Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Franz Ferdinand in The Barn te verwachten?<br>
Ik zou eerder zeggen dat ze perfect op de spot van 30seconds to mars passen van vorig jaar. Ze spreken een groot Werchter publiek aan en ik zou het jammer vinden als het zo word weggestopt

Franz Ferdinand is echt niet meer zo populair hoor, kan je vergelijken met Bloc Party. En wie daarbij was, weet dat BP in de tent een groter feestje oplevert dan in de late namiddag op Main Stage.

Doe me dat niet aan dat Metallica moet vroeg spelen zoals Iron Maiden in 2011. Als er dan eens een top metal band is.. zie je dan de show niet.... En als Skrillex na Metallica komt moeten ze weer vroeg spelen zie ik toch niet zitten hoor.

Metallica kan toch van 22.00 tot 00.30 spelen en skrillex dan van 01.15 tot 2.30. Eerste dag gaat meestal tot laat in de nacht door, dus ik zie het wel gebeuren. Mits het allemaal lukt met op/afbouwen dan he.

Doe me dat niet aan dat Metallica moet vroeg spelen zoals Iron Maiden in 2011. Als er dan eens een top metal band is.. zie je dan de show niet…. En als Skrillex na Metallica komt moeten ze weer vroeg spelen zie ik toch niet zitten hoor.

Zoals @Zjoepske al zegt hoeft dat inderdaad geen probleem te zijn, als ze om 22u beginnen zitten misschien enkel de eerste 2-3 nummers niet in het donker. De vraag blijft gewoon of er een dance-act na Metallica komt, daar zijn tegenstrijdige berichten over.

En voor je begint te klagen over hoe Werchter Iron Maiden behandeld heeft moet je eerst jouw feiten checken: dat vroege uur van Iron Maiden is op vraag van de band zelf. Op Graspop speelden ze vorig jaar ook de helft van hun show in het daglicht, en daar waren ze zelfs absolute headliner van het weekend...

Ik zou The Strokes een leuke naam vinden voor de affiche. Iemand enig idee of ze weer gaan touren?

Franz Ferdinand is echt niet meer zo populair hoor, kan je vergelijken met Bloc Party. En wie daarbij was, weet dat BP in de tent een groter feestje oplevert dan in de late namiddag op Main Stage.

Bloc Party was inderdaad groot feest in de tent. Toch denk ik dat ze Bloc Party daar hebben neergezet puur omdat ze die dag gewoon zo veel acts hadden die Mainstage aankonden laat in de middag. (National,Vampire,Bloc,Biffy)

Franz Ferdinand hoeft niet in een tent te staan om er een feestje van te maken. En denk ook dat veel mensen de radiohits van FF toch wel hebben meegekregen de afgelopen maandjes in iedergeval in nederland dan

Ik zou The Strokes een leuke naam vinden voor de affiche. Iemand enig idee of ze weer gaan touren?

Ik meen dat hier eerder is genoemd dat die zanger waarschijnlijk solo gaat touren. Dus misschien dat hij solo komt, maar in ieder geval kleine kans op The Strokes als band...

Bloc Party was inderdaad groot feest in de tent. Toch denk ik dat ze Bloc Party daar hebben neergezet puur omdat ze die dag gewoon zo veel acts hadden die Mainstage aankonden laat in de middag. (National,Vampire,Bloc,Biffy)

Franz Ferdinand hoeft niet in een tent te staan om er een feestje van te maken. En denk ook dat veel mensen de radiohits van FF toch wel hebben meegekregen de afgelopen maandjes in iedergeval in nederland dan

Ook gewoon omdat Bloc Party ondertussen een stuk minder relevant was dan VW en The National hoor. Eerder dat jaar speelden ze in Lotto Arena met ontzettend teleurstellende ticketverkoop (zaal van 8000 man slechts voor de helft uitverkocht).

Je mag trouwens ook het ego van de artiesten zelf niet onderschatten. Als ze mogen kiezen tussen op main stage om 17u of het grootste zijpodium headlinen is voor sommigen de keuze snel gemaakt. Ze hebben op dezelfde wijze al de voorkeur gegeven aan headlinen voor 10.000 man op Dour ipv main stage Werchter in de namiddag in 2012.

Jammer van the Strokes, verder hoop ik op namen als: The 1975, Tame Impala, Blink-182, Wolfmother, Sum 41, Foals, Miles Kane, The Kooks, Jake Bugg, Mando Diao, The Vaccines en vast nog meer waar ik nu even niet op kom.

Ik vermoed dat er aanstaande maandag weer een pakketje namen aan gaat komen, niet zo heel veel ik denk 2-5 max. Er zal nog geen vierde headliner bekend gemaakt worden, aangezien dat waarschijnlijk nog niet vast staat. Dus het maximale wat we kunnen verwachten is een sub of een dance-afsluiter, en wat kleinere namen.

Ik denk dat het zoiets word: Imagine Dragons, White Lies, een sub (Snow Patrol oid?) en wellicht nog een dance-naam, Gessaffelstein ofzo. Of een dance-afsluiter, ik vermoed nog steeds The Prodigy, of misschien Deadmau5.

Ik vermoed dat er aanstaande maandag weer een pakketje namen aan gaat komen

Waarom denk je maandag? De afgelopen 2 jaar kwam het volgende pakketje namen pas eind januari. Met uitzondering van Alt-j en Sigur Ros die 10 of 11 januari op de radio werden bevestigd vorig jaar.

Ik vermoed dat er aanstaande maandag weer een pakketje namen aan gaat komen, niet zo heel veel ik denk 2-5 max. Er zal nog geen vierde headliner bekend gemaakt worden, aangezien dat waarschijnlijk nog niet vast staat. Dus het maximale wat we kunnen verwachten is een sub of een dance-afsluiter, en wat kleinere namen.

Ik denk dat het zoiets word: Imagine Dragons, White Lies, een sub (Snow Patrol oid?) en wellicht nog een dance-naam, Gessaffelstein ofzo. Of een dance-afsluiter, ik vermoed nog steeds The Prodigy, of misschien Deadmau5.

Traditioneel komt het volgende pakket namen pas in de tweede helft van januari, om dan meteen 20 à 30 namen op ons af te vuren (inclusief podiumverdeling). Uitzonderingen hierop zijn enkel in speciale gevallen (in 2011 begin januari 3 subs in een keer, en vorig jaar 2 namen om de onthulling van BKS te counteren). Dus het moet dan zijn dat ze plots een (sub)headliner vastgelegd hebben waarmee ze niet willen wachten, of wanneer een band zelf bekend wil maken.

Excuseer me voor die uitspraak, na research is het idd waar dat Iron Maiden en Rock Werchter zelf vragende partij was om vroeg te spelen...

Als ik fout ben geef ik het ook toe!

Ach ja, ik dacht aan maandag omdat iedereen eigenlijk dacht dat er nog namen voor de kerst zouden komen, en nu dat niet gebeurt is dacht ik: eerstvolgende keer na de kerstvakantie zullen er wel een paar namen komen. Misschien gaat het wat tegen de traditie in, maar ik zit gewoon heel erg op namen te wachten ;-)
Ik weet dat ze vaak eind januari een hele berg namen inclusief podiumindeling geven, maar meestal zijn de headliners dan al bekend toch? Of gebeurt het wel vaker dat de laatste headliner na die grote groep namen pas bekend gemaakt wordt?

Editors werden 2 jaar terug ook pas laat bekend gemaakt. En maandag na kerstvakantie lijkt me iets te vroeg, dan is iedereen drukker bezig met z'n kerstvakantie te bespreken dan nieuwe RW namen.

Ik hoop allesinds op maandag.. Mss wishfull thinking.
Ik denk wel dat RW voor Graspop gaat komen (jullie weten dat ik naar alle 2 combi ga hé)
Graspop heeft er al 50 van de (dit jaar voor de eerste keer ) 100. Werchter heeft er nog niet veel... Zoizo ik hoop op dat 1 van de 2 met namen komt!

Ik denk niet dat er volgende week al namen komen. Zelfs de week erop lijkt me twijfelachtig. Die week erna verwacht ik de 4e headliner. Dit omdat Muse met hun tour komt binnenkort en ik hun als grootste kanshebber inschat.

Ik hoop en verwacht ook nog steeds Muse inderdaad. Foo Fighters vind ik zelf toch wat twijfelachtiger worden nu ik er nog eens over nadenk: het album komt waarschijnlijk pas over 2-3 maanden uit (als het niet later is), en ik vind het voor een Amerikaanse band logischer om eerst in Amerika/Australië te gaan touren en dan pas naar Europa te komen. Zodoende denk ik niet dat de Foo's op tijd hier gaan zijn voor Pinkpop of RW, als ze al festivals zouden doen dan zouden dat Pukkelpop en Lowlands moeten worden... Dus als het geen Muse wordt ben ik er nog niet zo zeker van dat het dan Foo Fighters wordt, ook al zei ik dat eerder wel.

Europa is in de periode juni-juli een interessantere markt voor een band als Foo Fighters, dus dat moet niet per se. Ik verwacht trouwens zelf Foo Fighters: heel wat grote festivals (Roskilde, T in the Park, Eurockeennes, Benicassim, ...) zijn ook nog op zoek naar een headliner, en ik denk dat het makkelijker is om allemaal tesamen FF te overtuigen tot een festivaltour dan Muse te overtuigen 10 festivals te doen ipv 1...

Daar heb je wel gelijk in ja. Aan de andere kant, er zijn in de USA ook genoeg zomerfestivals om het daar interessant te maken, en als ze dan nog een paar stadionoptredens kunnen doen dan zijn ze alsnog op tijd klaar voor de latere zomerfestivals hier (Sziget, Lowlands, Pukkelpop). Als ze dat dan aanvullen met een paar stadions hebben ze ook een mooie tour gehad. Maar goed, ik wil niet zeggen dat we de Foo's helemaal uit moeten sluiten als kanshebber, ik wilde alleen even terugkomen op mijn eerder uitspraak dat het als Muse het niet wordt vrijwel zeker de Foo's worden. Daar ben ik nu niet zo zeker meer van, maar het kan inderdaad nog wel.

Users who are viewing this thread