Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
FOTM? Bedoel je soms Florence & The Machine? Zou dan wel een rare afkorting zijn, zou dan eerder FATM zijn, of F&TM

Sorry hoor, had m'n bericht al direct aangepast. Florence & the Machine ja. Of FATM of F&TM.

WeckoJ wrote:
FOTM? Bedoel je soms Florence & The Machine? Zou dan wel een rare afkorting zijn, zou dan eerder FATM zijn, of F&TM

Sorry hoor, had m’n bericht al direct aangepast. Florence & the Machine ja. Of FATM of F&TM.

Geeft niet, maar ik moest ff goed nadenken wat je bedoelde, het was verder geen aanval naar jou hoor :)

Mijn excuses, ik had het bericht verkeerd begrepen. Bilbao BBK kondigt straks om 12 een headliner aan, Optimus Alive heeft niks bekend gemaakt over aankondigen (maar die droppen wel elke paar dagen een losse naam). Omdat beide festivals altijd flink wat namen delen gaat men ervan uit dat de headliner van BBK ook de ontbrekende headliner bij Optimus is.
The Prodigy dus voor BBK... Zou het dan toch?

Dan heb ik veel liever FATM op Werchter. Ik vind Snow Patrol maar een saaie band, dat hebben ze wel laten zien tijdens Werchter 2012. Ben erg benieuwd waar BBK Live en Optimus Alive mee gaan komen vandaag!
Ah gelukkig, ik begon al te denken dat ik de enige was die niet blij zou zijn met Snow Patrol. FATM zou ik overigens niet veel beter vinden (tenzij in een tent, maar we hebben juist nog een main stage sub nodig). Vond het de vorige keer op de main behoorlijk tegenvallen. Maar ja, wie dan? Kasabian, graag. Maar al twee dagen tijdens Werchter bezet, dus ben bang dat die in een weekend niet nog een derde doen. Of Linkin Park (nooit gezien, lijkt me wel een keer geinig), maar die hebben in de twee weken voor Werchter nog geen data...

Wanneer maakt Glastonbury eigenlijk de line-up bekend? Neem aan dat we daar misschien nog wel wat wijzer van zouden kunnen worden.

ik ook niet Weckoj, ik ga dan inderdaad liever voor Snow Patrol. en vrijdag denk ik sowieso namen, namen werde steevast op vrijdag uitgebracht de laatste tijd. vorige week niks gebeurt en deze week zeggen ze weer dat namen niet ver weg zijn :)

Ik weet niet of dit account de laatste tijd heeft gepost, maar dat was mn broertje excuus als hij vervelend was haha. Hij maakt nu een eigen account aan ;) En nu post ik zelf weer.

Zal trouwrns wel weer tijd worden van Werchter. Die moeten toch met een antwoord komen op PP en PkP. Deze vrijdag dus minimaal een van de twee subs?

Ik weet niet of dit account de laatste tijd heeft gepost, maar dat was mn broertje excuus als hij vervelend was haha. Hij maakt nu een eigen account aan
icon_wink.gif
En nu post ik zelf weer.

Zal trouwrns wel weer tijd worden van Werchter. Die moeten toch met een antwoord komen op PP en PkP. Deze vrijdag dus minimaal een van de twee subs?
Eén van de twee? Ik ben bang dat we blij mogen zijn als er nog één komt. En een antwoord op PP en PkP is toch niet nodig? RW heeft al een sterk affiche en is zo goed als uitverkocht. Bovendien hebben we dit jaar al veel eerder veel meer namen gekregen, dus het zal mij niet verbazen als ze nog even wachten met de laatste pakweg 15...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Dan heb ik veel liever FATM op Werchter. Ik vind Snow Patrol maar een saaie band, dat hebben ze wel laten zien tijdens Werchter 2012. Ben erg benieuwd waar BBK Live en Optimus Alive mee gaan komen vandaag!

Ah gelukkig, ik begon al te denken dat ik de enige was die niet blij zou zijn met Snow Patrol. FATM zou ik overigens niet veel beter vinden (tenzij in een tent, maar we hebben juist nog een main stage sub nodig). Vond het de vorige keer op de main behoorlijk tegenvallen. Maar ja, wie dan? Kasabian, graag. Maar al twee dagen tijdens Werchter bezet, dus ben bang dat die in een weekend niet nog een derde doen. Of Linkin Park (nooit gezien, lijkt me wel een keer geinig), maar die hebben in de twee weken voor Werchter nog geen data…

Wanneer maakt Glastonbury eigenlijk de line-up bekend? Neem aan dat we daar misschien nog wel wat wijzer van zouden kunnen worden.

Zelfde hier hoor! Ik ben ook niet kapot van FATM, maar ik zie ze veel liever dan bijvoorbeeld Snow Patrol. Kasabian lijkt mij ook geweldig, maar zie ik niet subben en hebben al veel data rond Rock Werchter gepland. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat we mogen verwachten van die laatste subheadliner(s?).

<div class="d4p-bbt-quote-title">LuudGoossens wrote:</div>
Ik weet niet of dit account de laatste tijd heeft gepost, maar dat was mn broertje excuus als hij vervelend was haha. Hij maakt nu een eigen account aan
icon_wink.gif
En nu post ik zelf weer.

Eén van de twee? Ik ben bang dat we blij mogen zijn als er nog één komt. En een antwoord op PP en PkP is toch niet nodig? RW heeft al een sterk affiche en is zo goed als uitverkocht. Bovendien hebben we dit jaar al veel eerder veel meer namen gekregen, dus het zal mij niet verbazen dat ze nog even wachten met de laatste pakweg 15…

nu je het zegt ja, is de marketing van RW wel slim geweest dit jaar. zij moesten ook weten, zeker met TW Classic nu ook de Rolling Stones hebben dat Pinkpop daar mee aan de haal zou gaan. achteraf waren alle namen heel vroeg vrijgeven, ook al ging dat heel soms ten koste van de kwaliteit, heel slim en zijn ze daarom uitverkocht voordat de andere festivals met hun klappers kwamen. ik hoop heel stiekem nog op 2 subs, maar ik begrijp inderdaad dat dat er naar alle waarschijnlijkheid 1 zal zijn, maar laat het dan aub 1 hele goede zijn.

Qua subheadliners:

Ik geloof niet meer in Linkin Park (Europese tour stopt blijkbaar midden juni), Beck (blijkbaar maar eind augustus in Europa), Kasabian (festival in Moskou + Roskilde tijdens Rock Werchter en eigenlijk ook geen subheadliner in België --> verkochten hun laatste optreden in België (Vorst Nationaal) helemaal niet uit), Bryan Adams (tour stopt blijkbaar week voor Rock Werchter).

Waar ik wel nog in geloof: Florence + the Machine (zeer grote kans denk ik), Lenny Kravitz, Elbow (toch wel, dat 'exclusieve' van die show in Paleis 12 stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor). The Prodigy kan in principe nog zondag afsluiten, maar dan moeten Chase & Status naar een tent, zie ik niet snel gebeuren.

Hopelijk geen Snow Patrol. Voor hetzelfde geld beginnen ze pas na de zomerfestivals te touren, nog zwaar onduidelijk.

Verder nog hopen op Wolfmother!

Oh ja, hierboven ook nog meer 'poppy' namen vergeten:

Bruno Mars zou perfect kunnen op vrijdag en Lilly Allen kan ook, al is zij niet van het kaliber subheadliner denk (hoop) ik.

Elbow begin ik ook steeds meer aan te denken. Ik zou het ook totaal niet erg vinden. Herhalingsoefening inderdaad, maar het nieuwe album is gewoon weer erg fijn. Dat het exclusief zou zijn zegt inderdaad ook niet alles meer. Ik zou er blij van worden in elk geval. Zou ook best kunnen als ik de tourdata zie. 25 juni in Ierland, en 10 juli in Portugal, daartussenin is nog niks bevestigd.

Elbow, Lenny Kravitz en FATM. Daar zal de subheadliner voor vrijdag wel tussenzitten neem ik aan. Of de organisatie moet met een onverwachte naam komen. Bruno Mars zou wel heel erg zuur zijn zeg...

Ik vind Bruno Mars wel erg tienerpop hoor... Die zullen ze toch zeker niet boeken (fingers crossed)? Lily Allen was ik inderdaad nog vergeten. Ik schat de kans wel groot in dat die komt. Word ik ook niet erg blij van overigens.

En doe van het rijtje Elbow, Lenny Kravitz, FATM dan Lenny maar. Ben persoonlijk een beetje Elbow-moe. Ten tijde van het uitkomen van The Seldom Seen Kid was de setlist nog goed uitgebalanceerd, maar sinds ze alleen nog maar nummers spelen van dat album en later, leunt het wel heel erg op het grote gebaar. Laatste keer in de HMH werd ik daar een beetje moe van...

Edit: ik ben wel 32 jaar - met kinderen - dus sowieso wat sneller moe natuurlijk... ;-)

Lily Allen zal er inderdaad wel staan, maar dat is zeker geen sub. Bruno Mars stond er in 2011 ook al, dus ze zouden het nog zo kunnen doen ben ik bang. Dat zou wel echt een teleurstelling zijn.

Lily Allen en The Kooks zou ik nog niet te zeker van zijn. Staan allebei ook in Europa tijdens Pukkelpop.

Ja, maar The Kooks staan tussen de 26 en 28e van juni ook nog op het Bravalla Festival in Zweden.

Hebben we eigenlijk al naar dat festival gekeken?

Ik weet niet of ze inmiddels al afgestreept zijn of al ergens anders in Belgie spelen maar de volgende bands komen hier ook (Het is niet zo dat ik iedereen van dit lijstje wil zien trouwens, sommigen mogen wegblijven):

-Kanye West
-Lana Del Rey
-M.I.A
-Belle and Sebastian
-Bad Religion
-The Offspring
-Alesso
-Mando Diao
-Otto Knows
-Clutch
-Dirty South
-The Afghan Whigs
-Jagwar Ma
-Style of Eye
-Pumpin Blood
-Lewis Watson
-Blasterjaxx

Ik ken zelf bijna niks.

The Offspring staat op Groezrock geloof ik en The Afghan Whigs op cactus festival of zoiets, dus die kunnen we uitsluiten.
Van dat lijstje zie ik overigens wel graag Mando Diao (nog geen Belgische data, maar staan ook op Lowlands dus misschien dat het dan ook Pukkelpop word) en Belle and Sebastian komen. Clutch mag ook nog wel, maar rest wordt ik niet warm of koud van.

Users who are viewing this thread