De albums van 2014

26 Augustus een nieuw album van Ty Segall. Die komt vanaf 2008 ook elk jaar met een album.

Epica – The Quantum Enigma (mei 2014) is een aanrader vals je liefhebber van het genre bent.<br>
Sterk album!

Inderdaad een erg goed album!

Zojuist het nieuwe album van Anathema (Distant Satellites) 2 keer doorgeluisterd. Wat een enorme tegenvaller, waardeloze plaat.

Totaal niet mee eens. Minder dan de twee voorgangers kan ik me in vinden, maar het zou die band niet eens lukken om een waardeloze plaat te maken. Zelfs al zouden ze het willen.

Ik ben erg fan van Anathema en ze hebben fantastische albums gemaakt. Vooral 'Judgement' en 'We're Here Because We're Here' vind ik erg goed. Maar zijn ze niet in staat om een waardeloze plaat te maken? Vond je ook 'Serenades' en 'The Silent Enigma' goed?

Ik ben erg fan van Anathema en ze hebben fantastische albums gemaakt. Vooral ‘Judgement’ en ‘We’re Here Because We’re Here’ vind ik erg goed. Maar zijn ze niet in staat om een waardeloze plaat te maken? Vond je ook ‘Serenades’ en ‘The Silent Enigma’ goed?

Er zit een verschil tussen een waardeloos album en een minder album. Serenades vind ik inderdaad hun minste, maar met een debuutalbum is dat nog niet eens zo gek. En zelfs dat album is verre van waardeloos. Op Serenades kan je al horen dat er eigenlijk nog veel meer in zit, en ik vind het daardoor zeker geen slecht album. De minste van Anathema inderdaad, maar ze hebben in mijn ogen nog nooit een waardeloos album uitgebracht.

Waardeloos was misschien inderdaad een overstatement, was vooral behoorlijk teleurgesteld. Had op veel meer gehoopt na het briljante We're Here Because We're Here en het bijna even goede Weather Systems. Vooral de overdaad aan elektronische beats vind ik erg storend.

Waardeloos was misschien inderdaad een overstatement, was vooral behoorlijk teleurgesteld. Had op veel meer gehoopt na het briljante We’re Here Because We’re Here en het bijna even goede Weather Systems. Vooral de overdaad aan elektronische beats vind ik erg storend.

Begrijpelijk hoor, ik hoor ook veel verschillende reacties. Ik ga het album de komende tijd nog wat vaker beluisteren, hopelijk kan ik er nog wat mooie dingen uit oppikken. Anathema-albums geven zich namelijk niet altijd direct prijs :)

Mike Oldfield heeft in maart ook een nieuw album afgleverd, luistert heerlijk weg, vooral man on the rocks. Rival Sons plaat rockt gewoon weg, nieuwe van Jack White moet me nog een klein beetje overtuigen maar Lazeretto en High Ball Stepper zijn wel heerlijk :D

verder nog wat dream synth albums van David Douglas en Throwing Snow wat gewoon zoals elk album in dat genre lekker dromerig

nieuw album van Alt-J komt er aan: 22 september is hij uit en hij gaat ‘This Is All Yours’ heten

Heuyyy, nu nog een gig in paradiso. ben benieuwd of ze een nieuwe bassist bij hebben of zonder

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
nieuw album van Alt-J komt er aan: 22 september is hij uit en hij gaat ‘This Is All Yours’ heten

Heuyyy, nu nog een gig in paradiso. ben benieuwd of ze een nieuwe bassist bij hebben of zonder

Haha geloof maar niet dat je die ooit nog in paradiso gaat kunnen zien, minimaal HMH lijkt me dankzij hun populariteit (of hun nieuwe album moet heel erg tegen vallen)

An Awesome Wave was album van het jaar(2012) dacht ik ergens gelezen te hebben. Ben benieuwd of ze de verwachtingen waar kunnen maken. Ik kijk iig erg uit naar het album. Nieuwe plaat van Klaxons is ook uit, maar ik vind het erg tegenvallen helaas(ondanks de feilloze productie)

Nog wat albums van de afgelopen maand die me (positief) zijn opgevallen:
- Made Violent: niet echt een plaat, maar de singles die ze tot nu toe uitgebracht hebben zorgen voor hoge verwachtingen! Liefhebbers van Palma Violets/Drenge en aanverwanten: zeker checken.
- Alex Banks - Illuminate. Post-dubstep/techno plaat. Vergelijkbaar met o.a. Nathan Fake en Modeselektor.
- Brian Jonestown Massacre - revelation. Is hier al genoemd dacht ik. Keurige plaat, al vond ik Aufheben spannender.
- Diamond Version - C.I. Redelijk eentonige, maar desondanks redelijke techno.
- ID!OTS - ID!OTS. prima rockplaat, niks bijzonders maar zeker niet slecht(roept referenties met QOTSA op)
- the Ought - More Than Any Other Day. favoriete rock-release van deze maand denk ik.
- En dan natuurlijk de nieuwe Hundred Waters - The Moon Rang Like A Bell. Mijn absolute favoriet van deze maand.

- Edit: daar zou ik nog graag de nieuwe Teleman - Breakfast aan toevoegen.

Alex Banks is erg gaaf zeg!

Ik zie de komende maanden vooral uit naar de release van de nieuwe Angus and Julia Stone

Nog wat albums van de afgelopen maand die me (positief) zijn opgevallen:
Ik heb nog echt weinig meegekregen van deze maand buiten Kasabian, Jack White & First Aid Kit. Ik ga eens wat van je lijstje luisteren.
Maar eerst de nieuwe Klaxons.

Edit: Laat maar zitten met Klaxons, wat klinkt dat opeens kut

En nieuwe Linkin Park is ook erg nice

Ik begin Linkin Park juist steeds minder te vinden. The Hunting Party is in mijn ogen zelfs minder dan A Thousand Suns, en dat wil wel wat zeggen.

De nieuwe van Typhoon is trouwens wel geweldig! Staat nu op de Luisterpaal.

Nog een toevoeging aan toffe albums van de afgelopen tijd: Todd Terje - It's Album Time
Redelijk vage mix van retro-sound disco en house, maar dan wel met techobeats/lines. Best wel een ontdekking voor me eigenlijk. Hij maakt redelijk unieke muziek

Na een beetje zoeken zijn er toch wel meer goede albums uitgekomen in Juni.
Buiten de al genoemde albums:

Tijuana Panthers - Wayne Interest (Indie Rock)
Luke Abbott - Wysing Forest (Electronic)
Lantlôs - Melting Sun (Post-Rock)
Ryler Walker - All Kinds of You (Acoustic Folk)

Users who are viewing this thread