Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Nou ik ben niet zo van de singer/songwriters, en ook niet zo van de IJslanders, dus van mij mag die Aasgier wel weg blijven. Maar goed dat is mijn smaak. Meestal doen ze het wel aardig goed op de festivalweide, dus zo lang er wat leuks tegenover staat heb ik er niet heel veel op tegen. En anders heb ik effe tijd om bier te halen ;-)

Verder hoor ik al een tijdje niks meer van Lenny Kravitz, lijkt me toch ook een leuke sub-naam voor Werchter... Hij tourt, hij komt naar België, wat houd hem tegen? Vorig jaar op TW Classic, dit jaar weer op het 'echte' Werchter? Mij lijkt het wel wat, voor Pearl Jam ofzo...

Op de site van Damien Rice staat: New Site Coming Soon. Misschien komt er dan toch een keer een nieuw album aan, na de optredens op bks en lokerse feesten vorig jaar zie ik hem wel een avond in the barn headlinen.

Iemand ervaring met camping XL tickets? Vrienden van mij willen een XL ticket nemen, alleen dat is voor mij niet zo handig aángezien ik altijd met mijn ouders meerij met de auto. Ik voreg mij dus af of camping XL campings aparte campings zijn of dat ik dus met mijn gewone camping ticket op dezelfde camping als die van mijn vrienden kan komen. En zijn die XL campings dan rustiger en schoner? Zijn ze dicht bij het station/busstop?

In 2008 hadden we op 1 dag tijd in deze volgorde

Lenny Kravitz - REM - Chemical Brothers

Dus met wat geluk een Kravitz als co-headliner samen met Arctic Monkeys? :-) Zou alleszinds zeer aangenaam zijn!

( 2007-08-09-10 blijven voor mij de laatste echte topaffiches, erna is het serieus bergaf gegaan ).

Over het feit dat nog nooit een Rapper heeft geheadlined: 2005 had je op donderdag headliner Snoop Dog en erna Chemical Brothers, dus dat kan wel... Ik zie het ook alleen niet gebeuren op een zondag aangezien de donderdag in die tijd nog een zeer kleine dag was...

Iemand ervaring met camping XL tickets? Vrienden van mij willen een XL ticket nemen, alleen dat is voor mij niet zo handig aángezien ik altijd met mijn ouders meerij met de auto. Ik voreg mij dus af of camping XL campings aparte campings zijn of dat ik dus met mijn gewone camping ticket op dezelfde camping als die van mijn vrienden kan komen. En zijn die XL campings dan rustiger en schoner? Zijn ze dicht bij het station/busstop?

XL camping kun je al op de woensdag op, en liggen over het algemeen dichter bij de ingang van het festivalterrein volgens mij waren dit vorig jaar A2, A3 en A4 (als de andere vol waren). Je kunt met je normale ticket gewoon donderdag de camping op als hij nog niet vol zit maar dat is een gokje wat je zou moeten wagen en anders gewoon XL ticket kopen ben je er zeker van dat je bij je vrienden op de camping zit ;)

In 2008 hadden we op 1 dag tijd in deze volgorde

Lenny Kravitz – REM – Chemical Brothers

Dus met wat geluk een Kravitz als co-headliner samen met Arctic Monkeys?
icon_smile.gif
Zou alleszinds zeer aangenaam zijn!

( 2007-08-09-10 blijven voor mij de laatste echte topaffiches, erna is het serieus bergaf gegaan ).

Over het feit dat nog nooit een Rapper heeft geheadlined: 2005 had je op donderdag headliner Snoop Dog en erna Chemical Brothers, dus dat kan wel… Ik zie het ook alleen niet gebeuren op een zondag aangezien de donderdag in die tijd nog een zeer kleine dag was…

Ik denk niet dat Lenny Kravitz een spot als co-headliner zou krijgen, maar voor Arctic Monkeys zou ook mooi zijn ja, en betekend praktisch hetzelfde... Alleen met de naam 'sub' ipv 'co'.

Wat betreft de line-ups, dat ben ik niet helemaal met je eens. 2010 was echt een top-editie qua line-up, verder heeft bijna elke editie wel sterkere en minder sterkere dagen gehad. 2013 was over het geheel genomen wat minder sterk, maar nog steeds een van de beste line-ups van dat jaar. 2011 en 2012 vind ik net zo sterk als pakweg 2008 en 2009. Je ziet een verschuiving van oudere naar nieuwere bands, en ik snap dat jij daar niet zo blij mee bent (heb het idee dat jij meer van de oudere bands bent, qua muziek), maar kwalitatief blijft Werchter naar mijn mening op hetzelfde hoge niveau. Zeker als je kijkt naar de line-up die we nu kunnen verwachten, met Muse of Foo Fighters als laatste headliner, is er geen dalende lijn te bekennen imo. Sommige edities zijn beter dan andere, maar dat is al jaren zo bij elk festival (misschien Glastonbury etc. uitgezonderd).

Ik weet niet echt of Lenny Kravitz sub zou zijn als hij op Werchter staat, maar denk wel dat de kans groot is dat hij volgend jaar op RW staat.. sub zou goed kunnen, denk ik. maar misschien ook niet.

Tickets zijn besteld, met camping XL erbij :D Thanks @Juw voor de info!

Ik vond vorig jaar bizar goed! De laatste dag had een wat kleinere naam maar ach, ik vind Editors ook top! En kom op hey, wij hadden op één dag én Blur én Kings of Leon, waar zie je dat nou nog? KoL was letterlijk overal headliner. En ook Depeche Mode was overal headliner, hier dus eigenlijk een soort van sub.

Als dit jaar Muse komt is het voor mij de beste line-up ooit, en ook met Foo Fighters is het een evenaring van Pinkpop 2011, die toen schitterde met Coldplay, Kings Of Leon en Foo Fighters (Dit is discutabel, maar met Coldplay en Kings of Leon heb je dan mijn 2e favoriete band en met KoL mijn 4e :P)

wow, 3 weken niet gekeken hier en het is ontploft. Ik hoop heel erg op Damien Rice. een mooie naam die daar bij zou passen zou Paolo Nutini zijn. heeft afgelopen week laten weten met een album te komen in April. zou echt tof vinden als 2 van me favoriete singer/songwriters naar werchter afreizen.
Ook mag The Neighbourhood langskomen heb nog niet het idee dat ze al tourdata hebben gegeven in Europa

Tickets zijn besteld, met camping XL erbij
icon_biggrin.gif
Thanks @Juw voor de info!

Ik vond vorig jaar bizar goed! De laatste dag had een wat kleinere naam maar ach, ik vind Editors ook top! En kom op hey, wij hadden op één dag én Blur én Kings of Leon, waar zie je dat nou nog? KoL was letterlijk overal headliner. En ook Depeche Mode was overal headliner, hier dus eigenlijk een soort van sub.

Als dit jaar Muse komt is het voor mij de beste line-up ooit, en ook met Foo Fighters is het een evenaring van Pinkpop 2011, die toen schitterde met Coldplay, Kings Of Leon en Foo Fighters (Dit is discutabel, maar met Coldplay en Kings of Leon heb je dan mijn 2e favoriete band en met KoL mijn 4e :P)

Vorig jaar was echt super, eerste keer dat ik naar Werchter ging, 2012 zou eigenlijk de eerste keer geweest zijn, helaas kon dat niet, dus ging ik alsnog naar Pinkpop. :P
Werchter is echt in een klap mijn favo festival geworden. DM en Editors op 1 podium is gewoon echt geweldig, beide bands vind ik super, ben wel grotere DM fan. Vond wel jammer dat ze geen headliner waren eigenlijk, maar goed ik snap wel Editors zijn erg populair in Belgie en natuurlijk de speciale band tussen RW en Editors.
En ja, Blur én KOL samen is wel erg bijzonder ja, vond ik zelf ook. KOL is overal, maar echt overal headliner.. hebben ze goed gedaan. Blur was echt fantastisch, KOL heb ik dan minder mee, maar ze waren best goed en prima opwarmer voor Blur.
Yes, als Muse komt dan is echt te geweldig. Maar ook als Foo Fighters komen, al heb ik liever Muse (favo band hé). Foo Fighters ben ik ook fan van, dus mag ook.
Rock Werchter mag nu al trots zijn op hun line up. Ik ben heel benieuwd wanneer de volgende namen worden aangekondigd.. gok toch ergens in midden januari.. en Muse/Foo Fighters/ andere headliner toch ook wel rond die tijd.. of iets later.

Vergeet niet dat Lenny in 2012 headliner was NA een mega-act als Sting op Werchter Classic ( ook al kwam iedereen voor Sting ma soit ).

Lenny is zeker en vast headlinerwaardig materiaal, dus het laagst dat je hem kan zetten is subheadliner.

Anyway, het zou een zalige toevoeging zijn maar zekerheden hierover zijn er niet dus afwachten!
Zoals de feiten ervoor staan 70% kans Foo Fighters en 20% Muse en 10% al de rest n mijn ogen.
Met hun kerstbericht maken ze echt wel duidelijk dat er een tour aan zit te komen en alle festivals mankeren wel ergens nog een grote naam: Glastonbury, Roskilde, Pinkpop,...

Iedereen mag wachten tot Foo Fighters met alle festivals rond is en daarna zullen ze hun tour wel in 1 keer openbaar maken. Jammer, is voor mij één van de mindere headliners ( Dave Grohl moet achter zijn drumstel zitten en zijn klep houden, zie Them Crooked Vultures en Nirvana... :D )

Tickets zijn besteld, met camping XL erbij
icon_biggrin.gif
Thanks @Juw voor de info!

Je hebt wel gelijk wat betreft vorig jaar, misschien onderschat ik het ietsje... Ik was er dan ook zelf niet bij, maar wel op Pinkpop, waar het even wat minder was en omdat er veel namen overeen kwamen met RW leek dat mij ook iets minder. Maar inderdaad, dan vergeet je Rammstein (staat nog op mijn bucket list om live te zien), Blur en Depeche Mode, dat maakt een hoop goed! Kings of Leon heb ik niet zoveel mee, vond het op Pinkpop vorig jaar een van de weinige echt saaie optredens. De Sex was niet echt On Fire, zeg maar, en op die twee hits na houd ik niet zo van de muziek... Maar dat ben ik ;-)

Dus, dat ondersteund verder alleen maar mijn punt dat er totaal geen dalende lijn in de line-ups zit, ongeacht wat @Pink-Floyd ervan zegt. En de line-up van dit jaar ziet er zeker wel naar uit bizar goed te worden, hoe dan ook beter dan welke editie van Pinkpop dan ook, al is het maar omdat het 4 dagen met 4 grote namen zijn, ipv 'slechts' 3.

Dus, fingers crossed voor Muse, maar ook met Foo Fighters zou ik blij zijn... Als U2 binnengehaald kan worden, zoals gesuggereerd door het laatste artikel hier, zou 2014 sowieso de beste RW-editie ever zijn, maar ook met Muse/Foo Fighters en een aantal goede subs, afsluiters en dagopvullers erbij maakt het grote kans een van de beste edities ooit te worden. De verwachtingen zijn in ieder geval hooggespannen, en ik hoop dat de organisatie dit kan waarmaken. Als de lijn die is ingezet qua namen wordt doorgezet, kan het al niet meer stuk, en dat lijkt mij toch het meest logische want wie onthult er nu zijn grootste troeven als eerste? Dat is een beetje alsof Pearl Jam zou openen met 'Alive' en 'Black', en vervolgens alleen maar halve hitjes van de laatste albums zou spelen... Dan valt de rest toch een beetje tegen ;-)

Sorry voor mijn lange, ietwat vage verhaal, maar ik begin toch behoorlijk enthousiast te raken over deze editie :D

De verwachtingen zijn in ieder geval hooggespannen, en ik hoop dat de organisatie dit kan waarmaken. Als de lijn die is ingezet qua namen wordt doorgezet, kan het al niet meer stuk, en dat lijkt mij toch het meest logische want wie onthult er nu zijn grootste troeven als eerste? Dat is een beetje alsof Pearl Jam zou openen met ‘Alive’ en ‘Black’, en vervolgens alleen maar halve hitjes van de laatste albums zou spelen… Dan valt de rest toch een beetje tegen
icon_wink.gif

Euhm, het is juist logischer dat festivals van best/grootst naar minder groot gaan? De helft van de namen wordt pas geboekt nadat de ticketverkoop al begonnen is, en de kleinere namen hangen dan mee af van hoe de ticketverkoop en de financiele situatie ervoor staat.

En @Pink_Floyd: TW Classic en RW mag je niet vergelijken, kijk maar waar Simple Minds op Classic en op RW staan en vergelijk. Lenny Kravitz is een gewone sub, niet meer en niet minder.

Vergeet niet dat Lenny in 2012 headliner was NA een mega-act als Sting op Werchter Classic ( ook al kwam iedereen voor Sting ma soit ).

Lenny is zeker en vast headlinerwaardig materiaal, dus het laagst dat je hem kan zetten is subheadliner.

Anyway, het zou een zalige toevoeging zijn maar zekerheden hierover zijn er niet dus afwachten!<br>
Zoals de feiten ervoor staan 70% kans Foo Fighters en 20% Muse en 10% al de rest n mijn ogen.<br>
Met hun kerstbericht maken ze echt wel duidelijk dat er een tour aan zit te komen en alle festivals mankeren wel ergens nog een grote naam: Glastonbury, Roskilde, Pinkpop,…

Iedereen mag wachten tot Foo Fighters met alle festivals rond is en daarna zullen ze hun tour wel in 1 keer openbaar maken. Jammer, is voor mij één van de mindere headliners ( Dave Grohl moet achter zijn drumstel zitten en zijn klep houden, zie Them Crooked Vultures en Nirvana…
icon_biggrin.gif
)

Klopt wat betreft Lenny, alleen je moet wel bedenken dat RW Classic geen RW is... Ik denk dat een dergelijke oude naam het echt niet meer waar kan maken als headliner hier, maar ik ben het met je eens dat lager dan sub eigenlijk ook niet kan. En dat lijkt mij ook een mooie positie voor hem, of het nou voor AM, PJ of de mysterieuze laatste headliner is...

Wat die laatste naam betreft: ik zou zeggen dat de kansen Foo Fighters-Muse 50-50 liggen. Je hebt gelijk dat Foo Fighters zeer waarschijnlijk van de zomer gaat touren en ook zeker een aantal grote festivals gaat aandoen, maar je moet niet vergeten dat de RW organisatie zijn zinnen op Muse heeft gezet, en met hun reputatie en hun speciale band met Muse kun je toch aannemen dat ze ook aardig wat overtuigingskracht hebben... En een flinke zak met geld, als ze U2 ook op de verlanglijst hebben staan! Maar als het Muse niet wordt dan zal het vrijwel zeker Foo Fighters worden, ook niet de minste en een knaller van een afsluiter. Dan mogen ze van mij wel Jimmy Page meenemen, al doet hij het niet slecht als zanger/gitarist, het is inderdaad een feest om Dave Grohl weer achter de drumkit te zien zitten:

http://youtu.be/sagjO--UsD0?t=1h33m20s

Maar goed, laten we zeggen Muse 50%, Foo Fighters 49% en 1% kans op iets anders, omdat je het nooit helemaal zeker kan weten...

Euhm, het is juist logischer dat festivals van best/grootst naar minder groot gaan? De helft van de namen wordt pas geboekt nadat de ticketverkoop al begonnen is, en de kleinere namen hangen dan mee af van hoe de ticketverkoop en de financiele situatie ervoor staat.

Ja sorry, zo bedoelde ik het niet helemaal, misschien een beetje een rare vergelijking... Wat ik bedoelde is dat het me raar lijkt als RW na de huidige set namen de rest van het affiche volmaakt met bijvoorbeeld nogmaals Kings of Leon/Linkin Park/The Editors, Triggerfinger en Franz Ferdinand laat subben en de rest van de dagen in Pinkpop-stijl opvult met one-hit-wonders, vergane glorie en gehypte hipsterartiesten. Je zou eerder een sterke afsluiter, een aantal sterke subs en goede bands overdag verwachten, als je de huidige set namen ziet. Dat is wat ik bedoel met 'de lijn der verwachting doorzetten', niet dat ze nog met heel veel hele grote namen gaan komen maar wel met kwalitatief goede. Anders zou het een beetje tegenvallen na wat we nu al hebben.

(Sorry dat ik nu zoveel post, maar af en toe moet ik even wat kwijt ;-) )

Dan hoop ik met je mee Hannibal!
Kereltje je hebt waarschijnlijk wel gelijk over het feit dat je Classic en de 4daagse absoluut niet kan vergelijken.

Over je feit dat dit wel eens de beste editie qua namen ooit kan worden... Dan wijs ik er graag op dat je moet kijken naar de bands in de tijd waarin ze optreden. Een Metallica/Pearl Jam zijn al jaren passé bijvoorbeeld... Als je alles in zijn tijdsgeest zet komt het er voor mij op neer dat '93 ( Sonic Youth, Black Crowes, Neil Young, Lenny Kravitz en Metallica op 1 dag ) er toch wel serieus bovenuit steekt. Al deze bands hadden rond deze tijd hun opus magnum uitgebracht, als je dan op zo'n tijdstip zo'n bands kan boeken dan spreek ik pas van een legendarische affiche!

Anyway om nog een nieuwtje te posten: Eagles of Death metal zitten in februari/maart in Down Under, ik zie ze nog wel een Europese mini-tour meepikken ofwel juni/juli ( Werchter ) ofwel juli/augustus ( Pukkelpop ). Altijd een leuke act!

Mag ik hopen op namen als Daughter, Chvrches, Crystal Castles, Yeah Yeah Yeahs en Grimes? Of verwachten jullie niet zoveel uit deze hoek?

Mag ik hopen op namen als Daughter, Chvrches, Crystal Castles, Yeah Yeah Yeahs en Grimes? Of verwachten jullie niet zoveel uit deze hoek?

Zeker wel wat, Daughter, Chvrches en Yeah Yeah Yeahs zijn hier wel vaker genoemd als kanshebbers, voor Crystal Castles en Grimes kan ik zo snel geen aanleiding vinden om ze te verwachten. Maar hopen mag altijd hè ;-)

En als je met 'deze hoek' de synthpop/electronic rock/alternative rock hoek noemt, wat mij logisch lijkt gezien de bands die je noemt, mag je Imagine Dragons alvast wel opschrijven als vertegenwoordiger van die hoek! Het moet wel gek lopen willen die niet komen...

Nu we het toch over 'die hoek' hebben, what about Awolnation? Een van mijn persoonlijke favorieten in dit genre, ze zijn aan een nieuw album bezig dat 'sometime 2014' uit gaat komen, en hebben al wat singles gereleased. Als dat 'sometime 2014' vóór RW is, zie ik ze zeker wel komen, maar ook als het vlak daarna is kunnen ze van de zomer alvast wat festivals meepakken en hun nieuwe nummer live uitproberen, toch? Lijkt mij een mooie toevoeging voor in The Barn/KluB C.

Er is alleen een link naar het optreden van Asgeir, wat er bij DWDD over verteld wordt kan ik nergens terug vinden. Moet alleen mijn eigen argumenten meteen ontkrachten, show loopt namelijk maar tot April, maar toch verwacht ik dat hij in de zomer nog festivals gaat doen.

Lenny Kravitz verwacht ik om eerlijk te zijn niet. Denk dat hij een hoge spot vraagt voor een relatief lege weiden. Het is een mooie naam, maar of hij nog relevant is als sub is een tweede. Dus ben het zeker eens met Kereltje. '

@klaasHaije daar mag je zeker op hopen. Yeah Yeah Yeahs, Daughter en Crystal Castles zijn zeker kanshebbers! Grimes en Chvrches heb ik geen idee van als ik eerlijk ben. Crystal Castles zal ( als ze komen dan he ) tegen de avond in Klub C staan, Yeah Yeah yeahs een mooie spot in The Barn, voorlaatste of iets. Daughter zal daar ergens in de middag spelen. Maar nog maal als ze komen he, want dit zijn de 'normale' namen en het is maar net waar RW voor kiest als opvulling voor de rest van de dag. Vorig jaar riep iedereen ook ( inclusief ik ) dat The walkman, Foals, Tallest Man On Earth, Damien Rice.. etc alvast opgeschreven konden worden maar kozen allen voor een andere naam. Dat is dit jaar voor bijvoorbeeld deze namen evenals bijvoorbeeld Kodaline, Foster The People etc.

@Dr.Hannibal Awolnation is zeker een mooie naam, maar misschien komt RW wat vroeg? Zal ook een mooie naam zijn voor Pukkelpop denk ik. Het is toch wat alternatievers en dat komt denk ik op Pukkelpop beter tot zijn recht. Viel mij bijvoorbeeld op dat Werchter in 2013 meer op safe had gespeeld dan de jaren ervoor, dit kan ook aan mij liggen hoor. Maar in 2012 stond bijvoorbeeld Amon Tobin op het affiche en dat kwam daar totaal niet tot zijn recht, terwijl dat wel een baas is moet ik zeggen. Misschien is dit een wat vreemde vergelijking, zeker, maar het gaat even om het 'alternatieve' principe. Of misplaats ik Awolnation hier nou totaal?

Users who are viewing this thread