<div class="d4p-bbt-quote-title">Festivalganger wrote:</div>
Het is niet dat het me niet interesseert, ik vind het vooral bijzonder hoe je hier allemaal aan komt. Alles wat je over Franz Ferdinand zegt klopt namelijk niet, en welke band je beter vind doet er niet toe. Dat Franz Ferdinand een gevestigde grote band is staat nu eenmaal buiten kijf. Franz Ferdinand heeft hele grote hits gehad met Take Me Out, This Fire, Matinee, Michael en Walk Away. Iedere festivalweide zal deze nummers kennen, en om ze een hype te noemen gaat mij echt te ver. Ik denk zelfs dat Franz Ferdinand populairder is dan Bloc Party, maar daar valt over te discussiëren.<br>
Ik ben zelf fan van Franz Ferdinand, zie ze niet Subben, is niet hun ding lijkt mij. Afsluiter in the Barn past meer bij hen. Echter vind ik wel dat DeadRinu5 gelijk heeft met dat FF op het moment een hype is, hoewel ze in 2004 een geweldig album neergezet hebben, en dit vervolgd hebben met ‘You Could Have It So Much Better’ in 2005, hierna zijn ze eigenlijk 8 jaar zonder airplay geweest. Enkel can’t stop feeling en No You Girls hadden nog een beetje airplay, maar dat was miniem. Overigens zijn de nummers die je opnoemt ook allemaal (op de laatste na) van het eerste album. Op het moment is FF gewoon een ‘hype’, en hoewel ik het er zelf totaal niet mee eens zou zijn, zou Werchter FF als sub kunnen neerzetten. Verwacht het niet nogmaals, maar als er geen andere band beschikbaar is op die dag, zal FF zeker subben.<br>
Het eerste album stond vol hits, maar die twee erna werden ook niet slecht ontvangen hoor. En daardoor zie ik Franz Ferdinand echt niet als hype, ze hebben gewoon even een welverdiende pauze genomen en zijn nu terug. Als een band na een lange tijd (wat overigens best meevalt) een nieuw album uitbrengt betekend het niet direct dat het een hype is.
[/quote]
De eerste twee albums werden goed ontvangen, het derde album daarentegen viel hard tegen. Maar daarbuiten, ik ben het gewoon ermee eens dat ze meer als afsluiter in the Barn moeten komen, dat zou de perfecte plaats voor ze zijn in mijn ogen. En het nieuwe album heeft ze wel degelijk weer flink doen stijgen in populariteit. Net zoiets als Arctic Monkeys, 3e en 4e album zijn zonder al te veel aandacht verstreken. Het meest recente daarentegen heeft voor de carriere van AM weer een nieuwe stap aangebracht. Dit vind ik vergelijkbaar met FF.