De albums van 2014

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
dat dacht ik dus eerst ook nadat ik Head Down voor het eerst had geluisterd. maar Head Down vind ik uiteindelijk veel en veel beter, al moet ik wel zeggen dat Pressure & Time rauwer en meer dirty-actig is, wat dit album ook meer lijkt te worden. maar inderdaad, maar afwachten waar ze mee aankomen. heb in ieder geval geen ultra-unlimited collection vinyl kunnen preorderen door het amerikaanse of engelse betalingssysteem, misschien toch maar denken aan paypal...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dat rauwe en onbeholpene van Pressure & Time is juist wat me zo aantrekt. De productie mag dan niet van uitstekende kwaliteit zijn, maar dat doet voor mij niet veel aan de beleving van het album af. Ergens doet het me zelfs denken aan KoL uit de Youth and Young Manhood tijd. Doe je aan platen ja? Nice! Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat meer members op dit forum lp's zouden draaien. Er werd een tijd geleden een post over platencollectie gezet, waar verbazingwekkend weinig reactie op kwam. Ik koop de laatste tijd alleen albums die ik écht, maar dan ook écht goed vind. Platen zijn toch duur(recente), en geld is altijd een probleem.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Dat rauwe en onbeholpene van Pressure & Time is juist wat me zo aantrekt. De productie mag dan niet van uitstekende kwaliteit zijn, maar dat doet voor mij niet veel aan de beleving van het album af. Ergens doet het me zelfs denken aan KoL uit de Youth and Young Manhood tijd. Doe je aan platen ja? Nice! Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat meer members op dit forum lp’s zouden draaien. Er werd een tijd geleden een post over platencollectie gezet, waar verbazingwekkend weinig reactie op kwam. Ik koop de laatste tijd alleen albums die ik écht, maar dan ook écht goed vind. Platen zijn toch duur(recente), en geld is altijd een probleem.

dat doe ik dus ook, alleen als ik echt fan ben. Heb vorig jaar pas van een bekende een hele doos oude toffe platen, denk aan Queen, Boston, Led Zeppelin, Iron Maiden, gekregen, dus nog niet zo lang geleden. inmiddels eentje van Avenged erbij, maar moet alleen nog een platenspeler voor mijn kamertje hebben, anders schiet dat niet echt op namelijk :) maar zal hier nu mijn mond over houden, omdat dit een ander topic betreft ;)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind Rival Sons live wel tof, maar de beide albums vond ik toch niet zo bijzonder, heb ze gemiddeld een 6,75 (Pressure & Time) en 6,69 (Head Down) gegeven. Dat is onder mijn gemiddelde cijfer (+/-7). Maar wie weet verbazen ze me met hun 3e.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
geef je ergens reviews op een site? zo zie je maar dat zo iets best subjectief is want ik zal Head down bijna 2 punten hoger geven.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind het altijd erg lastig om iets zinnigs te zeggen over de muziek. Het is moeilijk om je gevoel te vertalen naar tekst, voor mij dan. Dus ik doe niet aan reviews, wellich ooit in de toekomst. Ik geef cd's wel sterren op Musicmeter.nl als ik ze heb, deze 2 hebben beide 3,5 sterren.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
We vergeten iets!!

Foster The People - Supermodel, wat een tof album. Ik had niet verwacht dat ze zo sterk terug zouden komen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Staan idd een paar leuke nummers op!

Ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt wel alsof er veel meer nieuwe leuke albums zijn dan vorig jaar (in de eerste paar maanden dan). Of het komt omdat ik nu meer luister. Al zijn er nog weinig albums die er echt uit springen.

Ik maak eind maart wel een lijstje, maar ik kan The War on Drugs al op 1 kan zetten denk ik.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Staan idd een paar leuke nummers op!

Ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt wel alsof er veel meer nieuwe leuke albums zijn dan vorig jaar (in de eerste paar maanden dan). Of het komt omdat ik nu meer luister. Al zijn er nog weinig albums die er echt uit springen.

Ik maak eind maart wel een lijstje, maar ik kan The War on Drugs al op 1 kan zetten denk ik.

Ik ga The War On Drugs nu voor t eerst luisteren, klinkt lekker
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Staan idd een paar leuke nummers op!

Ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt wel alsof er veel meer nieuwe leuke albums zijn dan vorig jaar (in de eerste paar maanden dan). Of het komt omdat ik nu meer luister. Al zijn er nog weinig albums die er echt uit springen.

Ik maak eind maart wel een lijstje, maar ik kan The War on Drugs al op 1 kan zetten denk ik.


Ik ga The War On Drugs nu voor t eerst luisteren, klinkt lekker

Ik ga hem ook maar even luisteren als iedereen er hier zo enthousiast over is haha. Het eerste nummer klinkt al heel goed!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Kan niet meer editen. Het doet mij erg denken aan The Boxer Rebellion, maar dan iets rustiger.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Heb nog niemand gevonden die het een slecht album vind haha, hij wordt overal goed ontvangen. Gemiddeld een 8.7 op basis van 33 review site's zegt metacritic.
-
Oh en toen stond de nieuwe Wolfmother opeens op bandcamp:
http://wolfmother.bandcamp.com/music
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik zal me voortaan aan het criterium 2014 houden, maar omdat ik denk dat nog weinig mensen dit album kennen/beluisterd hebben ga ik m toch even vermelden.

Jonny Lang - Fight For My Soul
Wat een fantastisch album! Het beste dat ik in tijden gehoord heb.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@PwoperFish ik had het gezien ja. Echt een album zoals ik het gewend ben van Wolfmother. Ongelofelijk blij dat ze weer terugzijn, en ongelofelijk verdrietig dat Rock Werchter heeft nagelaten ze te halen. Ze zijn 29 juni nogwel in Moskou... The Enemy Is In Your Mind is echt een geweldig nummer.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
goede deephouse plaat op de luisterpaal
Detroit Swindle - Boxed Out

nieuwe Howler staat er ook op, voor mensen die dat een leuk bandje vinden ;)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
En de nieuwe Tokyo Police Club (Forcefield) is uit. (indierock, alternative rock, al neigt deze plaat naar indiepop...)

Edit: Fijne plaat trouwens JB7x. Doet me verdraaid veel denken aan Huxley
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Waar ik wel naar uitkijk zijn de volgende albums:
- The Sore Losers - Roslyn (is al uit, maar heb hem nog niet beluisterd)
- Wolfmother - New Crown (is te beluisteren op een of andere site, klinkt erg gaaf!)
- Novastar - Inside Outside (28-03)
- Triggerfinger - By Absence of the Sun (18-04)
- The Menzingers - Rented World (22-04)
- The Kik - Twee (25-04)
- DeWolff - Mothergrabber (release-date wordt vanavond bekend gemaakt op 3fm om 22.00 uur)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zo, al mijn favo 2014 album's even op een rijtje gezet. :) Ik zal dit weekend ook wel een lijstje van maart maken, eerst nog even een paar dingen luisteren.

https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/best_of_2014/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken