Albums van 2024

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Thy Catafalque is best aardig, maar niet heel speciaal. Linkin Park is een gedrocht. Balen.

Thy Catafalque - A gyönyörű álmok ezután jönnek
Linkin Park - From Zero
Mary J. Blige - Gratitude
Kika Sprangers - (In)finity
Poppy - Negative Spaces
Electric Eye - Dyp Tid
Tinariwen - Idrache (Traces of the Past)
Brooks & Dunn - Reboot II
Spinvis - Lutke Krub en Zeven Kerstliedjes
Lars Danielsson, John Parricelli & Verneri Pohjola - Trio
Djevel - Natt til Ende
Jagged Baptist Club - Physical Surveillance
Euphoria Again - Waiting on Time to Fly

Poppy - Negative Spaces: Lekker album. Lieflijk gezang afgewisseld met screams en grunts (af en toe een beetje Rolo Tomassi-achtig).
Warmduscher - Too Cold To Hold: Ook gewoon een lekker album. Gaat alle kanten op, lekker chaotisch en experimenteel.

Thy Catafalque is best aardig, maar niet heel speciaal. Linkin Park is een gedrocht. Balen.
Thy Catafalque al een paar keer geluisterd en vind ik wel goed, welke plaat van hen vind je wel speciaal dan ?

De nieuwe LP een gedrocht noemen is wel sterk uitgedrukt maar ik denk wel dat als deze gereleased was als "Unknown Band - From Zero" dat die toch redelijk onopgemerkt gepasseerd zou zijn.

Thy Catafalque al een paar keer geluisterd en vind ik wel goed, welke plaat van hen vind je wel speciaal dan ?

De nieuwe LP een gedrocht noemen is wel sterk uitgedrukt maar ik denk wel dat als deze gereleased was als "Unknown Band - From Zero" dat die toch redelijk onopgemerkt gepasseerd zou zijn.
Vond Naiv een pareltje!

Vond het eigenlijk wel vrij accuraat. Ik vind dat er geen enkel goed nummer opstaat of in ieder geval geen nummer waar ik lange tijd voor m'n plezier naar kan luisteren. Voelt allemaal heel generiek aan, zeker de rapgedeeltes en de opbouw naar een climax, alsof het allemaal in twee minuten is geschreven.

Ik heb Thy Catafalque nu aan staan en ben wel akkoord dat het binnen hun discografie niet de meest speciale is, maar wat ze doen vind ik heel fijn, dus meer van dat is niet verkeerd. De melodieën zijn heel fijn!

Wat Linkin Park betreft heb ik mijn ongenoegen ook al laten blijken, sta er iets milder in dan @wenteldave maar niet heel veel, voor de meeste nummers deel ik zijn gevoel.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Vond Naiv een pareltje!
Thanks, Al meteen toegevoegd aan de inluisterlijst voor Alcatraz

Ik heb Thy Catafalque nu aan staan en ben wel akkoord dat het binnen hun discografie niet de meest speciale is, maar wat ze doen vind ik heel fijn, dus meer van dat is niet verkeerd. De melodieën zijn heel fijn!
Heb jij nog Thy Catafalque plaat suggesties ?

Wat Linkin Park betreft heb ik mijn ongenoegen ook al laten blijken, sta er iets milder in dan @wenteldave maar niet heel veel, voor de meeste nummers deel ik zijn gevoel.
Ja er staat voor mij niets op dat ik onmiddellijk wil doorspoelen maar tegelijk ook niets dat ik nog wil terugluisteren en dan stopt het ook natuurlijk.

Heb jij nog Thy Catafalque plaat suggesties ?
De vorige, Alföld, vond ik heel erg fijn. Meta is zeer goed. Je zou ook de playlist van hun live set eerder dit jaar (met dank aan @Jamel) kunnen gebruiken om ze wat beter te leren kennen, staan veel hoogtepunten van verschillende platen tussen, met als bijkomend voordeel dat ze dus sowieso in het live repertoire zitten:

Luister zo goed als alleen metal.
Zie alweer best of 2024 videos en lijstjes voorbijkomen, dus vanmorgen maar alvast begonnen met wat terugluisteren. M'n nummer 1 staat zeer waarschijnlijk wel vast maar de rest.
Voor m'n gevoel een jaar met weinig echte knallers. Hopelijk haal ik nog wat inspiratie uit andermans lijstjes.😁
Top 10 gaat heel lastig worden voor mij.

Dit wel een lekker album.
Vooral het 3e nummer een heerlijke groove en tempo in de meeste nummers.. love it.
Primal code.😝👇

Bijlagen

• Screenshot_20241117_190301_Spotify.jpg
    Screenshot_20241117_190301_Spotify.jpg
    487,3 KB · Weergaven: 6
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey en dann
Poppy - Negative Spaces: Lekker album. Lieflijk gezang afgewisseld met screams en grunts (af en toe een beetje Rolo Tomassi-achtig).
Warmduscher - Too Cold To Hold: Ook gewoon een lekker album. Gaat alle kanten op, lekker chaotisch en experimenteel.
Was van plan het dezer dagen te gaan luisteren, maar nu je over Rolo Tomassi begint peak je wel mijn interest!

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Corker - Hallways Of Grey: Lekker postpunk album (af en toe vleugjes Beige Banquet), maar toch vind ik hun vorige album beter (en wat harder).

Crippling Alcoholism - With Love From A Padded Room

Deze is al van februari en hier nog niet eerder vermeld maar voor mij toch één van de meest interessante albums van het jaar.
Het is een concept album over een fictieve gevangenis waar elke song het verhaal vertelt van een gevangene in eenzame opsluiting.
Qua genre is het niet onder één noemer te vatten het gaat eigenlijk van noise / gothic rock tot darkwave & pop, ongeacht de stijl zijn de lyrics altijd heel donker wat niet verwonderlijk is want de gevangenen zitten niet voor niets in eenzame opsluiting.
Qua stijl zit er wat in van Chat Pile, Daughters & Swans en de manier van zingen doet dan weer denken aan Nick Cave en ook wel aan Joe Talbot van Idles.

Pitchfork heeft album van Father John Misty al gelabeled met Best New Music, dus de verwachtingen liggen nu wel hoog voor vrijdag.

• Wow
Waarderingen: BeWario

Users who are viewing this thread