Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
De nieuwe van the Virginmary’s luistert ook wel lekker weg trouwens
Zo, lang geleden dat ik die band geluisterd heb, ga die nieuwe zo eens checken, thanks voor de tip!

Edit: ja, dat is weer ouderwets lekker. Was fan van hun debuut, bij het tweede album wat afgehaakt, maar hiermee weer terug aan boord :)

Verwacht sowieso niet dat The Cure mijn top 3 haalt zal er wat vanaf hangen wat die aankomende releases nog doen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem net pas voor het eerst geluisterd heb (wel van de week die concert stream al eens aan gehad) en hoewel het erg goed is heeft het ook stevige concurrentie, dus voor mij persoonlijk wordt AOTY ook lastig. Mijn reactie op die post uit januari was dan ook vooral op basis van de gemiddelde ontvangst hier.

Laatst bewerkt:
Eindelijk gewoon een melancholisch, geen hits willen scoren, maar gewoon een heel goed concept neer zetten wat als album een verhaal verteld. Dat hoor je niet veel meer. Deze gaat de donkere dagen van deze winter nog wel vaker gedraaid worden. Volgend optreden ben ik er sowieso bij.
Mooi omschreven en ook wel hoe ik dit album ervaar, hij bouwt ook prachtig op en wordt naar het einde toe alleen maar beter lijkt het wel. Ik werd bij "I Can Never Say Goodbye" zelfs een beetje emotioneel al bij de 1e keer luisteren, dat overkomt me toch zelden tot nooit. Ook de twee platen daarna vind ik echt fantastisch. Wat een album.

Zo, lang geleden dat ik die band geluisterd heb, ga die nieuwe zo eens checken, thanks voor de tip!

Edit: ja, dat is weer ouderwets lekker. Was fan van hun debuut, bij het tweede album wat afgehaakt, maar hiermee weer terug aan boord :)
Zag dat ze toevallig in december hier in Willem 2 kwamen. Aangezien dat om de hoek is, eens even een bezoekje brengen!

Pakte me wel in het voorprogramma van de Sisters of Mercy dat uiteindelijk afgelast werd. Goede kans verdienen ze wel!

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
ex-scammer & ex-junkie Blake Judd is terug, hij heeft blijkbaar wat demonen overwonnen en dat is te horen in deze goede black metal plaat
Nachtmystium - Blight Privilege

Gold Connections heeft onlangs ook een fijne plaat gemaakt. Benieuwd of die komende tijd ergens in de EU te vinden zullen zijn.

Karig dagje, maar alvast lekker begonnen met 1000mods.

Verder nog op de planning: The Slaps, Our Girl, Sylvie Kreusch, Capitol en Chimers.

Refused - The Shape Of Punk To Come Obliterated
Nu het einde van Refused nadert is er een tribute album met covers door
Gel - Quicksand - Brutus - Snapcase - IDLES (remix) - Ho99o9 - Fucked Up - Zulu - Cold Cave - Igorrr - Cult of Luna - Touché Amoré
Vind vooral de versies van Brutus & Cult Of Luna meer dan geslaagd.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Nelios en Skut10
Refused - The Shape Of Punk To Come Obliterated
Nu het einde van Refused nadert is er een tribute album met covers door
Gel - Quicksand - Brutus - Snapcase - IDLES (remix) - Ho99o9 - Fucked Up - Zulu - Cold Cave - Igorrr - Cult of Luna - Touché Amoré
Vind vooral de versies van Brutus & Cult Of Luna meer dan geslaagd.
Ook die van Touché Amoré vind ik lekker.

Voor de pop punkers onder ons kan ik de nieuwe van State Champs zeker aanraden. Heerlijk throwback pop punk albumpie!

• Leuk
Waarderingen: johanra en TMS98
Inderdaad een karig dagje.

Man/Woman/Chainsaw - Eazy Peazy (EP): heerlijk album wat Left of the Dial doet herbeleven. Ik kijk uit naar een full album
Serial Chiller - Don't Buy It: ga ik ook maar niet doen. Beetje 13 in een dozijn album
Our Girl - The Good Kind: lekker album. Luistert lekker weg.
Chimers - Through Today: redelijk album, maar voor mijn gevoel veel van hetzelfde en lijken alle nummers een beetje op elkaar.

• Leuk
Waarderingen: DadRock
Rustig? Nog even...

Yoo Doo Right - From the Heights of Our Pastureland
Sólstafir - Hin helga kvöl
The Pineapple Thief - Last to Run (EP)
Sylvie Kreusch - Comic Trip
meth. & See You Next Tuesday & Nights Like These - Asymmetrics (EP)
Dardust - Urban Impressionism
Thank - I Have a Physical Body That Can Be Harmed
Neal Morse - No Hill For a Climber
Kingfisher Sky - Feeding the Wolves
GEL & Quicksand & Brutus & Snapcase & IDLES & Ho9909 & Fucked Up & Zulu & Cold Cave & Igorrr & Cult of Luna & Touché Amoré - The Shape Of Punk To Come Obliterated
Klone - The Unseen
1000mods - Cheat Death
Tides From Nebula - Instant Rewards
Ian Siegal & Johnny Mastro - Easy Tiger

Ondertussen al ruim een half jaar oud, maar voor zover ik kan zien nog nergens genoemd op dit forum... Ik vind Good Game Baby van Bats wel een erg prettig album. Muzikaal voelt het redelijk country, dankzij veelvuldige pedal steel guitar, maar qua zang en opbouw van de nummers heeft het meer een indie-vibe. Als liefhebber van beide genres, ben ik fan! :)

post-black metal/blackgaze uit Zweden , doet erg denken aan Deafheaven.
Together To The Stars - The Fragile Silence

• On fire
Waarderingen: Martijn
Eerste ronde Linkin Park erop zitten. Vind het een aardig album, vooral de singles springen er uit. Plus ik vind 31 minuten opvallend kort. Maar deze zal niet in de top van mijn eindejaarslijstje eindigen.

Vandaag nog de albums van volgende artiesten op het programma: Euphoria Again, Poppy, Heart To Gold, Vlad Holiday, Wussy, Fazerdaze, Warmduscher, Wallice en The Green Child.

• Leuk
Waarderingen: superginger

Users who are viewing this thread