Graspop Metal Meeting 2025

Oke ik ga met een heel out of the box recommendation komen voor de laatste headliner. Maar ik mis toch een beetje de blood fire and death bathory tribute op de line up. Zouden ze deze niet met een speciale exclusieve headliner set met nog veel meer gastartiesten uit de black wereld en andere genres kunnen bombarderen tot headliner met een speciale producte? Ze hebben t al eens aangedurfd met emperor. Ik persoonlijk zou dit ENORM toejuichen.

Oke ik ga met een heel out of the box recommendation komen voor de laatste headliner. Maar ik mis toch een beetje de blood fire and death bathory tribute op de line up. Zouden ze deze niet met een speciale exclusieve headliner set met nog veel meer gastartiesten uit de black wereld en andere genres kunnen bombarderen tot headliner met een speciale producte? Ze hebben t al eens aangedurfd met emperor. Ik persoonlijk zou dit ENORM toejuichen.
Het kan niet genoeg herhaald worden dat Emperor er stond in combinatie met Rammstein, een band die de festivaldag op zijn eentje uitverkoopt. Als GMM ooit weer een grote vis binnenhengelt, dan kan er geëxperimenteerd worden met een kleine naam als headliner, maar dat is dit jaar geen optie.

Het kan niet genoeg herhaald worden dat Emperor er stond in combinatie met Rammstein, een band die de festivaldag op zijn eentje uitverkoopt. Als GMM ooit weer een grote vis binnenhengelt, dan kan er geëxperimenteerd worden met een kleine naam als headliner, maar dat is dit jaar geen optie.
Het rare blijft dat Slipknot deze keer op haar eentje de dag niet uitverkoopt. Oké vorige keer hadden ze wel versterking van Parkway Drive, maar nu hebben ze versterking van Falling In Reverse

Bijkomende vermoedelijke reden: elke keer dat Slipknot langskomt is het steeds een beetje minder Slipknot, snapge? De personeelswissels hebben ook wel hun invloed denk ik, weliswaar beperkt.

En ja, Falling In Reverse. Populair, maar een ticket voor hun kopen is en blijft een risico

• Leuk
Waarderingen: won666
Het rare blijft dat Slipknot deze keer op haar eentje de dag niet uitverkoopt. Oké vorige keer hadden ze wel versterking van Parkway Drive, maar nu hebben ze versterking van Falling In Reverse
Nog niet....bordje uitverkocht komt er heus wel te hangen. Volgens mij hebben ze nog geen reden tot klagen met betrekking tot de kaartverkoop

• Leuk
Waarderingen: saurus en won666
Vrijdag is historisch altijd een moeilijke dag gebleken om uit te verkopen, dus dit is nog niet zo gek met een ontbrekende headliner.

De bovenkant van die dag is naast FiR en Slipknot nog wel vrij karig. Ook als ze FiR als north head hadden geplaatst dan moest daar echt nog een grote sub bij

• Leuk
Waarderingen: won666
Vrijdag is historisch altijd een moeilijke dag gebleken om uit te verkopen, dus dit is nog niet zo gek met een ontbrekende headliner.

De bovenkant van die dag is naast FiR en Slipknot nog wel vrij karig. Ook als ze FiR als north head hadden geplaatst dan moest daar echt nog een grote sub bij

Dat terwijl de vrijdag volgens mij wel de grootste clashes bovenaan het affiche hebben met Opeth, Jinjer en Dethklok erbij. Volgens mij is vrijwel iedereen daar positief over

• Leuk
Waarderingen: charlottekos
Dat terwijl de vrijdag volgens mij wel de grootste clashes bovenaan het affiche hebben met Opeth, Jinjer en Dethklok erbij. Volgens mij is vrijwel iedereen daar positief over
Volgens mij vonden de meesten vrijdag toch juist één van de zwakkere dagen? Dat de meeste van mijn must sees van die dag allemaal precies tegelijk spelen maakt het voor mij zeker geen sterkere dag.

Al is een select groepje wel groot fan van de marquee line up op die dag, zullen dat niet de bands zijn waar het mainstream publiek een ticket voor koopt.

Zal me zelf alsnog wel goed vermaken op die vrijdag hoor, maar volgens mij van wat ik hier gelezen heb toch wel één van de zwakste dagen

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Piebe71
Volgens mij vonden de meesten vrijdag toch juist één van de zwakkere dagen? Dat de meeste van mijn must sees van die dag allemaal precies tegelijk spelen maakt het voor mij zeker geen sterkere dag.

Al is een select groepje wel groot fan van de marquee line up op die dag, zullen dat niet de bands zijn waar het mainstream publiek een ticket voor koopt.

Zal me zelf alsnog wel goed vermaken op die vrijdag hoor, maar volgens mij van wat ik hier gelezen heb toch wel één van de zwakste dagen

Dat het een zwakke dag is wel inderdaad, heb je ook wel weer gelijk in. Komt misschien juist doordat alles dat men wil zien bovenaan het affiche staat en dus zal clashen? Denk dus dat het eerder in de undercard zit dan dat het bovenaan het affiche een zwakke dag is, want een goede tweede headliner die dag zal het er niet beter op maken wat dat betreft...

Voor mij is de vrijdag van de zwakste dag naar een van de beste dagen gegaan,
voor het 2e pakketje had ik enkel Slipknot en FIR (en na inluisteren villagers of ionian city) wat interessant waren (waarvan ik slipknot al had gezien in 2023)

Met het 2e pakketje zijn er nog heel veel toffe dingen bijgekomen zoals Knocked loose, OPETH!!!, Green
lung, windhand, Jinjer Dethklok, Polaris

Alleen baal ik idd nu al dat zo veel van die bands gaan clashen,

Dat het een zwakke dag is wel inderdaad, heb je ook wel weer gelijk in. Komt misschien juist doordat alles dat men wil zien bovenaan het affiche staat en dus zal clashen? Denk dus dat het eerder in de undercard zit dan dat het bovenaan het affiche een zwakke dag is, want een goede tweede headliner die dag zal het er niet beter op maken wat dat betreft...
Ik vind vooral het mainstage programma over de hele dag vrij zwak, als je kijkt naar de grootte van de bands daar. en dan heb ik het vooral over de logobands, ik zou dat geen undercard noemen. Het rijtje van alle bands tot en met skillet voelt voor mij als een van de zwakste mainstage lineups in jaren, vooral de bands die vlak voor FiR geprogrammeerd staan zijn naar mijn idee wat kleiner dan op een normale graspop dag, met Skillet als mainstage sub als dieptepunt.

Het zou kunnen dat de ontbrekende northstage headliner een beetje een scheef beeld geeft, want als daar nog een leuke derde headliner bij komt heb je met FiR en Slipknot erbij wel een reden om een keer wat zwakkere logonamen te hebben. Verder compenseert Opeth in de marquee natuurlijk ook wel een hoop, het gebeurt niet vaak dat een afas band in die tent staat dus dat is wel een grote naam voor dat podium.

Het is ook niet bedoeld als geklaag, zoals ik al zei ga ik me goed vermaken op die vrijdag en krijg ik de dag wel vol, wilde gewoon even uitleggen wat ik bedoelde met een zwakke dag. voor mij is overigens de vrijdag nog wel een stuk fijner dan de zondag.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Bekijk bijlage 13046
Ik ben het met je eens hoor; maar een uitzondering als deze bevestigt de regel
Je bedoelt dat je dit een uitzondering op de regel dat Europa altijd betere festivals heeft vindt? Want dat is wel heel subjectief dan, ik vind er weinig aan eerlijk gezegd. Dagticket zaterdag voor A Perfect Circle, Machine Head, en Acid Bath wellicht. Maar praktisch elk metal festival in Europa is beter, wat mij betreft. Dat is echter puur een kwestie van genre voorkeur. Ik heb bij Amerikaanse festivals altijd het idee dat het alleen de Main en Jupiler stages zijn, in Graspop termen, en de Marquee en Metal Dome gewoon ontbreken, qua genre vertegenwoordiging.

Tenzij je fan bent van death metal.

Of black metal.

Of post metal.

Of sludge metal.

Of prog metal.

Of doom metal.
season 7 episode 22 GIF by SpongeBob SquarePants

Users who are viewing this thread