Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Als ze naar Werchter kwamen, hadden ze sowieso geen Sportpaleis gedaan. Als ik niet naar Pinkpop ging zou ik daar juist heel blij mee zijn, zaalshows van Arcade Fire zijn eigenlijk veel gaver dan festivalshows.

Ik ben voor een bevriend koppel op zoek naar 2 combitickets met bijhorend campingticket... Iemand dat het zijne verkoopt?

En ik denk dat we Selah Sue ook kunnen vergeten op rock werchter dit jaar. Ik zou ook persoonlijk niet goed gezind zijn mocht elbow toch als sub komen. Er zijn er betere... veel mensen gaan me afkraken maar liever toch andere sub!!

Ik lees hier de cat empire. Staan op pukkelpop, wat de kans toch aanzienlijk verkleint, maar natuurlijk niet onmogelijk maakt. Ze hebben altijd wel wat overlap in hun affiches.

Herhaling van Goose kunnen we nu ook uitsluiten. Exclusieve Belgische show op Suikerrock.

Elbow is wel degelijk een sub hoor. Zijn in België ontzettend populair! Niveau The National qua populariteit zou ik zeggen :)

Dat wist ik niet van The Cat Empire, maakt de kans idd kleiner. Maar denk dat het met dit soort bandjes nog wel kan overlappen, iig een stuk makkelijker dan (sub)headliners.

Band of Skulls naar Sonisphere UK, dus lijken me ook wel kanshebbers.
Michael Kiwanuka ook op De Wereld Draait Buiten, misschien ook kanshebber.

Vanavond ook namen voor BKS dus wellicht dat door ook nog wat kanshebbers uit voortkomen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Kesha stond vorig jaar gewoon overdag in een tent te zingen, en dan zou een Ellie Goulding(die wat mij betreft niet groter is) even gaan subben? Vrijdag is al de slechtste dag, al zou er nog een fatsoenlijke sub bij komen. Als er niks fatsoenlijks meer bij komt wordt dat een dagje Leuven voor mij denk ik, maar ik hoop dat dat niet nodig is

Ik ga met je mee. Vorig jaar ook goeie speciaal bieren gedronken daar. Alleen Arctic Monkeys en Eels zou ik vrijdag willen zien.

Ik zie dat de Leuven bierclub steeds groter wordt. Wij hebben die dag ook al lang als Leuven speciaalbier dag in onze agenda genoteerd haha. Vorig jaar op de zaterdag gedaan en na die vele bieren hebben we alleen Rammstein gezien vanuit het voorste vak. Nu inderdaad gaan we ook alleen voor Arctic Monkeys en eventueel Eels als planning dat toelaat.

Band of Skulls naar Sonisphere UK, dus lijken me ook wel kanshebbers.<br>
Michael Kiwanuka ook op De Wereld Draait Buiten, misschien ook kanshebber.

Vanavond ook namen voor BKS dus wellicht dat door ook nog wat kanshebbers uit voortkomen.

Band Of Skulls staan al op Dour.

Elbow zou een goede toevoeging zijn. Kan ook zeker als sub voor Arctic Monkeys en dan Major Lazer als afsluiter. Ervoor Jack Johnson en/ of Foster the People, dan heb je op mainstage best een aardig avondprogramma! Ik weet trouwens niet wie hiervoor reageerde dat de vrijdag nog 8 namen nodig had, maar er staan al 17 artiesten op de vrijdag. Normaal heeft Rock Werchter ongeveer 20 per dag, dus tel uit. Op de vrijdag is echt niet zo heel veel meer mogelijk als sommigen denken/ hopen.

Ben zelf wel heel erg benieuwd naar de podiumindeling. Die geven ze bij Werchter meestal toch al vrij vroeg, of zit ik nou verkeerd? De enige reden die ik eigenlijk kan bedenken dat ze dat nog niet doen, is omdat ze nog met iets bezig zijn waar ze niet 100% zeker van zijn waardoor ze alsnog wat zouden kunnen schuiven qua podiumindeling. Zelfs als er nog een grote klapper aan zou komen (wat ik niet waarschijnlijk acht) snap ik nog steeds niet waarom je de podiumindeling zolang achter zou willen houden.

Ach, misschien wordt morgen een hoop verduidelijkt als er nog een naam of 7 bekend worden gemaakt. Dan zijn er nog slechts 8 open plekken in te vullen :-)

Ik ga met je mee. Vorig jaar ook goeie speciaal bieren gedronken daar. Alleen Arctic Monkeys en Eels zou ik vrijdag willen zien.

Ik zie dat de Leuven bierclub steeds groter wordt. Wij hebben die dag ook al lang als Leuven speciaalbier dag in onze agenda genoteerd haha. Vorig jaar op de zaterdag gedaan en na die vele bieren hebben we alleen Rammstein gezien vanuit het voorste vak. Nu inderdaad gaan we ook alleen voor Arctic Monkeys en eventueel Eels als planning dat toelaat.
[/quote]

Leffe Cafe? Serveren ook nog eens niet onverdienstelijke maaltijden!

Vrijdag is naar mijn mening een van de leukste en beste dagen. Het is misschien een kwestie van smaak maar ik snap écht niet waarom iedereen zeurt. Nee er staan inderdaad minder oudere of langer bekende namen bij, maar wél nieuwe bandjes die naar mijn mening echt een leuke show geven. Dus als mensen niet willen kijken: Graag! ik ga dan wel in mijn eentje no problem

Vrijdag is naar mijn mening een van de leukste en beste dagen. Het is misschien een kwestie van smaak maar ik snap écht niet waarom iedereen zeurt. Nee er staan inderdaad minder oudere of langer bekende namen bij, maar wél nieuwe bandjes die naar mijn mening echt een leuke show geven. Dus als mensen niet willen kijken: Graag! ik ga dan wel in mijn eentje no problem

Idereen zeurt omdat er vrijwel alleen maar pop namen staan. Natuurlijk krijg je dan gezeik op een Rockfestival. Ik zeg niet dat er geen pop mag staan, maar dit is een beetje te veel.

Je legt het probleem zelf al uit: een gebrek aan gevestigde waarden. Op Werchter betaal je geen 80 euro voor enkel hippe opkomende acts.

En kans Elbow vermindert dan weer vandaag :)

Als Live Nation vandaag dit meldt, dan gaan ze ze toch echt niet meer bekend maken voor Rock Werchter, of dat lijkt dan wel erg op misleiding:

"Goosebumps! Just a few winners were lucky enough to attend last night's very well-received Elbow concert at Studio Brussel's Club 69... Luckily, the band will be playing one (just one!) more Belgian show this year... at the Palais 12 - Brussels Expo on June 14th!"

Als ze nu Werchter bekend maken binnen de 2-3 weken zou dat inderdaad gewoon een klotestreek zijn van LN. Elbow kunnen we dus schrappen.

En kans Elbow vermindert dan weer vandaag
icon_smile.gif

Als Live Nation vandaag dit meldt, dan gaan ze ze toch echt niet meer bekend maken voor Rock Werchter, of dat lijkt dan wel erg op misleiding:

“Goosebumps! Just a few winners were lucky enough to attend last night’s very well-received Elbow concert at Studio Brussel’s Club 69… Luckily, the band will be playing one (just one!) more Belgian show this year… at the Palais 12 – Brussels Expo on June 14th!”

hmmmm raar, want je zou ook denken dat Elbow wel weet of ze een festival in Belgie gaan doen. Of zouden ze in verwarring zijn met Best Kept Secret?

Tja, Live Nation wil gewoon graag Paleis 12 uitverkopen he, wat nu denk ik nog niet het geval is. En momenteel staat Elbow enkel daar, dus voorlopig kunnen ze dit nog zeggen, als hij nog naar Werchter komt hebben ze niet gelogen maar toch wat extra ticketjes verkocht, lijkt me wel mogelijk nij Live Nation

Die vrijdag is inderdaad wel de minste dag. Elbow zou dat voor mij niet echt beter maken. John Mayer is kennelijk saaie muziek, wel mee eens hoor btw, maar Elbow is dat ook!

Gelukkig zeg je zelf al dat het een kwestie van smaak is. Als ik de vrijdag bol vind staan van vervelende acts (The 1975, Major Lazer, Katy B, Crystal Fighters, Sam Smith, Ellie Goulding) is het best begrijpelijk dat ik daarover 'zeur'. Kennelijk ben ik niet de enige. Er moet echt nog wat bij op de vrijdag.

Laat ik eens een open deur intrappen: smaken verschillen! Daar is weinig aan te doen. CHVRCHES zou de vrijdag voor mij direct stukken beter maken. Paolo Nutini kunnen we denk ik ook wel bijschrijven na zijn bevestiging voor De Wereld Draait Buiten. Ook een fijne naam!

Paolo Nutini ja heerlijk dat hij bijna sowieso komt. echt zo'n artiest die ik alleen kende van New Shoes en laatst wees een vriend van mij ze op zijn Abbey Road sessions. meer hoef ik niet te zeggen :D

Users who are viewing this thread