Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ik ben tot de helft gekomen vanochtend, maar dat klonk waanzinnig goed. Hun laatste werk is van even geleden, maar dit is met afstand het beste sinds Bloodflowers.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Naast de geweldige plaat van The Cure nog de volgende albums op de wachtlijst:
Jeremie Albino
Haley Heynderickx
Urika's Bedroom
Thus Love
Johnny Delaware
Jennifer Castle

Ik vind de songs geweldig. Ik had alles van te voren amper beluisterd, om het I/O effect (waarbij ik na de uiteindelijke release inmiddels wel uitgegeten was) te voorkomen. Eerste voorzichtige conclusie: wat een monumentaal pakketje tracks. Heerlijk, het kan me allemaal niet melancholisch genoeg zijn.

Wel vind ik het geluid op mijn hoofdtelefoon soms wat muddy. Ga zo langs de platenzaak om de cd te halen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: micham
Vind het een heel tof album. Men neemt lekker de tijd voor een opbouw in de nummers, de instrumentatie staat wat meer centraal dan de zang van Robert heb ik het idee. Moet nog vaker luisteren, maar zeker een dikke 8. Gewoon episch dat je zo'n album neer kan zetten zo ver in je carrière.

• Leuk
Waarderingen: micham
Hier het (verwachte ;) ) tegengeluid wat The Cure betreft.

Nee hoor, valt mee. Ik vind het een beetje een slowburner en hier en daar een beetje gezapig. Dat zou ook heel goed beter kunnen zijn als ik hem vaker heb beluisterd. Alone vind ik als nummer nog steeds niet wat, maar een A Fragile Thing en Drone:Nodrone vind ik dan weer eens tuk fijner. Endsong is wel next level goed btw

Blijkt dat het bizarre vertrouwen van Robert Smith in dat nieuwe album al die jaren gewoon veroorloofd was. Wat voelt als 8 jaar wachten op 8 nummers, en toch worth it.

• Leuk
Waarderingen: micham en ChrisV
Ja ik zou niet te veel hoop koesteren. MagBay en Geordie Greep debuteerden op de eerste dag ook met dat soort scores, zakt altijd wel serieus weg naarmate de weken vorderen. Maar goed, album gaat hier komende dagen zeker eens aan en zal sowieso wel enorm de moeite zijn dus die ratings maken ook niet zoveel uit.

• Leuk
Waarderingen: micham en Black Lies
Nieuwe album van graslegends VOLA.
Na eerste luisterbeurt wel blij verrast.
Morgen met wandelen ff wat beter
onder de loep nemen.

Bijlagen

• Screenshot_20241101_164355_Spotify.jpg
    Screenshot_20241101_164355_Spotify.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Zo... Vanochtend en vanmiddag even de tijd gehad voor The Cure. Vind 'm erg sterk! Of het AOTY gaat worden denk ik dan weer niet, maar wel hoog. Wat dat betreft wel enigszins eens met Brian dat ie een tikkeltje gezapig is. Dat is op zich geen probleem, maar daardoor waarschijnlijk ook geen AOTY.

Verder i Häxa's nieuwe album beluisterd. Die bestaat in principe uit vier EP's van welke de laatste vandaag is uitgebracht en daarmee het gehele album compleet is (een soort op z'n Beach House). Bevalt me ook wel, zeker als geheel. Zaten twee EP's tussen die me los minder bevielen, maar zo in één ruk spreekt het me al meer aan.

Voor de rest nog:
Mount Eerie = Night Palace
Viikate - Hiljainen
Biesy - Golem
Matteo Myderwyk - Wintersleep
Iosonouncane - Berlinguer: La Grande Ambizione
Urika's Bedroom
Dank u.

• Leuk
Waarderingen: DadRock en MarcoReusel

Users who are viewing this thread