De albums van 2014

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Luminous is inderdaad een goeie plaat. Cloud Nothings vond ik wel oké. Niet heel bijzonder maar luistert prima weg. Verder heb ik de nieuwe van Afghan Whigs veel geluisterd. Ik vond het een goeie plaat, maar de meningen daarover zijn redelijk verdeeld. Waarschijnlijk vond ik hem wel goed omdat ik niet zo bekend was met hun materiaal van voor de break up.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
The Horrors - Luminous draai ik de afgelopen weken het meeste, echt een top plaat. En de eerste twee nummers van de Wolf Alice EP zijn ook super.

Heb nu de nieuwe van The Brian Jonestown Massacre opstaan (Revelation). Klinkt wel oke.
En daarnaast niet zoveel nieuws eigenlijk.. Heb nog wel een lijstje van dingen die ik even ga checken omdat ik er goede dingen over lees.

Ex-Cult - Midnight Passenger (Ty voor de tip)
The Brian Jonestown Massacre - Revelation (Psychedelic Rock)
Ought - More Than Any Other Day (Post-Punk)
Protomartyr – Under Color of Official Right (Post-Punk)
Black Realm - Grassed In (Psychedelic Rock)
The Antlers - Familiars (Indie Rock)

Edit: Is het wellicht een idee om een gezamenlijke spotify playlist bij te houden met nieuwe dingen? Volgens mij zit die optie wel in spotify
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
hmmm ik ben na 5 nummers van Luminous afgehaakt, niet helemaal mijn ding en dan zijn die nummers wel erg lang. Cloud Nothings is een leuke plaat maar niet heel bijzonder.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Edit: Is het wellicht een idee om een gezamenlijke spotify playlist bij te houden met nieuwe dingen? Volgens mij zit die optie wel in spotify

met 1 nummer per album kan dat best werken, maar ik weet niet of een gezamelijke playlist mogelijk is
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hmm ik denk dat er dan te veel shit in komt te staan die de een wel leuk vind en de ander niet. Zou een goed idee kunnen zijn, maar ik vind het eigenlijk zo ook wel prima: hier de dingen posten die we nog tegen zijn gekomen. Kun je tegelijk even toelichten/over het album hebben, en het voorkomt muziek die je liever niet in je playlist hebt.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik heb die plaat van Ought trouwens opstaan, en ik moet zeggen dat het begin me erg bevalt. Aparte stem. Ik was trouwens de nieuwe van Wovenhand nog vergeten. Een van mijn favoriete platen tot nu toe. Houdt een beetje het midden tussen prog-rock/avant garde en indie/punkrock
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
trouwens iedereen zal hier wel deels weten dat ze er aan komen/zijn

Black Keys - Turn Blue (al uit)
Kasabian - 48:13 (9 juni)
Jack White - Lazaretto (9 juni)
Manic Street Preachers (7 juli)
Neil Young - A Letter Home (al uit)
Todd Terje - It's Album Time (al uit)
Jungle - Jungle (30 juni)

Beetje Q magazine doorgekeken en deze leken me wel het vermelden waard ;)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb heel erg zin in die van Kasabian en Jack White. Die zullen vast deze week of begin volgende week wel ergens te luisteren zijn :)

Parquet Courts - Sunbathing Animal mag ook in het lijstje fijne punk/garage rock albums van dit jaar.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Beste van Mei:

Swans - To Be Kind
The Horrors - Luminous
tUnE-yArDs - nikki nack
The Brian Jonestown Massacre - Revelation
Owen Pallett - In Conflict
Black Keys - Turn Blue
Archie Bronson Outfit - Wild Crush

De eerste twee steken wel een stuk boven de rest uit.
En dan heb ik Parquet Courts niet meegerekend omdat die officieel pas in juni uitkomt.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
ik vind er de laatste tijd niet heel veel interessants tussen zitten. Brian Jonestown Massacre was wel aardig, Swans ook maar niks wat ik echt grandioos goed vond.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Parquet Courts klinkt wel leuk en ook het album van Black Keys is best wel prima, maar daar houdt het dan ook mee op.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
oeehhh toch nog een vrij interessante uit Mei

Avatar - Hail the Apocalypse
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind dat het nieuwe album van Bombay Bicycle Club heel erg tof is.
Je hoort er heel erg in terug dat veel inspiratie uit reizen komt door India en Japan.
Ook is het een divers album.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Jaa nieuwe Interpol. Fijn!
En voor de rest ben ik wel benieuwd naar The Kooks, Klaxons, Elephant Stone, Caribou en Foo Fighters als die dit jaar nog komt.

Ik vind die plaat van Parquet Courts nog steeds heel goed.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik vind de plaat van Parquet Court tegenvallen moet ik zeggen. Het is redelijke muziek, maar ik vind het niet erg interessant: het is veel van hetzeflde, en te weinig single-waardige tracks...(imo). Naar de nieuwe interpol kijk ik inderdaad erg uit.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Ik vind dat het nieuwe album van Bombay Bicycle Club heel erg tof is.<br>
Je hoort er heel erg in terug dat veel inspiratie uit reizen komt door India en Japan.<br>
Ook is het een divers album.

Ik vind wel dat Luna er torenhoog bovenuit steekt. Het hele album is wel goed, maar Luna is echt geweldig. Daardoor klinkt de rest helaas wel wat minder imo.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
nieuw album van Alt-J komt er aan: 22 september is hij uit en hij gaat 'This Is All Yours' heten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken