Lokerse Feesten 2025 - 50-jarig jubileum

Ja, ik snap waar zijn frustratie vandaan komt, en ik geloof ook niet dat hij het echt meent :) Maar ik zag gelijkaardige reacties in het Alcatraz-topic en op social media wanneer het over Korn/Gojira ging, dus het idee leeft wel van Live Nation/LF als grote boeman voor Alcatraz.
Dat is niet zo moelijk te begrijpen als iemand van de organisatie letterlijk zegt dat het door Live Nation komt toch?

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Allee mooie naam wel voor Lokeren hoe je het draait of keert. Ik vind het vooral spijtig dat ze dit weer op dinsdag zetten. Hopelijk komt er wat meer bij dat de moeite is dan vorig jaar.

Ik denk vooral dat het feit dat Lokerse Feesten nu hun metal dag op dinsdag zet, komt door een oververzadiging aan metalfestivals, en zeker in het weekend en zeker in augustus. Zie ook die European Metal Festival Alliance waarvan Alcatraz en Dynamo lid zijn. Dit is een alliantie bestaande uit allemaal kleinere zelfstandige festivals die algemeen gezien tussen begin juli en midden augustus vallen. En al die festivals bijna hebben Gojira. Feit is dat door die oververzadiging Gojira hun agenda snel gevuld geraakt, en als er dan een festival is dat flexibeler in dagen is, zoals een tiendaagsfestival als Lokerse Feesten, ja dan is dat handig voor een band als Gojira denk ik. @johanra als ik me niet vergis had het daar ook al over. Het weekend dat normaal de metal dag staat had Gojira al festivals in Frankrijk, Roemenië en Duitsland

• Winning
Waarderingen: johanra
Ik denk vooral dat het feit dat Lokerse Feesten nu hun metal dag op dinsdag zet, komt door een oververzadiging aan metalfestivals, en zeker in het weekend en zeker in augustus. Zie ook die European Metal Festival Alliance waarvan Alcatraz en Dynamo lid zijn. Dit is een alliantie bestaande uit allemaal kleinere zelfstandige festivals die algemeen gezien tussen begin juli en midden augustus vallen. En al die festivals bijna hebben Gojira. Feit is dat door die oververzadiging Gojira hun agenda snel gevuld geraakt, en als er dan een festival is dat flexibeler in dagen is, zoals een tiendaagsfestival als Lokerse Feesten, ja dan is dat handig voor een band als Gojira denk ik. @johanra als ik me niet vergis had het daar ook al over. Het weekend dat normaal de metal dag staat had Gojira al festivals in Frankrijk, Roemenië en Duitsland
In sommige gevallen is de fee ook wat lager op een doordeweekse dag.

• Leuk
Waarderingen: won666
Waar slaat dat op?
Vond het wel knap dat je dat niet doorhad eigenlijk. Het is toch ook gewoon een onzinnige opmerking, die uit wat frustratie voortkomt? Dat ik daar vervolgens de spot mee drijf, lijkt me nogal wiedes. Snap dat ie het niet serieus bedoelde, maar dat doe ik natuurlijk ook niet :)

Blijft wel zuur als je dan leest (zie post xydroh) dat de deal met Gojira quasi rond was, tot twee maal toe.. Had het management toch gesierd moesten ze Kortrijk meepikken. Let op, in beide gevallen versta je de annulatie voor de volle 100%, maar dan kan je wel een effort doen om dit te compenseren.
Nu, misschien is dat mijn optimisme of hoe ik de zaak zou aanpakken haha 😅

In het weekend van de "traditionele" Lokerse metal zondag zijn er in 2025 volgende festivals.
Wacken (DE) (30 jul - 2 aug)
Beyond The Gates (NO) (30 jul - 2 aug)
Fezen (HU) (30 jul - 2 aug)
Rockstadt (RO) (30 jul - 3 aug)
Full Rewind (DE) (31 jul - 2 aug)
Skogsröjet (31 jul - 2 aug)
Dortmund Deathfest (DE) (1 - 2 aug)
Krach am Bach (DE) (1 -2 aug)
Vagos Metal Fest (PT) (1 - 3 aug)
Denk dat de opkomst van Rockstadt hier toch wel belangrijk is want die hebben heel veel namen nodig en maken tegelijk de logistiek een pak ingewikkelder doordat die in Roemenië zitten.

Door te organiseren op 5 augustus is de concurrentie eigenlijk 0 festivals.
En dan vanaf 6 augustus begint de concurrentie weer te spelen en die neemt alleen maar toe richting Alcatraz weekend
Leyendas Del Rock (ES) ( 6 - 9 aug)
Brutal Assault (DE) (6 - 9 aug)
Open Flair (DE) (6 -10 aug)
Elbriot (DE) (9 aug)
Party San (DE) (7 - 9 aug)
Hellsinki Metal Festival (FI) (8 - 9 aug)
Alcatraz (BE) (8 - 10 aug)
M'era Luna (DE) (9 - 10 aug)
Bloodstock (UK) (7 - 10 aug)

Ik denk dus dat die metal dinsdag een blijvertje zal zijn tenzij er een aantal van die andere festivals overkop gaat. En zoals hier ook al gezegd zal dat voor de Lokerse misschien ook wel resulteren in een lagere prijs als ze niet moeten opbieden. Dacht zelfs eens gehoord te hebben dat bands ook een week vs weekend tarief hebben omdat hun kosten ook lopen als ze niet spelen en ze dus blij zijn als ze op een weekdag ergens terecht kunnen.

Users who are viewing this thread