Paaspop 2015

<div class="d4p-bbt-quote-title">jarne wrote:</div>
lonely the brave heeft op hun facebookpagina bevestigd dat ze naar paaspop komen, weet niet hoelang dit er al opstond ,

Ik ook niet, maar het staat ook op de site zie ik net

Welke site?

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jarne wrote:</div>
lonely the brave heeft op hun facebookpagina bevestigd dat ze naar paaspop komen, weet niet hoelang dit er al opstond ,

Welke site?

die van Lonely The Brave, sorry voor de verwarring XD

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jarne wrote:</div>

Welke site?

die van Lonely The Brave, sorry voor de verwarring XD
I see! las er net gewoon overheen, staat er beetje cryptisch.

+ Douwe Bob,
Quintino, Afterpartees, Sick Individuals, Danny Vera, Huoratron, Memphis
Maniacs (primeur nieuwe show), Coen & Sander, zZz, Ganz, Andy C, ROD,
Gorgon City, Pitto, Roy de Roy, Katastroof, Puinhoop Kollektiv presents De
Ballenbak show ft. Kid de Luca en David Ghetto, AC/DC UK (tribute to
AC/DC), The Ultimate Guns ‘n Roses Tribute, Hats off to Led Zeppelin (UK
No.1 tribute to Led Zeppelin).

PAUW, Mister & Mississippi, Andra Generationen, Doe Maar Net Alsof, Emil Landman, Franky Rizardo, Kuenta i Tambu, Lesley Williams plays Andre Hazes, Lonely The Brave, Nothing But Thieves, Saxon, Secret Cinema, The Bots, Vintage Trouble, Sunday Sun, Sue The Night, ƱZ, Dirtcaps, Guerilla Speakerz, Kees van Hondt

Daar is dus Lonely The Brave waar sommige hier op zaten te wachten.

Lonely The Brave!!!
The Bots en Kees van Hondt ook zeer tof.

ben er alleen ondertussen achter gekomen dat ik de week daarna tentamenweek heb. Dus dit is na Rock Werchter en BKS het 3e festival dat door school door mn neus geboord wordt...

The Bots cancellen hun Europese Tour inclusief Paaspop.
Morgen laatste namen + timetable. Ben benieuwd.

Naast de Live blog van Festileaks, ook wat dingetjes volgen op omroep Brabant...
Paaspop Live

Live verslag vanaf het festival terrein in Schijndel.

Paaspop is dé Brabantse aftrap van het festivalseizoen met meer dan 150 bands en artiesten uit binnen- en buitenland. Zowel overdag als ’s avonds gaan duizenden bezoekers volledig uit hun dak en Omroep Brabant is er live bij.
Omroep Brabant TV, zaterdag 7 april om 20.45 uur, 21.45 uur en 22.45 uur.
Zondag 8 april om 20.45 uur, 21.45 uur en 22.45 uur.

Toch maar eens kijken waar omroep Brabant zich op mijn tv bevindt :D

Rapportcijfers zoals geplaatst op Festileaks. Enkele opvallende aspecten.
Sfeer (slechts) een 6.5. Valt dus licht tegen maar....hoe meet je dit?
Een eindcijfer van 7,6 ondanks een gematigde sfeer???? Huh?
Oh ja...Mobiel netwerk krijgt een 10!!! Wordt gemakshalve even zwaar gewogen als sfeer, programma etc.

Ofwel: de sfeer viel wat tegen maar ik kon wel iedereen mobiel bereiken om dit te laten weten
dus was het toch een goed festival!

Ik geef de makers van het verslag een ruime onvoldoende voor de waarderingsmethodiek!

Even kort mijn bevindingen over Paaspop.

Allereerst het parkeren aangezien we daarmee begonnen. Het was een grote modderpoel van vastgelopen auto's waar de Zwarte Cross nog jaloers op zou worden. Het is natuurlijk ook lastig om weilanden moddervrij te houden, maar een beetje jammer was het wel. Daarentegen stiekem ook wel kunnen lachen om vastlopers.

Daarna de sfeer, die was uiteenlopend en afhankelijk van het concert. Overall was de sfeer gewoon goed in mijn ogen, snap de 6,5 wel.
Wat betreft de mobiele bereikbaarheid was ik ook zeer tevreden. Echt overal had je vol bereik. Niet dat een super bereik mijn festivalervaring compleet maakt, maar het was soms wel handig.

Dan de artiesten.
The Kik: rustig de dag openen met vrolijke nummers van The Kik, meer kan ik er niet over zeggen.
Mister & Mississippi: even kort gestaan, maar kon me op een of andere manier niet zo boeien.
The Gentle Storm: erg druk in de tent, kleurrijk opgedoste zangeres. Niet mijn genre, maar het nummer van The Gathering was het hoogtepunt.
Sven Hammond: kende er eigenlijk niks van, maar was een verrassend leuk feestje, publiek deed hier ook goed mee.
Dotan: wie kent hem niet, zegt eigenlijk alles. Het stond goed vol, maar veel mensen waren meer bezig met kletspraat dan boeiend luisteren naar de rustige nummers van Dotan. Uiteindelijk bracht Home dan het ontladingspunt in dit optreden dat mijn inziens een beetje voortkabbelde.
dEUS: hoogtepunt van de dag. Ondanks dat Tom Barman wat geïrriteerd was, was dit toch het beste optreden van de dag. Goede kwaliteitsmuziek met uitschieters als Instant Street en Suds & Soda. Volgende keer graag weer in een zaal aanschouwen.
Against Me!: Amerikaanse punkpop die het altijd wel goed doet als afwisseling.
The Kooks: nummer 3 van de dag. De welbekende hits roerde het publiek weer even warm tussen de nieuwere nummers door. Live kwamen de nieuwere nummers onverwacht toch wel goed uit de verf.
Lonely the Brave: na dEUS tweede hoogtepunt van de dag. Heerlijke songs en goed gitaarspel. Vond het wel bijzonder dat de zanger op de achtergrond stond en zich nauwelijks als frontman profileerde. Hij had óf zijn hand onder zijn oksel, óf hij graaide aan zijn zak. Dit weerhield de band er echter niet van om een topshow neer te zetten in een overigens erg matig gevulde tent. Muziek voor de toekomst.
Anouk: Anouk is de grootste vrouwelijke artiest van Nederland en dat was te merken. Tent stond tot de nok vol en het ene na het andere bekende nummer kwam voorbij. Gewoon een leuk concert, meer niet.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
Sfeer (slechts) een 6.5. Valt dus licht tegen maar….hoe meet je dit?
Oh ja…Mobiel netwerk krijgt een 10!!! Wordt gemakshalve even zwaar gewogen als sfeer, programma etc.

Ofwel: de sfeer viel wat tegen maar ik kon wel iedereen mobiel bereiken om dit te laten weten

Ik geef de makers van het verslag een ruime onvoldoende voor de waarderingsmethodiek!

Ben wel met je eens dat een mobiel netwerk nou niet mijn grootste zorg is. Het is wel een ontwikkeling van laatste jaren dat daar aangewerkt word, het is uiteraard een slechte zaak als tussen 50 a 70 duizend man ineens alle netwerk-data wegslurpen en de complete omgeving geen bereik meer heeft. Iets dat blijkbaar niet met zomaar een paar masten bijplaatsen opgelost is/was.
Ik ben meer geinteresseerd in de shows die gespeeld zijn en hoe dat was, kom maar op moet die verslagen.
Sanitair is btw altijd overal een punt van discussie

Even kort mijn bevindingen over Paaspop.

Allereerst het parkeren aangezien we daarmee begonnen. Het was een grote modderpoel van vastgelopen auto’s waar de Zwarte Cross nog jaloers op zou worden. Het is natuurlijk ook lastig om weilanden moddervrij te houden, maar een beetje jammer was het wel. Daarentegen stiekem ook wel kunnen lachen om vastlopers.

Daarna de sfeer, die was uiteenlopend en afhankelijk van het concert. Overall was de sfeer gewoon goed in mijn ogen, snap de 6,5 wel.
Wat betreft de mobiele bereikbaarheid was ik ook zeer tevreden. Echt overal had je vol bereik. Niet dat een super bereik mijn festivalervaring compleet maakt, maar het was soms wel handig.

Dan de artiesten.
The Kik: rustig de dag openen met vrolijke nummers van The Kik, meer kan ik er niet over zeggen.
Mister & Mississippi: even kort gestaan, maar kon me op een of andere manier niet zo boeien.
The Gentle Storm: erg druk in de tent, kleurrijk opgedoste zangeres. Niet mijn genre, maar het nummer van The Gathering was het hoogtepunt.
Sven Hammond: kende er eigenlijk niks van, maar was een verrassend leuk feestje, publiek deed hier ook goed mee.
Dotan: wie kent hem niet, zegt eigenlijk alles. Het stond goed vol, maar veel mensen waren meer bezig met kletspraat dan boeiend luisteren naar de rustige nummers van Dotan. Uiteindelijk bracht Home dan het ontladingspunt in dit optreden dat mijn inziens een beetje voortkabbelde.
dEUS: hoogtepunt van de dag. Ondanks dat Tom Barman wat geïrriteerd was, was dit toch het beste optreden van de dag. Goede kwaliteitsmuziek met uitschieters als Instant Street en Suds & Soda. Volgende keer graag weer in een zaal aanschouwen.
Against Me!: Amerikaanse punkpop die het altijd wel goed doet als afwisseling.
The Kooks: nummer 3 van de dag. De welbekende hits roerde het publiek weer even warm tussen de nieuwere nummers door. Live kwamen de nieuwere nummers onverwacht toch wel goed uit de verf.
Lonely the Brave: na dEUS tweede hoogtepunt van de dag. Heerlijke songs en goed gitaarspel. Vond het wel bijzonder dat de zanger op de achtergrond stond en zich nauwelijks als frontman profileerde. Hij had óf zijn hand onder zijn oksel, óf hij graaide aan zijn zak. Dit weerhield de band er echter niet van om een topshow neer te zetten in een overigens erg matig gevulde tent. Muziek voor de toekomst.
Anouk: Anouk is de grootste vrouwelijke artiest van Nederland en dat was te merken. Tent stond tot de nok vol en het ene na het andere bekende nummer kwam voorbij. Gewoon een leuk concert, meer niet.
kijk, thnx!

Sfeer (slechts) een 6.5. Valt dus licht tegen maar….hoe meet je dit?
Oh ja…Mobiel netwerk krijgt een 10!!! Wordt gemakshalve even zwaar gewogen als sfeer, programma etc.

Vrij merkwaardig inderdaad. Als je mobiel bereik net zo zwaar laat meetellen als het programma en de sfeer is het verslag al gelijk niet meer serieus te nemen.

Dat het mobiel bereik uberhaupt opgenomen wordt in een recensie zegt ook veel over wat voor mensen we geworden zijn. "dit festival ga ik precies overslaan, want daar kan ik Facebook niet checken", zulke mensen wil je in de eerste plaats niet op festivals zien.

Los daarvan vind ik het sowieso arbitrair om op zulke zaken (idem voor albums, concerten, ...) cijfers te plakken. Want wat is dan de graadmeter voor sfeer? De festivals uit de vorige recensies van Festileaks? De vorige editie? De vroegere festivalbelevingen van de redacteurs, die we niet kennen?

"Die HEMA-feestjes horen toch wel een beetje bij een festival.". Toen ik dit las dacht ik, laat ook maar.

Deze discussie is inderdaad ook gevoerd onder de Festileaks redactie. Ten eerste zal zo'n verslag altijd iets subjectief zijn. Maar voor deze cijfers zijn wel tientallen festivalgangers om hun mening gevraagd; wat voor cijfer zij per onderdeel zouden geven. Sfeer is een goed voorbeeld van iets dat subjectief is. Sommige mensen zitten niet te wachten op spontane feestjes, anderen wel. Dus voor zoiets kun je dan minder kijken naar het cijfer maar meer naar het verslag ;)

Over het gemiddelde was iedereen het wel eens. Die gaat eruit, en is reeds verwijderd in het huidige Paaspop verslag. Dit omdat een gemiddelde trekken over deze onderdelen inderdaad heel scheef is. Wel willen we de huidige categorieën houden en aan het einde van het jaar bekijken welk festival in elk onderdeel de uitschieter was.

Dat je niet veel hebt met mobiel netwerk op een festival snap ik. Is voor mij ook geen belangrijk punt. Maar voor sommige lezers is zo'n aspect wel belangrijk. Dat moet je ook niet onderschatten in de huidige tijd.

Als er leuke ideeën zijn voor het volgende live-verslag mag dat uiteraard gedeeld worden. Heel graag zelfs! Paaspop was een test-case.

Tja, ik weet niet hoe de redactie het wel goed had kunnen doen. Festivals maakt iedereen toch op een totaal andere manier mee, dus om er een cijfer aan te hangen is lastig. Twee random mensen die hetzelfde festival bezoeken kunnen een compleet andere ervaring eraan overhouden. Daarnaast ligt het er ook aan wat voor persoon je zelf bent en hoe je de muziek vindt die erop staat. Ik vond het wel prima om te lezen, maar ik denk niet dat een uiteindelijke vergelijking tussen de festivals zin heeft als elk festival bezocht wordt door verschillende redacteuren. Alleen al omdat iedereen een 8/10 anders interpreteert.

...
“Die HEMA-feestjes horen toch wel een beetje bij een festival.”. Toen ik dit las dacht ik, laat ook maar.

Van die zin in de review kreeg ik echt jeuk.

Festileaks kan dit toch wel gewoon voor de leukigheid blijven doen?
Ze hebben tegenwoordig vet veel likes op facebook. Dus het is niet meer alleen dat volk van 2 jaar geleden die helemaal festivalgek is. Denk dat een groot deel mensen dat punten enzo wel lache vind.
Als het bij de komende festivals iets beter uitgevoerd kan worden vind ik het ook wel leuk om na een festival terug te lezen.

Users who are viewing this thread