Lokerse Feesten 2025 - 50-jarig jubileum

Dammit, op een dinsdag. Dat is een forse tegenvaller. De dinsdag voor Alcatraz hiervoor nog even op en neer is toch echt teveel van het goede. Dat flikte ze dit jaar ook al met Korn. Van mij mogen ze sie metaldag per direct opdoeken en die namen op Alcatraz zetten.
Dynamo niet een optie? Vind die line up al best goed met Gojira, I prevail en NeO

Ja maar misschien zit het zo ook niet echt in elkaar?
Mijn bron is de organisatie van Alcatraz zelf.

Voor de editie van 2023 waren ze (zo goed als) rond met Gojira, maar besloot de band zelf (of hun management) om de tour te verplaatsen naar juni dat jaar. Dus werden ze een optie voor Graspop.

En voor komende editie is deze conversatie opgedoken:

1724172578654-png.10075

Waar slaat dat op?
Het onzinnige van de comment van Joslittel aantonen.

Ik snap dat die metaldag een doorn in het oog is van de Alcatraz-liefhebbers. Maar de Lokerse Feesten doen dit al sinds Alcatraz nog een klein ééndagsfestival in de Brielpoort was. Terwijl sommige forumleden hier doen alsof de metalavond een initiatief van Live Nation is om Alcatraz stokken in de wielen te steken. Ja, het missen van Korn en Gojira is zuur, maar dat is hetzelde type bands dat ze in Lokeren al meer dan 10 jaar als headliner boeken.

Die hebben inderdaad een aardige line-up, maar de week erna is ook Pelagic Fest. Dan wordt het wel heel veel festivallen achter elkaar.
Haha ja, dat is toevallig ook precies de reden dat ik zelf niet naar Dynamo ga :)
Toch zou ik liever in het weekend naar Eindhoven rijden dan doordeweeks naar Lokeren

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Ik snap dat die metaldag een doorn in het oog is van de Alcatraz-liefhebbers. Maar de Lokerse Feesten doen dit al sinds Alcatraz nog een klein ééndagsfestival in de Brielpoort was. Terwijl sommige forumleden hier doen alsof de metalavond een initiatief van Live Nation is om Alcatraz stokken in de wielen te steken. Ja, het missen van Korn en Gojira is zuur, maar dat is hetzelde type bands dat ze in Lokeren al meer dan 10 jaar als headliner boeken.

De opmerking van Jos ging vooral over dat het op de dinsdag was in plaats van de zondag, ten minste, zo lees ik het

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Mijn bron is de organisatie van Alcatraz zelf.

Voor de editie van 2023 waren ze (zo goed als) rond met Gojira, maar besloot de band zelf (of hun management) om de tour te verplaatsen naar juni dat jaar. Dus werden ze een optie voor Graspop.

En voor komende editie is deze conversatie opgedoken:
Dan kan je de schuld even goed bij Gojira steken, zij werken immers met Live Nation.

Ik denk dat het zowel voor Gojira als voor Korn trouwens gewoon tourtechnische redenen waren. Alcatraz zit in een weekend en overlapt dus met andere potentiële festivals. Lokerse Feesten kunnen ook op een weekdag, wat de planning al veel gemakkelijker maakt.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik snap het probleem niet echt. Als Alcatraz zo zal blijven groeien zal Gojira er wel eens staan. Net zoals Machine Head er in 2025 staat, nochtans ook veelal door Live Nation geboekt. Bovendien beslissen bands nog altijd zelf waar ze gaan spelen.
Dus ik volg 100% @Kereltje zijn nuancering.

You win some, you lose some. Maar degene die je niet krijgt zal je altijd harder op focussen.

2023 was gojira gewoon geboekt maar door het headlineprobleem in Juni is die tour dan geschrapt en zijn ze naar graspop gegaan, heel zuur natuurlijk.
2024 was gojira ook geboekt maar was toen voor onbekende reden geschrapt, bleek toen achteraf dat dit voor de voorbereiding van de olympische spelen was
2025 opnieuw geprobeerd maar alle contact werd afgeblokt en plots kwam dan het bericht dat ze al elders stonden, heel vreemde manier van werken want 2023 en 2024 was het contact gewoon heel goed en vlot.

Gaat toch nergens over om een mening 'onzinnig' te noemen? Je doet vervolgens ook een aanname die de plank misslaat. Helemaal niemand beweert dat 'Live Nation een metaldag op Lokerse organiseert om Alcatraz stokken in de wielen te steken'. Dat is van een conspiracy theory niveau wat nergens op slaat. Het punt is dat Gojira in augustus 2025 op letterlijk elk middelgroot metalfestival in Europa staat, behalve op Alcatraz. Dat is niet de keuze van Alcatraz, maar een gevolg van het feit dat Lokerse Feesten ook een metaldag te vullen heeft en Live Nation daar schijnbaar een vinger in de pap heeft. Mogen wij het heel erg zuur vinden dat ons favoriete festival daardoor al voor de tweede keer hun gedroomde headliner misloopt? Ik geef Lokerse en Live Nation verder groot gelijk dat ze de kans pakken om Gojira te boeken. Dat is immers één van de hotste metalbands van de wereld. Maar dat ze geen ongelijk hebben, betekent niet dat ik er blij mee ben. In tegendeel.

De opmerking van Jos ging vooral over dat het op de dinsdag was in plaats van de zondag, ten minste, zo lees ik het
Ja, ik snap waar zijn frustratie vandaan komt, en ik geloof ook niet dat hij het echt meent :) Maar ik zag gelijkaardige reacties in het Alcatraz-topic en op social media wanneer het over Korn/Gojira ging, dus het idee leeft wel van Live Nation/LF als grote boeman voor Alcatraz.

Doet me wat denken aan Graspoppers die woedend zijn wanneer Werchter met een grote metalnaam komt. Terwijl ze in Werchter al grote metalacts boekten toen Graspop effectief nog popacts op de affiche had staan. Het ene festival moet haar identiteit niet wijzigen omdat er een andere speler opstaat.

En bedankt he... gelukkig nuanceer je het verderop al.

Ik gun Lokerse Feesten zijn metaldag absoluut. Maar het is toch niet onzinnig dat ik er enorm van baal dat deze topband nu op een dinsdagavond staat geboekt op een dorpsplein ipv op een mooi festival in het weekend? Wil ik ze gaan zien moet ik er twee vrije dagen voor gaan nemen. Was dit jaar ook al met Korn. Ik vind het vooral jammer dat ze daar wel perse een metaldag willen maar het dan niet in het weekend plannen. Dat maakt het eigenlijk al gelijk onhaalbaar voor mij.

Iemand trouwens de ticketprijs al kunnen vinden? Zal waarschijnlijk wel rond de 70 euro ofzo gaan liggen

Ja, ik snap waar zijn frustratie vandaan komt, en ik geloof ook niet dat hij het echt meent :) Maar ik zag gelijkaardige reacties in het Alcatraz-topic en op social media wanneer het over Korn/Gojira ging, dus het idee leeft wel van Live Nation/LF als grote boeman voor Alcatraz.

Doet me wat denken aan Graspoppers die woedend zijn wanneer Werchter met een grote metalnaam komt. Terwijl ze in Werchter al grote metalacts boekten toen Graspop effectief nog popacts op de affiche had staan. Het ene festival moet haar identiteit niet wijzigen omdat er een andere speler opstaat.
Meer zelfs... Al vaak discussie gehad met mensen op Graspop zelf die dan uiten blij te zijn dat Graspop los staat van Live Nation... little they know.

• Haha
Waarderingen: theblackmadness
Kunnen we niet gewoon blij zijn dat Gojira er staat? Liever Gojira op een parking in Lokeren dan helemaal geen Gojira (of Pukkelpop).

Ja, het is ambetant dat het weer op dinsdag is plaats van zondag, maar de Europese wildgroei van kleinere metalfestivals zit daar waarschijnlijk ook voor iets tussen.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en johanra
Kunnen we niet gewoon blij zijn dat Gojira er staat? Liever Gojira op een parking in Lokeren dan helemaal geen Gojira (of Pukkelpop).

Ja, het is ambetant dat het weer op dinsdag is plaats van zondag, maar de Europese wildgroei van kleinere metalfestivals zit daar waarschijnlijk ook voor iets tussen.

Maar dat is volgens mij precies het punt, als ze niet op Lokerse hadden gestaan, dan hadden ze niet nergens gestaan, maar dan hadden ze op Alcatraz gestaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maar dat is volgens mij precies het punt, als ze niet op Lokerse hadden gestaan, dan hadden ze niet nergens gestaan, maar dan hadden ze op Alcatraz gestaan.
Tenzij de agenda dat niet toelaat en soms vergeten we dat België nog steeds een bijzonder klein landje is, zeker voor internationale acts.
Als het management van de band zegt, we kunnen alleen die dagen naar België komen en Alcatraz is geen optie, dan is het iets anders kiezen of verliezen.

Tenzij de agenda dat niet toelaat en soms vergeten we dat België nog steeds een bijzonder klein landje is, zeker voor internationale acts.
Als het management van de band zegt, we kunnen alleen die dagen naar België komen en Alcatraz is geen optie, dan is het iets anders kiezen of verliezen.
Dat is net het probleem, de beschikbaarheid was er, de bereidheid van alcatraz was er, de prijs was geen probleem. Maar waar er in 2023 en 2024 overleg was. Was er ditmaal geen overleg, de keuze was gemaakt maar niet op basis van cijfers of geld en dat kan je toch op zen minst merkwaardig noemen.

Users who are viewing this thread