Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik moet wel lachen om de mensen die aankwamen met Linkin Park, Elbow, The Kooks, The Prodigy etc. Zoals al meerdere malen is gezegd door de realistische, soms chagrijnig genoemde, leden hier: het is zo goed als uitverkocht er komen geen grote namen meer. Vind het zelf wel een beetje triest voor de vrijdag, voor de rest ben ik wel benieuwd naar de reacties van de verwende forumleden die nu het deksel op de neus hebben gekregen.

Enig idee voor de vrijdag: Arctic Monkeys erna Ellie Goulding en als laatste Major Lazer? Lijkt mij wel best een vreemde constructie, ook als je AM en Ellie om zou draaien trouwens…

Ik heb in 2010 onder andere Vampire Weekend aangekondigd zien worden nadat alles uitverkocht was, in 2009 idem met o.a. Eagles Of Death Metal. Dat ze geen subs meer gaan zoeken, oke. Maar dat je gewoon kleine onbekende zooi (met 1/3 Belgen) erbij gooit gaat er bij mij niet in. 3/4 van deze affiche zijn acts die ik 's namiddags in de tent zou zetten, doe dan de moeite om nog wat main stage acts als Deftones te boeken...

Hoe kom je er trouwens bij om Ellie Goulding na AM te zetten?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Iceman wrote:</div>
Ik moet wel lachen om de mensen die aankwamen met Linkin Park, Elbow, The Kooks, The Prodigy etc. Zoals al meerdere malen is gezegd door de realistische, soms chagrijnig genoemde, leden hier: het is zo goed als uitverkocht er komen geen grote namen meer. Vind het zelf wel een beetje triest voor de vrijdag, voor de rest ben ik wel benieuwd naar de reacties van de verwende forumleden die nu het deksel op de neus hebben gekregen.

Enig idee voor de vrijdag: Arctic Monkeys erna Ellie Goulding en als laatste Major Lazer? Lijkt mij wel best een vreemde constructie, ook als je AM en Ellie om zou draaien trouwens…

Ik heb in 2010 onder andere Vampire Weekend aangekondigd zien worden nadat alles uitverkocht was, in 2009 idem met o.a. Eagles Of Death Metal. Dat ze geen subs meer gaan zoeken, oke. Maar dat je gewoon kleine onbekende zooi (met 1/3 Belgen) erbij gooit gaat er bij mij niet in. 3/4 van deze affiche zijn acts die ik ‘s namiddags in de tent zou zetten…

Eagles of Death Metal is niet zo'n grote band in belgië, en in 2010 was Vampire Weekenddat ook bijlange na niet.

Opvallend: na vorig jaar amper een 6 tal Belgen staan er nu echt wel heel veel toch?!
Ik vind het moeilijk te zeggen of ik deze hele affiche nu echt goed vind of niet. Headliners vind ik zeer leuk (zelf KOL ondanks de herhaling), en er staan leuke dagacts, maar in het algemeen ben ik er toch ook weer niet ondersteboven van.

Volgens mij is Eels trouwens sub op main stage ipv Ellie Goulding. Op zondag staan Stromae en Interpol ook hoger dan Franz Ferdinand. En Eels heeft vorig jaar ook Pukkelpop gesubd (zelfs geheadlined na afzeggen Neil Young).

Ben wel erg benieuwd naar de timetable van de vrijdag.

Wel grappig dat ik het dagprogramma van de Donderdag en Zondag het sterkst vind maar niet zo veel met de headliners heb, en voor de Vrijdag en Zaterdag het tegenover gestelde heb.

Eagles of Death Metal is niet zo’n grote band in belgië, en in 2010 was Vampire Weekenddat ook bijlange na niet.

Beiden rechtmatig 's namiddags op main stage, en een grotere internationale uitstraling dan alles wat we vandaag kregen. Mijn punt was vooral dat uitverkopen vroeger niet gelijk stond aan een heleboel zooi boeken om alles rond te krijgen.

Zwakke aankondiging. Er staan naar mijn idee een stuk meer 'kleine namen' dan vorig jaar. Dat vind ik nog niet eens het ergste: nieuwe dingen ontdekken is prima. Maar die ontbrekende subheadliner op vrijdag vind ik echt niet kunnen. Van alle opties die er zijn geweest en dan met Ellie Goulding, Jack Johnson of Eels als subheadliner aan komen zetten? Had dan The Kooks gedaan want ik geloof niet dat zij subheadliner op RW afslaan als ze de kans hebben, was beter geweest dan wat nu de mogelijkheden zijn.

Ik zou het terecht vinden als ze dit volgend jaar met de verkopen gaan merken, maar dat zal wel niet.

Er staan naar mijn idee een stuk meer ‘kleine namen’ dan vorig jaar. Dat vind ik nog niet eens het ergste: nieuwe dingen ontdekken is prima. Maar die ontbrekende subheadliner op vrijdag vind ik echt niet kunnen.

Eens, ik vind de meer nieuwe kleinere namen juist fijn. Maar het ontbreken van een relevante sub op vrijdag en het headlinen van KoL vind ik bijna schandalig.

Ik vind deze lading namen op zich niet verkeerd, maar wel als laatste lading namen. Heb meer kritiek op het gehele affiche.

Kan je wel leuk lachen, mensen koesteren gewoon bepaalde verwachtingen over een algehele kwaliteit van de line-up. En die valt nu behoorlijk tegen. Kan je ons leuk verwend gaan noemen, maar daar schiet je niks mee op en het is bovendien niet waar. Zeker als je dit vergelijkt met een festival als Pinkpop dit jaar valt het gewoon een beetje tegen, niet heel vreemd dus dat wij eigenlijk nog minstens een goede sub verwachtten. Als je ons nu achteraf uit wilt lachen: prima, ga je gang. Heel volwassen. Maar gerechtvaardigd is het niet.

Ik heb in 2010 onder andere Vampire Weekend aangekondigd zien worden nadat alles uitverkocht was, in 2009 idem met o.a. Eagles Of Death Metal. Dat ze geen subs meer gaan zoeken, oke. Maar dat je gewoon kleine onbekende zooi (met 1/3 Belgen) erbij gooit gaat er bij mij niet in. 3/4 van deze affiche zijn acts die ik ‘s namiddags in de tent zou zetten, doe dan de moeite om nog wat main stage acts als Deftones te boeken…

Dat eagles of death metal zegt mij anders ook helemaal niets, net zoveel als alle namen die zojuist aangekondigd zijn. De line up is gewoon sterk, alleen men is verwend geraakt doordat vrijwel alle grote namen zo vroeg al bekent gemaakt werden. Een goede zet, want het raakte uitverkocht voor Pukkelpop en Pinkpop met hun geweld aankwamen.

Ik vind deze lading namen op zich niet verkeerd, maar wel als laatste lading namen. Heb meer kritiek op het gehele affiche.

Dat inderdaad. Ik noemde deze namen even terug zwaar kut, maar vooral in de context inderdaad. De namen op zich lijken me prima. Baal toch wel echt hiervan :(

Bahbah. Eerste gedachte: dit is het? Dat Rock Werchter zich schaamt. 15 namen, en dan moet je als grootste artiest Paolo Nutini naar voren brengen? Ik ga volgend jaar maar eens wachten met kaarten halen als ze de grote headliners weer zo vroeg bekendmaken, en ik hoop dat met mij heel veel mensen dat ook doen. Radkey, BBC en Royal Blood zijn de namen die me nog kunnen bekoren, maar de rest is 1. van geen formaat 2. niet binnen mijn smaak(al is dat niet iets voor RW om op te letten).

Wat me opvalt: waar voor gevreesd werd vooraf: het (grotendeels) ontbreken van complete genres die vorig jaar vertegenwoordig waren door topartiesten(hardrock/metal: rammstein, volbeat, airbourne. Hiphop: Kendrick Lamar, Odd Future, Frank Ocean). En het 'laconiek' weglaten van een sub op vrijdag. De vrijdag is het gewoon niet waard om de moeite te doen van de camping naar het festivalterrein te lopen. Misschien dat ik tegen de avond een keer aanloop voor Arctic Monkeys en wat daarna nog komt.

Kortom: ik had er(niet onterecht) wel wat meer van verwacht.

Edit: bijkomstig voordeel: niet alleen de podiumindeling maar ook het tijdschema wordt nu binnenkort bekendgemaakt.

Ik heb in 2010 onder andere Vampire Weekend aangekondigd zien worden nadat alles uitverkocht was, in 2009 idem met o.a. Eagles Of Death Metal. Dat ze geen subs meer gaan zoeken, oke. Maar dat je gewoon kleine onbekende zooi (met 1/3 Belgen) erbij gooit gaat er bij mij niet in. 3/4 van deze affiche zijn acts die ik ‘s namiddags in de tent zou zetten, doe dan de moeite om nog wat main stage acts als Deftones te boeken…

Wat eerder gezegd is Vampire Weekend was toen nog niet zo bekend als nu. Eagles of Death Metal valt ook wel mee toch, beetje meeliften met het succes van QOTSA en een stuk of 3 bekende nummers. Ben het met je eens dat dat nog altijd beter is een Ozark Henry of Puggy, maar wel van het niveau Paolo Nutini, BBC. Denk dus dat het een beetje om het even is ;-)

Het is maar een wilde gok natuurlijk. Maar volgens de site is zij op vrijdag na de poolaapjes de grootste artiest. Ben benieuwd waar die dan staat. Placebo en Black Keys zullen mijns inziens ook niet de tent afsluiten bij wijze van.

Wat ik nog het meest storende vind: ik zie op sociale media meer mensen die deze line up geweldig vinden dan mensen met kritiek. Dat belooft niet veel goeds voor volgend jaar, als ze minstens 2 artiesten uit het rijtje Muse/Foo Fighters/Coldplay/QOTSA/Radiohead hebben verkoopt het weer uit tegen februari...

Kan je wel leuk lachen, mensen koesteren gewoon bepaalde verwachtingen over een algehele kwaliteit van de line-up. En die valt nu behoorlijk tegen. Kan je ons leuk verwend gaan noemen, maar daar schiet je niks mee op en het is bovendien niet waar. Zeker als je dit vergelijkt met een festival als Pinkpop dit jaar valt het gewoon een beetje tegen, niet heel vreemd dus dat wij eigenlijk nog minstens een goede sub verwachtten. Als je ons nu achteraf uit wilt lachen: prima, ga je gang. Heel volwassen. Maar gerechtvaardigd is het niet.

Diezelfde verlangens koster is misschien ook, zij het wat realistischer. Ik had niets liever gezien dat Linkin Park op vrijdag was toegevoegd en The Prodigy op zondag bij wijze van, dan een aantal van deze kleine namen meuk. Maar als je realistisch nadenkt 4 top headliners (buiten beschouwing gelaten dat Kings of Leon voor de 24e keer komt is het wel gewoon een grote band), sterke subs (op de vrijdag na), 3 populaire dance-afsluiters voor de liefhebbers, en vooral op donderdag en zondag een erg sterk dagprogramma. De vrijdag en zaterdag hadden wat meer verdiend duidelijk. Maar om te zeggen dat deze line-up tegenvalt, of dat die van PinkPop beter is, vind ik echt zwaar overtrokken. Ik ga me in ieder geval 4 dagen goed vermaken!

Ik zie al bibberend de timetable tegemoet. Ondanks dat er niet erg veel act zijn die ik er per se wil zien, zie ik wel gebeuren dat een Moderat/Trentemoller tegelijk met Pearl Jam geprogrammeerd gaat worden.

Jezus, wat een zwakke namen zeg! Alleen Ozark Henry vind ik tof maar die heb ik al regelmatig gezien. Had er toch meer van verwacht

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Iceman wrote:</div><br>

Diezelfde verlangens koster is misschien ook, zij het wat realistischer. Ik had niets liever gezien dat Linkin Park op vrijdag was toegevoegd en The Prodigy op zondag bij wijze van, dan een aantal van deze kleine namen meuk. Maar als je realistisch nadenkt 4 top headliners (buiten beschouwing gelaten dat Kings of Leon voor de 24e keer komt is het wel gewoon een grote band), sterke subs (op de vrijdag na), 3 populaire dance-afsluiters voor de liefhebbers, en vooral op donderdag en zondag een erg sterk dagprogramma. De vrijdag en zaterdag hadden wat meer verdiend duidelijk. Maar om te zeggen dat deze line-up tegenvalt, of dat die van PinkPop beter is, vind ik echt zwaar overtrokken. Ik ga me in ieder geval 4 dagen goed vermaken!

Ik kan nou niet zeggen dat de zondag een sterke subheadliner heeft. Franz Ferdinand is een toffe band, maar vind ze nog geen subheadliner voor Rock Werchter. Daarvoor moeten ze nog een beetje groeien vind ik. Kings Of Leon vind ik ook niet echt een grote band meer, dat waren ze na Come Around Sundown, maar die piek ligt ook al wel weer even achter ze.

Vrijdag verdiende inderdaad (veel) sterkere namen. Dat vind ik op enkele bands na gewoon een zwakke dag, zeker voor Werchter-begrippen. Van de zaterdag vind ik dat niet zo. Daar staan er 6 die ik wel wil zien tegenover 3 op vrijdag, 2 gaan denk ik niet lukken maar goed.

Beter dan Pinkpop vind ik de line up zeker niet. Er staan op Pinkpop een paar grote acts die niet op Rock Werchter staan, maar naast een paar overlappende artiesten hoef ik van pinkpop eigenlijk niets op Rock Werchter te zien.

Laat die indeling maar komen!

had toch veel meer verwacht. de wat groter namen in deze laatste bekendmaking zijn ook niet helemaal mijn ding. paar leuke namen. ik ga die Jonny Lang wel checken, klinkt goed, en Royal Blood natuurlijk. en Iceman, Elbow en The Kooks was niets meer dan logisch geweest voor sub voor AM. Ik denk dat het nu Eels - Arctic Monkeys - Major Lazer zal worden n dat Jack Johnson headliner wordt in The Barn en Ellie Goulding in Klub C.

Misschien verklaren jullie me voor gek, maar ik vind de affiche in tegenstelling tot jullie echt wel leuk :) oké, een Elbow/Kooks erbij had mooi geweest, maar het zou best wel onrealistisch geweest zijn. Ikzelf ben erg blij met namen als Major Lazer, Chase & Status, the Opposites, Artic Monkeys, Coely, Gesaffelstein, the Black Keys, SBTRKT, Moderat & echt nog véél meer ! Ik denk dat jullie je gewoon eens moeten openstellen voor iets anders dan ruige, rockmuziek ! Gooi je gewoon bij eens bij een dance-act of iets alternatiever... Ik vind dat jullie echt niet mogen klagen met dit, maar ja... zoals ik eerder zei, misschien verklaren jullie me voor gek ! Mij maakt het allemaal niet uit, want ik ga WEL genieten ! :D

Zo, nu kunnen we lekker met de timetable puzzelen.

Van de vrijdag kan ik niet echt iets nuttigs maken, staan te veel kleine namen.. Ben benieuwd wat RW er van gaat maken.

Users who are viewing this thread