Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Festivalganger wrote:</div>
Het is niet dat het me niet interesseert, ik vind het vooral bijzonder hoe je hier allemaal aan komt. Alles wat je over Franz Ferdinand zegt klopt namelijk niet, en welke band je beter vind doet er niet toe. Dat Franz Ferdinand een gevestigde grote band is staat nu eenmaal buiten kijf. Franz Ferdinand heeft hele grote hits gehad met Take Me Out, This Fire, Matinee, Michael en Walk Away. Iedere festivalweide zal deze nummers kennen, en om ze een hype te noemen gaat mij echt te ver. Ik denk zelfs dat Franz Ferdinand populairder is dan Bloc Party, maar daar valt over te discussiëren.<br>

Ik ben zelf fan van Franz Ferdinand, zie ze niet Subben, is niet hun ding lijkt mij. Afsluiter in the Barn past meer bij hen. Echter vind ik wel dat DeadRinu5 gelijk heeft met dat FF op het moment een hype is, hoewel ze in 2004 een geweldig album neergezet hebben, en dit vervolgd hebben met ‘You Could Have It So Much Better’ in 2005, hierna zijn ze eigenlijk 8 jaar zonder airplay geweest. Enkel can’t stop feeling en No You Girls hadden nog een beetje airplay, maar dat was miniem. Overigens zijn de nummers die je opnoemt ook allemaal (op de laatste na) van het eerste album. Op het moment is FF gewoon een ‘hype’, en hoewel ik het er zelf totaal niet mee eens zou zijn, zou Werchter FF als sub kunnen neerzetten. Verwacht het niet nogmaals, maar als er geen andere band beschikbaar is op die dag, zal FF zeker subben.<br>

Het eerste album stond vol hits, maar die twee erna werden ook niet slecht ontvangen hoor. En daardoor zie ik Franz Ferdinand echt niet als hype, ze hebben gewoon even een welverdiende pauze genomen en zijn nu terug. Als een band na een lange tijd (wat overigens best meevalt) een nieuw album uitbrengt betekend het niet direct dat het een hype is.
[/quote]

De eerste twee albums werden goed ontvangen, het derde album daarentegen viel hard tegen. Maar daarbuiten, ik ben het gewoon ermee eens dat ze meer als afsluiter in the Barn moeten komen, dat zou de perfecte plaats voor ze zijn in mijn ogen. En het nieuwe album heeft ze wel degelijk weer flink doen stijgen in populariteit. Net zoiets als Arctic Monkeys, 3e en 4e album zijn zonder al te veel aandacht verstreken. Het meest recente daarentegen heeft voor de carriere van AM weer een nieuwe stap aangebracht. Dit vind ik vergelijkbaar met FF.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Festivalganger wrote:</div><br>
Het is niet dat het me niet interesseert, ik vind het vooral bijzonder hoe je hier allemaal aan komt. Alles wat je over Franz Ferdinand zegt klopt namelijk niet, en welke band je beter vind doet er niet toe. Dat Franz Ferdinand een gevestigde grote band is staat nu eenmaal buiten kijf. Franz Ferdinand heeft hele grote hits gehad met Take Me Out, This Fire, Matinee, Michael en Walk Away. Iedere festivalweide zal deze nummers kennen, en om ze een hype te noemen gaat mij echt te ver. Ik denk zelfs dat Franz Ferdinand populairder is dan Bloc Party, maar daar valt over te discussiëren.<br>

Ik ben zelf fan van Franz Ferdinand, zie ze niet Subben, is niet hun ding lijkt mij. Afsluiter in the Barn past meer bij hen. Echter vind ik wel dat DeadRinu5 gelijk heeft met dat FF op het moment een hype is, hoewel ze in 2004 een geweldig album neergezet hebben, en dit vervolgd hebben met ‘You Could Have It So Much Better’ in 2005, hierna zijn ze eigenlijk 8 jaar zonder airplay geweest. Enkel can’t stop feeling en No You Girls hadden nog een beetje airplay, maar dat was miniem. Overigens zijn de nummers die je opnoemt ook allemaal (op de laatste na) van het eerste album. Op het moment is FF gewoon een ‘hype’, en hoewel ik het er zelf totaal niet mee eens zou zijn, zou Werchter FF als sub kunnen neerzetten. Verwacht het niet nogmaals, maar als er geen andere band beschikbaar is op die dag, zal FF zeker subben.<br>

Het eerste album stond vol hits, maar die twee erna werden ook niet slecht ontvangen hoor. En daardoor zie ik Franz Ferdinand echt niet als hype, ze hebben gewoon even een welverdiende pauze genomen en zijn nu terug. Als een band na een lange tijd (wat overigens best meevalt) een nieuw album uitbrengt betekend het niet direct dat het een hype is.<br>

De eerste twee albums werden goed ontvangen, het derde album daarentegen viel hard tegen. Maar daarbuiten, ik ben het gewoon ermee eens dat ze meer als afsluiter in the Barn moeten komen, dat zou de perfecte plaats voor ze zijn in mijn ogen. En het nieuwe album heeft ze wel degelijk weer flink doen stijgen in populariteit. Net zoiets als Arctic Monkeys, 3e en 4e album zijn zonder al te veel aandacht verstreken. Het meest recente daarentegen heeft voor de carriere van AM weer een nieuwe stap aangebracht. Dit vind ik vergelijkbaar met FF.
[/quote]

Goede vergelijking inderdaad, ik kon er zelf even geen bedenken. Maar dat bedoel ik precies te zeggen, na een populair album is een band niet ineens een hype. Ik zie Arctic Monkeys ook niet als hype, dat waren ze in 2006. En Franz Ferdinand in 2004. Nu zijn het twee gewaardeerde rockbands die een goed album hebben uitgebracht dat aanslaat.

@Festivalganger ben ik het mee eens. Het is alom bekend dat 90 procent van alle mensen het 3e album rommel vond. Ze zijn toen de studio ingegaan zonder iets te schrijven, waardoor en een wirwar van los materiaal ontstond. Het eerste album(Franz Ferdinand) vond iedereen zo geweldig, dat ze een tijd lang erg populair waren. Daarna kwamen enkele jaren van stilstand(dus geen achteruitgang) waarna het derde album kwam. Door dat album werden ze een stuk minder populair maar ze zijn nu met hun nieuwe album weer helemaal terug als je het mij vraagt. Ik ben het als ik het hier zo lees toch met jullie eens dat FF niet kan subben, maar ik vind the National eerlijk gezegd ook geen band voor die positie. Deden het vorig jaar wel goed overdag op de Main, maar ik vind het geen band voor een subpositie(al zijn er natuurlijk de gebruikelijke argumenten van lang bezig, goeie albums om dat te ontrachten, dat weet ik). Om eerlijk te zijn heb ik geen idee van de bands die Werchter voor de subposities kan boeken. Iemand suggesties? Vrolijk kerstfeest trouwens!

Ik denk toch niet dat Major Lazer afsluiter van de main is als ik eerlijk ben. Daar verwacht ik toch nog iets als Deadmau5 of Chase and Status. The Prodigy is ook nog zeker een kanshebber maar dan toch voor de zaterdag. Ik geloof er namelijk niks van dat die de zondag gaan afsluiten en zoals al gezegd is op de andere dagen is niet mogelijk.

Ook denk ik dat de Nederlandse inbreng zwaar overschat wordt. The Opposites is geen Werchter naam en Di Rect en Kensingthon zijn veel te onbekend.
En Kom aan, Bakermat wordt hier als kanshebber gezien.. Als die gaat komen eet ik echt mijn schoenen op. Dit is alles behalve iets voor Werchter. Eerder op Pukkelpop dan. Man man man wat zou ik dat een fout vinden als die zal komen.

Belgische bands is dan een interessanter onderwerp voor Werchter om over te praten: Triggerfinger is natuurlijk al bevestigd maar ik denk dat School is Cool, Selah Sue, Arsenal ook wel zekerheidjes zijn. Dan kan je daar nog namen als Black Box Relevition ( spelling geen idee van sorry :p), Isbells etc bij zetten.

Verder die ik als zekerheidjes: Selah Sue, Imagine Dragons, Foals, MGMT, Stromae, Asgeir en dan White Lies.

Enigste naam die dan voor mij nog volstrekt onduidelijk is zijn de sub’s voor de vrijdag en zondag, roept u maar??

Ik vind hetzelfde van Major Lazer, maar ik ben bang dat ze, mede door de immense populariteit in België, toch deze zure fout gaan maken.

The Opposites geen RW-naam? The Opposites hebben zowel Pinkpop, Lowlands als Pukkelpop op de kop gezet! Dan kunnen ze dat ook weldegerlijk op RW en dat geeft tevens aan dat er ook genoeg publiek op RW zal zijn die ze wil zien. The Opposites is een ware show vol interactie, meezingers (tot mijn grote ergernis zongen ook de Belgen mee, sorry @kereltje haha) en lekkere dansplaatjes. En det hebben ze allang bewezen! Als je dan kijkt naar het laatste album past The Opposites (vrij mainstream poprommel) meer bij Rock Werchter dan DJVT (De gekste tonen die je maar kan bedenken)... Of ze komen is het tweede, maar je kan ze niet gaan afschrijven omdat ze geen RW-naam zijn, want dat zijn ze sowieso.

Bakermat is klein.. Maar doordat hij op Main Square staat baart me dat toch wel zorgen... Het was wel de plaat van Rock Werchter 2013. Iedereen draaide hem.

School Is Cool had ik nog niet aangedacht en is idd ook een goede kanshebber.

Selah Sue kan zeker, maar zie ik nog niet als zekerheid. En hoezo Asgeir?

Sub's? KOL en Linkin Park haha, maar ik ga weer verder dromen.

Lijstje kanshebbers zit prima in elkaar. Drake hoort daar dan weer echt niet tussen. Wat moet hij in godsnaam op RW? Kanye West, Jay Z en Eminem zijn namen met geschiedenis die event. nog op RW zouden kunnen komen, maar zelfs die kans is klein. Drake, Lil Wayne, Nicki Minaj zijn namen met totaal geen muzikaal talent, de enige meezingers die ze hebben worden meegejengeld de kleine meisjes op RW en ze zijn ook nog eens belachelijk duur. Ik denk niet dat Herman deze fout zal maken...

@Gloeilamp AM: 2005 ;). Wat ik bedoel met geen idee over subposities, is dat bands als Qotsa en bijvoorbeeld Linkin Park ook wegvallen nu, om diverse redenen(ten minste, Linkin Park was niet waarschijnlijk toch?). Verder ie ik bij de geruchten niks staan wat in mijn ogen subheadlinerwaardig is...

Precies @Thijs, ik heb al eerder gezegd dat Drake een van de laatste hiphopnamen is die een festival zal gaan doen hier. Staat in arena's, en is veel te groot voor Werchter als hiphopact. Dan zie ik eerder Kanye of Jay naar Werchter komen.

@Gloeilamp AM: 2005 ;). Wat ik bedoel met geen idee over subposities, is dat bands als Qotsa en bijvoorbeeld Linkin Park ook wegvallen nu, om diverse redenen(ten minste, Linkin Park was niet waarschijnlijk toch?). Verder ie ik bij de geruchten niks staan wat in mijn ogen subheadlinerwaardig is…

2005 kan ook ;) Maar na het debuutalbum was de hype natuurlijk niet meer te overzien. Die sloeg in als een bom.

Wat denkt men hier trouwens van Atoms for Peace? Nieuwe single in 2013, al is er volgens mij geen nieuw album in de maak. Zou toch een leuke vervanger van het alom gevraagde, maar onmogelijke Radiohead zijn... Man dat zou ik gaaf vinden

Qua subs moeten we denk ik kijken naar namen die in 2014 iets gaan doen, maar waar we nog geen concrete (zomer)data van hebben. Ik denk dan aan Snow Patrol, Florence + The Machine, Jay Z, Lenny Kravitz, Beck, ... In dat opzicht is de kans natuurlijk ook groot dat de subs compleet vanuit het niets zullen komen, gebeurt veel vaker dan met de headliners.

@Kereltje daar zit inderdaad wat in. Florence + the machine had ik ook al aan gedacht, mag van mij langskomen. Snow Patrol lijkt ook geen probleem. Lenny Kravitz zou inderdaad België ook bezoeken ja, maar misschien dat hij wel Boutique of Classic doet, als hij daar nog groot genoeg voor is?(er zijn genoeg huisvrouwen van middelbare leeftijd die er gek van zijn, dus wieweet ;)). Beck met het nieuwe album... Jay-Z, ik weet niet of we dat moeten willen. Die is volgens mij rete-duur, en je krijgt er weliswaar een van de betere commerciële grootheden in de hiphop voor terug, maar van mij mogen ze voor dat geld 10 kleine bandjes boeken voor in de Barn. Hilltop Hoods, dat zou nog eens hiphop zijn waar ik voor aan het podium zou staan, maargoed, dat is helemaal niet logisch. Chinese Man tourt trouwens wel op het moment, ook leuk(dit is allemaal maar wat gedroom)

Precies @Thijs, ik heb al eerder gezegd dat Drake een van de laatste hiphopnamen is die een festival zal gaan doen hier. Staat in arena’s, en is veel te groot voor Werchter als hiphopact. Dan zie ik eerder Kanye of Jay naar Werchter komen.

Niet dat die goedkoper zijn want dat zijn de hiphop grootheden van dit moment haha. Maar ze passen sowieso beter bij RW dan een Drake...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Precies @Thijs, ik heb al eerder gezegd dat Drake een van de laatste hiphopnamen is die een festival zal gaan doen hier. Staat in arena’s, en is veel te groot voor Werchter als hiphopact. Dan zie ik eerder Kanye of Jay naar Werchter komen.

Niet dat die goedkoper zijn want dat zijn de hiphop grootheden van dit moment haha. Maar ze passen sowieso beter bij RW dan een Drake…

Zeker niet goedkoper, en Jay-Z stond bijvoorbeeld ook in de Ziggo Dome. Maar Jay-Z is veel meer een festivalnaam dan Drake, Lil' Wayne en dat soort meuk. Gelukkig maar, want die hoef ik echt niet te zien.

Zeker niet goedkoper, en Jay-Z stond bijvoorbeeld ook in de Ziggo Dome. Maar Jay-Z is veel meer een festivalnaam dan Drake, Lil’ Wayne en dat soort meuk. Gelukkig maar, want die hoef ik echt niet te zien.

Kijk eens, met jou kan ik praten! (: haha

Het enige wat ik enigszins leuk vind in de rap-hoek is Eminem, maar als die live alles playbackt hoef ik die ook niet te zien... En Mike Shinoda van Linkin Park, maar dat is weer heel wat anders ;-)

Maar denken jullie dan serieus dat er nog een grote rap/hiphop naam komt? Behalve dat ik het persoonlijk niet hoef te zien, zou ik ook niet weten op wat voor plaats een Jay-Z of een Kanye West zou moeten staan. Ik heb niet het idee dat deze mannen een subpositie accepteren, en om Werchter te laten afsluiten door zo'n flutrapper lijkt mij een beetje ver gaan.

Het enige wat ik enigszins leuk vind in de rap-hoek is Eminem, maar als die live alles playbackt hoef ik die ook niet te zien… En Mike Shinoda van Linkin Park, maar dat is weer heel wat anders
icon_wink.gif

Maar denken jullie dan serieus dat er nog een grote rap/hiphop naam komt? Behalve dat ik het persoonlijk niet hoef te zien, zou ik ook niet weten op wat voor plaats een Jay-Z of een Kanye West zou moeten staan. Ik heb niet het idee dat deze mannen een subpositie accepteren, en om Werchter te laten afsluiten door zo’n flutrapper lijkt mij een beetje ver gaan.

Werchter zal nooit een rapper laten afsluiten, maar namen als Jay-Z en 50 Cent hebben wel op Werchter gestaan bijvoorbeeld. Maar een naam als Drake gaat dat gewoon echt niet doen. Daarnaast zijn er de laatste jaren vooral kleinere rappers te vinden, en daarom verwacht ik eerder iets uit dit rijtje: Mac Miller, Earl Sweatshirt, Danny Brown, Chance the Rapper, Pusha T, ASAP Rocky.

Only 1 rapband can headline Werchter: Public Enemy

Over al de andere pipo's spreek ik me niet uit, behalve dan de legendary solo van Lil Wayne!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Het enige wat ik enigszins leuk vind in de rap-hoek is Eminem, maar als die live alles playbackt hoef ik die ook niet te zien… En Mike Shinoda van Linkin Park, maar dat is weer heel wat anders
icon_wink.gif

Maar denken jullie dan serieus dat er nog een grote rap/hiphop naam komt? Behalve dat ik het persoonlijk niet hoef te zien, zou ik ook niet weten op wat voor plaats een Jay-Z of een Kanye West zou moeten staan. Ik heb niet het idee dat deze mannen een subpositie accepteren, en om Werchter te laten afsluiten door zo’n flutrapper lijkt mij een beetje ver gaan.

Werchter zal nooit een rapper laten afsluiten, maar namen als Jay-Z en 50 Cent hebben wel op Werchter gestaan bijvoorbeeld. Maar een naam als Drake gaat dat gewoon echt niet doen. Daarnaast zijn er de laatste jaren vooral kleinere rappers te vinden, en daarom verwacht ik eerder iets uit dit rijtje: Mac Miller, Earl Sweatshirt, Danny Brown, Chance the Rapper, Pusha T, ASAP Rocky.

Dat bedoel ik, headlinen kan niet meer en subben gaan de grootste rappers echt niet doen. Er zal inderdaad eerder wat uit dat laatste rijtje komen. Precies mijn punt :-)

En @Pink_Floyd: inderdaad Public Enemy, en Linkin Park voor zover dat rap is... Ik vind het bij die band in ieder geval wel het belangrijkste aspect, en ook deels de reden dat ik fan van ze ben: de rap van Mike Shinoda...

In het artikel van gisteren stond dat de onderhandelingen drie weken geleden om onbekende redenen gestopt waren tussen Werchter en Muse. Dat is hartstikke logisch, ze begonnen namelijk drie weken geleden met hun Australische tour. Dat ze nu weer verder gegaan zijn, betekent gewoon dat er nog geen deal is maar dat ze zeker nog in gesprek zijn. De kerst valt er nu tussen, maar daarna zullen de onderhandelingen wel weer hervat worden. De aankondiging in Bremen is voor mij goed nieuws, daar ga ik alles aan doen om kaarten voor te krijgen :)

Tja en de Foo's, zou natuurlijk ook top zijn! Maar als het klopt dat ze er niet zijn uitgekomen denk ik dat dat komt omdat er überhaupt geen festivaltour komt.

Verder heel verbaast dat U2 is geprobeerd. Dan moet geld niet het probleem zijn voor Muse en de FF's. Inmiddels begin ik echt weer enorm te geloven in Muse.

Verder hoop ik dat Disclosure, Bastille, Imagine Dragons, The Wombats, Snow Patrol, Calvin Harris en De Jeugd Van Tegenwoordig

@Paradisiac dat wilde ik hier net posten :p. Ik zag het ook, betekent dus dat ze iig iets van optredens gaan doen, en uitgaande van dit bericht alleen, lijkt er zelfs een tour aan te komen of iets dergelijks. Ik hoop het van ganser harte(heb FF liever dan Muse). STRFKR is trouwens misschien ook wel iets tofs voor in de barn. Redelijk goed album in 2013. Redelijk grote band(of wat je het mag noemen). Redelijk experimentele muziek, maar echt wel gaaf. Van mij mogen ze langskomen.

Users who are viewing this thread