Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Trouwens, iemand had het hier over vrouwelijke artiesten: misschien Amy Macdonald? Lijkt mij een mooie naam voor 's middags mainstage, begin vorige maand een aantal avonden in het Sportpaleis in Antwerpen gestaan, volgens mij behoorlijk succesvol, dus prima kandidaat voor een terugkeer naar België zomer 2014. Ze staat tot nu toe alleen pas in augustus voor een festivalletje in Zwitserland, dus misschien zal ze eerder naar Pukkelpop gaan, misschien dat ze daar wel kan subben ofzo. Maar je weet maar nooit, misschien ook wel Werchter.

@Dr. Hannibal, Seether zou echt mega zijn. Zag ze 3 jaar geleden in het voorprogramma van 3 Doors Down in Trix en die waren echt super. Ik denk alleen niet echt dat ze een naam zijn voor werchter, eerder graspop of groezrock. Maar mss een plaats zoals vorig jaar trash talk of a day to remember.

Wauw volgens mij geeft die DJ van Studio Brussel net een grote hint wat betreft de Foo Fighters: Toen hij een vrouw vroeg, heb je de Foo' s al wel eens gezien en diezelfde vrouw nee als antwoord gaf, zei hij tegen haar: 'Dus dan kan dat op je to do list van 2014' ... Het lijkt me duidelijk dat hij meer weet dan wij.

Wauw volgens mij geeft die DJ van Studio Brussel net een grote hint wat betreft de Foo Fighters: Toen hij een vrouw vroeg, heb je de Foo’ s al wel eens gezien en diezelfde vrouw nee als antwoord gaf, zei hij tegen haar: ‘Dus dan kan dat op je to do list van 2014′ … Het lijkt me duidelijk dat hij meer weet dan wij.

Niet te vroeg juichen, in 2011 zei een presentator van Studio Brussel na een nummer van The Strokes dat ze in de zomer in Belgie te zien zouden zijn. Mooi niet dus ;)

Presentatoren en journalisten krijgen informatie over de line up slechts een paar uur vroeger dan het grote publiek, om te vermijden dat er info lekt als die nog niet naar buiten gebracht mag worden. Dus hij baseert zich waarschijnlijk gewoon op de verhalen dat FF in 2014 met nieuw materiaal aankomen, en er sowieso wel een passage in Europa volgt ofzo.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Wauw volgens mij geeft die DJ van Studio Brussel net een grote hint wat betreft de Foo Fighters: Toen hij een vrouw vroeg, heb je de Foo’ s al wel eens gezien en diezelfde vrouw nee als antwoord gaf, zei hij tegen haar: ‘Dus dan kan dat op je to do list van 2014′ … Het lijkt me duidelijk dat hij meer weet dan wij.

Niet te vroeg juichen, in 2011 zei een presentator van Studio Brussel na een nummer van The Strokes dat ze in de zomer in Belgie te zien zouden zijn. Mooi niet dus
icon_wink.gif

Presentatoren en journalisten krijgen informatie over de line up slechts een paar uur vroeger dan het grote publiek, om te vermijden dat er info lekt als die nog niet naar buiten gebracht mag worden. Dus hij baseert zich waarschijnlijk gewoon op de verhalen dat FF in 2014 met nieuw materiaal aankomen, en er sowieso wel een passage in Europa volgt ofzo.

Mocht hij iets weten dan kan het net zo goed over Pukkelpop of Pinkpop gaan i.p.v. Rock Werchter.

Soms krijgen presentatoren en andere journalisten wel dingen mee op festivals als Eurosonic waardoor ze meer weten(niet dat Foo Fighters daar staan, maar je snapt wat ik bedoel).

Het lijkt mij wel waarschijnlijker dat hij dat zegt ivm nieuw materiaal en ze dus wsl wel zullen touren.

Over Pinkpop gaat het natuurlijk niet, dat kan een Belg geen ruk schelen :P En tja het viel me gewoon op dat hij het zo stellig zei, ik bedoelde hiermee niet dat ze op Werchter komen hoor.

Denk idd dat de Foo's sowieso wel naar Nederland en België gaan komen volgend jaar, maar of dat ook Werchter wordt... Ik heb het gevoel dat ze wat later gaan touren in Europa, omdat het album volgend jaar nog uit moet komen (gok ergens in de lente), en dat ze dan eerst in de VS gaan touren. Dan zou juli een beetje vroeg zijn om al naar Europa te komen, ik zie ze eerder op bijv. Pukkelpop en Lowlands staan, of misschien wel helemaal geen festivals en alleen stadions. Maar ik kan er ook compleet naast zitten, het is maar een gevoel. In ieder geval zegt die uitspraak van die dj niks over Werchter.

Over Pinkpop gaat het natuurlijk niet, dat kan een Belg geen ruk schelen
icon_razz.gif
En tja het viel me gewoon op dat hij het zo stellig zei, ik bedoelde hiermee niet dat ze op Werchter komen hoor.

Weet ik, maar ik denk noem t toch even omdat t voor een aantal belgen toch dicht bij is ;)

Ik vind het wel een beetje jammer dat ik zo wanhopig ben op info dat ik in dit soort uitspraken al dingen ga zien hahaha

Hoe groot of klein is de kans dat Linkin Park komt als Sub headliner.. Dus dat Muse of Foo Fighters de zondag komen als headliner en Linkin Park op een andere dag (of ook de zondag) als sub? dat zou ik namelijk heel tof vinden.

Ik wil ze zog graag eens zien, en alles wijst erop dat ze voor een grotere headliner gaan...

Beste forummembers, dit is mijn eerste post! ik volg jullie al een weekje.

Wat linken park als Sub betreft; ik denk dat ze te groot zijn als sub, RAR heeft ze binnen als headliner en dan zouden ze subben op RW?

Muse en Foo Fighters lijken mij een grote kans, 1 van die 2 zal het waarschijnlijk worden.

Als resterende 'mainstagers' hoop ik op namen als: Rise Against, Tenacious d, Billy Talent, Imagine Dragons, The Prodigy, Chase & Status/Deadmau5,...

@Whynot

Kijk, met jou kan ik praten, mooi lijstje namen noem je daar! Alleen denk ik dat Imagine Dragons in The Barn zal staan, en ik hoop dat Billy Talent daar ook zal staan mochten ze komen. Die zijn namelijk tien keer vetter indoors dan buiten, heb ze in het Klokgebouw op Warped gezien...
Verder heb je natuurlijk gelijk over Linkin Park, dat is zeer onwaarschijnlijk zo niet onmogelijk. Als ze komen, komen ze omdat RW geen grotere headliner kan krijgen en sluiten ze zondagavond af.

In het overige nieuws: jeej, Festileaks doet het weer! Alleen het venster hierboven met alle bewerkingsshizzle voor je post is nog een rommeltje, hebben jullie dat ook?

Billy Talent is niets meer voor Werchter. Die hebben er een keer gestaan in een package deal met My Chemical Romance, de volgende keer werden ze doorgeschoven naar Graspop. En het is ondertussen ook al jaren geleden dat die nog iets relevant gedaan hebben.

Billy Talent is niets meer voor Werchter. Die hebben er een keer gestaan in een package deal met My Chemical Romance, de volgende keer werden ze doorgeschoven naar Graspop. En het is ondertussen ook al jaren geleden dat die nog iets relevant gedaan hebben.

Euhm, wat dacht je van Dead Silence eind vorig jaar? Man, wat een lekker album is dat... En het is alweer een eeuwigheid geleden dat ze op Werchter stonden, de band is intussen muzikaal behoorlijk gegroeid. Ik heb geen idee wat hun zomerplannen zijn, maar als ze gaan touren zie ik ze zeker wel op Werchter staan. Zeker met het laatste album is hun stijl veel toegankelijker geworden. Bovendien staan er altijd wel één of twee bands op Werchter die je misschien eerder op Graspop zou verwachten, juist omdat er op Werchter ook altijd wel een aantal hardere bands staan. Ik denk dat Billy Talent populair en toegankelijk genoeg is om zo'n spot te krijgen dit jaar.

Volgens de Wikipedia pagina van Werchter staan zowel Pixies als Franz Ferdinand in de Barn. En die verdraaide Skrillex op de main stage. Waarop zou deze info gebaseerd zijn denken jullie?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Rock_Werchter_edities

Euhm, wat dacht je van Dead Silence eind vorig jaar? Man, wat een lekker album is dat… En het is alweer een eeuwigheid geleden dat ze op Werchter stonden, de band is intussen muzikaal behoorlijk gegroeid. Ik heb geen idee wat hun zomerplannen zijn, maar als ze gaan touren zie ik ze zeker wel op Werchter staan. Zeker met het laatste album is hun stijl veel toegankelijker geworden. Bovendien staan er altijd wel één of twee bands op Werchter die je misschien eerder op Graspop zou verwachten, juist omdat er op Werchter ook altijd wel een aantal hardere bands staan. Ik denk dat Billy Talent populair en toegankelijk genoeg is om zo’n spot te krijgen dit jaar.

Relevantie als in radiosucces enzo. Toen ze in 2007 op Werchter stonden hadden ze met Fallen Leaves en Devil in a Midnight Mass net twee grote hits op Studio Brussel gescoord. Van hun 2 voorbij platen heb ik echter geen noot op de radio gehoord. Qua populariteit is dat nu iets voor Groezrock of in de Shelter op Pukkelpop, meer niet.

Als er iets 'Graspop-achtig' op Werchter zal staan zal het wel iets als Mastodon (onwaarschijnlijk), Alice in Chains of Bring Me The Horizon zijn.

Denk niet dat het echt ergens op gebaseerd is, meer verwachtingen. Podiumindeling wordt pas later bekend.
Net nog via Twitter gevraagd wanneer we nieuwe namen mochten verwachten en kreeg het volgende terug: We're not sure on that yet... but as we all know, good things come to those who wait :)

Al met al zegt het niet veel, maar ze hebben er zelf in ieder geval vertrouwen in.
Mijn verwachting: Foo Fighters als zondag afsluiter.

Volgens de Wikipedia pagina van Werchter staan zowel Pixies als Franz Ferdinand in de Barn. En die verdraaide Skrillex op de main stage. Waarop zou deze info gebaseerd zijn denken jullie?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Rock_Werchter_edities

Iemand van een ander forum had met de url's geknoeid en kon daardoor zien welke act op welk podium stond (dat is wat er nu op wiki staat). Een paar uur later kon dat plots niet meer en krijg je telkens andere resultaten, de vraag is dan of het toeval was, of dat Werchter het ook ontdekt had. In ieder geval waren Skrillex op Main Stage en Pixies/FF in de Barn dingen die we hier vooraf ook al verwachtten...

Franz Ferdinand in The Barn te verwachten?
Ik zou eerder zeggen dat ze perfect op de spot van 30seconds to mars passen van vorig jaar. Ze spreken een groot Werchter publiek aan en ik zou het jammer vinden als het zo word weggestopt

Users who are viewing this thread