Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Nu hopen dat er morgen nieuwe namen komen.
Al is het helemaal niet zeker, omdat Stockholm Syndrome vorige keer mailde en ze zegden probabtly not before Christmas.
Maar "probatbly" is niet zeker he dus hopelijk morgen toch paar nieuwe namen :)
of 1 Headliner

Nu hopen dat er morgen nieuwe namen komen.<br>
Al is het helemaal niet zeker, omdat Stockholm Syndrome vorige keer mailde en ze zegden probabtly not before Christmas.<br>
Maar “probatbly” is niet zeker he dus hopelijk morgen toch paar nieuwe namen
icon_smile.gif
<br>
of 1 Headliner

Werchter kondigt zelden tot nooit namen aan tijdens schoolvakanties, dus ik zou er niet op hopen. Zeker niet die ene dag tussen een weekend en de feestdagen, het is niet dat die ticketverkoop een boost gaat krijgen op een moment dat iedereen bij familie/op restaurant zit.

@Pink_Floyd<br>
Verder, wat denken jullie, nog een jaartje The National nu ze duidelijk een gaatje in hun agenda hebben tijdens Werchter? Ik word er persoonlijk niet warm of koud van, maar het lijkt er wel op dat ze weer komen. Mooie sub voor vrijdag/zaterdag/zondag?

De recensies waren vorig jaar lyrisch (in mijn ogen dit keer terecht; het was veel overtuigender dan een aantal jaar geleden toen de recensenten ook al zeer positief waren) en ik blijf de albums geniaal vinden, dus ik zou het wel toejuichen als ze nog eens komen!

Verder Stromae op Pinkpop betekent wel een festivalseizoen voor hem, dus dan zal hij in zijn thuisland ook wel een groot festival meepakken?

Welke NL namen kunnen we verwachten komende editie?
De Jeugd van Tegenwoordig? --> nieuw album en vrij populair in Belgie
Blaudzun? --> nieuw album, maar weet niet of er een zomertour komt en of hij populair genoeg is in Belgie
Racoon? --> recentelijk Best Of album uitgebracht, ook hiervan geen idee of er zomertour komt en of ze populair zijn in Belgie?
Bakermat? --> staan al op Main Square, dus redelijke kans lijkt me.

Vul maar aan......

Belgische bands die ik mogelijk acht:

-Daan
-The Black Box Revelation: zou ik graag zien vlak voor Black Keys, om wat in sfeer te komen
-Deus: lijkt me leuke subheadliner voor de zondag!
-Flip Kowlier: in The Barn, atm solo bezig maar misschien toch een te klein publiek hiervoor
-Stroman: 'feestje' als afsluiter van kbc
-Channel Zero: zijn blijkbaar toch weer bezig met iets uit te steken en zou leuk zijn 's middags op de Metallica dag! Doch natuurlijk eerder gmm aangezien dat ook alweer 3 jaar geleden is.
-Triggerfinger
-2 many dj's of Dewaele Brothers of whatever! Lang geleden dat ik die gasten nog gezien heb, enig idee wat ze uitspoken tegenwoordig? Zou wel leuk zijn na Arctic Monkeys ofzo :-)

Edit: Zie net dat Slayer bevestigt is voor Fortarock, zie ze dus snel als Mainstage 2 headliner uitkomen voor Graspop, we moeten die gasten ook nog wat gunnen want hun affiche is genen vetten ;-)
Oh, de persoon die een hier zei dat Aerosmith nog zou kunnen headlinen op Mainstage 2 op graspop: Neen! De grote headliner wordt op de 1 geprogrammeerd en die zitten vol!
Graspop spaart geld om volgend jaar zijn jubileum te vieren met 6 geloofwaardige headliners!

Welke NL namen kunnen we verwachten komende editie?
De Jeugd van Tegenwoordig? –> nieuw album en vrij populair in Belgie
Blaudzun? –> nieuw album, maar weet niet of er een zomertour komt en of hij populair genoeg is in Belgie
Racoon? –> recentelijk Best Of album uitgebracht, ook hiervan geen idee of er zomertour komt en of ze populair zijn in Belgie?
Bakermat? –> staan al op Main Square, dus redelijke kans lijkt me.

Vul maar aan……

Sowieso The Opposites - populairde Nederlandse naam in België is er niet
Noisia - Ook zeer geliefd bij de belgen, maar zal waarschijnlijk rond PKP touren (Reading & Leeds bevestigd)
Yellow Claw - Tja, ik verbaasde me erover hoe goed ze het deden op PKP dit jaar. Zou op RW een dag-opvulling kunnen zijn, maar ik juich het niet toe!

Ik denk dat de inbreng van de Nederlanders wat overschat wordt: ik geef de Jeugd Van Tegenwoordig en Bakermat een kans, en eventueel nog een dance act als Noisia, maar dat is het dan ook.

Qua Belgen: Triggerfinger, Black Box Revelation, Selah Sue, Intergalactic Lovers, Stromae, The Sore Losers, Compact Disk Dummies, School is Cool. Allemaal komen ze met nieuw materiaal in 2014 (Stromae heeft het al).

dEUS komt met zekerheid niet, en op Soulwax/2 Many DJ's zou ik ook geen geld zetten eerlijk gezegd.

Zou Kensington niet leuk zijn als Nederlandse naam of is die daarvoor te onbekend in België?

Kensington zou leuk zijn, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze komen. Ik heb ze zelf in ieder geval al twee keer gezien, op Pinkpop en op Appelpop, dus van mij hoeft het niet ;-)

Nog iets anders, op het Pinkpop-forum komt Di-Rect af en toe voorbij, is dat niet wat om naar Werchter door te schuiven mochten die gaan touren van de zomer?

Kensington zou leuk zijn, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze komen. Ik heb ze zelf in ieder geval al twee keer gezien, op Pinkpop en op Appelpop, dus van mij hoeft het niet
icon_wink.gif

Nog iets anders, op het Pinkpop-forum komt Di-Rect af en toe voorbij, is dat niet wat om naar Werchter door te schuiven mochten die gaan touren van de zomer?

Nee. We hebben het daarnet al gezegd: de enige Nederlanders (geen dance act) die in Belgie populair genoeg zijn voor Werchter zijn Anouk, De Jeugd, Opposites, Gers Pardoel, Kraantje Pappie, Blaudzun en Jacco Gardner. En daarvan lijkt enkel De Jeugd me een kandidaat voor 2014.

Nee we hebben daarnet al gezegd: de enige Nederlanders (geen dance act) die in Belgie populair genoeg zijn voor Werchter zijn Anouk, De Jeugd, Opposites, Gers Pardoel, Kraantje Pappie, Blaudzun en Jacco Gardner. En daarvan lijkt enkel De Jeugd me een kandidaat voor 2014.

Van dat 'we' mag je de volgende keer wel gewoon ik maken (;
Tevens snap ik niet hoezo je The Opposites niet op Rock Werchter ziet komen
En niemand zegt dat er veel Nederlandse acts op RW zullen staan, maar het zijn er vrijwel ieder jaar toch wel 2 à 3

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Nee we hebben daarnet al gezegd: de enige Nederlanders (geen dance act) die in Belgie populair genoeg zijn voor Werchter zijn Anouk, De Jeugd, Opposites, Gers Pardoel, Kraantje Pappie, Blaudzun en Jacco Gardner. En daarvan lijkt enkel De Jeugd me een kandidaat voor 2014.

Van dat ‘we’ mag je de volgende keer wel gewoon ik maken (;<br>
Tevens snap ik niet hoezo je The Opposites niet op Rock Werchter ziet komen<br>
En niemand zegt dat er veel Nederlandse acts op RW zullen staan, maar het zijn er vrijwel ieder jaar toch wel 2 à 3

Haha sorry, ik zie die deze discussie elk jaar wel opduiken, en ben gewend dat het dan een Belgen-Nederlanders discussie wordt! Op zich heb ik niets te zeggen over het aantal, na al die jaren Werchter heb ik het ook al zien varieren van 0 tot 3-4 per weekend. Mij gaat het eerder om de namen die genoemd worden: Kensington, De Staat, Di-Rect, dat zijn hier namen die voorprogramma's doen van Belgische acts die zelf nog niet op Werchter geraken.

En wat betreft The Opposites is het eigenlijk ook wat persoonlijke smaak. Ik vind wat zij doen (zeker recent) een stuk 'platter' dan pakweg De Jeugd. Als Thunder een nummer voor op Werchter is kunnen we binnenkort ook Gunther D in de KluB C gaan verwachten met zijn botsautomix.

@Kereltje

Ben het met je eens wat betreft The Opposites, maar helaas zijn heel veel mensen van andere mening... En, eerlijk is eerlijk, ik ben er een keer live bij geweest en een feestmachine is het wel! Blijkbaar kan dat ook met takkeherrie ;-)

Verder blijft het voor ons Nederlanders moeilijk in te schatten wat bij onze zuiderburen populair is, en andersom. Maar goed dat beide partijen hier goed vertegenwoordigd zijn!

Nederlandse acts?

Ik vermoed De Staat (net nieuw album, goed ontvangen). Opposites zie ik inderdaad ook komen, zijn volgens mij ook wel van redelijk formaat in België. Kensington zou kunnen, zie ze liever niet vond ze op Appelpop niets. Di-rect, denk het niet, al jaren eigenlijk zonder enige hit of succesvol album.

Jacco gardner daarentegen, ik hoop het! Maar volgens mij ook geen bewijs voor een tour o.i.d. dus dat is jammer.

Op graz wordt verteld dat in de krant HLN wordt gesuggereerd dat Stromae headliner zal zijn. Iemand die die papieren versie liggen heeft en kan verduidelijken?

Stromae als healiner zou ECHT een TELEURSTELLING zijn :(
amaai nog nie plaats die in Klub C of The Barn....
Lieveriets rock/metal en internationaal zoals Muse of Iron Maiden of Linkin Park, Iron Maiden, Foo Fighters.... maar stromae..........

haha wat een grap, dit is niet mogelijk, moest het wel zo zijn koop ik mijn ticket niet (tenzij ze een goeie dance act hebben op hetzelfde uur)

Op graz wordt verteld dat in de krant HLN wordt gesuggereerd dat Stromae headliner zal zijn. Iemand die die papieren versie liggen heeft en kan verduidelijken?

Het wordt gesuggereerd door HLN, dat zegt al alles...

Users who are viewing this thread