Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Mijn 'must see' lijstje dan ook maar:

Donderdag: Metallica, Placebo, White Lies, Miles Kane, The Wombats

Vrijdag: Arctic Monkeys, Eels, The Strypes

Zaterdag: Pearl Jam, The Black Keys, Biffy Clyro, Triggerfinger, The Temperance Movement

Zondag: Interpol, Franz Ferdinand, Foals, Babyshambles

Donderdag: Placebo, London Grammar, Warpaint, Metallica, Skrillex, Robert Plant, Miles Kane.
Vrijdag: Arctic Monkeys, Eels, Jack Johnson, Paolo Nutini, Coely, George Ezra.
Zaterdag: Pearl Jam, The Black Keys, Moderat, Trentemoller, Agnes Obel, SBTRKT, Pixies.
Zondag: Interpol, Foals, Angus & Julia Stone, Reignwolf, Franz Ferdinand, MGMT, Parquet Courts.

Donderdag: Damon Albarn, White Lies, Miles Kane, Gesaffelstein, Warpaint, London Grammar
Vrijdag: Arctic Monkeys, Jack Johnson, Eels, Parov Stelar Band
Zaterdag: Pearl Jam, Black Keys, Pixies, Imagine Dragons, Trentemoller, Agnes Obel, SBTRKT
Zondag: Stromae, Chase and Status, Interpol, Franz Ferdinand, MGMT, Foals, Lykke Li, Angus and Julia Stone, Royal Blood, Parquet Courts

Must sees:

Donderdag: Metallica, Damon Albarn, Warpaint, Radkey
Vrijdag: Arctic Monkeys, Eels
Zaterdag: Pearl Jam, Pixies, Moderat, Trentemoller, SBTRKT
Zondag: Interpol, Foals, Metronomy, Reignwolf, Parquet Courts, Royal Blood

In mijn ogen veel te weinig om een totaalbedrag van 230 euro goed te praten, zeker als ik erbij denk dat ik 5 vd 17 namen al gezien heb. Ik ga nu de timetable afwachten, maar als ik met meer dan 1 clash zit verkoop ik mijn ticket en ga ik daarmee combi Dour + Cactusfestival. Voor zat/zon probeer ik dan last minute eventueel nog iets te scoren.

Overigens volledig akkoord met @everyknight! Als je dan toch de affiche verder opvult met Belgische namen, waarom kies je dan voor Coely en Altrego (deze zomer ongetwijfeld op minstens 20 goedkope Belgische festivals te zien) en niet voor semi-gevestigde waarden als Selah Sue, Novastar, Girls in Hawaii en Intergalactic Lovers?

Must sees:

Donderdag: Metallica, Damon Albarn, Warpaint, Radkey<br>
Vrijdag: Arctic Monkeys, Eels<br>
Zaterdag: Pearl Jam, Pixies, Moderat, Trentemoller, SBTRKT<br>

In mijn ogen veel te weinig om een totaalbedrag van 230 euro goed te praten, zeker als ik erbij denk dat ik 5 vd 17 namen al gezien heb. Ik ga nu de timetable afwachten, maar als ik met meer dan 1 clash zit verkoop ik mijn ticket en ga ik daarmee combi Dour + Cactusfestival. Voor zat/zon probeer ik dan last minute eventueel nog iets te scoren.

ik weet nog wel iemand die m dan wil overnemen van je ;)
maar laten we hopen dat t niet te veel clasht, al kan dat met alles wat ik wil niet anders

Ik ga in juli voor de 14x naar Rock Werchter maar de line-up van de vrijdag is by far de slechtste van al die jaren en dat zeg ik natuurlijk vanwege mijn eigen muzieksmaak.
Smaken verschillen, maar als je echt eerlijk naar de namen kijkt is dat Rock Werchter onwaardig.
Ik heb de indruk dat de organisatie wat missers gemaakt heeft en dit niet meer recht kon zetten met een paar betere namen zoals the National, Elbow, QOTSA etc. Nu moeten we het doen met een opkomend zangeresje als subheadliner.
Nu zullen wel een hoop mensen zeggen dat je dan geen kaartje moet kopen maar die heb ik al maanden in huis vanwege de eerste paar namen. Ik voel me dan ook een klein beetje in de maling genomen door de organisatie.
Volgend ga ik echt meer geduld hebben en wacht op het moment dat er meer bekend is dan de headliners

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Must sees:

Donderdag: Metallica, Damon Albarn, Warpaint, Radkey<br><br>
Vrijdag: Arctic Monkeys, Eels<br><br>
Zaterdag: Pearl Jam, Pixies, Moderat, Trentemoller, SBTRKT<br><br>

ik weet nog wel iemand die m dan wil overnemen van je
icon_wink.gif
<br>
maar laten we hopen dat t niet te veel clasht, al kan dat met alles wat ik wil niet anders

Haha, ik zal er voor de zekerheid maar bijzeggen dat er al kandidaten zijn binnen mijn eigen vriendengroep! Voordat ik hier gespamd word na bekendmaking van de timetable :D

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div><br>
Must sees:

Donderdag: Metallica, Damon Albarn, Warpaint, Radkey<br><br><br>
Vrijdag: Arctic Monkeys, Eels<br><br><br>
Zaterdag: Pearl Jam, Pixies, Moderat, Trentemoller, SBTRKT<br><br><br>

ik weet nog wel iemand die m dan wil overnemen van je
icon_wink.gif
<br><br>

Haha, ik zal er voor de zekerheid maar bijzeggen dat er al kandidaten zijn binnen mijn eigen vriendengroep! Voordat ik hier gespamd word na bekendmaking van de timetable
icon_biggrin.gif

slim ;)

Als ik zo echt goed kijk naar de dingen die ik wil zien is de line-up in mijn ogen eigenlijk wel weer heel goed. Er komt alleen een zwarte rand omheen door het ontbreken van de sub op vrijdag. Verder sterke line up, waar ik waarschijnlijk weer hele toffe dingen moet skippen

Net een briljante ingeving van hoe deze RW-editie gered kan worden: alles gewoon in 3 dagen proppen met een extra podium erbij voor al die kleine popbandjes en weet ik veel wat. Dan zou RW opeens veel beter zijn dan Pinkpop: donderdag schrappen, vrijdag wordt donderdag, helemaal top. Zaterdag FF - KoL - AM (kleine sub maakt niet heel veel uit voor een co-headliner). En dan zondag Black Keys - Pearl Jam als afsluiters. Dagvulling een beetje husselen zodat elke dag sterk is, dan heb je gewoon een topfestival. Werchter lijkt dus zichzelf in de problemen te hebben gewerkt door vier dagen lang te zijn, dan is het gewoon ook moeilijker een algeheel sterk programma neer te zetten dan Pinkpop, Isle of Wright, Glastonbury, Lollapolooza of al die andere driedaagse festivals.

Edit: alleen een beetje jammer voor al die dagticket-mensen, maar goed daar verzinnen ze maar wat op. Ik vind het een topplan iig.

Net een briljante ingeving van hoe deze RW-editie gered kan worden: alles gewoon in 3 dagen proppen met een extra podium erbij voor al die kleine popbandjes en weet ik veel wat. Dan zou RW opeens veel beter zijn dan Pinkpop:

Dus als ze alles in 3 dagen proppen is het opeens veel beter? Terwijl er gewoon nog dezelfde artiesten staan? Dan zou de timetable ook nog erger worden gok ik.. Dus laat het maar lekker verspreid over 4 dagen. :p

En zo heel dramatisch is die line-up toch ook weer niet? Het is een rare move dat er geen echte sub is voor vrijdag maar als er nog een sub bij was gekomen was het 'gezeur' een stuk minder geweest gok ik. En nu wordt het gelijk als dramatisch bestempelt.

‘Sportpaleisnamen’ staan er en zijn goed. Maar dan staan er te veel ‘AB-namen’ (zelfs ‘AB Club-namen’) en te weinig ‘Vorst-namen’.

Dit staat even los van dit topic dat weet ik.
Maar is er een nederlander hier die kan opsommen aan welke zaaltjes deze gelijk staan in NL?
Sportpaleis.
AB
Club AB
Vorst Natioaal

Zou ik heel fijn vinden ter vergelijking

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Net een briljante ingeving van hoe deze RW-editie gered kan worden: alles gewoon in 3 dagen proppen met een extra podium erbij voor al die kleine popbandjes en weet ik veel wat. Dan zou RW opeens veel beter zijn dan Pinkpop:

Dus als ze alles in 3 dagen proppen is het opeens veel beter? Terwijl er gewoon nog dezelfde artiesten staan? Dan zou de timetable ook nog erger worden gok ik.. Dus laat het maar lekker verspreid over 4 dagen. :p

En zo heel dramatisch is die line-up toch ook weer niet? Het is een rare move dat er geen echte sub is voor vrijdag maar als er nog een sub bij was gekomen was het ‘gezeur’ een stuk minder geweest gok ik. En nu wordt het gelijk als dramatisch bestempelt.

Ik vind het anders een mooi initiatief, er komen dan enkel nog bekende en goede acts van 's middags tot laat in de nacht. Zo krijg je gewoon een beter festival dan met minder bekende acts. Ik zou het alvast niet erg vinden.

Wat jij zegt, PwoperFish, is ook helemaal waar, je krijgt dan gewoon meer 'dode' momenten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>
‘Sportpaleisnamen’ staan er en zijn goed. Maar dan staan er te veel ‘AB-namen’ (zelfs ‘AB Club-namen’) en te weinig ‘Vorst-namen’.

Dit staat even los van dit topic dat weet ik.<br>
Maar is er een nederlander hier die kan opsommen aan welke zaaltjes deze gelijk staan in NL?<br>
Sportpaleis.<br>
AB<br>
Club AB<br>
Vorst Natioaal

Zou ik heel fijn vinden ter vergelijking

Sport paleis -> Ziggodome
AB -> Paradiso
Club AB -> elk zaaltje bij jou om de hoek, net zoiets als ziggoclub zou ik zeggen.
Vorst National -> HMH

zoiets denk ik

De verdeling is voor mij persoonlijk ongelofelijk scheef(per dag). Al bij al:
Donderdag: Damon Albarn, Miles Kane, Robert Plant, White Lies, Gesaffelstein, Bombay Bycicle club, Radkey.
Vrijdag: AM, Parov Stelar, Puggy, the Strypes.
Zaterdag: Pearl Jam, Black Keys, Biffy Clyro, Moderat, Midlake, SBTRKT, Temperance Movement.
Zondag: Interpol, Franz Ferdinand, MGMT, Foals, Babyshambles, Reignwolf, Metronomy, Royal Blood, Chase & Status.

Manman, de zondag wordt rennen. Wat betreft die opmerking over 4 dagen in 3: als de prijs daardoor lager wordt, geen probleem. Als de prijs hetzelfde blijft: Vrijdag 'rustdag' is op zich best chill, het is alleen balen dat je er wel de volle mep voor meebetaalt, terwijl maar een handvol artiesten de moeite waard zijn.

donderdag: Metallica, Arsenal, Dropkick Murphys, The Opposites, White Lies, Miles Kane, Robert Plant

vrijdag: The Subs, Eels, Major Lazer, The Strypes, Parov Stelar, Rodrigo y Gabriela

Zaterdag: Pearl Jam, Black Keys, Triggerfinger, Imagine Dragons, The Temperance Movement, Biffy Clyro, Midlake, SBTRKT

zondag: Interpol, Bastille, Royal Blood

Donderdag:
Valerie June, Radkey, Daptone super soul revue, Gesaffelstein, Miles Kane, Robert Plant, Metallica, Damon Albarn

Vrijdag:
The Strypes, Paolo Nutini, The Subs, Eels, Arctic Monkeys

Zaterdag:
Midlake, Ozark Henry, The Black Keys, Moderat

Zondag:
Parquet Courts, Royal Blood, Babyshambles, Foals, MGMT, Franz Ferdinand, Interpol

Conclusie: De vrijdag en zaterdag zijn voor mijn smaak toch echt ondermaats, hoop dat het tijdschema zo uitpakt dat ik die dagen alles kan zien dan valt 't nog mee..

Ik ben eigenlijk best tevreden :)
jammer van geen Linkin Park maar ga me toch 4 dagen ferm amuseren
(de week er voor zal ik me de 3 dagen op graspop zeker ook amuseren.)
Ik denk dat de vrijdag Ellie Goulding zal sub zijn.. als je kijkt naar de grootte van het kader. Is pop maar Pink was in 2010 ook subheadliner voor Rammstein he.

Ik denk dat de vrijdag Ellie Goulding zal sub zijn.. als je kijkt naar de grootte van het kader. Is pop maar Pink was in 2010 ook subheadliner voor Rammstein he.

Maar Stromae staat in het kader ook hoger dan Franz Ferdinand, en Stromae is bevestigd als Barn-act.

Voor mij is het probleem niet zozeer dat het een popact als sub is, maar wel haar parcours. Ik zie het gewoon absoluut niet graag gebeuren dat artiesten veel te snel op een hoge spot gedropt worden. En dat is net het geval bij Ellie Goulding: die is op dit moment nog haar 2de plaat aan het promoten, hetgeen tegelijk ook haar doorbraakplaat is. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor Macklemore op Pukkelpop of The XX op Werchter 2012 (om ook maar eens een band te noemen die ik wel goed vind).

Users who are viewing this thread