat niet vergeten) staat DP hoger dan die acts. Ik denk dat als Daft Punk ooit naar Werchter komt, het in combinatie zal zijn met een act die wat tussen sub en headliner in zweeft.

Klopt, dat is precies wat ik bedoelde.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
Maar ik herhaal mijn vraag van daar straks nog eens, wat vinden en denken jullie van Jimmy Eat World. Die band gaat ook weer op pad … iemand daar voor ? ik wel in ieder geval !

Die lijken voorlopig rond Pukkelpop op pad te gaan.

best jammer, leuk bandje anders voor ergens in de middag.. on a Sunday bijvoorbeeld

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Trouwens, het argument dat ze op facebook zoveel aangevraagt worden is ook bullshit, je wilt niet weten hoe vaak Linkin Park en Kings of Leon en Green Day worden aangevraagt, terwijl de organisatie die nooit gaat boeken.

Dít is bullshit! Op de Facebookpagina word veel meer gevraagd naar Daft Punk, en Green Day en KoL worden bijna altijd afgezeken. Er is veel vraag naar Linkin Park, maar Daft Punk is echt veel populairder.

Nou dan hebben we verschillende dingen gezien. Ik ben eerlijk gezegd nog maar weinig Daft Punk verzoeken tegengekomen, en heel veel van de bands die ik noemde.

Daft Punk is gewoon het voorbeeld van een hype. Uiteindelijk zijn hun hits op één hand te tellen. Hoewel ik Daft Punk echt wel gaaf vind, heb ik veel liever een rock-band.

Hier ben ik het niet mee eens, ik weet niet of je het live album wel eens gehoord hebt maar dit staat bol van de hits ook kunnen ze voor een 'gewoon dj duo' verdomd goed plaatjes draaien/mixen. En dan het nieuwe album het is misschien geheel anders maar vooral live opgenomen jawel met muziekinstrumenten en lang niet alleen maar computerwerk, er staat dan op get lucky na misschien geen radiohit op maar het is gewoon wel een erg sterk album. Ik zou dit persoonlijk dan ook veel liever zien dan bijvoorbeeld kings of leon, green day, metallica en ga zo maar door met het opnoemen van uitgekauwde headliners die je zowat elk jaar kunt zien.

Als Daft Punk in België wil optreden, mogen ze lekker naar Tomorrowland gaan. Die vieren ook hun 10e verjaardag als ik het goed begrijp, dus dan hebben die ook nog een exclusieve knaller op hun feestje in plaats van altijd maar weer Hardwell, Tiësto en Van Buuren. Beter daar dan op RW.

Nee op tomorrowland komt iedereen om compleet uit zijn dak te gaan als daft punk toch op gaat treden zal het rondom RAM gaan dit is niet echt een album wat alleen bestaat uit zielloze computersamples (overigens was dit op de andere albums van daft punk ook al niet zo sterk aanwezig als de gemiddelde EDM artiest) kortom geen muziek voor tomorrowland. Daarbij komt dat ze waarschijnlijk nog wel iets van een eigen show mee zouden willen nemen voor hun optredens, dit wordt op tomorrowland helemaal onmogelijk gemaakt door dat circus op de mainstage en alles eromheen. Laat ze maar lekker naar werchter komen als ze op gaan treden, werchter organisatie en bezoekers blij en tomorrowland bezoekers blij kunnen ze lekker uit hun dak gaan bij steve aoki of armin van buuren.

Daft Punk is gewoon het voorbeeld van een hype. Uiteindelijk zijn hun hits op één hand te tellen. Hoewel ik Daft Punk echt wel gaaf vind, heb ik veel liever een rock-band.

Get Lucky, Lose Yourself to Dance, One More Time, Aerodynamic, Harder Better Faster Stronger, Digital Love, Around the World, Da Funk. En nog veel meer tracks waar genoeg mensen op los gaan. Daar hoeft het niet perse een hit voor te zijn. Bovenstaande nummers zijn ook voor een deel wereldweide megahits, die het geweldig zullen doen op de festivalweides.

Users who are viewing this thread