Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ramkot gaat gewoon door waar ze al een tijdje mee bezig zijn. Prima plaat, niks nieuws onder de zon. Wordt in 2025 weer lekker op de festivals als er niks tegenover staat. Linkin Park vind ik niet super, wel aardig. Als niet de grote fan van vroeger uit best een compliment dus. IGYEIH wel een leuk nummer btw.

Spinvis is voor mij persoonlijk weer heel erg raak. Zeker de laatste 4 nummers: De Laatste Kerstboom, Een kaars voor jou, Alles is waar en Zonder naam springen er voor mij uit. Wel een album waarbij je je moet concentreren op de teksten om er echt in weg te dwalen (en je moet Spinvis ook kunnen waarderen).

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ramkot gaat gewoon door waar ze al een tijdje mee bezig zijn. Prima plaat, niks nieuws onder de zon. Wordt in 2025 weer lekker op de festivals als er niks tegenover staat. Linkin Park vind ik niet super, wel aardig. Als niet de grote fan van vroeger uit best een compliment dus. IGYEIH wel een leuk nummer btw.
Zal Linkin Park eens aanzetten. Band waar ik nooit iets mee heb gekund, vind het oude werk verschrikkelijk. Wel benieuwd hoe ik er nu tegenaan kijk.....

Spinvis is voor mij persoonlijk weer heel erg raak. Zeker de laatste 4 nummers: De Laatste Kerstboom, Een kaars voor jou, Alles is waar en Zonder naam springen er voor mij uit. Wel een album waarbij je je moet concentreren op de teksten om er echt in weg te dwalen (en je moet Spinvis ook kunnen waarderen).
Toch heb ik de indruk dat de teksten dit keer iets directer zijn dan voorheen. Het was altijd al verhalend, maar meer zwevend verhalend.

Nieuwe Linkin Park kan perfect tussen de beide eerste platen staan. Zeer aangename verassing. Niet hélemaal op het niveau van toen, maar goed, dat zijn ook legendarische platen voor onze generatie, maar zeker en vast hun beste album sinds toen.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Toch heb ik de indruk dat de teksten dit keer iets directer zijn dan voorheen. Het was altijd al verhalend, maar meer zwevend verhalend.
Klopt het zijn een stuk directere/"normalere" teksten dan zijn andere nummers. Het is daarom ook makkelijker te volgen, vind het eigenlijk best prettig voor een keertje. Merk zelf dat ik daardoor toch beter ga luisteren en de teksten tot me neem.

Heb Linkin Park een kwartiertje volgehouden, beetje doorheen geskipt. Dat vierde nummer vind ik wel aardig. De rest is weer heel erg rechttoe rechtaan rechtdoor, niet mijn cup of tea.

Mijn collega's waren wel laaiend enthousiast.

Heb Linkin Park een kwartiertje volgehouden, beetje doorheen geskipt. Dat vierde nummer vind ik wel aardig. De rest is weer heel erg rechttoe rechtaan rechtdoor, niet mijn cup of tea.

Mijn collega's waren wel laaiend enthousiast.
Denk ook niet dat als het oude werk je niets doet je dit wel iets zou vinden. Is toch vrij nostalgisch neergezet

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Klopt het zijn een stuk directere/"normalere" teksten dan zijn andere nummers. Het is daarom ook makkelijker te volgen, vind het eigenlijk best prettig voor een keertje. Merk zelf dat ik daardoor toch beter ga luisteren en de teksten tot me neem.
Ik luisterde het album en toen begon het luisterboek opeens. Wellicht ook omdat er een verhaal bij zit dat de teksten wat directer zijn.

• Leuk
Ik merk zelf vooral bij de nieuwe Linkin Park dat ik dat genre gewoon een beetje ben ontgroeid. Vroeger enorm fan van Linkin Park en ik hoor ook in het nieuwe album die sound terug, alleen ik ben zelf met de jaren andere muziek gaan waarderen. Opzich toch fijn dat een band uit je jeugd je dat kan leren jaren later.

Ik luisterde het album en toen begon het luisterboek opeens. Wellicht ook omdat er een verhaal bij zit dat de teksten wat directer zijn.
Jaa ik had precies hetzelfde. Heb het luisterboek nog niet geluisterd en ook dat gedeelte verwijderd uit mijn Albums 2024 afspeellijst. Misschien vanavond even kijken of het luisterboek gedeelte mij ook kan boeien.

Ik merk zelf vooral bij de nieuwe Linkin Park dat ik dat genre gewoon een beetje ben ontgroeid. Vroeger enorm fan van Linkin Park en ik hoor ook in het nieuwe album die sound terug, alleen ik ben zelf met de jaren andere muziek gaan waarderen. Opzich toch fijn dat een band uit je jeugd je dat kan leren jaren later.
Dat herken ik wel. Was vroeger ook helemaal van gitaarmuziek, steviger werk. En daar hou ik nog steeds van, maar in de loop der tijd is mijn muzikale focus wel compleet anders geworden.

Overigens vond ik Linkin Park nooit interessant, ondanks dat ik wel veel gitaarmuziek luister(de).

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Nieuwe Linkin Park vind ik als album niet zo sterk. Het gaat me teveel van een rustig nummer naar een hard nummer, en zo constant afwisselen. Heb hetzelfde probleem met “Tangk” van IDLES… Maar wel enkele dikke singles, zoals Heavy Is The Crown, Two Faced en IGYEIH 👍

• Leuk
Debuutalbum van Vlad Holiday is wel fijn. Beetje als een kruising van Warhaus met Cage The Elephant.
Euphoria Again beviel ook goed. Rustige indie-folk.

Users who are viewing this thread