Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Daarstraks een intervieuw met Elbow op Studio Brussel. De presentator vraagt of er nu een grote tour komt. Guy antwoordt dat er een show komt in Paleis 12 en dat ze een festivaldag hebben. Dan zegt hij: oh, of hebben we geen festivaldag? (waarschijnlijk had hij teken gekregen dit niet te mogen zeggen). Toch niet dat we nu al weten, zegt de presentator. Oh ja, "not yet" lacht Guy en dan nog iets dat hij het "masterplan" nog niet uit de doeken kan doen (denk ik, kan ik niet zo goed verstaan).

Je kan dit beluisteren op de website van Studio Brussel --> radiospeler --> net gemist --> Linde Live van vandaag. Vanaf 2 uur en 40 minuten.

Lijkt me toch steeds duidelijker. Daarom ook dat deze subheadliner nog altijd niet bekend is: eerst kaartjes verkopen voor Paleis 12. Ik denk zelfs dat ze er op vrijdag staan. Mochten ze op zondag staan, dan konden ze ze al bekend gemaakt hebben, de mensen die Elbow nog willen zien moeten dan wel een kaartje kopen voor Paleis 12, want zondag is al enige tijd uitverkocht. Vrijdag nog niet. Nu dat deze dag ook zo goed als uitverkocht is, kan Elbow vrijdag bekend gemaakt worden :)

Het is maar een theorietje, ik kan er ook volledig naast zitten :)

John Mayer is volgens mij alles behalve een saaie show kereltje, nog niet live gezien maar wat ik hoor zijn positieve reacties. kijk maar ff Gravity terug op Pinkpop 2/3 jaar geleden. Jimi Hendrix praktijken op het podium. maar als hij nieuwe nummers alleen gaat spelen zonder improvisatie kan het nog wel saai worden. ik zie nog wel een oudere act zoals Level 42 voor Arctic Monkeys komen. als zijn die wel veel minder populair dan Depeche Mode. maar in die trend denk ik/hoop ik. is altijd wel één goede classic act op Werchter en die mis ik nog.

Daarstraks een intervieuw met Elbow op Studio Brussel. De presentator vraagt of er nu een grote tour komt. Guy antwoordt dat er een show komt in Paleis 12 en dat ze een festivaldag hebben. Dan zegt hij: oh, of hebben we geen festivaldag? (waarschijnlijk had hij teken gekregen dit niet te mogen zeggen). Toch niet dat we nu al weten, zegt de presentator. Oh ja, “not yet” lacht Guy en dan nog iets dat hij het “masterplan” nog niet uit de doeken kan doen (denk ik, kan ik niet zo goed verstaan).

Je kan dit beluisteren op de website van Studio Brussel –> radiospeler –> net gemist –> Linde Live van vandaag. Vanaf 2 uur en 40 minuten.

Lijkt me toch steeds duidelijker. Daarom ook dat deze subheadliner nog altijd niet bekend is: eerst kaartjes verkopen voor Paleis 12. Ik denk zelfs dat ze er op vrijdag staan. Mochten ze op zondag staan, dan konden ze ze al bekend gemaakt hebben, de mensen die Elbow nog willen zien moeten dan wel een kaartje kopen voor Paleis 12, want zondag is al enige tijd uitverkocht. Vrijdag nog niet. Nu dat deze dag ook zo goed als uitverkocht is, kan Elbow vrijdag bekend gemaakt worden :)

Je maakt me nu behoorlijk blij zeg! Dit lijkt me inderdaad erg duidelijk, zou geweldig zijn! Maar ik ga nog niet te vroeg juichen :p

John Mayer kan echt onwijs goed gitaar spelen, geniaal wat hij met een gitaar kan. Ik heb hem in de HMH gezien maar vond het na een tijdje wel eentonig en saai worden. Maar ik vind het niet echt een act voor op RW eigenlijk. En ik zie ook niet echt een positie meer waar hij past, want het lijkt mij niet echt iets voor AM.

Maar zal John Mayer niet gewoon met Rolling Stones op tour gaan als support?

John Mayer is volgens mij alles behalve een saaie show kereltje, nog niet live gezien maar wat ik hoor zijn positieve reacties. kijk maar ff Gravity terug op Pinkpop 2/3 jaar geleden. Jimi Hendrix praktijken op het podium. maar als hij nieuwe nummers alleen gaat spelen zonder improvisatie kan het nog wel saai worden. ik zie nog wel een oudere act zoals Level 42 voor Arctic Monkeys komen. als zijn die wel veel minder populair dan Depeche Mode. maar in die trend denk ik/hoop ik. is altijd wel één goede classic act op Werchter en die mis ik nog.

Let wel: ik zei doodsaai voor een sub. In de namiddag in het zonnetje kan zo'n gitaarmasturbatie heerlijk zijn, maar op een festival als Werchter mag het om 21u toch net iets meer zijn.

@ mynoseknows Ellie Goulding is wel groter dan Ke$ha; terwijl Kes$ha vorig jaar in Paradiso stond, verkocht Ellie Goulding de HMH uit. Al begrijp ik je twijfel, voor mijn gevoel hebben ze ook ongeveer evenveel hitjes gehad. Hoe dan ook, ik verwacht Ellie Goulding toch echt niet als sub. Als fan moet ik ook zeggen dat ik denk dat ze veel beter tot haar recht komt in een tent. Ik was zelf eigenlijk al verbaasd dat jullie haar verwachten als tent-afsluiter. Sub zal ze waarschijnlijk alleen worden als de Werchter organisatie écht niets anders kan regelen. Ik hoop dat dat niet het geval zal zijn.

@ Stockholm Syndrome; Charli XCX zou kunnen. Ze heeft nog niet veel Europa dates, maar ik verwacht dat er nog wel wat komt, aangezien ze afgelopen najaar haar hele Europa tour heeft gecancelled en dat eigenlijk nog wel een beetje goed mag maken.

Verder als kleine naam verwacht (en hoop) ik nog BANKS, ze staat 7 juli in Parijs dus dan kan ze van tevoren mooi even langs België komen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">LuudGoossens wrote:</div>
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden hoor om tante ellie als sub te zien. Maarja wat dan.. de dag verkoopt ook uit met nog wat pop naampjes en voor iedere sub hebben we tegenargumenten. Had dan liever Interpol op die spot gezien als er geen of een waardeloze sub komt.

Interpol? Alsjeblieft niet zeg. Die horen in The Barn te spelen, Main Stage zou hun hele show echt verzieken. Dan zou ik eerder Franz Ferdinand noemen, die kunnen dat prima aan. Maar ik denk dat we die subheadliner nog wel gaan krijgen. Over John Mayer gesproken: wat zijn de kansen denken jullie? Die man schijnt live echt heel erg goed te zijn volgens mijn vriendinnetje. Mooie kans om hem samen eens te checken lijkt me.

Ik hoop dat we vrijdag weer nieuwe namen krijgen. Die podiumindeling wil ik nu ook wel hebben..

Franz Ferdinand kan ook ja. Was meer een voorbeeld qua grootte ken Interpol live totaal niet.

Gezien dat bericht van Elbow lijkt dit toch de goede kant op te gaan! Maakt me zeer blij.

Ja zal Elbow wel zijn;

DJ van Studio Bru:'Big tour now?' E:'Yeah we're playing Paleis 12 and we've got a festival...some festival dates'E:'Have we?' DJ van Studio Bru;'Not in Belgium' 'E;No?'

Dat no zegt mij dat ze dus sowieso nog een festivaldag doen in België, en dat kan inmiddels eigenlijk alleen nog maar Rock Werchter zijn, zondag of vrijdag is perfect. Geeft mij weer hoop op een tweede sub want ik had niet nog zo'n grote naam verwacht.

Ik zit zo eens te kijken naar de Rock Werchter site, maar ik snap er geen ruk van. Als zondag een sub zou hebben op dit moment, zou dat voor iedereen hier denk ik Franz Ferdinand zijn, terwijl veel mensen toch ook vinden dat die niet sub-waardig zijn. En dan zet Werchter Stromae op de site hoger dan Franz Ferdinand? Werchter is toch niet bezig om de top-40 vertegenwoordiging omhoog te gaan plaatsen? Ik weet dat er een hoop mensen voor de top-40 artiesten en de sfeer zullen komen, maar is de verhouding nu zo aan het veranderen? Ik dacht dat Werchter toch echt ook een festival was voor echte muziekliefhebbers...

Edit @martine, Kesha had de HMH in 2013 gewoon volgekregen denk ik. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze zelf(of haar management) Paradiso geschikter vond, omdat de show daar beter paste. In ieder geval, daar gaat het uiteindelijk toch allemaal niet om ;). Het verschil tussen Kesha en Ellie Goulding zou nooit zo groot zijn als gat tussen hun posities op de affiches van dit jaar en vorig jaar. Enkele mensen maken ook mij blij. Elbow zou wat mij betreft de ideale toevoeging zijn voor de vrijdag. Doe daar nog enkele leuke namen voor overdag bij, en het uitstapje naar Leuven zal niet nodig zijn :)

zit er dik in dat dat dus Elbow gaat worden. passen naar mijn idee niet meer op Pukkelpop en voor een ander festival komen ze naar mijn mening in Belgie niet in aanmerking. wel blij mee, maar zoals kereltje dat met John Mayer blijkbaar heeft, heb ik dat met Elbow, heerlijk voor op de middag met een pilsje :D

<div class="d4p-bbt-quote-title">LuudGoossens wrote:</div>
Ik zou het ook verschrikkelijk vinden hoor om tante ellie als sub te zien. Maarja wat dan.. de dag verkoopt ook uit met nog wat pop naampjes en voor iedere sub hebben we tegenargumenten. Had dan liever Interpol op die spot gezien als er geen of een waardeloze sub komt.

Interpol? Alsjeblieft niet zeg. Die horen in The Barn te spelen, Main Stage zou hun hele show echt verzieken. Dan zou ik eerder Franz Ferdinand noemen, die kunnen dat prima aan. Maar ik denk dat we die subheadliner nog wel gaan krijgen. Over John Mayer gesproken: wat zijn de kansen denken jullie? Die man schijnt live echt heel erg goed te zijn volgens mijn vriendinnetje. Mooie kans om hem samen eens te checken lijkt me.

Ik hoop dat we vrijdag weer nieuwe namen krijgen. Die podiumindeling wil ik nu ook wel hebben..

We weten inmiddels van Pinkpop dat hij ook nog subt, maar dat was wel makkelijk omdat de Stones ook kwamen. Of hij voor AM of KoL gaat subben, vraag het me af. Toch moet Werchter oppassen want RW was jaren het festival met sterke subs en Pinkpop het festival zonder subs en nu is het omgedraaid. Placebo & Black Keys zijn top, maar Ellie Golding en Franz Ferdinand totaal ongeschikt als sub. Ik ga nu naar 3 festivals, en dit is het enige jaar dat ik dat doe, dus als Pukkelpop bevalt zou Werchter het kind van de rekening kunnen worden als ze geen goede subs meer programeren.

Ik zit zo eens te kijken naar de Rock Werchter site, maar ik snap er geen ruk van. Als zondag een sub zou hebben op dit moment, zou dat voor iedereen hier denk ik Franz Ferdinand zijn, terwijl veel mensen toch ook vinden dat die niet sub-waardig zijn. En dan zet Werchter Stromae op de site hoger dan Franz Ferdinand? Werchter is toch niet bezig om de top-40 vertegenwoordiging omhoog te gaan plaatsen? Ik weet dat er een hoop mensen voor de top-40 artiesten en de sfeer zullen komen, maar is de verhouding nu zo aan het veranderen? Ik dacht dat Werchter toch echt ook een festival was voor echte muziekliefhebbers…

ok ik zit nu toch saai in de trein dus ga hier ook even op reageren. het ligt er altijd wat je aan echte muziekliefhebbers bedoelt, maar ik denk dat je bedoelt het genre waar we hier naar luisteren wat uiteraard echte muziek is :D verder denk ik dat Werchter Stromae hoger zet als Franz Ferdinand omdat Stromae Klub C afsluit, wat wel vaker gedaan wordt door top 40 artiesten. zoals vorig jaar Like Mike en dimitri vegas die ook niet echt in ons straatje vallen. wees maar niet bang, aangezien ze ook genoeg alternatieve dance acts dit jaar op het programma hebben staan ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Ik zit zo eens te kijken naar de Rock Werchter site, maar ik snap er geen ruk van. Als zondag een sub zou hebben op dit moment, zou dat voor iedereen hier denk ik Franz Ferdinand zijn, terwijl veel mensen toch ook vinden dat die niet sub-waardig zijn. En dan zet Werchter Stromae op de site hoger dan Franz Ferdinand? Werchter is toch niet bezig om de top-40 vertegenwoordiging omhoog te gaan plaatsen? Ik weet dat er een hoop mensen voor de top-40 artiesten en de sfeer zullen komen, maar is de verhouding nu zo aan het veranderen? Ik dacht dat Werchter toch echt ook een festival was voor echte muziekliefhebbers…

ok ik zit nu toch saai in de trein dus ga hier ook even op reageren. het ligt er altijd wat je aan echte muziekliefhebbers bedoelt, maar ik denk dat je bedoelt het genre waar we hier naar luisteren wat uiteraard echte muziek is
icon_biggrin.gif
verder denk ik dat Werchter Stromae hoger zet als Franz Ferdinand omdat Stromae Klub C afsluit, wat wel vaker gedaan wordt door top 40 artiesten. zoals vorig jaar Like Mike en dimitri vegas die ook niet echt in ons straatje vallen. wees maar niet bang, aangezien ze ook genoeg alternatieve dance acts dit jaar op het programma hebben staan
icon_wink.gif

Echte muziekliefhebbers gebruikte ik voor het gemak, maar daarmee bedoel ik de mensen die verder kijken dan de Ellie Gouldings en de Stromae's van deze wereld. Dan snap ik niet waarom Stromae dan hoger zou staan. Allereerst zou hij als ik me niet vergis de Barn afsluiten toch? Dat is nog een hogere spot, maar Franz Ferdinand daarentegen zal de Barn wel headlinen. Dan moet je mij toch eens vertellen waarom Stromae dan toch hoger staat. Misschien dat de site van Rock Werchter niet zo letterlijk genomen moet worden, maar andere jaren waren de posities er toch gemakkelijker uit op te maken dan dit jaar. Dimitri Vegas & Like Mike stonden dan ook ergens halverwege, of onderaan het affiche(het was een plan B, ik weet het). Die laatste opmerking van alternatieve dance snapte ik niet helemaal...

Nog iets anders: the Fratellis. Staan eind juni in oostenrijk, en eind juli in Nederland. Ze zijn in Juli dus in Europa. Misschien over hun hoogtepunt heen, maar nogsteeds geen kleine act, en bovendien een redelijk album afgeleverd dit jaar(dat de verkoopcijfers van voorgangers weliswaar bij lange na niet overtrof). Van mij mogen ze komen.
Correctie: eind juni Croatië, eind juli oostenrijk en Nederland.

Snow Patrol, sorry maar ik heb lichte hoop :p

The Prodigy zijn die nu grotere kanshebber?

Kasabian, Sowieso als werchter wil da ze komen, dan komen ze.

Portugal The Man, zou ik op Vrijdag 2e of 3e band op main stage zetten

Goose???? (vorig jaar pkp afgesloten)

Stromae is gewoon een heel grote naam in België en Nederland. Logisch dat hij hoog staat, op Pinkpop staat hij ook vrij hoog. Als Werchter eenmaal een artiest heeft geboekt, gaan ze hem niet lager zetten omdat hij te mainstream is lijkt me. Hoewel ik Franz Ferdinand fantastisch vind en Stromae helemaal niks, zou ik het wel terecht vinden dat Stromae hoger staat. Je houdt ervan of niet, maar populair is hij zeker.

Waarom blijven mensen hier steeds opnieuw kansen zien voor The Prodigy? We hebben dansacts voor 3 vd 4 dagen, en na Pearl Jam zie ik niets meer komen.

oh ok, geen idee waar Dimitri Vegas en Like Mike vorig jaar in het affiche stonden, maar ik zocht naar een argument om jou irritatie te ontrkachten ;) Stromae is inderdaad wel erg populair nu maar hoop toch dat hij de Barn zal afsluiten, dat is toch de plek waar we allemaal op hopen. voor de rest was dat alternatieve dance "argument" over dat jij zei dat het meer top40 gericht wordt.

Ja zal Elbow wel zijn;

DJ van Studio Bru:’Big tour now?’ E:’Yeah we’re playing Paleis 12 and we’ve got a festival…some festival dates’E:’Have we?’ DJ van Studio Bru;’Not in Belgium’ ‘E;No?’

Dat no zegt mij dat ze dus sowieso nog een festivaldag doen in België, en dat kan inmiddels eigenlijk alleen nog maar Rock Werchter zijn, zondag of vrijdag is perfect. Geeft mij weer hoop op een tweede sub want ik had niet nog zo’n grote naam verwacht.

Ik heb het net beluisterd. Als het over de festival dates gaat zegt de StuBru DJ "not that we now" waar Guy direct op reageert met "not yeeet". Ik pak mijn post van een tijdje terug er weer bij: Elbow is er bij in 2014. Er werd toen gesteld dat het concert in Palais 12 'exclusief' was en dat ze daarom niet op RW konden staan. Niet onaannemelijk, maar Elbow, een nieuw album en dan niet op 'hun' wei? Vrijdag 16:00 staan ze op de RW site, net als Prodigy, Ed Kowalczyk, John Mayer, Pharrel Williams en Ed Sheeran. Fingers crossed! ;-)

Users who are viewing this thread