Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Misschien verklaren jullie me voor gek, maar ik vind de affiche in tegenstelling tot jullie echt wel leuk
icon_smile.gif
oké, een Elbow/Kooks erbij had mooi geweest, maar het zou best wel onrealistisch geweest zijn. Ikzelf ben erg blij met namen als Major Lazer, Chase & Status, the Opposites, Artic Monkeys, Coely, Gesaffelstein, the Black Keys, SBTRKT, Moderat & echt nog véél meer ! Ik denk dat jullie je gewoon eens moeten openstellen voor iets anders dan ruige, rockmuziek ! Gooi je gewoon bij eens bij een dance-act of iets alternatiever… Ik vind dat jullie echt niet mogen klagen met dit, maar ja… zoals ik eerder zei, misschien verklaren jullie me voor gek ! Mij maakt het allemaal niet uit, want ik ga WEL genieten !
icon_biggrin.gif

1. natuurlijk ga ik ook genieten, het is ook zeker niet slecht, hadden alleen wat meer verwacht. vergelijk het affiche maar met die van vorig jaar en vooral het jaar daarvoor. zie je dat het qua subs dit jaar magertjes is behalve op de zaterdag en donderdag.
2. Je wilt niet weten van welke muzieksmaak ik vandaan kom en dat ik nu toch heel graag ga naar acts zoals London Grammar, SBTRKT en Gesaffelstein ga :D

ps. lees nu ergens geen chvrches. dus inderdaad geen chvrches? hoe kan dat nou in vredesnaam. was een naam die zo goed zal passen en zo goed als zeker was als je naar het tourschema keek.

Misschien verklaren jullie me voor gek, maar ik vind de affiche in tegenstelling tot jullie echt wel leuk
icon_smile.gif
oké, een Elbow/Kooks erbij had mooi geweest, maar het zou best wel onrealistisch geweest zijn. Ikzelf ben erg blij met namen als Major Lazer, Chase & Status, the Opposites, Artic Monkeys, Coely, Gesaffelstein, the Black Keys, SBTRKT, Moderat & echt nog véél meer ! Ik denk dat jullie je gewoon eens moeten openstellen voor iets anders dan ruige, rockmuziek ! Gooi je gewoon bij eens bij een dance-act of iets alternatiever… Ik vind dat jullie echt niet mogen klagen met dit, maar ja… zoals ik eerder zei, misschien verklaren jullie me voor gek ! Mij maakt het allemaal niet uit, want ik ga WEL genieten !
icon_biggrin.gif

Leuk en aardig, maar het is niet te ontkennen dat de vrijdag ruk is. Ik ben zelf zeker niet alleen van de rock en punk, maar ik vind het gewoon tegenvallen. En een Elbow/the Kooks erbij was verre van realistisch geweest. Ik ga zelf grotendeels voor de kleine namen, maar een sub op vrijdag is wat we toch op z'n minst kunnen verwachten. Dat wil niet zeggen dat ik niet ga genieten. Leuk wordt het toch wel, maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de namen, want waar ze vandaag mee gekomen zijn is gewoon niet goed genoeg.

Leuke quote van twitter trouwens: 'zeurpieten van Rock Werchter. Koop dan gewoon geen kaarten'. Manman dan ben je ook achterlijk.

Edit: de namen die je daar noemt zijn trouwens de meest voordehandliggende namen(top 40/3fm-achtig) plus de dance artiesten :). Niet heel alternatief toch?

Als dit even mogelijk is Rock Werchter,

Donderdag: The Opposites, London Grammar, Warpaint, Gesaffelstein, Metallica, Skrillex

Vrijdag: Sam Smith, Foster the People, Crystal Fighters, The Subs, Katy B, Artic Monkeys, Major Lazer

Zaterdag: The Temperance Movement, HAIM, Triggerfinger, SBTRKT, Moderat, The Black Keys, Pearl Jam

Zondag:Parquet Courts, MGMT, Bastille, Franz Ferdinand, Rudimental, Kings of Leon, Chase & Status

Ik lees hier de laatste tijd wel vaker dat mensen zeggen wanneer je het met pinkpop gaat vergelijken dat werchter een minder sterk programma heeft, menen jullie dit echt of komt het gewoon omdat the rolling stones op pinkpop staan en niet op werchter?

Kom deze laatste lading namen stelt niks maar dan ook niks voor!
Ik had nog liever een tekstje gekregen met bedankt voor jullie geld kust ze nu!

Paolo Nutini, Vind ik slecht, bagger, maakt ni uit waar die kerel staat boeit mij toch ni.

Geen Foo Fighters, geen Muse, Geen Kasabian, Geen prodigy, Geen linkin park, geen pharrel Williams, geen portugal the man. Nee dit is lachen met iedereen die vroegtijdig een ticket gekocht heeft.

Ben hier niet blij mee, de line up van vorig jaar vond ik beter ben teleurgesteld

Wat een anti climax zeg die namen. Had op zijn minst een mooie sub op vrijdag en zondag verwacht. Denk dat RW veel toppere wilde maar niet kreeg. Begon natuurlijk al met mislukken van Bowie. Daarna Muse, Foo F en U2 ook al niet. Verder had ik heel graag Arcade Fire en Elbow gezien. Ben wel zeer blij met Black Keys, Pearl Jam en Placebo. Op vrijdag alleen AM een must see.

Donderdag vind ik wel een top dag al vind ik Metallica niets maar Damon Albern is een zeer mooi alternatief.

Hoor veel mensen klagen over Kings of Leon maar dat is absoluut een headliner al vond ik constructie van vorig jaar beter.

Nu hopen dat niet mijn must see artiesten tegenover elkaar staan al vrees ik daar wel mee op donderdag.

Misschien kunnen ze beter terug naar een 3-daags concert haha. Als ze de vrijdag niet goed gevuld krijgen, kunnen ze zich beter richten op gewoon goede namen voor drie dagen gewoon. Niets om je voor te schamen als festival hoor.

Jammer ja. Ik ben het helemaal eens met @mynoseknows, ook al ben ik wel tevreden met de nieuwe namen. Radkey, BBC, Paolo Nutini, Royal Blood, Lykke Li, Coely en Tune-Yards zijn geweldige namen. Heel erg zuur van die subeheadliner op de vrijdag, dat vind ik echt heel erg ver gaan. En die verwachtingen die wij haddden wat betreft Elbow en anderen was echt niet onrealistisch, slaat nergens op. Die subheadliner mist nog steeds en zo raar is het niet dat wij daar nog hoopten op een naam.

Ik lees hier de laatste tijd wel vaker dat mensen zeggen wanneer je het met pinkpop gaat vergelijken dat werchter een minder sterk programma heeft, menen jullie dit echt of komt het gewoon omdat the rolling stones op pinkpop staan en niet op werchter?

The Stones maken voor mij niet heel veel uit, ik heb liever Pearl Jam, dus puur op headliners wint RW wel voor mij. Aan de andere kant, Pinkpop heeft gewoon alle dagen hele sterke subs, dat kan je van RW niet zeggen. Ook de andere namen gaan op Pinkpop wat meer richting rock/metal, op de overlap na, dus dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Ik begin wel een klein beetje te balen dat ik niet naar Pinkpop kon ja. Aan de andere kant, ik had waarschijnlijk toch geen tickets kunnen krijgen met die belachelijke stormloop op The Stones en ik zal me op RW ook zeker zeer goed vermaken. Maar ja, ik vind de stelling dat Pinkpop dit jaar beter is dan RW goed verdedigbaar. Deels persoonlijke smaak, deels gewoon feiten.

In tegenstelling tot de meeste anderen hier vind ik het een erg goede line up!
Ik snap al dat gezever over een extra/betere sub voor vrijdag en zondag niet echt...
Iedereen wou hier Elbow of The Kooks als sub op vrijdag. Wat dan met Eels? Is dat geen sub dan? Met alle respect maar die andere 2 komen nog niet eens de enkels van E.
Franz Ferdinand is sub onwaardig voor Werchter? Vorig jaar wel sub op Pukkelpop!

En aan al de mensen die dit echt een klote affiche vinden: ge moet ni naar Werchter hé, das ni verplicht zenne. Maar stop a.u.b. met al dat gezaag!

In tegenstelling tot de meeste anderen hier vind ik het een erg goede line up!<br>
Ik snap al dat gezever over een extra/betere sub voor vrijdag en zondag niet echt…<br>
Iedereen wou hier Elbow of The Kooks als sub op vrijdag. Wat dan met Eels? Is dat geen sub dan? Met alle respect maar die andere 2 komen nog niet eens de enkels van E.<br>
Franz Ferdinand is sub onwaardig voor Werchter? Vorig jaar wel sub op Pukkelpop!

En aan al de mensen die dit echt een klote affiche vinden: ge moet ni naar Werchter hé, das ni verplicht zenne. Maar stop a.u.b. met al dat gezaag!

Je mag best kritiek geven hoor. We zitten hier niet om elke dag om op de lineup te kunnen geilen. Eels is gewoon een kleinere naam als Elbow, dat The Kooks hier als sub genoemd worden moet je niet serieus nemen. Dat was meer op smaak gebaseerd geloof ik. Franz Ferdinand was sub op Pukkelpop, en kunnen dat met gemak aan. Maar ik had iets beters verwacht van de organisatie, Franz Ferdinand - KoL is toch wat matig in mijn ogen. Verder ben ik ook heel erg tevreden!

<div class="d4p-bbt-quote-title">oliblan wrote:</div>
In tegenstelling tot de meeste anderen hier vind ik het een erg goede line up!<br><br>
Ik snap al dat gezever over een extra/betere sub voor vrijdag en zondag niet echt…<br><br>
Iedereen wou hier Elbow of The Kooks als sub op vrijdag. Wat dan met Eels? Is dat geen sub dan? Met alle respect maar die andere 2 komen nog niet eens de enkels van E.<br><br>

Je mag best kritiek geven hoor. We zitten hier niet om elke dag om op de lineup te kunnen geilen. Eels is gewoon een kleinere naam als Elbow, dat The Kooks hier als sub genoemd worden moet je niet serieus nemen. Dat was meer op smaak gebaseerd geloof ik. Franz Ferdinand was sub op Pukkelpop, en kunnen dat met gemak aan. Maar ik had iets beters verwacht van de organisatie, Franz Ferdinand – KoL is toch wat matig in mijn ogen. Verder ben ik ook heel erg tevreden!

The Kooks was inderdaad meer smaak ja en is natuurlijk ook absoluut niet subheadliner waardig, maar ik zou het wel beter vinden dan bijvoorbeeld Eels. Was een beetje een reactie uit teleurstelling in RW. Franz Ferdinand is in mijn ogen een prima subheadliner als er daarna een grotere act had gestaan. Het is geen sub van het formaat zoals we dat vorig jaar zagen en dit jaar op donderdag en zaterdag. Als er dan ook nog een matige headliner na komt geeft het toch een beetje een zwak beeld. Verder ben ik dik tevreden, er konden nog wel 15 super goede namen voor mij bij komen maar dan moet je zo veel laten schieten en dat is ook niet leuk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">oliblan wrote:</div>
In tegenstelling tot de meeste anderen hier vind ik het een erg goede line up!<br><br>
Ik snap al dat gezever over een extra/betere sub voor vrijdag en zondag niet echt…<br><br>
Iedereen wou hier Elbow of The Kooks als sub op vrijdag. Wat dan met Eels? Is dat geen sub dan? Met alle respect maar die andere 2 komen nog niet eens de enkels van E.<br><br>

Je mag best kritiek geven hoor. We zitten hier niet om elke dag om op de lineup te kunnen geilen. Eels is gewoon een kleinere naam als Elbow, dat The Kooks hier als sub genoemd worden moet je niet serieus nemen. Dat was meer op smaak gebaseerd geloof ik. Franz Ferdinand was sub op Pukkelpop, en kunnen dat met gemak aan. Maar ik had iets beters verwacht van de organisatie, Franz Ferdinand – KoL is toch wat matig in mijn ogen. Verder ben ik ook heel erg tevreden!

Precies dit inderdaad.

Ook wil ik op die laatste opmerking nog toevoegen dat ik mijn ticket heb gekocht toen nog geen kwart van de line-up bekend was en wij nog hoopten op Muse, en als enige mogelijke alternatief Foo Fighters bespraken. Wat ik hiermee wil zeggen is: je argument "als je het niks vindt ga je toch niet" is bullshit, sinds ik mn ticket heb is de line-up meer en meer verpest naar mijn idee. Ofwel, alle reden om ontevreden te zijn.

Verder zitten er heus wel leuke dingen tussen en wil ik ook echt wel gaan, het had alleen zoveel beter gekund. Dat is waar ik over klaag, en dat is volgens mij terecht.

Na weken discuties over Muse, foo fighters & andere elbow's is iedereen het hier eindelijk over iets eens: De laatse lading namen Suckt!

In tegenstelling tot de meeste anderen hier vind ik het een erg goede line up!<br>
Ik snap al dat gezever over een extra/betere sub voor vrijdag en zondag niet echt…<br>
Iedereen wou hier Elbow of The Kooks als sub op vrijdag. Wat dan met Eels? Is dat geen sub dan? Met alle respect maar die andere 2 komen nog niet eens de enkels van E.<br>

Franz Ferdinand was nog niet eens subwaardig ten tijde van The Fallen (uitverkochte Brabanthal, tegenwoordig Vorst Club wat halve capaciteit is nog niet eens vol), dan vandaag zeker niet.

Ik denk dat RW het best slim heeft gedaan, het is al erg duidelijk dat de grote namen dit jaar schaars zijn en voor volgend jaar zijn al best wat geruchten voor grote bands die gaan touren. Nu hebben ze aan het begin een flinke hype gecreeert door snel flink wat mooie namen te lossen en te wachten met het geven van namen die als teleurstelling worden gezien. Nadeel van dat laatste is dat mensen dus hoge verwachtingen krijgen en dus teleurgesteld raken en volgend jaar kijken die wel 2x voordat ze weer vroeg een kaartje kopen maar dan hebben ze echt de top line-up die dit jaar verwacht werd.

Ik ben het er mee eens dat er 2 sub-headliners missen maar verder vind ik het toch wel een sterk affiche. En zoals ik al een paar keer eerder heb aangegeven is de kans dat een van de genoemde mogelijke sub-headliners komt helemaal niet groot. Ik weet iig zeker dat ik me goed ga vermaken dit jaar :) En ik kan ook niet wachten op het speculeren voor RW15, mis het nu al xD

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>

The Stones maken voor mij niet heel veel uit, ik heb liever Pearl Jam, dus puur op headliners wint RW wel voor mij. Aan de andere kant, Pinkpop heeft gewoon alle dagen hele sterke subs, dat kan je van RW niet zeggen. Ook de andere namen gaan op Pinkpop wat meer richting rock/metal, op de overlap na, dus dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Ik begin wel een klein beetje te balen dat ik niet naar Pinkpop kon ja. Aan de andere kant, ik had waarschijnlijk toch geen tickets kunnen krijgen met die belachelijke stormloop op The Stones en ik zal me op RW ook zeker zeer goed vermaken. Maar ja, ik vind de stelling dat Pinkpop dit jaar beter is dan RW goed verdedigbaar. Deels persoonlijke smaak, deels gewoon feiten.

Mee eens. Ik vind Pinkpop iets beter eigenlijk, maar das misschien meer mijn smaak. akkoord meer rock/metal te vinden deze editie op Pinkpop. erg fijn als je het mij vraagt.
Al vind ik Rock Werchter ook best een goede line up hebben, moet zeggen vorig jaar was hij beter als totaal plaatje. vind de vrijdag bijv. erg zwak. niet veel acts waar ik van denk ik nou dat moet echt zien. buiten Arctic Monkeys dan. dat wordt beetje rond hangen denk ik. :P

Na weken discuties over Muse, foo fighters & andere elbow’s is iedereen het hier eindelijk over iets eens: De laatse lading namen Suckt!

Kiekeboe. Prima namen zoals ik al zei. Alleen jammer van die subheadliner op vrijdag.

Users who are viewing this thread