Ja, Marco... Als die er staan heb je écht geen reden meer om weg te blijvenNet aangekondigd voor Summer Breeze, kanshebbers voor Alcatraz dus... Zien we je daar?
Ja, Marco... Als die er staan heb je écht geen reden meer om weg te blijvenNet aangekondigd voor Summer Breeze, kanshebbers voor Alcatraz dus... Zien we je daar?
Is goed..Ja, Marco... Als die er staan heb je écht geen reden meer om weg te blijven
Heerlijk he.Nou @MarcoReusel, ik was er eerder nog niet aan toegekomen het te luisteren, maar je hebt wel weer een heerlijk bandje uitgezocht hoor. Die laatste plaat van Iotunn is echt top inderdaad. Kom maar door!
Ik heb nu pas tijd verslagje, laten we beginnen met dat het in ieder geval een heerlijk avondje was.Hoe was 't?
Was een heel erg leuke avond! Wel het gevoel dat ik met Beartooth af en toe naar Big Time Rush aan het luisteren ben. Leuke band, wel te poppy voor mij. Ben het inderdaad met je eens dat de vaart er te vaak uit werd gehaald.Ik heb nu pas tijd verslagje, laten we beginnen met dat het in ieder geval een heerlijk avondje was.
Als eerste voorprogramma begon Landmvrks, een band die ik van werk naar 013 beetje heb geluisterd i.c.m. het andere voorprogramma. Op plaat kon het me niet echt overtuigen. Maar na 1 nummer live was ik om, ontzettend sterke zanger en band met veel invloeden van metal & rap door elkaar heen. Tijdens deze band wel omgelopen van rechtsmidden bij de tribunes naar linksvoor bij de bar, ideale plek en daardoor de rest ook beter kunnen beleven. Ik had wel het gevoel dat Landmvrks een ijzersterke eerste band was en misschien beter tot zijn recht zou zijn gekomen als tweede band.
Daarover gesproken, Polaris, het was meer dan prima. Want ook dit was weer heel goed maar het pakte me net niet helemaal. Zowel live als op plaat. Ijzersterke band en zanger maar ik miste iets en kan nog steeds niet echt plaatsen wat.
Dan het hoofdprogramma, Beartooth, ik had ze al gezien op Pukkelpop 2023 en vond ze daar goed maar kon ze niet goed zien ivm de grote afstand toen tot het podium en vond toen dat je daar de drums teveel hoorde waardoor je soms de zanger niet tot slecht hoorde. Het album, The Surface, vond ik zeer goed en luister ik nog regelmatig. Fijn dat er dus veel liedjes daaruit kwamen. Wat ik wel jammer vond is dat de vaart er vaak uitgehaald werd. Zo werd er denk ik een kwartier lang de band bedankt en een heel verhaal erachteraan over zijn opa voordat ze weer gingen spelen. Ook het coverstukje, waar ik echt een hekel aan heb, werd zeer lang over gedaan. Muzikaal zijn ze heel sterk en spelen ze goed maar soms werd de vaart er zo erg uitgehaald dat je helemaal uit het optreden was.
Dan de Emo Night Mainland Afterparty, was zeer leuk gedaan en vond het echt leukte toevoeging maar aangezien ik nog een uur naar huis moest rijden ben ik het om 23.30 afgetrapt.
verder tussen de optredens nog even bijgepraat met @Raoul en ook nog even @Loek123 ontmoet. Beartooth kan zeker een grote(re) band worden als ze minder ouwehoeren tussendoor.
Dit terugkijken brengt overal kippenvel. Dit brengt me direct terug naar het moment zelf waar ik letterlijk met open mond stond toe te kijken. Dit nummer was overrompelend. Masterclass symfonische metal met perfect geluid. Schitterend DitVoelt bijna surreëel aan dat ik hier live bij was, door hoe ongelooflijk vet dit klinkt en eruit ziet. Pure perfectie en één van de allerbeste shows waar ik ooit ben geweest.
Inderdaad, mooi inkijkje. Ben benieuwd met wat voor productie ze dan uiteindelijk de Europese festivals af zullen gaan, komende zomer. Jammer dat die co-headliner tour met Lamb of God er hier niet in zat vanwege logistieke uitdagingen. Op een festival is het natuurlijk toch meer geaccepteerd om wat minder productie mee te nemen, dus dat is voor ons misschien de "silver lining", dat bands hierdoor meer geneigd zullen zijn festivals te spelen ipv allemaal zelf een tour inplannen? Ook weer beter voor onze portemonneeMASTODON's BILL KELLIHER On The Harsh Realities Of Post-Pandemic Touring: "The Band Is The Last Person To Get Paid"
“Everybody's back on tour trying to make up that lost money during COVID, and it's still happening."metalinjection.net
Best een interessant artikel
Ben trouwens benieuwd hoe het op festivals zit met merch verkoop. Die zullen ook wel een percentage pakken zeker? Kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is voor die bands, als ze gewoon alles mee hebben om de merch verkoop zelf onafhankelijk te regelen, maar dat de venues ze forceren om het via hun systeem te doen en daarmee een percentage in hun eigen zak steken. Natuurlijk, venues moeten ook het hoofd boven water houden, maar doe dat lekker via bar omzet en andere geldstromen waar de band toch al niks van ziet. Die merch is niks van de venues bij, dat voelt gewoon als geld afpakken van de band die geen andere keuze heeft, bijna een soort maffia praktijken...
Fortress had eind september aangegeven de lineup compleet te hebben, maar dat blijkt niet te kloppen want Dödsrit komt hun cancel van dit jaar ook nog goedmaken. Daarnaast introduceren ze ook nog een 3e (theater) podium op de zaterdag met Darkher / Osi And The Jupiter / Sylvaine
Bekijk bijlage 11040
Buiten de venue bedoel je? Denk niet dat dat gaat werken. Je fans zijn bij de venue voor het concert, die gaan niet allemaal naar een pop-up store elders in de stad. Je wil je merch juist vlak bij de zaal uitstallen om zoveel mogelijk mensen te verleiden daar direct iets te kopen. Dat hele effect ben je kwijt als je elders je verkoop gaat doen, er zal maar een klein deel van de fans de moeite nemen die andere locatie te bezoeken. Plus, die locatie zal ook nog bekostigd moeten worden.Niet dat het een realistisch idee is of dat het zou werken, maar eigenlijk zouden bands gewoon pop-up stores moeten opzetten voor hun merch. Of gewoon clusteren met andere bands die in dezelfde stad spelen om gezamenlijk een pop-upstore te doen...
Buiten de venue bedoel je? Denk niet dat dat gaat werken. Je fans zijn bij de venue voor het concert, die gaan niet allemaal naar een pop-up store elders in de stad. Je wil je merch juist vlak bij de zaal uitstallen om zoveel mogelijk mensen te verleiden daar direct iets te kopen. Dat hele effect ben je kwijt als je elders je verkoop gaat doen, er zal maar een klein deel van de fans de moeite nemen die andere locatie te bezoeken. Plus, die locatie zal ook nog bekostigd moeten worden.
Of je bedoelt een pop-up kraampje in/om de venue zelf, maar dat wordt dus verboden door de venues.
Ayreon doet dit trouwens wel, zo'n pop-up store voor hun shows in Tilburg. Maar die spelen daar natuurlijk vijf shows verdeeld over het hele weekend en hebben fans van over de hele wereld die dan vaak overnachten in de stad en dus vrije uurtjes hebben buiten de shows om. En daarnaast verkoopt Ayreon ook nog eens merch in de 013 zelf, voor hen die niet naar de pop-up store willen/kunnen.
Die verkopen echt een shitload aan merch in zo'n weekend.
Hmm, geen idee. Ben al lang niet meer bij grote Amerikaanse bands (of niet EU bands) geweest in zalen als Sportpaleis of Lotto, laat staan daar merch gekocht. Toch denk ik dat je daar nooit de 'problemen' hebt met omzettingen van wisselkoers doordat hun betaalsysteem op dollars staat of wat dan ook. Dat heb je absoluut wel in die kleinere venues (trix ed.) waar duidelijk eigen merch mensen (of gewoon de band zelf) met hun eigen betaalsystemen staan. Bij trix weet ik dat een band enkel betaalt als de zaal iemand aan je merch stand moet voorzien omdat ze zelf niemand bij hebben. Hoe dat bij andere zalen allemaal zit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar bij de grote zalen (en uiteraard de festivals) geloof ik dat ze wel steeds op een of andere manier moeten betalen (percentages, of vast bedrag).Ik vraag me wel af of dit commentaar over merch voor de Benelux geldt. Ik heb via Youtube persoonlijkheid 'Tank the Tech' al eerder gehoord over gedoe rondom de merch verkoop van bands, maar dat was dan toch voornamelijk in de USA. Ik zie Bill ook iets zeggen over 'credit card machines from the venue', wat toeval kan zijn maar ook weer duidt op iets van de USA.
Volgens mij geldt dat ook in Europa helaas, maar het zal (zoals veel dingen) vast nog extremer zijn in de USA. Dat hij het over credit card machines heeft lijkt me niet iets waar je teveel waarde aan moet hechten, hij gebruikt gewoon de term die daar gebruikelijk is. Een band uit de Benelux zou pinapparaten gezegd hebben.Ik vraag me wel af of dit commentaar over merch voor de Benelux geldt. Ik heb via Youtube persoonlijkheid 'Tank the Tech' al eerder gehoord over gedoe rondom de merch verkoop van bands, maar dat was dan toch voornamelijk in de USA. Ik zie Bill ook iets zeggen over 'credit card machines from the venue', wat toeval kan zijn maar ook weer duidt op iets van de USA.