Hallo allemaal, lang geleden dat ik wat heb gepost
dus heb nog wat in te halen.
Ik denk toch niet dat Major Lazer afsluiter van de main is als ik eerlijk ben. Daar verwacht ik toch nog iets als Deadmau5 of Chase and Status. The Prodigy is ook nog zeker een kanshebber maar dan toch voor de zaterdag. Ik geloof er namelijk niks van dat die de zondag gaan afsluiten en zoals al gezegd is op de andere dagen is niet mogelijk.
Ook denk ik dat de Nederlandse inbreng zwaar overschat wordt. The Opposites is geen Werchter naam en Di Rect en Kensingthon zijn veel te onbekend. De Staat zou kunnen omdat ze een nieuwe plaat hebben maar die krijgen geen hogere plek als Fitlar dit jaar. De Jeugd Van Tegenwoordig is de Nederlandse inbreng die ik zie komen. Blaudzun en Jacco Gardner hadden ze dan vorig jaar moeten halen gezien populariteit.
En Kom aan, Bakermat wordt hier als kanshebber gezien.. Als die gaat komen eet ik echt mijn schoenen op. Dit is alles behalve iets voor Werchter. Eerder op Pukkelpop dan. Man man man wat zou ik dat een fout vinden als die zal komen.
Belgische bands is dan een interessanter onderwerp voor Werchter om over te praten: Triggerfinger is natuurlijk al bevestigd maar ik denk dat School is Cool, Selah Sue, Arsenal ook wel zekerheidjes zijn. Dan kan je daar nog namen als Black Box Relevition ( spelling geen idee van sorry
), Isbells etc bij zetten.
Dat White Lies als zekerheid wordt gezien door Festileaks juich ik zeker toe, maar dan niet op de main in de middag en een sub plek gaan die ook nog niet krijgen. Mooi afsluiter van The Barn of misschien voorlaatste. Zal opzich wel een mooie combi zijn met Jack Johnson of Franz Ferdinand.
Verder die ik als zekerheidjes: Selah Sue, Imagine Dragons, Foals, MGMT, Stromae, Asgeir en dan White Lies.
U2 is ook genoemd in het artikel van Festileaks. Verbaasd me om eerlijk te zijn, had niet verwacht dat ze daar serieus mee bezig zouden zijn. Over Coldplay wordt niet over gesproken en dat had ik ook verwacht. Die gaan nog niet touren, een optreden zegt niets over een volledige tour, maar ik snap de associatie er mee. Nee Muse en Foo fighters zijn de twee echte kandidaten volgens iedereen inclusief mij en KOl en Linkin Park als het een beetje tegenzit. Enigste naam die dan voor mij nog volstrekt onduidelijk is zijn de sub's voor de vrijdag en zondag, roept u maar??
Nog een een klein lijstje kanshebbers:
The Barn
Half Moon Run, Kodaline, Andy Burrows, HAIM, Jake Bugg, Bastille, Stromae, Tallest Man On Earth, The Wombats, The Horrors, Beck, The Neightbourhood, The Kooks, Tallest Man On Earth, Yeah Yeah Yeahs, Little Green Cars, Ed Sheeran, The Avett Brothers, Bombay Bicycle club, Simple Minds, Foster The People, Gotye, Iron And Wine, John Mayer, Little Dragon, Puggy, The Ceremonies, Volcano Choir, Two Door Cinema Club, Frank Turner, M83
Klub C:
Lorde, Alex Clare, Camo And Krooked, Rudimental, C2C, Chase And Status, Steve Aoki, Disclosure, Jeugd Van Tegenwoordig, Baauer, Calvin Harris, Knife Party, Noisia, SBTRKT, TNGHT, Dennis Ferrer
Hiphop:
danny Brown, Agnel Haze, Macklemore, The Weeknd, Drake
Sorry voor deze inmens lange post. Ik hou nu ook radiostilte tot de volgende aankondiging, maar blijf jullie volgen op de voet. Alvast prettige kerstdagen en een goed nieuw jaar. Laat het festival seizoen een goeie worden!