Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Dat valt in het niets met wat een Major Lazer allemaal doet… Vorig jaar op Pukkelpop waren die net een checklist aan het afgaan..

Allemaal draaien met een tshirt in de lucht, allemaal zitten en weer rechtspringen, allemaal iemand in de nek zetten, allemaal springen en handjes klappen, allemaal van links naar rechts gaan…

Combineer dat met een slechte dj. belachelijk.

Zeg ik dan dat ik dat wel leuk vind?<br>

1 woord…. Opposites… lijkt wel een kindermatinee.
[/quote]

Simpel toch? Dan ga je daar niet kijken.

Voor mij is t heel duidelijk voor dit soort artiesten. Platte show? check. Feestje? check. Voor de afwisseling is het best wel leuk vind ik, maar goed als je het niets vind ga je er toch niet naar toe. Er is meer dan genoeg keuze. En als je niet wil dat dit soort acts op het festival staan waar je naar toe gaat, zou je misschien beter naar een ander festival dan RW kunnen kijken(niet dat ik je weg wil hebben hoor!).

Met dit soort argumenten zou je eigenlijk nooit echt een goede discussie kunnen hebben over een festival of artiesten.

Ik heb wel hoge verwachtingen voor de nieuwe namen eigenlijk, maar het zal wel weer tegenvallen met wat ik in gedachten heb. (FATM, Madness, CHVRCHES, Paolo Nutini, BBC, Woodkid)

Ik ben zelf een Elbow-fan, maar de vergelijking van hierboven loopt mank. Opposites en Major Lazer dienen om een 'feestje' te bouwen, bij hen zijn zulke tricks bijna verplicht. De meer intieme muziek van Elbow vraagt daarentegen niet om publieksparticipatie. Zie je Sigur Ros al verzoeken om mee te klappen?

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Met dit soort argumenten zou je eigenlijk nooit echt een goede discussie kunnen hebben over een festival of artiesten.

Ik heb wel hoge verwachtingen voor de nieuwe namen eigenlijk, maar het zal wel weer tegenvallen met wat ik in gedachten heb. (FATM, Madness, CHVRCHES, Paolo Nutini, BBC, Woodkid)

Je kan eigenlijk geen discussie houden over de vraag; is Elbow goed ja of nee? Het is smaak. Dus ik snap de reactie wel en vind het persoonlijk ook niks toevoegen om een band af te kraken. Kort zeggen dat je iets niks vind, prima. Heel verhaal schrijven dan denk ik, heb je dan niks beters te doen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Nee klopt. Het is ook een beetje bedoelt om de discussie af te kappen ;) Ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen dingen af gaan kraken, omdat het zo 'makkelijk' is/altijd wordt gedaan door iedereen. Het blijkt bij Elbow/Major Lazer/Opposites wel gewoon heel goed te werken want er zijn heel veel mensen die het heel erg naar hun zin hebben bij die optredens. Ik vind het ook niet zo tof als een artiest die trucjes uit de kast haalt, maar ik heb ook gemerkt dat je het toch wel naar je zin hebt als je er niet te veel op let. Heb me tijdens carnaval hardstikke vermaakt bij Yellowclaw en dat was me toch een partijtje slecht, maar als je het gewoon gezellig maakt met de mensen waarmee je gaat is het prima te doen.

Ik heb idd ook hoge verwachtingen en als die namen bekend worden doe ik een dansje ;)

Ik ben zelf een Elbow-fan, maar de vergelijking van hierboven loopt mank. Opposites en Major Lazer dienen om een ‘feestje’ te bouwen, bij hen zijn zulke tricks bijna verplicht. De meer intieme muziek van Elbow vraagt daarentegen niet om publieksparticipatie. Zie je Sigur Ros al verzoeken om mee te klappen?
Het is inderdaad een rare vergelijking, maar Elbow heeft wel veel interactie met publiek. Met name Guy Garvey die tussen de nummers door wat grapjes maakt, maar ook tijdens nummers 'vraagt/gebaart' om mee te zingen of te zwaaien. Kan me bv. LL 2008 nog herinneren waarbij er vlaggetjes uitgedeeld werden voor One Day Like This. Was overigens een fantastisch optreden (http://www.lowlove.nl/2012/aftelserie/legendarisch-lowlandsconcert-elbow-2008/), maar dat meezingen en zwaaien hoeft van mij niet zo.

Bij Elbow vind ik het dan juist wel fijn. Dat meezwaaien en -zingen hoeft van mij ook niet zo, maar de interactie van Guy maakt ze voor mij live wel de moeite waard, terwijl ik er op CD niet naar luister.

Het programma van Rock Werchter 2014 is klaar en telt 79 namen. Veertien nieuwe namen maken vandaag het plaatje compleet. Radkey en Bombay Bicycle Club worden toegevoegd aan de line-up van donderdag 3 juli. Nieuw voor vrijdag 4 juli zijn Coely, Puggy en Paolo Nutini. Altrego, Jonny Lang, Twenty One Pilots, tUnE-yArDs en Ozark Henry zullen op zaterdag 5 juli optreden in Werchter. Oscar & The Wolf, Kuroma, Royal Blood en Lykke Li vervolledigen het programma van zondag 6 juli. Het uurschema van de optredens wordt snel bekendgemaakt.

Radkey en Bombay Bicycle Club worden toegevoegd aan de line-up van donderdag 3 juli.
Nieuw voor vrijdag 4 juli zijn Coely, Puggy en Paolo Nutini.
Altrego, Jonny Lang, Twenty One Pilots, tUnE-yArDs en Ozark Henry zullen op zaterdag 5 juli optreden in Werchter.
Oscar & The Wolf, Kuroma, Royal Blood en Lykke Li vervolledigen het programma van zondag 6 juli. Het uurschema van de optredens wordt snel bekendgemaakt

Hmmm, de spoeling is dunnetjes hoor... Geen mooie verrassing en 0 subs dus in plaats van 1 of 2. Misschien maar beter, want ik hou niet van lastige keuzes, maar ik kan het toch niet helpen om een klein beetje teleurgesteld te zijn.

Wow, Radkey en Royal Blood had ik totaal niet verwacht. Wel gehoopt dus daar ben ik heel erg blij mee. BBC, tUnE-yArDs, Paolo Nutini en Lykke Li zou ik ook nog wel willen zien. De rest moet ik nog grotendeels nog even luisteren

Wel opvallend dat er niet echt een grote naam tussen zit voor op vrijdag...

maar die subheadliner voor de vrijdag dan *verbijstering*

Hmm ja. dat vind ik dus ook raar.

Nieuwe namen zijn redeijk, wel erg blij met Royal Blood. die zijn echt te gek! voor wie ze niet kent, zeker de moeite waard! :)

Amai, hoe fucking kut kan je dit maken? Zelfs los van de subs had ik grotere namen verwacht. Geen Deftones, geen The Kooks, geen Selah Sue, ... Wtf?

Godver, wat een klote nieuws is dit. Niks groots, geen subs ofzo, niks. Zware tegenvaller. Ook niet meteen de geweldigste kleine namen zo op het eerst gezicht, alleen Paolo Nutini en Puggy vind ik wel leuk, maar verder is het zwaar kut. Echt slecht dit.

Ik moet wel lachen om de mensen die aankwamen met Linkin Park, Elbow, The Kooks, The Prodigy etc. Zoals al meerdere malen is gezegd door de realistische, soms chagrijnig genoemde, leden hier: het is zo goed als uitverkocht er komen geen grote namen meer. Vind het zelf wel een beetje triest voor de vrijdag, voor de rest ben ik wel benieuwd naar de reacties van de verwende forumleden die nu het deksel op de neus hebben gekregen.

Enig idee voor de vrijdag: Arctic Monkeys erna Ellie Goulding en als laatste Major Lazer? Lijkt mij wel best een vreemde constructie, ook als je AM en Ellie om zou draaien trouwens...

Users who are viewing this thread