De albums van 2014

1. The Family Rain – Under the Volcano
2. Kaiser Chiefs - Education, Education, Education & War
3. Eagulls - Eagulls
4. Taking Back Sunday – Happiness Is
5. Bombay Bicycle Club – So Long, See You Tomorrow
6. Maximo Park – Too Much Information
7. Broken Bells – After the Disco
8. Cloud Nothings – Here and Nowhere Else
9. There There – EP
10. Wild Beasts – Present Tense
11. Beck – Morning Phase
12. Temples – Sun Structures
13. Mogwai – Rave Tapes
14. Warpaint – Warpaint
15. Jacqueline Govaert - Songs to Soothe
16. The Fray – Helios
17. The War On Drugs – Lost in a Dream
18. The Pretty Reckless – Going to Hell

Wilde toch even aanpassen omdat de top-3 nu twee nieuwe entrees heeft. Nieuwe albums van Eagulls en Kaiser Chiefs vind ik echt fantastisch!

Mooi dat je hem mooi vindt :D persoonlijk ben ik toch meer van het oude werk zoals na na na of Heat Comes down.

Wat is trouwens Hot Dreams van Timber Timbre een fantastische nummer! gaat zeker mijn toplijstje halen.

Mooi dat je hem mooi vindt
icon_biggrin.gif
persoonlijk ben ik toch meer van het oude werk zoals na na na of Heat Comes down.

Wat is trouwens Hot Dreams van Timber Timbre een fantastische nummer! gaat zeker mijn toplijstje halen.

Moet zeggen dat ik van de oude Kaiser Chiefs vooral hun bekendere nummers ken (Everyday I love you less and less, I predict a riot, nanananana, oh my god, ruby, angry mob, never miss a beat) dus misschien zijn hun oude albums wel veel beter, zou ik eigenlijk niet weten, maar ik weet wel dat ik EEE&W enorm goed vind :p.

Ik vond de nieuwe van Kaiser Chiefs eigenlijk ook helemaal niet tegenvallen. Als geheel vind ik het geen bijzonder sterk album, maar er staan toch een paar nummers op die gewoon erg fijn klinken. Ben benieuwd of het ook een beetje aanslaat bij het grote publiek, of dat ze hun krediet toch te ver verspeeld hebben :p.

1. The Family Rain – Under the Volcano<br>
2. Kaiser Chiefs – Education, Education, Education & War<br>
3. Eagulls – Eagulls<br>
4. Taking Back Sunday – Happiness Is<br>
5. Bombay Bicycle Club – So Long, See You Tomorrow<br>
6. Maximo Park – Too Much Information<br>
7. Broken Bells – After the Disco<br>
8. Cloud Nothings – Here and Nowhere Else<br>
9. There There – EP<br>
10. Wild Beasts – Present Tense<br>
11. Beck – Morning Phase<br>
12. Temples – Sun Structures<br>
13. Mogwai – Rave Tapes<br>
14. Warpaint – Warpaint<br>
15. Jacqueline Govaert – Songs to Soothe<br>
16. The Fray – Helios<br>
17. The War On Drugs – Lost in a Dream<br>
18. The Pretty Reckless – Going to Hell

Wilde toch even aanpassen omdat de top-3 nu twee nieuwe entrees heeft. Nieuwe albums van Eagulls en Kaiser Chiefs vind ik echt fantastisch!

Ik heb me wel enorm vergist in dat album van Temples. Ze waren zo enorm goed op Coachella dat ik het album nog eens heb beluisterd, zou hem nu op plek 6 zetten tussen BBC en Maximo Park.

De albums die ik het meest geluisterd heb dit jaar (en uit 2014 komen) zijn tot nu toe The War on Drugs, together PANGEA en Foster The People. Vooral dat album van Foster The People heb ik de laatste tijd veel op staan. Of het 'goede' muziek is valt te betwijfelen maar het album luistert wel heel lekker weg.

In april nog niet veel verrassends gehoord. Caustic Love van Paolo Nutini heeft mij wel verrast.
Dit lange weekend maar even de nieuwe Eels, Thee Oh Sees en Woods op zetten. Daar moet vast wel wat goed tussen zitten.

Voor mij staat The War On Drugs dit jaar op 1 en Foster The People op 2. Paolo Nutini en Eels moet ik nog luisteren.

Album van glass animals wordt er een denk ik gisteren showcase gezien waarbij ze ook een paar nieuwe nummers speelde een het klonk echt heel goed.

Aan mijn lijstje van Maart wil ik nog wel Tycho - Awake toevoegen.

En de nieuwe Thee Oh Sees is ook weer fijn, niet beter dan het vorige album maar zeker aan aanrader als je van garage rock houdt. Bij Eels raak ik een beetje verveeld na een paar nummers. Het is wel mooi maar kan er niet zo lang naar luisteren, heb ik ook bij elbow etc.

Volgende week zal wel ergens het nieuwe album van Damon Albarn lekken, ben ik ook wel benieuwd naar.

fijn album van Paolo Nutini zeg! Bij Eels raakte ik ook wel een beetje verveeld maar net op dat moment kwamen er weer een paar nummertjes die ik dan wel echt tof vond. De intro van van het bonus materiaal is wel tof, op spotify in ieder geval XD

fijn album van Paolo Nutini zeg! Bij Eels raakte ik ook wel een beetje verveeld maar net op dat moment kwamen er weer een paar nummertjes die ik dan wel echt tof vond. De intro van van het bonus materiaal is wel tof, op spotify in ieder geval XD

Caustic Love is geweldig inderdaad! Iron Sky is echt een van de beste nummers van 2014, wat een ijzersterke track.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Caustic Love is geweldig inderdaad! Iron Sky is echt een van de beste nummers van 2014, wat een ijzersterke track.

die vond ik inderdaad ook erg goed, maar zo ver wil ik voorlopig nog niet gaan ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div><br>

die vond ik inderdaad ook erg goed, maar zo ver wil ik voorlopig nog niet gaan
icon_wink.gif

Komt nog wel, dit nummer begint echt steeds beter te worden! ;)

Iron Sky is echt een van de beste nummers van 2014, wat een ijzersterke track.

Leuk woordgrapje. en ik ben het volledig met je eens wat een topnummer!

Better Man is ook heel tof

Iron Sky is heel goed, en zo is de rest van dat album. had dit echt niet verwacht van Paolo Nutini. compleet verbaasd toen ik dit album voor het eerst luisterde. Iron Sky klinkt btw op een balladversie van een Charles Bradley nummer, dus meer down-tempo.

Verder stond het nieuwe album van Afghan Wings een paar seconden op de Luisterpaal, inmiddels er weer afgehaald, werd daar ook heel erg blij van. Nieuwe plaat van Pixies is soso, SOHN fantastisch, nieuwe nummer van Rival Sons genaamd Open My Eyes fantastisch en een nummer van Dillon's album A matter of time ook goed. Voor de hardrock liefhebbers de nieuwe plaat van Mustasch, maar dat was al begin dit jaar.

Everyday Robots van Damon Albarn is nu een week lang gratis te streamen via iTunes. Ik ben al bezig met de eerste luisterbeurt :)

Even een eervolle vermelding voor de nieuwe EP van Overwerk(of singleplaat, ik weet niet wat het is): Conquer. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in elektronische muziek: zeker het luisteren waard!

Everyday Robots - Damon Albarn verdient ook wel een vermelding hier. Eerste luisterbeurt viel wat tegen maar na nog een paar keer luisteren worden de nummers een stuk sterker (Hostiles). Maar je moet wel een beetje in de 'mood' voor het album zijn.

Mijn top album van dit jaar is tot nu toe : Fuck Off Get Free We Pour Light On Everything van Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra. Echt een aanrader, het is experimentele post-rock met leden van Godspeed You! Black Emperor.

Users who are viewing this thread