Enkele namen die zeker een goeie kans maken om op Werchter te staan:
-
Interpol. Ze brengen een nieuw album uit en ze staan eind juni bijvoorbeeld op Hurricane Festival. Heel dicht in de buurt dus. De kans dat ze ook op Werchter staan is dus niet zo klein denk ik.
-
Lily Allen. Ze komt met een nieuw album en in 2014 verwacht ik toch wel een comeback, ook op het podium. Er zijn nog geen shows aangekondigd, maar er ik zie wel een kans dat ze Werchter aandoet. Elk jaar staan er een pak vrouwelijke acts (nu nog geen enkele vrouw aangekondigd!).
- Een andere madam die wel op Werchter zou kunnen staan is
M.I.A. Ze heeft een nieuw album uit en past wel bij Werchter (poppy én alternatief).
- Ze staan er véél dus misschien zijn de
Kaiser Chiefs ook volgend jaar een optie? Ook zij komen met een nieuw album en hebben al wat shows aangekondigd voor begin 2014.
-
Mastodon toert mee met Metallica en ze zijn een graag geziene gas op Werchter.
-
The National hebben een wel érg goed aaneensluitende tourplanning rond Werchter. En ook al stonden ze er vorig jaar ook al, ze blijven een populaire act. De show van vorig jaar (eigenlijk nog dit jaar) was ook een groot succes, dus wie weet?
- Ook
Macklemore & Ryan Lewis staan in goede papieren voor Werchter denk ik? Elk jaar proberen ze een paar populaire hip hop/popacts te regelen voor Werchter. Niet mijn ding eigenlijk, maar toch...
-
Massive Attack heeft een show aangekondigd op een festival in Spanje op 14 juni. Misschien nog een paar daarbij, waaronder Werchter? Of droom ik te veel?
- Andere kanshebbers: Elbow, Dropkick Murphy's, Beck, MGMT, Foals, Alice In Chains?
Allemaal maar losse gissingen hé uiteraard. ;-)