De albums van 2014

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Kasabian komt in Juni volgens mij met het nieuwe album 48:13. ben eens benieuwd

Verder heb ik ook veel belangstelling voor het nieuwe LP album en black keys album.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Voor de liefhebbers; aanraders van recente (2014) releases op metal/hardrock gebied zijn:

- Iced Earth - Plagues Of Babylon
- Channel Zero - Kill All Kings
- Black Label Society - Catacombs Of The Black Vatican
- Vandenberg's Moonkings - Vandenberg's Moonkings
- Caliban - Ghost Empire
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Kasabian komt in Juni volgens mij met het nieuwe album 48:13. ben eens benieuwd

Verder heb ik ook veel belangstelling voor het nieuwe LP album en black keys album.

Ben wel benieuwd naar Kasabian's album. Iets zegt me dat het in totaal 48 min 13 sec duurt. Volgende week ook het nieuwe album van Thirteen Senses.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Bijna het hele nieuwe album van The Horrors is hier legit te streamen. Er wordt meer onthult als er meer getweet wordt of meer gedeeld op facebook. Gaat best snel dus als je dit over een uurtje leest is vast alles al te luisteren.


So Now You Know was al een tijdje uit en klinkt heel lekker, dus ben benieuwd naar de rest.

Edit: Nu ook al volledig op spotify
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Mijn top van 5 april, de maand viel wel een beetje tegen. Heb alleen de eerste 3 albums nog wel eens opstaan.

1. Damon Albarn – Everyday Robots
2. Thee Oh Sees – Drop
3. Paolo Nutini – Caustic Love
4. Woods – With Light and with Love
5. Band of Skulls – Himalayan


Ben ondertussen wel benieuwd naar het nieuwe album van the Black Keys, ik lees al veel goede reacties op internet. Ik gok dat ie volgende week vast wel ergens te luisteren is.

 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik heb net het album van George Ezra, Wanted on Voyage, besteld. Hij komt op 30 juni uit.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Epica - The Quantum Enigma (mei 2014) is een aanrader vals je liefhebber van het genre bent.
Sterk album!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Turn Blue van The Black Keys is nu te streamen op iTunes. Fijn album, met vooral een bizar sterke opener!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Turn Blue van The Black Keys is nu te streamen op iTunes. Fijn album, met vooral een bizar sterke opener!

Inderdaad! Ik heb in het andere topic een beetje uitgelegd wat ik er van vond. Geen geweldig album, maar wel beter dan ik had verwacht. De opener is veruit het beste nummer, met daarna Bullet to the Brain en 10 lovers imo. Redelijke plaat.

Edit: Een vermelding trouwens voor Chet Faker met zijn nieuwe album Built on Glass. Manman, wat een heerlijk album. Eind Juni mijn lijstje van 2014 maar weer eens herzien, maar ik kan nu al te zeggen dat hij in mijn top 5 komt. Heerlijke mix tussen Soul, Indie en Electro. Geweldige zomerplaat.

Edit 2: Ik wil ook het nieuwe album van Afghan Whigs even vernoemen. Kreeg een lovende recensie in de OOR, die naar mijn mening compleet terecht is. Uitstekende comeback.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Heb het Black Keys album 1 keer geluisterd en daarna het nieuwe album van Swans opgezet. En die heeft grotendeels de rest van de dag opgestaan, echt heel vet. Niet dat ik het black keys album slecht vond, maar was zo verrast door die van Swans. Gaat ook hoog in mijn lijstje komen. En een aanrader voor de post-rock liefhebbers.

Swans - To Be Kind.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik ga To Be Kind straks voor het slapen beluisteren via de koptelefoon. Dan komt zo'n plaat toch keihard binnen, Swans kennende. The Seer was in 2012 het beste album van het jaar, hopelijk flikken ze het weer!
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
How fuck Swans jaa omg (dat woord gebruik ik nooit eigenlijk) je moet er echt van houden anders vind je het waarschijnlijk niks maar voor mij ja, nu slapen zal niet makkelijk worden na dit net gehoord te hebben.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Luminous van The Horrors enkele keren beluisterd, en die mogen mooi mijn top 10 van dit jaar in! Wat mij betreft op hetzelfde niveau als Skying.

Black Keys halverwege afgezet, na Brothers is dat gewoon album per album een stap achteruit aan het worden...

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Heb m'n hele rateyourmusic lijst even geüpdatet en opgeruimd, en Swans op 1 gezet.
Al deze platen zitten in de ruim voldoende zone (Ongeveer 7+ ofzo). De hele volgorde gaat nog wel veranderen als ik dingen nog even wat vaker ga luisteren. Nr. 1 en 2 staan wel even vast denk ik.

https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/best_of_2014/
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Mooie lijst! Damon Albarn zou ik zelf niet zo hoog zetten. Vond hem ongeïnspireerd klinken op deze plaat of iets in die richting. Moeilijk te beschrijven. Voor de (alternative)hiphop fans onder ons: de nieuwe(afgelopen februari...) Young Fathers, DEAD, bevalt mij heel erg. Op het begin beviel het me minder, maar na een tijd laten liggen en nu weer luisteren begint hij toch wel erg lekker aan te horen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
We Are Catchers - Tap Tap Tap
Ex-Cult - Midnight Passenger(punk/rock)
the Faint - Doom Abuse(indierock)
Howlin' Rain - Live Rain(Bluesrock/rock)
Plague Vendor - Free to Eat(Punk/rock)
Woods - With Light and Love(indierock)
Sylvan Esso - Sylvan Esso(synthpop/electropop)
Dit zijn zo'n beetje de nieuwe platen die ik de laatste tijd heb geluisterd, met globaal de genres erbij.

Edit: We Are Catchers is Psych Pop(denk ik ongeveer?)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hola, ik merk dat ik hier al een tijdje niet meer over nieuwe albums heb gehad. Meer:

Protomartyr - Under Color of Official Right
Beaty Heart - Kanutes Comin Round
The Acid - The Acid
Pink Mountaintops - Get Back
The Horrors - Luminous
Dewolff - Grand Southern Electric
Cloud Nothings - Here and nowhere else
AMazing Snakeheads - Amphetamine Ballads

Ik weet niet hoeveel er hier al van genoemd zijn in dit topic, maar ik heb maar gewoon even op een rijtje gezet welke nieuwe rock/indie/punk/pop albums ik de laatste tijd heb geluisterd, en die me bevielen.

Verder dan nog wat Post dubstep/minimal techno albums van 2014 voor de geïnteresseerden:

Sun Glitters - Scattered into light
Teebs - E s t a r a
Tycho - Awake
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Aan The Horrors begonnen, veel positieve dingen over gehoord. Ook over Cloud Nothings dus dat wordt het volgende, verder komt me niets bekend voor(behalve DeWolff maar dat vind ik niks)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken