Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Daft Punk is gewoon het voorbeeld van een hype. Uiteindelijk zijn hun hits op één hand te tellen. Hoewel ik Daft Punk echt wel gaaf vind, heb ik veel liever een rock-band.

Jullie zijn denk ik allemaal veel te jong om te snappen hoe belangrijk Daft Punk is. Als Daft Punk een hype is met een paar hits die op één hand te tellen, dan zijn The Prodigy, Chemical Brothers en Faithless one hit wonders.

Na Kraftwerk is Daft Punk de belangrijkste en meest invloedrijke groep uit de geschiedenis van de elektronische muziek, met Homework als een van de belangrijkste platen uit de jaren '90. Tussen 1997 en 2006 werden op alle radiozenders, zowel alternatief als commercieel, de singles van DP gewoon compleet grijsgedraaid.

Get Lucky is geen hype, dat is gewoon een zoveelste deel in het rijtje kapotgespeelde nummers van DP...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Daft Punk is gewoon het voorbeeld <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_2">van een</span> hype. Uiteindelijk zijn hun hits op één hand te tellen. Hoewel ik Daft Punk echt wel gaaf vind, heb ik veel liever een rock-band.

Jullie zijn denk ik allemaal veel te jong om te snappen hoe belangrijk Daft Punk is. Als Daft Punk een hype is met een paar hits die op één <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_6">hand</span> te tellen, dan zijn The Prodigy, <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_3">Chemical Brothers</span> en Faithless one hit wonders.

Na <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_8">Kraftwerk</span> is Daft Punk de belangrijkste en meest invloedrijke groep uit de geschiedenis van de elektronische muziek, met <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_7">Homework</span> als <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_1">een van</span> de belangrijkste platen uit de jaren ’90. Tussen 1997 en 2006 werden op alle radiozenders, zowel alternatief als commercieel, de singles van DP gewoon compleet grijsgedraaid.

Get Lucky is geen hype, <span class="y0b5c1z5tx" id="y0b5c1z5tx_5">dat</span> is gewoon een zoveelste deel in het rijtje kapotgespeelde nummers van DP…

Ik ben het met je eens, tot die laatste zin. Get Lucky is zeker een hype, een heel goed geregiseerde zelfs. Alleen al met de manier waarop het album, en dus deze single, werd aangekondigd. Dit is commercieel zo goed gedaan, zij hebben de hype zelf gemaakt. Al die versies die op internet verschenen als zijnde 'de nieuwe single' geven toch wel aan dat Daft Punk/Get Lucky toch echt wel een hype was, iedereen had het over de nieuwe Daft Punk. En ja hij is ook helemaal kapot gespeeld

Al die versies kwamen van mensen die ze zelf in mekaar geknutseld hadden of gewoon het stukje van 10 sec enorm vaak achter elkaar te plakken. Het liedje uiteindelijk werd wel gebruikt om het album te hypen wat voor veel mensen uiteindelijk erg tegen viel omdat get lucky gewoon het toegankelijkste nummer op het album is(overigens niet voor mij, giorgio by moroder, contact, instant crush allemaal fantastische nummers om maar eens iets te noemen). Get lucky zelf is geen hype maar gewoon een sterk nummer wat kapot is gedraaid.

Ja ok het nummer mag dan niet zo'n hype zijn geweest maar het nieuwe album was dat zeker. Dat wou ik ook aangeven met die eigen versies. Iedereen was er mee bezig, dus het was wel een hype.

Ik ben het met je eens, tot die laatste zin. Get Lucky is zeker een hype, een heel goed geregiseerde zelfs. Alleen al met de manier waarop het album, en dus deze single, werd aangekondigd. Dit is commercieel zo goed gedaan, zij hebben de hype zelf gemaakt. Al die versies die op internet verschenen als zijnde ‘de nieuwe single’ geven toch wel aan dat Daft Punk/Get Lucky toch echt wel een hype was, iedereen had het over de nieuwe Daft Punk. En ja hij is ook helemaal kapot gespeeld

Daar heb ik me inderdaad wat verkeerd uitgedrukt. Akkoord dat er hele hype aan vooraf ging. Wat ik eerder bedoelde was dat de airplay en verkoopscijfers die eraan vasthingen niet zoveel verschilden met die uit de tijd van Around The World of One More Time.

Daft Punk heeft zeker weten de ''hits'', de bekende nummers. Daft Punk in is mij ogen een perfecte headliner, ze knallen genoeg om headliner te zijn. Heb ze nog nooit gezien live, maar ken wel hun live CD/DVD uit 2007 en die is echt gewoon heel tof! de energie hoor je en zie je zeker terug.

Ik ben zelf geen echte Daft Punk fan moet ik bekennen, echter zou ik het toch mooi vinden om ze eens live te zien. Weet niet meer wie het eerder noemde, maar stel ze zouden komen zie ik er het liefste een sub/headliner-formaat band langs staan. Daft Punk is desondanks dat het elektronische muziek is (over het algemeen) de meest toegankelijke elektronische muziek voor iemand die veelal rock luistert voor de rest. Dit heb ik zelf ook ervaren.

Kortom, lijkt me geweldig om DP live te zien, van mij mogen ze komen, als er dan toch 'zo iets(als DP)' moet komen, dan doe maar DP. In hun genre springen zij namelijk boven alles en iedereen uit, qua hits, qua bekendheid, qua uniekheid, qua alles.

Voor de mensen die stiekem van Prince droomden: hij speelt op vrijdag 4 juli in de VS, dus dat lijkt me helemaal niet te gaan gebeuren.

Voor de mensen die stiekem van Prince droomden: hij speelt op vrijdag 4 juli in de VS, dus dat lijkt me helemaal niet te gaan gebeuren.

helaas, als er dan toch iets zoals Bowie en Stones zou komen dan zou ik op hem in zetten, maar dat zal nu niet gaan gebeuren

Amai, eventjes gekeken op metallicabyrequest.com, het zal echt puur hitjes spelen worden, ik had helaas wel liever eens een Orion, Fight Fire With Fire en pakweg alles op Kill Em All gehoord, voor een keer dat we de kans krijgen.

Zien jullie dat zitten om samen op Orion te stemmen? please! :D

Voor de rest: In '97 heeft The Prodigy de zondag afgesloten en volgens mij ook geheadlined
( oa op de affiche die zondag waren Channel Zero, Fun Lovin' Criminals, Spearhead, Live, Sheryl Crowe, Radiohead, Beck, Jamiroquoi, Deus en Smashing Pumpkins ).

Ook Chemical Brothers zijn al eens als effectieve headliner geprogrammeerd dus het feit dat Daft Punk ( DP = Deep Purple! ) niet zou kunnen headlinen is lariekoek! :D

Ik ben wel principieel tegen mensen die op een podium staan achter een computer... Ik kan dat ook! Als ze een liveset MET instrumenten meebrengen ( zoals The Prodigy of een Praga Khan ) dan heb ik er geen probleem mee, maar gewoon met 2 plaajes draaien is gewoon te belachelijk voor woorden.

Btw touren Madness of The Specials niet? Ideaal voor in een tent een serieus vuurke te stoken!

http://www.festivaldenimes.com/2014/07/24
ook allemaal kanshebbers, ik zie baauer en stromae wel komen, bloody beetroots zijn vorig jaar al geweest dus ik weet niet of we die terug zien dit jaar, eerder op pukkelpop

@Pink_Floyd
Was Smashing Pumpkinds toen geen headliner, en The Prodigy dance-afsluiter? Zie trouwens dat Daft Punk daar ook op het affiche staat, als afsluiter van het zijpodium...

Verder zie ik ook nergens Chemical Brothers als headliner, hoogstens als afsluiter na een wat kleinere headliner, een constructie die hier ook al voor Daft Punk gesuggereerd is. Ik denk echt niet dat Werchter ooit een dj-set als headliner gaat programmeren, dat past gewoon niet in de traditie van rockfestivals. Heeft inderdaad toch een te hoog 'dat kan ik ook' gehalte.

Maar los van of Daft Punk wel/geen hype is en of ze wel/niet kunnen headlinen: hoe waarschijnlijk is het nou werkelijk dat ze überhaupt komen? In mijn lijstje van waarschijnlijkheid bungelen ze ergens onderaan, in ieder geval onder Muse, Foo Fighters, RHCP, Coldplay, Queen + Adam Lambert, Linkin Park en Kings of Leon. En ja, inderdaad, daar zitten ook een paar behoorlijk onwaarschijnlijke namen bij, zo klein schat ik de kans dat ze komen! Alleen U2 en AC/DC schat ik nog onmogelijker dan Daft Punkt. Dit maar even om de hele discussie te relativeren.

Verder, wat denken jullie, nog een jaartje The National nu ze duidelijk een gaatje in hun agenda hebben tijdens Werchter? Ik word er persoonlijk niet warm of koud van, maar het lijkt er wel op dat ze weer komen. Mooie sub voor vrijdag/zaterdag/zondag?

http://www.festivaldenimes.com/2014/07/24

ook allemaal kanshebbers, ik zie baauer en stromae wel komen, bloody beetroots zijn vorig jaar al geweest dus ik weet niet of we die terug zien dit jaar, eerder op pukkelpop

Dit is mooi nieuws op deze brakke zondag hahaha
Inderdaad zie ik Baauer en/of TNGHT deze editie wel de trap op RW vertegenwoordigen.
En EINDELIJK een datum voor Kavinsky rond Rock Werchter. Ik was even bang dat hij rond PKP zou touren, maar ik denk dat een typische dance-naam voor Rock Werchter is en nu al helemaal een grote kanshebber voor de Klub C in de avond!

Dit is mooi nieuws op deze brakke zondag hahaha<br>
Inderdaad zie ik Baauer en/of TNGHT deze editie wel de trap op RW vertegenwoordigen.<br>
En EINDELIJK een datum voor Kavinsky rond Rock Werchter. Ik was even bang dat hij rond PKP zou touren, maar ik denk dat een typische dance-naam voor Rock Werchter is en nu al helemaal een grote kanshebber voor de Klub C in de avond!

Wat Kavinsky betreft inderdaad mooi nieuws, maar toch maar even afwachten (heeft die in het verleden niet al paar keer Les Ardentes gedaan?)

Users who are viewing this thread