De albums van 2014

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Daaamn het nieuwe album van Kiven is 25 februari uitgekomen, en ik heb er zo overheengekeken. Manman wat een heerlijke plaat.

Mooi lijstje trouwens @PwoperFish. Kan ik me wel in vinden.

Edit: om even een genre bij de Kiven plaat te voegen: indierock/ppr met classic rock invloeden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Zo, al mijn favo 2014 album’s even op een rijtje gezet.
icon_smile.gif
Ik zal dit weekend ook wel een lijstje van maart maken, eerst nog even een paar dingen luisteren.

https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/best_of_2014/

nice nice :) war on drugs ook bij mij op één. verder voor de liefhebbers van folk metal, ik denk dat dat het is, het nieuwe nummer van Elvenking is fantastisch. Elvenlegions, maar je moet er van houden.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Goed, ook maar eens mijn lijstje gemaakt voor het eerste kwartaal 2014:
1. Kiven - Kiven
2. The War On Drugs - Lost in A Dream
3. Black Pistol Fire - Hush or Howl(!!!)
4. Temples - Sun Structures
5. Maximö Park - Too Much Information
6. Liars - Mess
7. the Men - Tomorrow's Hits
8. Alcest - Shelter
9. Tycho - Awake
10. Broken Bells - After the Disco
11. Wolfmother - New Crown
12. ††† - †††(crosses - Crosses)
13. Beck - Morning Phase
14. the Fray - Helios
15. Eagulls - Eagulls
16. Drowners - Drowners
17. Pangea - Badillac
18. Warpaint - Warpaint
19. Black Lips - Underneath the Rainbow
20. Real Estate - Atlas
21. John Butler Trio - Flesh & Blood
22. Skrillex - Recess

Vanaf de top 10 wordt het redelijk willekeurig...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Kiven is echt een hele goede aanrader, en dat zeg ik al na 2 liedjes geluisterd te hebben. kende die hele band niet :D zullen we maar gelijk een plekje geven in mijn lijstje tot nu toe, zal misschien wel hoger horen maar dat weet ik nu nog niet :)
btw. er is echt nog maar 1 album uit dat mij echt heeft weggeblazen

1. War on Drugs - Lost In The Dream
2. David Crosby - Croz
3. The Brew - Control
4. John Butler Trio - Flesh & Blood
5. Natural Child - Dancin' with the Wolves
6. Alcest - Shelter
7. The Pretty Reckless - Going to Hell
8. You Me At Six - Cavelier Youth
9. Band Of Skulls - Himalayan
10 Spain - Sargent Place
11. The Glitch Mob - Love Death Immortality
12. Detroit Swindle - Boxed Out
13. Blaudzun - Promises of No man's Land
14. Young The Giant - Mind over Matter
15. Thomas Azier - Hylas
16. The Family Rain - Under the Vulcano
17. American Authors - oh, what a life
18. The Treatment - Running with the dogs
19. Broken Bells - after disco
20. Kiven - Kiven

zoiets denk ik. heb de nieuwe Foster and the People ook nog niet geluisterd, net zoals zoveel. over de top van het lijstje ben ik het wel redelijk eens. rest kan heel makkelijk verschuiven
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Eerlijk gezegd houd ik de nieuwe releases niet zo heel goed bij en heb ik sommige platen nog te weinig geluisterd, dus ik ga toch een beetje op mijn eerste indrukken en op wat er is blijven hangen af. De top-3 staat vast, daaronder staat het wat minder vast.

1. The Family Rain - Under the Volcano
2. Taking Back Sunday - Happiness Is
3. Bombay Bicycle Club - So Long, See You Tomorrow
4. Maximo Park - Too Much Information
5. Broken Bells - After the Disco
6. Cloud Nothings - Here and Nowhere Else
7. There There - EP
8. Wild Beasts - Present Tense
9. Beck - Morning Phase
10. Temples - Sun Structures
11. Mogwai - Rave Tapes
12. Warpaint - Warpaint
13. The Fray - Helios
14. The War On Drugs - Lost in a Dream
15. The Pretty Reckless - Going to Hell
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha en dan te bedenken dat hij al sinds 24 februari uit is ofzo. Compleet overheen gekeken. De albums uit mijn top 3 hebben mij toch wel overtuigd, maar ik ben benieuwd wat er de rest van het jaar bij gaat komen. Komen toch wel wat interessante dingen aan in april en mei al: Eels, Pixies, en the Horrors kijk ik toch wel het meest naar uit denk ik.

Edit: en dan natuurlijk de albums van the Black Keys en Coldplay, waar ik geen heel hoge verwachting van heb, maar wel benieuwd naar ben.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Naar die albums ben ik ook wel benieuwd. En ook nog naar de nieuwe Damon Albarn en Woods.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ah oke, zie dat Kiven vrij klein is op LastFM. Zal er eens naar luisteren :p. Hoe kom je trouwens bij 'Family Genius' @JB. hahaha ? The Family Rain is toch wel mijn band van het jaar tot nu toe. Fantastische bombastische tracks en een enorm zware bass, waar bijna alle muziek tegenwoordig alleen maar gitaar georiënteerd is in het Rockgenre.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ah oke, zie dat Kiven vrij klein is op LastFM. Zal er eens naar luisteren :p. Hoe kom je trouwens bij ‘Family Genius’ @JB. hahaha ? The Family Rain is toch wel mijn band van het jaar tot nu toe. Fantastische bombastische tracks en een enorm zware bass, waar bijna alle muziek tegenwoordig alleen maar gitaar georiënteerd is in het Rockgenre.

haha.. beetje aan het scrollen door de albums die ik dus geluisterd heb. Trust me.. I'm a genius is echt een geweldige track en de enige die mij is bijgebleven van dat album. ik gok dat het daar iets mee heeft te maken :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Ah ja, nu je het zegt klinkt de vergissing heel logisch haha. Wat vind je van Vulpicide? Staat dat je die niet geluisterd hebt op je LastFM, waarschijnlijk omdat het het laatste nummer van de CD is... Maar voor mij toch echt het hoogtepunt. Verder zijn de eerste tracks van het albums ook wel de beste inderdaad (Carnival, Trust Me I'm A Genius, Feel Better, Reason To Die).
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
ja heb ik heel vaak met albums dat ik ze na een dik half uur afzet om naar iets anders te luisteren, ik kan niet heel lang naar hetzelfde luisteren :). maar dan heb ik dus wel het probleem dat als er pareltjes op het einde zitten ik er later achter kom. Vulpicide is inderdaad een goed nummertje, maar lang niet zo sterk als Carnival of Trust me
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Haha ik luister meestal ook alleen de eerste 8 tracks ongeveer van een album. Vond Vulpicide ook niet meteen opvallend, gewoon goed, maar na een tijdje ben ik er meer van gaan houden. Morgen de nieuwe single en video :). Nu nog hopen dat ze in Nederland ergens komen dit jaar, want voorlopig hebben ze alleen 2 UK- en 1 Spaanse datum staan.

En dan natuurlijk de albums van the Black Keys en Coldplay, waar ik geen heel hoge verwachting van heb, maar wel benieuwd naar ben.

Geen hoge verwachtingen van? Ik vind het wel interessant waar Coldplay mee bezig is. Op basis van die eerste twee tracks heb ik er ook totaal geen hoge verwachtingen van, maar ik ben wel razend benieuwd naar de rest van het album.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha ik luister meestal ook alleen de eerste 8 tracks ongeveer van een album. Vond Vulpicide ook niet meteen opvallend, gewoon goed, maar na een tijdje ben ik er meer van gaan houden. Morgen de nieuwe single en video :). Nu nog hopen dat ze in Nederland ergens komen dit jaar, want voorlopig hebben ze alleen 2 UK- en 1 Spaanse datum staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
En dan natuurlijk de albums van the Black Keys en Coldplay, waar ik geen heel hoge verwachting van heb, maar wel benieuwd naar ben.


Geen hoge verwachtingen van? Ik vind het wel interessant waar Coldplay mee bezig is. Op basis van die eerste twee tracks heb ik er ook totaal geen hoge verwachtingen van, maar ik ben wel razend benieuwd naar de rest van het album.

Inderdaad: de weg die Coldplay en the Black Keys met hun laatste albums in zijn geslagen beviel me niet. Ze werden onder het grote publiek wel goed ontvangen, dus ik denk niet dat ze iets totaal anders zullen gaan doen(al klonken de tracks van colplay wel appart, maar niet bepaald beter). Ik ben echter wel benieuwd wat ze er van maken.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nog een best wel tof album van 28 februari: Mighty Oaks - Howl. Ik weet niet of iemand het al genoemd had, maar ik kom het zojuist tegen en het is best wel een fijne plaat(indiefolk)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Mijn top 5 van Maart.

The War On Drugs - Lost In The Dream
Real Estate - Atlas
Future Islands - Singles
Foster The People - Supermodel
Liars - Mess


Thee Oh Sees komt in April ook nog met een album zag ik, daar kijk ik ook nog wel erg naar uit.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Songs to Soothe van Jaqueline Govaert is ook wel chill. Nu twee weken uit zoiets.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
In tegenstelling tot alle kritiek op de nieuwe plaat van de Kaiser Chiefs, vind ik hem wel heel gaaf! Kon bijna elk nummer naar mijn playlist verplaatsen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken