Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Het mag een grote naam zijn, maar het is pas zijn eerste festivalseizoen. Hij moet zich nog maar bewijzen, en voor hetzelfde geld is het gewoon een one-hit wonder. Hij verkoopt 3x vorst nationaal uit, en een keer lotto arena. Op zich een prestatie, maar het is niet uniek, zeker niet als top-40 artiest, die ook nog eens uit belgië komt. top-40 artiesten op werchter zijn er altijd wel geweest, maar niet op zo'n hoge spot...(afgezien van Black Eyed Peas als plan B). Bovendien geloof ik niet dat een naam als Stromae zo veel mensen zou trekken met zoveel shows gepland in België. Normaal kwamen de gerenommeerde bands daar toch altijd boven te staan. Maargoed, misschien is er wel een verschuiving van publiek en programmering gaande, of ik zit er gigantisch naast.
edit: hiermee bedoel ik dus dat de hogere spots meer lijken te gaan naar top-40 artiesten, ipv. de grotere bands alle voorgaande jaren.

Wat de fak. Elbow én The Prodigy én Snow Patrol? Even terug in de mand lijkt me, op deze manier ga je alleen maar teleurgesteld worden. Ed Sheeran staat bovendien al op Pukkelpop.

Edit: Ja hoor @RetroMan, snel Snow Patrol even vervangen door Pharrell ;) Niet dat hij gaat komen trouwens...

Stromae is inderdaad wel erg populair nu maar hoop toch dat hij de Barn zal afsluiten, dat is toch de plek waar we allemaal op hopen.
Hij zal in ieder geval in de Barn staan, en ik gok dan wel als afsluiter.

Bericht op Twitter toen Stromae aangekondigd werd:
"Well, isn't that 'Formidable'? Stromae joins the line-up on Sunday 6 July, performing at The Barn!" - @rockwerchter

Het mag een grote naam zijn, maar het is pas zijn eerste festivalseizoen. Hij moet zich nog maar bewijzen, en voor hetzelfde geld is het gewoon een one-hit wonder. Hij verkoopt 3x vorst nationaal uit, en een keer lotto arena. Op zich een prestatie, maar het is niet uniek, zeker niet als top-40 artiest, die ook nog eens uit belgië komt. top-40 artiesten op werchter zijn er altijd wel geweest, maar niet op zo’n hoge spot…(afgezien van Black Eyed Peas als plan B). Bovendien geloof ik niet dat een naam als Stromae zo veel mensen zou trekken met zoveel shows gepland in België. Normaal kwamen de gerenommeerde bands daar toch altijd boven te staan. Maargoed, misschien is er wel een verschuiving van publiek en programmering gaande, of ik zit er gigantisch naast.

Ik denk dat je ernaast zit. One-hit wonder is hij alvast niet meer, alle singles van zijn vorige album samen hebben ook een half jaar de top 10 in Belgie bezet. Hij heeft toen al Les Ardentes mogen subben als ik me niet vergis. De recensies van de reeds gespeelde shows voor het huidige album zijn ook lovend (geweldige performer), dus met een stuk of 6 grote hits op zak knalt die zeker een uur lang.

Dat hij zoveel hoger staat dan andere top 40 artiesten heeft ook te maken met zijn publiek. Stromae is ook enorm populair bij luisteraars van Stubru/3FM, en lezers van alternatieve bladen als Humo. Daar verschilt hij van de Keshas, Dimitri Vegassen en Lady Gagas van deze planeet

@mynosknows daar heb je absoluut gelijk in, het verschil tussen Kesha en Ellie Goulding's posities zou nooit zo groot moeten zijn. Het zou kunnen komen omdat Ellie Goulding onder festival-publiek wel veel meer gewaardeerd wordt dan Kesha. Al vind ik het verschil dan nog steeds groot.

Wat de fak. Elbow én The Prodigy én Snow Patrol? Even terug in de mand lijkt me, op deze manier ga je alleen maar teleurgesteld worden. Ed Sheeran staat bovendien al op Pukkelpop.

Edit: Ja hoor @RetroMan, snel Snow Patrol even vervangen door Pharrell
icon_wink.gif
Niet dat hij gaat komen trouwens…

OK, Ed Sheeran mag er dan wel af. Zou ik de minst erge vinden om te 'verliezen' van dat rijtje. Vind trouwens wel dat Prodigy echt 'overal' staat en dat ze dat 'niet nodig' hebben. Toch komen er nog klappers. Het is té stil.

Dat zal het dan misschien zijn. Appreciatie bij het publiek, maar 2 van die artiesten op de tweede, of als het 'meezit' 3e spot van de dag? niet dat ik me hier zo druk om hoef te maken, want als ik een band wil zien ga ik hem toch wel zien, welke spot hij dan ook heeft, maar het komt op mij toch over als het (ook) aan willen trekken van nog een andere doelgroep.

Ik denk dat John Mayer zeer geschikt is als sub (zelfs als headliner). Ik heb hem gezien in het Ziggodome en heb enorm genoten. Het is niet dat hij daar in z'n eentje staat ofzo hoor, hij komt met een dikke band aanzetten (soms zelfs met 2 drummers, 3 gitaristen etc). Lekker vol, dikke solo's, vette zang en nog meer vette solo's.

Maar ik denk niet dat hij komt. De reden dat hij op Pinkpop staat is omdat de Rolling Stones er ook staan. Toen de Stones bevestigd waren heeft John Mayer aangegeven dat hij wou spelen. En hij heeft wel vaker met de Stones meegespeeld dus denk dat hij dat op Pinkpop ook gaat doen.

Toch hoop ik het, en laat hem maar een lekker hoge spot krijgen, want voor mij is John Mayer een en al Eargasm.

:)

Voor de liefhebbers van speciaal bier. In rotselaar(als je van de B/C campings de andere richting dan Werchter loopt) is een cafe/restaurant. Dit restaurant schenkt verschillende speciaalbieren. Ik ga hier nagenoeg elke Werchterdag s'ochtend even een goed ontbijtje scoren plus een paar speciaal biertjes. Het is niet te missen als je naar Rotselaar loopt. Het is in het centrum aan de linkerkant(volgens mij het enige cafe wat ze daar hebben)

Hoever is de kaartverkoop van Elbow voor hun 'exclusive' show dan? Het zou een goede toevoeging zijn, maar nog steeds zou dan het gat tussen Elbow en de volgende artiest te groot zijn naar mijn mening. Maarja, ik moet er maar mee zien te leven. Bombay Bicycle Club erbij en ik ben tevreden. Hopelijk nog Temples erbij. Misschien Tame Impala of Kasabian, maar ik reken er niet meer op.

En geef me nu godverdomme de podiumindeling een keer. En hopelijk geen John Mayer, ik weet dat veel mensen fan zijn in Nederland, maar ik vind het nogal een misselijke vent.

Ik weet niet of jullie er ooit van gehoord hebben maar er is in Portugal een festival genaamd Super Bock Super Rock. Dit vind plaats op 17, 18 en 19 juli en heeft al een paar mooie namen bekend gemaakt:
Eddie Vedder solo (zou echt tof zijn zou die ook nog naar Werchter solo komen)
Massive Attack (uitgesloten)
Disclosure (uitgesloten)
Tame Impala (laat maar komen)
Metronomy (al op RW)
Jake Bugg (uitgesloten)
The Cat Empire (geen idee of mogelijk is, maar hoeft van mij niet)
Erlend Love (ken ik niet)
Panda Bear (meer Dour naam)
Vintage Trouble (mogen van mij zeker op herhaling komen)
Woodkid (mag komen, geen must)
The Legendary Tigerman (ken ik niet)
Kasabian (laat maar komen!)
Foals (al op RW)
Albert (ken ik niet)
Hammond Jr. (zegt me niks)
Skaters (zegt me niks)

Al met al nog wel paar kleine kanshebbers.

Maar zou echt meesterlijk zijn mocht Eddie Vedder nog sub worden voor de vrijdag. Schat de kans alleen 0,5% ofzo.

Ik durf ondertussen wel een gokje te doen voor de namen van vrijdag: Elbow, The Kooks, Paolo Nutini, Woodkid, The Cat Empire en nog twee kleinere namen in de vorm van Skaters o.i.d.

Eens kijken hoeveel ik er goed heb. Met de helft goed ben ik dik tevreden.

Albert (ken ik niet)<br>
Hammond Jr. (zegt me niks)<br>

Ik zou dit maar niet loskoppelen, Albert Hammond Jr. Is de gitarist van the strokes en die treed net als Julian Casablancas ook solo op ;)

Kasabian kunnen we nu echt wel schrappen:

3 juli: Wit-Rusland
5 juli: Rusland

En dan nog 4 of 6 juni Denemarken. Dat is tourtechnisch zo goed als onmogelijk om Belgie daarin te steken.

Het zou een goede toevoeging zijn, maar nog steeds zou dan het gat tussen Elbow en de volgende artiest te groot zijn naar mijn mening.

Wat bedoel je daarmee? Mocht -mocht- Elbow komen dan zou dat écht wel een sterke subheadliner zijn voor de vrijdag. Elbow is toch echt een grote naam én een zeer goede liveact die voor sfeer (en kiekevlees) zorgt. Ik heb er na dat interview toch een beetje meer goede hoop op.

Zou vet zijn, vrijdag een Britse dag en zaterdag een VS- dag.

Waarschijnlijk is het hier al wel eens vermeld, maar zou het niet kunnen dat Arcade Fire er vrijdag nog bijkomt? Dat ze gewoon wachten met bekendmaken tot hun concert in het sportpaleis uitverkoopt (of toch zo lang mogelijk wachten). Er moet toch een reden zijn waarom ze die coheadliner niet bekend maken...

Sportpaleis is uitverkocht volgens mij en er is echt al 100x vermeld dat ze niet meer in europa zijn

Arcade Fire tourt alleen in Juni in Europa. In Juli zijn ze al in de VS.

"Arcade Fire is a really great band. We know as we’ve had the pleasure of their visit back in 2007. We would have loved to have them play [Roskilde Festival 2014 as well, but unfortunately they’re going back over the pond before our weekend."

Quote van Roskilde.

Users who are viewing this thread