Sport algemeen

We hebben het helaas niet kunnen tegenhouden.
Laatste speeldag zal weer een nagelbijter worden.
Succes aan de buren.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
In NL uiteindelijk toch een terechte kampioen. Maar het is tot de 3-1 van PSV heel het seizoen spannend gebleven en dat is ook gewoon enorme knappe prestatie van de Amsterdammers als je zie waar ze vandaan komen. Ik hoop dat volgend jaar mijn clubje iets meer mee kan doen.

Je weet het nooit op zo'n slot speeldag.
Maar op papier zou dit een klinkende overwinning moeten worden.
Normaal een vlotte voor alle thuisploegen inderdaad.
Ik gun ze het dit seizoen wel minder dan de vorige jaargangen, speelden daarvoor te vaak afbraakvoetbal.

Ik gun ze het dit seizoen wel minder dan de vorige jaargangen, speelden daarvoor te vaak afbraakvoetbal.
Het voetbal was inderdaad niet altijd even mooi, maar als een ploeg 28 op 30 pakt in de Play-offs kan je niet anders dan zeggen dat het oververdiend is (zelfs als Genk-supporter zijnde ;)).

Laatst bewerkt:
Normaal een vlotte voor alle thuisploegen inderdaad.
Anderzijds hebben ze het al 3 keer door de vingers zien glippen na een uitstekend seizoen, dus ik snap die "het doel heiligt de middelen" wel. Zie het als de titel die ze eigenlijk vorig jaar of in 2022 verdienden. En ze hebben doorheen het seizoen ook al vaak genoeg bewezen dat ze meer zijn dan afbraakvoetbal.

Het voetbal was inderdaad niet altijd even mooi, maar als een ploeg 28 op 30 pakt in de Play-offs kan je niet anders dan zeggen dat het oververdiend is (zelfs als Genk-supporter zijnde ;)).
Dat is anders dan de gun factor natuurlijk. Club rijdt ook een indrukwekkend parcours in de play offs.
Mijn terechte kampioen is echter Genk, jammer van de choke in dat kunstmatig gedrocht.

Dat is anders dan de gun factor natuurlijk. Club rijdt ook een indrukwekkend parcours in de play offs.
Mijn terechte kampioen is echter Genk, jammer van de choke in dat kunstmatig gedrocht.
Uiteraard. Bedoel gewoon dat ik het ze daardoor dan ook wel weer gun (en natuurlijk ook door voorgaande jaren).

Zelf abonnee bij Genk dus had ook liever de titel naar Limburg zien komen. Maar door onze ronduit belabberde Play-offs (zeker qua resultaten, voetbal was vaak wel nog oké) waarin we onszelf meermaals in eigen voet schoten, vind ik Union wel de juiste kampioen.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Nou Ajax en Farioli uit elkaar, wat zijn ze daar aan het doen man... Het ging dus blijkbaar fout toen Kroese Tadic wilde aantrekken en Farioli niet, ik denk dat 90% van de Ajacieden liever Farioli hebben als Tadic. Kroese is echt helemaal de weg kwijt als je niet luistert naar de coach die met een team wat niet beter is als dat van AZ 2de is geworden, als hij zijn team zelf had kunnen vormen zag ik hem zo 2-3 jaar achter elkaar Ajax kampioen maken.

Inderdaad hoe hoog moet je jezelf wel niet hebben zitten als je dit soort dingen flikt, Ajacieden wie zien jullie graag komen als nieuwe coach?
Als hij het wilt: Ten Hag.

Anders Simonis misschien? Al heb moeten we niet weer voor een Steijn scenario gaan.

Baal hier wel heel erg van. Farioli heeft een onwaarschijnlijk knappe prestatie geleverd. Laten we wel wezen, niemand had serieus verwacht dat Ajax dit seizoen (en misschien ook volgend seizoen niet) al mee zou doen voor de eerste plek.

Nu kun je er de klok op gelijk zetten dat er een Nederlandse coach gaat komen die lekker naïef Sutalo met vijftig meter in zijn rug gaat laten verdedigen. Maar die heeft wel Ajax DNA.. Schiet mij maar lek

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos, Royke en Joris
Kennelijk al lijntjes naar Ten Hag en Simonis gelegd. Twee meest usual suspects ja. Ten Hag heeft het natuurlijk geweldig gedaan, maar moeten ook niet vergeten dat hij van de beste selecties had in de afgelopen 15/20 jaar.

Kennelijk al lijntjes naar Ten Hag en Simonis gelegd. Twee meest usual suspects ja. Ten Hag heeft het natuurlijk geweldig gedaan, maar moeten ook niet vergeten dat hij van de beste selecties had in de afgelopen 15/20 jaar.
Simonis moet dat zelf echt niet willen, heeft nu het momentum mee en de speelstijl van GAE is totaal niet gemaakt voor dit Ajax, lijkt mij echt gedoemd op te mislukken en zal voor zijn carrière echt heel erg slecht kunnen uitpakken. Ten Hag lijkt de meest logische keuze, had wel de beste selectie maar heeft ook tegen tegenstanders als Real en Juve laten zien tactisch ijzersterk te zijn.

Users who are viewing this thread