Concertaankondigingen

Kan ik nog nergens terugzien. Vanaf donderdag begint de vvk, dus dan is de prijs ook bekend.

Verwacht binnenkort ook een aankondiging voor mijn favoriete elektronische act in de Muziekgieterij. Ik leg dadelijk maar weer 'ns In Sides op de platenspeler.

Oh Gashouder, buitenlocatie dan? Of
vooravond van South of Heaven Open Air, lijkt een los concert dat daar bij hoort. Zover ik lees uit de site is het nog niet duidelijk

LOCATION: GASHOUDER MAASTRICHT Just a fifteen-minute walk from the center of Maastricht lies the rugged yet atmospheric Bosscherveld area, with the iconic Gashouder as its centerpiece, the last remaining of the seven gas holders that once stood in Maastricht. This monumental site fits perfectly with the look & feel of a metal festival and is easily accessible by bike, public transport, and car (easy parking!) – even from Germany and Belgium. The striking Gashouder has a diameter of 43 meters, a height of 16 meters, and a floor area of 1,500 m² (allowing 50,000 m³ of gas to be stored). A balustrade runs along the edge of the flat roof. The sheet steel building stands out with its light green color.

en dan bij FAQ:
Of course we are hoping for good weather, but there’s never a guarantee. Make sure to always be prepared for a little rain.

vooravond van South of Heaven Open Air, lijkt een los concert dat daar bij hoort. Zover ik lees uit de site is het echt in de gashouder zelf

Het festivalterrein ligt bij de Gashouder (of ja, de Gashouder ligt op het terrein). Het is een open air concert, dus gewoon op het terrein van South of Heaven. De Gashouder is (helaas) niet geschikt gemaakt voor evenementen.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Het festivalterrein ligt bij de Gashouder (of ja, de Gashouder ligt op het terrein). Het is een open air concert, dus gewoon op het terrein van South of Heaven. De Gashouder is (helaas) niet geschikt gemaakt voor evenementen.
Ik heb het al aangepast, de site zelf is er niet echt duidelijk over behalve ergens weg gestopt in de faq

Ik heb het al aangepast, de site zelf is er niet echt duidelijk over behalve ergens weg gestopt in de faq
Is erg onduidelijk inderdaad. Communicatie is niet het sterkste punt van de organisatie.
Zo is het via Facebook gecommuniceerd:

This just in: Enigmatic ritual collective Heilung announces exclusive open-air concert on Friday, June 6, 2025.

On the eve of South of Heaven Open Air, the Stadsweide in Maastricht will serve as the backdrop for a setting as spectacular as it is unique. Heilung will perform an exclusive open-air concert there, with Mongolian folk metal band The HU and blackgaze duo Alcest as special guests. Dark folk collective Sowulo and Taiwanese metal-folk sensation 佐藤ninimusic will join as support to enrich the evening.

Tickets for this special event go on sale Thursday, November 7, at 10:00 CET via https://www.ticketmaster.nl/event/1567072363

#Heilung #AmplifiedHistory #TheHu #Alcest #Sowulo #Nini #Doomstarbookings #muziekgieterij #thetributeagency #southofheaven #soh2025

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Awwwh man, The Hu op loopafstand maar ben op vakantie...

Ze noemden het terrein eerst gewoon frontenpark, maar dan stonden mensen aan de andere kan van de ingang. Ingang is bij de gashouder en daarbinnen zijn dan enkel kluisjes.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Toffe bill zeg! Heilung met een headlineset in het donker. Daarvoor The Hu en Alcest als special guests, die ik beiden zeker kan smaken. En dan ook nog een toffe Nederlandse folk act als Sowulo erbij. Nini ken ik niet, maar klinkt op basis van de beschrijving ook als iets wat er goed bij past.

Ik vind deze avond vooralsnog een stuk interessanter dan het festival zelf...

Toffe bill zeg! Heilung met een headlineset in het donker. Daarvoor The Hu en Alcest als special guests, die ik beiden zeker kan smaken. En dan ook nog een toffe Nederlandse folk act als Sowulo erbij. Nini ken ik niet, maar klinkt op basis van de beschrijving ook als iets wat er goed bij past.

Ik vind deze avond vooralsnog een stuk interessanter dan het festival zelf...
Mwah, ik vind het vooral een fantastisch weekend. Maar goed, ik ben dan ook Meshuggah en In Flames fan en ga niet ieder jaar naar GMM en Alcatraz.

Mwah, ik vind het vooral een fantastisch weekend. Maar goed, ik ben dan ook Meshuggah en In Flames fan en ga niet ieder jaar naar GMM en Alcatraz.
Het is grotendeels een kwestie van smaak (en inderdaad wat verzadigdheid), denk ik ja. Maar op Meshuggah, Sylosis en Textures na, heeft het reguliere festival me nog niet echt uitschieters kunnen bieden. Terwijl op die preparty vier van de vijf raak zijn voor me.

Het is grotendeels een kwestie van smaak (en inderdaad wat verzadigdheid), denk ik ja. Maar op Meshuggah, Sylosis en Textures na, heeft het reguliere festival me nog niet echt uitschieters kunnen bieden. Terwijl op die preparty vier van de vijf raak zijn voor me.
Je zou er zowaar bijna voor naar Maastricht rijden ...

Het is blijkbaar ook één van de laatste kansen om Heilung te zien althans voor een tijdje
Anda fardha
“The end of a journey”
Life is a journey and all journeys end at one point. After several years of extensive touring, Heilung has decided to retreat for a while.
Heilung’s work has strong notations of traditional shamanism. Shamans retreat, sometimes very long, to be reunited with their power, their spirits; to recharge. If they would constantly work, they would burn out, lose contact to themselves, their helping entities and their light.
Heilung retreats now. It will vanish from the stages, the roaring drums will be silent and the ecstatic dance is over. It will go to sleep, rest for a time and return stronger than ever before.
Our last ritual will be the 17th of August on a for now secret location.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel
Dat is inderdaad smaak. Heilung had sowieso op South of Heaven gestaan (vanwege de bookingagent). Alcest vind ik zeker interessant. Dus 2 toffe acts. De rest kan ik echt helemaal niks mee.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
465600039_970489391780527_8015152388367837091_n.jpg

The Game naar Utrecht in maart.
Haha mijn god deze CD kwam ik laatst nog tegen toen ik m'n ouderlijk huis aan het opruimen was, de nostalgie. Was ook echt wel een vet album voor die tijd met How We Do, Dreams, Hate It Or Love It etc.

Users who are viewing this thread