Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Haha sorry, ik zie die deze discussie elk jaar wel opduiken, en ben gewend dat het dan een Belgen-Nederlanders discussie wordt! Op zich heb ik niets te zeggen over het aantal, na al die jaren Werchter heb ik het ook al zien varieren van 0 tot 3-4 per weekend. Mij gaat het eerder om de namen die genoemd worden: Kensington, De Staat, Di-Rect, dat zijn hier namen die voorprogramma’s doen van Belgische acts die zelf nog niet op Werchter geraken.

En wat betreft The Opposites is het eigenlijk ook wat persoonlijke smaak. Ik vind wat zij doen (zeker recent) een stuk ‘platter’ dan pakweg De Jeugd. Als Thunder een nummer voor op Werchter is kunnen we binnenkort ook Gunther D in de KluB C gaan verwachten met zijn botsautomix.

Wat betreft Kensington, De Staat enz. heb je zeker gelijk. The Opposites, praat me er niet over. Ik was behoorlijk fan van deze mannen tot dit laatste dramatische door de stront getrokken po(e)p-album.. Heel erg jammer is het. Enja, Thunder is idd niks voor RW, maar als ze ouwe klassiekers Dom, Lomp & Famous, Sjonnie & Anita en Licht Uit weer spelen dan zeker wel! Ik zie ze zeker wel komen. Ze worden als maar groter in België en op Pukkelpop was het belachelijk druk.

Op graz wordt verteld dat in de krant HLN wordt gesuggereerd dat Stromae headliner zal zijn. Iemand die die papieren versie liggen heeft en kan verduidelijken?

0% kans dat dat gaat gebeuren, daar kan ik je 1000 redenen voor geven. Misschien bedoelen ze Klub C headliner? Dan toch?

Muse 23 juni naar Bremen, ik weet niet of dit de kansen op Werchter nou vergroot of verkleint

Muse 23 juni naar Bremen, ik weet niet of dit de kansen op Werchter nou vergroot of verkleint

Bron?

Maar ik zou zeggen: vergroot. Misschien dat die festivaldata toch niet zo exclusief gingen zijn als eerst gezegd, en dat ze een handvol grote shows in Europa doen?

LOL, hilarisch die post over Stromae :D
Neen, die kerel zal wel de kbc afsluiten, ik zie hem idd sowiezo komen ( en ook naar Les Ardentes, Pukkelpop en misschien nog een kleinere Suikerrock of Lokerse, poen scheppen noemt met dit, en terecht ).

Over Muse: eens wat op het Museforum zitten rondsporen en er wordt daar met geen woord gerept over Werchter. Het gaat allemaal voornamelijk over Zweden en dan nog Rusland en Turkije.
Volgens mij mogen we op Werchter een exclusieve naam verwachten ( Muse stond er vorig jaar al hé... ), ik gok op David Bowie ( ook al zijn de geruchten extreem tegendraads, als je ziet hoe de man zijn nieuw album zo lang heeft kunnen verborgen houden is dit ook geen probleem voor een paar festivalletjes! )

kleine edit: ik zal vanaf nu niets meer posten tot er nieuwe namen vrijkomen, we zullen eens zien wat ervan waar is :-)

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Bron?

Maar ik zou zeggen: vergroot. Misschien dat die festivaldata toch niet zo exclusief gingen zijn als eerst gezegd, en dat ze een handvol grote shows in Europa doen?

Bron: http://www.ticketmaster.de/feature/ticket-first/muse/?language=en-us&l=en

En ik ben heel benieuwd hoe we dit moeten opvatten. Wellicht dat ze inderdaad een aantal shows gaan weggeven, in elk groot land/gebied één (Duitsland, Benelux, Scandinavië, Oostblok, etc.) Of die raadselachtige "Somewhere else" uit dat interview duidt op Bremen, en de rest is de pineut. Hoewel ik het wel onlogisch zou vinden: waarom geen Europese festivalshow na een stadiontour afgelopen jaar, en verder tot nu toe alleen festivalnamen (Lollapalooza, Coachella)? En waarom zo geheimzinnig doen over een stadionoptreden, die hebben toch niks te verbergen wat betreft namen bekendmaken? Ik vind het maar een raadselachtig bericht dit...

Ik denk dat ze misschien van hun plannen om slechts 1 festival te doen afgestapt zijn na het horen van alle concrete interesse? (bvb Roskilde die nog headliners zoekt, en de Spaanse pers die meldt dat Muse volgende zomer op het Iberische schiereiland zou spelen...). Dat ze dan Werchter als Benelux exclusive doen ofzo.

De Foo Fighters hebben 5 minuten geleden volgende link gepost op hun fb pagina met de vermelding 'soon.'

http://foofighters.tv

White Lies is dus eigenlijk wel zeker, ben benieuwd waar die zullen staan.

Ik gok de Barn, heb ze twee keer op main stage gezien en twee keer zien falen omdat het geen muziek is voor de volle zon. Subben in de Barn lijkt me ook qua populariteit het beste bij hun passen.

ik ken white lies niet eens, ligt waarschijnlijk aan mij maar dan zie ik ze toch niet op de main staan

Mogen we je nou nog serious nemen op dit forum? White Lies heeft toch behoorlijk wat airplay gehad op de radio met Death en Farewell to the Fairground.

Lijkt me mooie naam.

ik ken white lies niet eens, ligt waarschijnlijk aan mij maar dan zie ik ze toch niet op de main staan

Ze stonden al eerder op main dus ze zouden er zo weer kunnen staan maar dit keer misschien een plekje hoger, al zie ik ze net als @Kereltje eerder in de Barn staan.

maar hoe zit het dan met de dance afsluiters? waarschijnlijk skrillex in KluB C maar op de main dan? is the Prodigy en Deadmau5 niet ietsje te goed gedacht: ik zie wel dit

Vrijdag: ... - Arctic Monkeys - The prodigy
Zaterdag: the black keys - Pearl Jam - Deadmau5

<div class="d4p-bbt-quote-title">DeadRinu5 wrote:</div>

Mogen we je nou nog serious nemen op dit forum? White Lies heeft toch behoorlijk wat airplay gehad op de radio met Death en Farewell to the Fairground.

Lijkt me mooie naam.

Inderdaad. White Lies is toch een bekende naam die veel festivals hebben gedaan, en dit jaar ook best op Main zouden kunnen staan. Toch denk ik net als @Kereltje dat ze een mooie spot in The Barn zullen krijgen, daar passen ze ook stukken beter denk ik.

En die danceafsluiters lijken hier haast belangrijker te worden dan het programma zelf. Ik heb al gezegd hoe ik erover denk. Major Lazer, Skrillex, The Prodigy, The Chemical Brothers. Major Lazer en Skrillex zie ik best afsluiten, maar The Prodigy zie ik ook zeker komen.

maar hoe zit het dan met de dance afsluiters? waarschijnlijk skrillex in KluB C maar op de main dan? is the Prodigy en Deadmau5 niet ietsje te goed gedacht: ik zie wel dit

Vrijdag: … – Arctic Monkeys – The prodigy<br>
Zaterdag: the black keys – Pearl Jam – Deadmau5

Prodigy staat op vrijdag al in UK en op zaterdag zie ik ze ook niet staan want dan krijg je wel een hele dure dag. Schat de kans dat ze komen dus niet heel hoog in.

Hallo allemaal, lang geleden dat ik wat heb gepost :p dus heb nog wat in te halen.

Ik denk toch niet dat Major Lazer afsluiter van de main is als ik eerlijk ben. Daar verwacht ik toch nog iets als Deadmau5 of Chase and Status. The Prodigy is ook nog zeker een kanshebber maar dan toch voor de zaterdag. Ik geloof er namelijk niks van dat die de zondag gaan afsluiten en zoals al gezegd is op de andere dagen is niet mogelijk.

Ook denk ik dat de Nederlandse inbreng zwaar overschat wordt. The Opposites is geen Werchter naam en Di Rect en Kensingthon zijn veel te onbekend. De Staat zou kunnen omdat ze een nieuwe plaat hebben maar die krijgen geen hogere plek als Fitlar dit jaar. De Jeugd Van Tegenwoordig is de Nederlandse inbreng die ik zie komen. Blaudzun en Jacco Gardner hadden ze dan vorig jaar moeten halen gezien populariteit.

En Kom aan, Bakermat wordt hier als kanshebber gezien.. Als die gaat komen eet ik echt mijn schoenen op. Dit is alles behalve iets voor Werchter. Eerder op Pukkelpop dan. Man man man wat zou ik dat een fout vinden als die zal komen.

Belgische bands is dan een interessanter onderwerp voor Werchter om over te praten: Triggerfinger is natuurlijk al bevestigd maar ik denk dat School is Cool, Selah Sue, Arsenal ook wel zekerheidjes zijn. Dan kan je daar nog namen als Black Box Relevition ( spelling geen idee van sorry :p), Isbells etc bij zetten.

Dat White Lies als zekerheid wordt gezien door Festileaks juich ik zeker toe, maar dan niet op de main in de middag en een sub plek gaan die ook nog niet krijgen. Mooi afsluiter van The Barn of misschien voorlaatste. Zal opzich wel een mooie combi zijn met Jack Johnson of Franz Ferdinand.

Verder die ik als zekerheidjes: Selah Sue, Imagine Dragons, Foals, MGMT, Stromae, Asgeir en dan White Lies.

U2 is ook genoemd in het artikel van Festileaks. Verbaasd me om eerlijk te zijn, had niet verwacht dat ze daar serieus mee bezig zouden zijn. Over Coldplay wordt niet over gesproken en dat had ik ook verwacht. Die gaan nog niet touren, een optreden zegt niets over een volledige tour, maar ik snap de associatie er mee. Nee Muse en Foo fighters zijn de twee echte kandidaten volgens iedereen inclusief mij en KOl en Linkin Park als het een beetje tegenzit. Enigste naam die dan voor mij nog volstrekt onduidelijk is zijn de sub's voor de vrijdag en zondag, roept u maar??

Nog een een klein lijstje kanshebbers:

The Barn
Half Moon Run, Kodaline, Andy Burrows, HAIM, Jake Bugg, Bastille, Stromae, Tallest Man On Earth, The Wombats, The Horrors, Beck, The Neightbourhood, The Kooks, Tallest Man On Earth, Yeah Yeah Yeahs, Little Green Cars, Ed Sheeran, The Avett Brothers, Bombay Bicycle club, Simple Minds, Foster The People, Gotye, Iron And Wine, John Mayer, Little Dragon, Puggy, The Ceremonies, Volcano Choir, Two Door Cinema Club, Frank Turner, M83

Klub C:
Lorde, Alex Clare, Camo And Krooked, Rudimental, C2C, Chase And Status, Steve Aoki, Disclosure, Jeugd Van Tegenwoordig, Baauer, Calvin Harris, Knife Party, Noisia, SBTRKT, TNGHT, Dennis Ferrer

Hiphop:
danny Brown, Agnel Haze, Macklemore, The Weeknd, Drake

Sorry voor deze inmens lange post. Ik hou nu ook radiostilte tot de volgende aankondiging, maar blijf jullie volgen op de voet. Alvast prettige kerstdagen en een goed nieuw jaar. Laat het festival seizoen een goeie worden!

Users who are viewing this thread