Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Een prettige kerst.
Dat wens ik jullie graag.
Verder weet ik momenteel niet wat gezegd op de discussie....

Als jullie toch in die Florence + the Machine-hoek gaan kijken, wat denken jullie van Lana del Rey? Ik verwacht niet dat er veel Lana del Rey fans zijn op dit forum, maar ik ben wel nieuwsgierig of ze kans maakt. Ze heeft al eens eerder op Werchter gestaan en in 2014 brengt ze nieuwe muziek uit. Wat denken jullie?

Only 1 rapband can headline Werchter: Public Enemy

Over al de andere pipo’s spreek ik me niet uit, behalve dan de legendary solo van Lil Wayne!

Als we daarover gaan beginnen :p Wu Tang. Maar geen van deze kunnen headlinen natuurlijk, maar ze mogen best een mooie spot op de affiche krijgen. In 2012 stond Cypress Hill er bijvoorbeeld ook.

Lana Del Rey, Florence and the machine, De Jeugd van tegenwoordig zou tof zijn

ik ik ben nochtans een metal..
maar ben veel ruimdenkender dan de meeste metals, anders zou ik ook geen 4 dagen naar Rock Werchter gaan :)

Lana Del Rey, Florence and the machine, De Jeugd van tegenwoordig zou tof zijn

ik ik ben nochtans een metal..<br>
maar ben veel ruimdenkender dan de meeste metals, anders zou ik ook geen 4 dagen naar Rock Werchter gaan
icon_smile.gif

Net zo iemand hier, ik ben ook wel van alle markten thuis :) Lana Del Rey mag van mij komen. De metal/hardrock valt op Werchter nogal tegen vind ik. Een naam als Deafheaven zou ik erg zien zitten, en zijn bovendien retepopulair. Maar toch zie ik die eerder naar een Pukkelpop/Dour gaan...

Even een naam droppen, Pharrell Williams zou in 2014 met een album komen. Enige kans dat die op Werchter staat?

Maar denken jullie dan serieus dat er nog een grote rap/hiphop naam komt? Behalve dat ik het persoonlijk niet hoef te zien, zou ik ook niet weten op wat voor plaats een Jay-Z of een Kanye West zou moeten staan. Ik heb niet het idee dat deze mannen een subpositie accepteren, en om Werchter te laten afsluiten door zo’n flutrapper lijkt mij een beetje ver gaan.

Nee, ik denk niet dat een Jay Z, Kanye West, Eminem enz. ooit nog op Rock Werchter zullen staan. Of ze moeten 40-50 zijn en nog een centje willen bijverdienen (zoals bijv. Cypress Hill en Wu-Tang Clan dat doen). Ik zag alleen al wat vaker Drake langskomen in de geruchtenlijstjes van mensen, maar die kan je al helemaal op je buik schrijven. Eerder een Jay Z, Kanye West of Eminem dan Drake of Lil Wayne of Nicki Minaj, om even de 2 verschillende groepen grote rappers (bij de laatste 3 meer pop-zangers) te pakken.

Zoals @gloeilamp al aangeeft zullen er wat kleine rappers op het podium staan. Zo stond in 2013 bijv. OFWGKTA, Earl Sweatshirt, Azealia Banks, Angel Haze en Kendrick Lamar op het programma en zie ik dit jaar Pusha T, Childish Gambino, A$AP Rocky, Earl Sweatshirt, Chance The Rapper en Iggy Azalea er staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Maar denken jullie dan serieus dat er nog een grote rap/hiphop naam komt? Behalve dat ik het persoonlijk niet hoef te zien, zou ik ook niet weten op wat voor plaats een Jay-Z of een Kanye West zou moeten staan. Ik heb niet het idee dat deze mannen een subpositie accepteren, en om Werchter te laten afsluiten door zo’n flutrapper lijkt mij een beetje ver gaan.

Nee, ik denk niet dat een Jay Z, Kanye West, Eminem enz. ooit nog op Rock Werchter zullen staan. Of ze moeten 40-50 zijn en nog een centje willen bijverdienen (zoals bijv. Cypress Hill en Wu-Tang Clan dat doen). Ik zag alleen al wat vaker Drake langskomen in de geruchtenlijstjes van mensen, maar die kan je al helemaal op je buik schrijven. Eerder een Jay Z, Kanye West of Eminem dan Drake of Lil Wayne of Nicki Minaj, om even de 2 verschillende groepen grote rappers (bij de laatste 3 meer pop-zangers) te pakken.

Zoals @gloeilamp al aangeeft zullen er wat kleine rappers op het podium staan. Zo stond in 2013 bijv. OFWGKTA, Earl Sweatshirt, Azealia Banks, Angel Haze en Kendrick Lamar op het programma en zie ik dit jaar Pusha T, Childish Gambino, A$AP Rocky, Earl Sweatshirt, Chance The Rapper en Iggy Azalea er staan.

Death grips :). Ik zie het trouwens wel gebeuren dat ipv een dance afsluiter zoals prodigy chase and status er afgesloten wordt door een hiphop artiest zoals kanye west, zou nog niet eens zo gek zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>

Zoals http://festileaks.com/users/gloeilamp/@gloeilamp al aangeeft zullen er wat kleine rappers op het podium staan. Zo stond in 2013 bijv. OFWGKTA, Earl Sweatshirt, Azealia Banks, Angel Haze en Kendrick Lamar op het programma en zie ik dit jaar Pusha T, Childish Gambino, A$AP Rocky, Earl Sweatshirt, Chance The Rapper en Iggy Azalea er staan.

Death grips :). Ik zie het trouwens wel gebeuren dat ipv een dance afsluiter zoals prodigy chase and status er afgesloten wordt door een hiphop artiest zoals kanye west, zou nog niet eens zo gek zijn.

Nou dat hoop ik toch niet, die dance-afsluiters werken altijd wel goed toch? Laten ze het daar maar bij houden, en verder rock...

Weet iemand toevallig of Half Moon Run een optie is? Ik heb ze pas ontdekt en vind ze toch wel heel goed!

@Thijs moet je nageven dat je goede argumenten hebt over The Opposites. Dat ik het geen RW naam vind zegt natuurlijk helemaal niets. Maar toch heb ik mijn grote vraagtekens.

Asgeit is een band uit IJsland. en hebben echt een DIJK van een album neergezet moet ik zeggen. In hun thuisland zeer goed ontvangen en hebben Sigur Ros en Bjork ingehaald qua verkoopcijfers etc. Nu zijn ze bezig met wat zaalshowtjes hier en daar en dat loopt ook heel goed. En ik verwacht dat ze een 'talenten' spot gaan krijgen dit jaar, vergelijkbaar met Tom Odell, Alt-J en Passanger. Denk ook dat James Vincent Mcmorrow ( maar dit is ondertussen geen talent meer maar gewoon een geweldige artiest met een geweldig album en een aankomende ) en The Neighbourhood. Pukkelpop zal natuurlijk ook kunnen, maar ik verwacht gewoon Rock Werchter. maar je hebt misschien gelijk dat het voorbarig is om ze als 'zekerheid' te bestempelen.

Drake, mooie discussie is hier over ontstaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niks en verwacht hem ook niet. Maar dit is wel een grote hiphop artiest die nog niet al te duur is. En een hoge spot zal hij niet vragen en elk jaar staat er een hiphop artiest op de main stage.. Dus ik sluit hem niet volledig uit maar inderdaad wel voor 80% maar toch had ik hem er nog bijgezet. De hiphop garde zal wel bestaan uit Earl Sweatshirt, Pusha T etc.

Welke dat wordt Alice In Chain trouwens verwacht op Main Square? Anders een prachtnaam om voor Placebo te spelen.

Drake, mooie discussie is hier over ontstaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niks en verwacht hem ook niet. Maar dit is wel een grote hiphop artiest die nog niet al te duur is. En een hoge spot zal hij niet vragen en elk jaar staat er een hiphop artiest op de main stage.. Dus ik sluit hem niet volledig uit maar inderdaad wel voor 80% maar toch had ik hem er nog bijgezet. De hiphop garde zal wel bestaan uit Earl Sweatshirt, Pusha T etc.

Ik denk dat je zijn eisen wat onderschat. In Amerika hoort hij al bij de groten, op Britse festivals heeft hij een status van pakweg subheadliner, en op het Europese vasteland speelt die ook al in arena's. Ik verwacht dat die dus een pak meer eisen stelt en geld vraagt dan een Wiz Khalifa of Kendrick Lamar. De kans lijkt me dan groter dat Macklemore voor een hoge hiphopspot gaat gaan (headliner op Hurricane).

En Alice in Chains staat op donderdag in Arras, dus ik gok dat ze op zaterdag komen. Heb je met Pearl Jam en AiC twee grungelegendes op eenzelfde podium.

Macklemore, daar zeg je me wat zeg. Dat lijkt me ook een hele goede kanshebber voor een positie op het hoofdpodium/ Klub C. Logische keus, maar geen pure hiphopnaam. Hopelijk doen ze daarom Chance the Rapper/Blood Orange/ Childish Gambino erbij. Die hebben alledrie sterke platen uitgebracht.

Alice in Chains mag sowieso komen, op de dag van Pearl Jam zou ook lekker zijn.

@Thijs moet je nageven dat je goede argumenten hebt over The Opposites. Dat ik het geen RW naam vind zegt natuurlijk helemaal niets. Maar toch heb ik mijn grote vraagtekens.

Asgeit is een band uit IJsland. en hebben echt een DIJK van een album neergezet moet ik zeggen. In hun thuisland zeer goed ontvangen en hebben Sigur Ros en Bjork ingehaald qua verkoopcijfers etc. Nu zijn ze bezig met wat zaalshowtjes hier en daar en dat loopt ook heel goed. En ik verwacht dat ze een ‘talenten’ spot gaan krijgen dit jaar, vergelijkbaar met Tom Odell, Alt-J en Passanger. Denk ook dat James Vincent Mcmorrow ( maar dit is ondertussen geen talent meer maar gewoon een geweldige artiest met een geweldig album en een aankomende ) en The Neighbourhood. Pukkelpop zal natuurlijk ook kunnen, maar ik verwacht gewoon Rock Werchter. maar je hebt misschien gelijk dat het voorbarig is om ze als ‘zekerheid’ te bestempelen.

Asgeir is een sing and songwriter die dacht dat z'n muziek niet commercieel genoeg was om goed te kunnen verkopen in europa, daarom heeft hij zijn nummers maar naar het engels vertaald toch blijft het ijslands veel mooier ook al heb ik geen idee wat hij zingt. Hij mag komen maar laat hem dan bijvoorbeeld Nýfallið regn of Leyndarmál spelen ipv Torrent of King And Cross.

Ik zou er trouwens geen moeite mee hebben mocht kanye west een dag afsluiten zie ik liever dan pakweg een deadmau5 of chase and status.

Sigur Rós en Bjork ingehaald?? :o Dat is toch lastig te geloven vind ik, dit zijn twee acts die al jaren bezig zijn en erg gewaardeerd worden over de hele wereld. Die Asgeit ken ik eigenlijk niet echt namelijk. Maar alles dat IJslands is vind ik wel goed meestal. Ik ben wel benieuwd naar een bron voor die verkoopcijfers, kan het me nauwelijks voorstellen namelijk.

Sigur Rós en Bjork ingehaald??
icon_surprised.gif
Dat is toch lastig te geloven vind ik, dit zijn twee acts die al jaren bezig zijn en erg gewaardeerd worden over de hele wereld. Die Asgeit ken ik eigenlijk niet echt namelijk. Maar alles dat IJslands is vind ik wel goed meestal. Ik ben wel benieuwd naar een bron voor die verkoopcijfers, kan het me nauwelijks voorstellen namelijk.

Het is Ásgeir hij is een sing and songwriter die als ik het goed begrepen heb de muziek zelf maakt en de teksten door zijn vader laat schrijven, het gaat om het best verkopende debuut-album ui Ijsland. Samen met John Grant heeft hij dit album vertaald naar het Engels om zo ook voet aan de grond te krijgen in Europa. Als je van plan bent het album te gaan luisteren raad ik je de originele (dus ijslandse) versie aan, Dýrð í dauðaþögn, zeker de moeite waard.

Ingehaald gaat over debuut album he. Niet over het algemeen gezien. Bron is, lach me niet uit,DWDD. Link zoek ik morgen op haha teveel werk na het stappen ;). Maar ik kan ze zeer aanraden!

Macklemore, daar zeg je me wat zeg. Dat lijkt me ook een hele goede kanshebber voor een positie op het hoofdpodium/ Klub C. Logische keus, maar geen pure hiphopnaam.
Goed gesproken! Ben niet zo'n fan van hiphop, maar Macklemore mag wel komen. Past inderdaad beter in het profiel van Werchter ook denk ik.

Ingehaald gaat over debuut album he. Niet over het algemeen gezien. Bron is, lach me niet uit,DWDD. Link zoek ik morgen op haha teveel werk na het stappen ;). Maar ik kan ze zeer aanraden!

Ah, ik schrok al :p Dan moet ik daar toch eens achteraan gaan! Thanks!

Users who are viewing this thread