Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik ben ook even bezig geweest.

Edit: Tweede linkje werkt niet. Eerste wel. Niet heel handig in .pdf, maar het lukte niet om het als ander bestand te uploaden..

Ze hadden minstens Elbow nog kunnen boeken voor de vrijdag, had ik eigenlijk ook op gehoopt. Naja, afwachten en hopen dat we in ieder geval een gunstig tijdschema krijgen.

Erg teleurgesteld in het feit dat er op de vrijdag geen subheadliner waardige act is. Verder enorm tevreden over de line-up. Goede headliners (Metallica en Pearl Jam wil ik graag zien; AM lijkt me ook wel tof, KoL zeg ik maar niks meer over), goede subs (Placebo, The Black Keys en waarschijnlijk Franz Ferdinand erg tevreden mee, Ellie Goulding of Eels of wie dan ook vind ik wel matig) maar vooral een erg leuke dagopvulling met veel nieuwe dingen die me erg tof lijken.

Ik zie nu al wel 2 mensen een indeling gemaakt hebben, maar hoe zit het met overlappen? Ben nog niet op RW geweest maar er is geen indeling à la Pinkpop toch? De drie stages gaan toch door elkaar heen zeg maar, dus het is vooral belangrijk om te weten welke tijden er bij de optredens horen om te kunnen inschatten of je alles wel kan gaan zien wat je wilt zien?

Erg teleurgesteld in het feit dat er op de vrijdag geen subheadliner waardige act is. Verder enorm tevreden over de line-up. Goede headliners (Metallica en Pearl Jam wil ik graag zien; AM lijkt me ook wel tof, KoL zeg ik maar niks meer over), goede subs (Placebo, The Black Keys en waarschijnlijk Franz Ferdinand erg tevreden mee, Ellie Goulding of Eels of wie dan ook vind ik wel matig) maar vooral een erg leuke dagopvulling met veel nieuwe dingen die me erg tof lijken.

Ik zie nu al wel 2 mensen een indeling gemaakt hebben, maar hoe zit het met overlappen? Ben nog niet op RW geweest maar er is geen indeling à la Pinkpop toch? De drie stages gaan toch door elkaar heen zeg maar, dus het is vooral belangrijk om te weten welke tijden er bij de optredens horen om te kunnen inschatten of je alles wel kan gaan zien wat je wilt zien?

Blijft improviseren natuurlijk. De overlap is altijd een beetje verschillend. KluB C en The Barn lijken meestal geen overlap te hebben, het hoofdpodium heeft altijd wel overlap met één van de twee tenten. Werchter is een beetje onvoorspelbaar op het gebied van timetables, hopelijk weten we snel meer.

Het is belachelijk dat mensen het hier gezever vinden als men verwachtte dat er op de vrijdag(minstens) nog een subheadliner bijkwam. Weinig discussie daarover als je het mij vraagt.

Verder zitten er echt wel wat leuke namen tussen de laatste aankondiging. Radkey is uitstekende muziek, en Royal Blood is geweldig, maar het laten ontbreken van een sub voor de vrijdag is gewoonweg bats. Niet dat de vrijdag er ook maar een tikkeltje beter op is geworden na deze aankondiging. Puggy is misschien nog het kijken waard, maar komaan... Verder is Elbow denk ik niet heel veel groter dan Eels, maar ik had Elbow ook niet als sub verwacht(net als Eels). Mijn verwachting was eigenlijk gewoon dat ze Florence + the Machine erbij hadden gezet op de vrijdag. Redelijke sub, Combineert redelijk met AM, en ik zag vooralsnog geen enkel probleem.

En dan nog(maals): ik begin me ook steeds meer te ergeren aan het feit dat complete genres dit jaar niet meegenomen zijn. Ik heb Rock Werchter via facebook daar al uitleg over gevraagd, maar dat kan ik denk ik nog wel 100 keer doen voordat ik antwoord krijg...

Dubbelfestival Sasquatch in de VS heeft de Juli editie gecanceld. Die was 4-6 Juli met onder andere Soundgarden, Neutral Milk Hotel, Broken Bells, Frank Ocean en veel meer.

Ik weet niet of RW kans had gemaakt op deze artiesten als ze dit eerder wisten maar toch zuur achteraf. Misschien dat ze nog wat kunnen inruilen..

Leuke quote van twitter trouwens: ‘zeurpieten van Rock Werchter. Koop dan gewoon geen kaarten’. Manman dan ben je ook achterlijk.

Goed. Vooraleerst: ik vind dit een topwebsite en dit forum is echt een meerwaarde aan het hele toelevingsproces naar de jaarlijkse vierdaagse.

Ook dat iedereen zijn mening ventileert vind ik top. Maar, serieus, @mynoseknows? Er zijn mensen op twitter die ook dit forum volgen, waaronder ik. Vind het dus vrij laf dat je me dan hier uitmaakt voor achterlijk en op twitter dan niets durft zeggen.

Nogmaals, doe allemaal zo verder, altijd tof om te lezen!

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Leuke quote van twitter trouwens: ‘zeurpieten van Rock Werchter. Koop dan gewoon geen kaarten’. Manman dan ben je ook achterlijk.

Goed. Vooraleerst: ik vind dit een topwebsite en dit forum is echt een meerwaarde aan het hele toelevingsproces naar de jaarlijkse vierdaagse.

Ook dat iedereen zijn mening ventileert vind ik top. Maar, serieus, @mynoseknows? Er zijn mensen op twitter die ook dit forum volgen, waaronder ik. Vind het dus vrij laf dat je me dan hier uitmaakt voor achterlijk en op twitter dan niets durft zeggen.

Dat komt misschien omdat ik geen twitter heb ;). En als je hier meeleest, zou je moeten weten dat de vork heel anders in de steel zit. Mensen kochten hun kaarten toen De eerste 3 headliners aangekondigd werden, met de angst dat het snel uitverkocht(wat ook bleek te zijn). Als Rock Werchter daarna zelfs de realistische verwachtingen niet helemaal waarmaakt is het voor sommige mensen best zuur dat ze kaarten hebben gekocht(voor mij niet, ik heb toch wel lol). Maar het is redelijk kort door de bocht om dan te zeggen 'koop dan geen kaarten'. Als ik twitter had gehad had ik wel op je tweet gereageerd, maar dat gaat nu eenmaal moeilijk zonder account.

<div class="d4p-bbt-quote-title">PDJ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mynoseknows wrote:</div><br>

Ook dat iedereen zijn mening ventileert vind ik top. Maar, serieus, http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows? Er zijn mensen op twitter die ook dit forum volgen, waaronder ik. Vind het dus vrij laf dat je me dan hier uitmaakt voor achterlijk en op twitter dan niets durft zeggen.

Dat komt misschien omdat ik geen twitter heb ;). En als je hier meeleest, zou je moeten weten dat de vork heel anders in de steel zit. Mensen kochten hun kaarten toen De eerste 3 headliners aangekondigd werden, met de angst dat het snel uitverkocht(wat ook bleek te zijn). Als Rock Werchter daarna zelfs de realistische verwachtingen niet helemaal waarmaakt is het voor sommige mensen best zuur dat ze kaarten hebben gekocht(voor mij niet, ik heb toch wel lol). Maar het is redelijk kort door de bocht om dan te zeggen ‘koop dan geen kaarten’. Als ik twitter had gehad had ik wel op je tweet gereageerd, maar dat gaat nu eenmaal moeilijk zonder account.

Als je geen twitteraccount hebt, geen probleem. Dan kon je inderdaad niet reageren. Maar je begrijpt toch dat ik het dan jammer vind dat je me daarvoor achterlijk noemde? :p

In dat opzicht is het inderdaad zuur. Zeker omdat het heel duur is en blabla. Ik had het misschien anders moeten verwoorden. Mijn excuses! Jammer genoeg valt er weinig aan te doen en moeten we blij zijn met wat er zal staan.

Als je ze controleren en ze vinden die drugs, denk ik dat het mogelijk is dat ze je bandje afknippen. Blijft een risico dus. Maar die controles zijn nooit écht écht streng, vind ik.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>PDJ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mynoseknows wrote:</div><br><br>

Ook dat iedereen zijn mening ventileert vind ik top. Maar, serieus, http://festileaks.com/users/mynoseknows/http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows? Er zijn mensen op twitter die ook dit forum volgen, waaronder ik. Vind het dus vrij laf dat je me dan hier uitmaakt voor achterlijk en op twitter dan niets durft zeggen.

Dat komt misschien omdat ik geen twitter heb ;). En als je hier meeleest, zou je moeten weten dat de vork heel anders in de steel zit. Mensen kochten hun kaarten toen De eerste 3 headliners aangekondigd werden, met de angst dat het snel uitverkocht(wat ook bleek te zijn). Als Rock Werchter daarna zelfs de realistische verwachtingen niet helemaal waarmaakt is het voor sommige mensen best zuur dat ze kaarten hebben gekocht(voor mij niet, ik heb toch wel lol). Maar het is redelijk kort door de bocht om dan te zeggen ‘koop dan geen kaarten’. Als ik twitter had gehad had ik wel op je tweet gereageerd, maar dat gaat nu eenmaal moeilijk zonder account.

Als je geen twitteraccount hebt, geen probleem. Dan kon je inderdaad niet reageren. Maar je begrijpt toch dat ik het dan jammer vind dat je me daarvoor achterlijk noemde? :p

In dat opzicht is het inderdaad zuur. Zeker omdat het heel duur is en blabla. Ik had het misschien anders moeten verwoorden. Mijn excuses! Jammer genoeg valt er weinig aan te doen en moeten we blij zijn met wat er zal staan.

Prima. Ik begrijp dat je dat jammer vindt ja, excuus daarvoor. Ik vond zulke reactie toch noemenswaardig, zeker omdat je niet de enige bent. Ook op facebook regent het soortgelijke comments, en daar erger ik me toch wel een beetje aan, maargoed. Ik zie sowieso erg uit naar RW, dus wat dat betreft zal het allemaal wel goedkomen :).

Dan over drugs: aan de ingang van het festivalterrein fouilleren ze, en doorzoeken ze tassen. Ik denk dat een pilletje wel te verbergen is, maar als ze iets vinden kom je het hele weekend het terrein niet meer op volgens mij. Voor op de camping(wiet neem ik aan dan) zal geen probleem zijn. Controle daar is er niet(of nauwelijks). Voor mij persoonlijk zijn wat pilsjes voldoende voor een leuke avond bij Major Lazer. Ik vind het zelf absoluut niet nodig, dus ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je het wel meekrijgt.

Deze nieuwe namen vallen mij toch wel tegen. Headliners zijn top, maar daaronder vind ik het toch wel beetje matig (los van Placebo en The Black Keys). Volgend jaar maar even wachten met kaartje kopen totdat er meer bekend is.

Mensen, we hebben veels te hoge verwachtingen gecreerd. Het begon al met Muse/Foo Fighters, maar dat daarna iedereen hier Elbow nog als zekerheid als sub voor vrijdag ging zien is raar omdat het al aangekondigt was als Belgie exclusive. Ik ben blij met BBC en Royal Blood, maar vind de Vrijdag inderdaad zwak, maar ik denk dat als we de timetable krijgen ik teleurgesteld ga zijn. Op donderdag, zaterdag en zondag wil ik zoveel namen zien dat waarschijnlijk meerdere bands tegelijk spelen. Had liever gehad dat BBC op de vrijdag was toegevoegd. Ik vind de KOL-Franz Ferdinand constructie niet zwak, maar vind het niet super sterk als afsluitende dag op de 40e editie van Werchter. De gehele zondag vind ik dan wel weer super sterk, maar het lijkt dat Werchter ook niet al te trots is dat Kings of Leon zal afsluiten. Als je Werchter vergelijkt met alle andere festivals in Europa is het nog steeds een super sterke line up. In mijn mening beter dan Pinkpop, hoewel Pinkpop super sterk is dit jaar met Arcade Fire dat ik graag had gezien(Rolling Stones boeien me niet). Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant.

Hier mijn timetable,

0m4zxej

Ik weet dat er sommige acts onrealistisch en slecht gaan geprogrammeerd maar ik heb geprobeerd het karakter van KluB C (jeugd) te behouden.

Edit: Ik zie dat het niet is gelukt, daarom maar uitgetypt

Donderdag :
Main : Radkey / Wombats / Dropkick M. / Robert Plant / Placebo / Metallica / Skrillex
KluB C : Opposites / V. June / Warpaint / London G. / Gesaffelstein / White L. / D. Albarn
Barn : - / Daptone SSR / Daptone SSR / Miles Kane / BBC / Arsenal / Milow

Vrijdag :
Main : The Strypes / The 1975 / Naked & Famous / FTP / Eels / Artic Monkeys / Major Lazer
Klub C : Coely / Puggy / Sam Smith / The Subs / Crystal Fighters / E. Goulding / Katy B
Barn : - / G. Ezra / T. Whitley / R. y Gabriela / Parov Stelar / J. Johnson / P. Nutini

Zaterdag :
Main : Temperence M. / J. Lang / 21 Pilots / B. Clyro / Triggerfinger / Black Keys / PJ
Klub C : Altrego / Melanie D. B. / tUne - yArDs / Midlake / SBTRKT / Moderat / Trentemøller
Barn : - / Kodaline / Ozark Henry / A. Obel / Haim / Imagine Dragons / Pixies

Zondag :
Main : Reignwolf / Parquet Courts / O. & The Wolf / Foals / Franz Ferdinand / KoL / C&S
KluB C : Metronomy / Kuroma / Birdy / Babyshambles / Rudimental / Bastille / MGMT
Barn : - / Royal Blood / A. & J. Stone / Lykke Li / Passenger / Interpol / Stromae

Als je Werchter vergelijkt met alle andere festivals in Europa is het nog steeds een super sterke line up. In mijn mening beter dan Pinkpop, hoewel Pinkpop super sterk is dit jaar met Arcade Fire dat ik graag had gezien(Rolling Stones boeien me niet). Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant.

Inderdaad ik denk dat RW samen met PP toch wel twee van de beste line-ups van Europa hebben dit jaar, misschien dat Glastonbury daar nog bij komt (waarschijnlijk wel) maar de rest zit daar toch wel onder. En als je dan bedenkt dat PP dit jaar veel meer gericht is op mensen die 1 dag komen dan doet RW het al helemaal niet slecht meer. Het is alleen dat iedereen bands ziet die er ook nog wel bij hadden gekund maar je kunt als festival niet elke noemenswaardige act van het festivalseizoen hebben en zeker niet als je ziet waar andere festivals het mee moeten doen.

Donderdag en zaterdag zijn topdagen. Zondag ook OK. Die vrijdag, tja, da's echt de slechtste dag op Rock Werchter die ik al meegemaakt heb (mijn eerste keer Rock Werchter was 2002). Het is onvergeeflijk dat er geen sub staat op vrijdag (en ook op zondag).

'Sportpaleisnamen' staan er en zijn goed. Maar dan staan er te veel 'AB-namen' (zelfs 'AB Club-namen') en te weinig 'Vorst-namen'.

En Belgische acts zoals Coely, Oscar and the Wolf, Altrego... dat is eigenlijk wat schandalig. Dit zijn namen die nauwelijks 1 of nog geen album uit hebben. Die verkopen een show in het plaatselijke jeugdhuis nog niet uit. Meer kwalitatieve Belgische namen zoals The Sour Losers, Intergalactic Lovers (!), Gabriel Rios, Girls in Hawaii... hadden meer op hun plaats geweest op een festival als Rock Werchter.

Het enige wat ik nu nog wil is géén overlapping van Pixies met Pearl Jam/Black Keys. Want ik wordt gek als dat wel het geval is. :)

Het enige wat ik nu nog wil is géén overlapping van Pixies met Pearl Jam/Black Keys. Want ik wordt gek als dat wel het geval is.
icon_smile.gif

het zou me niets verbazen dat je eerst Black Keys op main krijgt, dan Pixies in Barn en daarna meteen Pearl Jam op main. Kan iedereen lekker op en neer rennen. Zolang Pearl Jam en Black Keys niet samenvallen met Biffy Clyro ben ik tevreden voor die dag

Nu de line up compleet is maar eens een lijstje maken van wie ik graag wil gaan zien. Gaat zeker niet allemaal lukken, door tijdschema e.d. maar is wel leuk om te doen

donderdag:
Metallica, Skrillex, White Lies, Miles Kane, Dropkick Murphys, The Wombats
Vrijdag:
Arctic Monkeys, Major Lazer, Foster The People, The 1975, Puggy, The Naked & Famous, The Strypes
Zaterdag:
Pearl Jam, Black Keys, Triggerfinger, Imagine Dragons, Biffy Clyro, Haim, Trentemoller, Midlake, The Temperance Movement, Jonny Lang
Zondag:
Kings Of Leon, Chase And Status, Interpol, Franz Ferdinand, Bastille, Foals, Reignwolf, Royal Blood

Op vrijdag staan er toch nog meer dingen die ik wel wil gaan zien dan verwacht. Naked And Famous en Puggy had ik wsl niet opgeschreven als de dag wat sterker was, maar t lijkt me toch wel leuk om te gaan kijken. En ja op de zaterdag en zondag heb ik een probleem :(

Users who are viewing this thread