Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik vind de headliners tof, (op KOL na, dat was wel een teleurstelling omdat jullie hier spraken over FF en Muse)

Geef ons maar de schuld! Nee geintje, was voor iedereen een teleurstelling natuurlijk ;-) Al begin ik er aardig overheen te komen, luister toch steeds meer KoL en het klinkt in ieder geval heel fijn. Hopen dat ze die dikke lichtshow meenemen en wat actiever zijn, dan komt het wel goed.

Wat de namen die je noemt betreft: Daughter staan op Les Ardentes, vrijwel uitgesloten dus. Jeugd van Tegenwoordig zie ik ook niet komen nu Opposites er al staan. Andere drie zouden volgens mij in principe kunnen, maar zijn niet heel waarschijnlijk.

Eens even een updateje van must see/skip nu ik alles een klein beetje beluisterd heb:

Donderdag
Must see: Metallica, Placebo, Dropkick Murphys, Robert Plant and the SS
Skip: Gesaffelstein, Milow, Skrillex

Vrijdag
Must see: The Strypes, Palov Stelar Band, Eels en George Ezra
Skip: The Subs, Major Lazer, Sam Smith

Zaterdag
Must see: Pearl Jam, The Black Keys, The Temperance Movement
Skip: SBTRKT, Trentemoller, Moderat, Melanie De Biasio

Zondag
Must see: Reignwolf, Parquet Courts, Angus & Julia Stone, Babyshambles
Skip: Rudimental, Metronomy, Passenger, Chase And Status

Wat is de kans dat The Pretty Reckless gaan komen?

Ze hebben net een nieuwe plaat uit en hij is supercheezy maar heerlijk afgemixt, zou ze graag een x live aanschouwen

Volcano Choir (ondanks dat ik het echt een stuk minder vind dan Bon Iver, mijn favoriete band allertijden. het album ‘Bon Iver’ draai ik nog steeds dood. Elke treinrit, in bed en tijdens het schrijven weer.)

Deze band dacht ik ook wel terug te zien op festivals maar kan eigenlijk niet veel meer dan Primavera Sound vinden hoop dat we deze naam nog op werchter of pukkelpop mogen terugvinden. heel tof album gemaakt

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>visdave34 wrote:</div><br>
Niet helemaal mee eens. Een forum is net zo zeer geschikt voor discussies als voor gezellig gekeuvel. Negatieve reacties zijn wat mij betreft even welkom als positieve. Dat maakt het nou juist zo leuk. Mits de discussies met wederzijds respect worden gevoerd natuurlijk, dan zal niemand daar aanstoot aan nemen.

Overigens vind ik de toon op dit forum over het algemeen superpositief. Heb genoeg fora gezien waar men elkaar flink in de haren zit, dus ik zou zeggen: ga allemaal gewoon lekker door zo!

En nu een podiumindeling aub…

Precies dit! Ik ben ook tig keer een zuurpruim genoemd omdat ik gewoon realistisch was. Ik vind de reactie van Stockholm Syndrome ook heel erg normaal, en die zou zo van mij kunnen komen. We mogen elkaar soms best een beetje verbeteren, dat komt het forum juist ten goede denk ik.

In het Pinkpop-forum zag ik dat er een Festileaks-meeting georganiseerd werd. Zijn er hier ook mensen die dat leuk vinden voor op Werchter? Het lijkt mij wel leuk om eens een paar members te zien namelijk
icon_biggrin.gif

Knokploeg met rotte tomaten bij KoL toch? Nee grapje, ik vind het ook wel een leuk idee. Gezellig met elkaar ff feesten
icon_biggrin.gif

Je hebt ook zeer veel mensen die veel reageren en weinig lezen ;p

hoe groot is de kans op madness??

Die kans was er zeker, want stonden op Festival Beauregard (gelijk met Rock Werchter) en Festival Musilac (week na Rock Werchter). Ze hebben deze optredens onlangs echter geannuleerd. Speciaal verhaal. Dit staat op de site van Madness:

"It has come to our attention that 3 French festivals (Beauregard, Musilac and Carcassone) have incorrectly announced that we would be playing there this year. This is not and has never been the case."

Dit staat op website van Festival MUsilac, serieus hevige reactie:

"Suite à l'annulation inexplicable de la venue du groupe Madness à Musilac, nous tenons à préciser qu’à l’instar de nos deux confrères Français (Beauregard et Carcassonne), c’est en plein accord avec le représentant légal du groupe en France (la société Nous Productions) que nous avions reçu une confirmation écrite officielle nous permettant d’annoncer cette programmation. Les 3 concerts du groupe en France étaient d’ailleurs annoncés sur le site officiel de Madness et sur le site officiel du Fan Club, preuve que c’est bien en Angleterre qu’il faut chercher les raisons de cette annulation brutale et peu respectueuse de nos partenaires et de notre public. Une première en treize éditions du festival…et une dernière en ce qui nous concerne avec Madness !"

Google translate? :)
Het komt erop neer dat alles in kannen en kruiken was, ook volgens het boekingskantoor in Frankrijk en de websites van zowel Madness zelf als de fansite. De reden van de brutale en weinig respectvolle annulering dient dus in Engeland gezocht te worden en dit festival zal Madness in ieder geval nooit meer boeken.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>visdave34 wrote:</div><br><br>
Niet helemaal mee eens. Een forum is net zo zeer geschikt voor discussies als voor gezellig gekeuvel. Negatieve reacties zijn wat mij betreft even welkom als positieve. Dat maakt het nou juist zo leuk. Mits de discussies met wederzijds respect worden gevoerd natuurlijk, dan zal niemand daar aanstoot aan nemen.

Overigens vind ik de toon op dit forum over het algemeen superpositief. Heb genoeg fora gezien waar men elkaar flink in de haren zit, dus ik zou zeggen: ga allemaal gewoon lekker door zo!

En nu een podiumindeling aub…

Precies dit! Ik ben ook tig keer een zuurpruim genoemd omdat ik gewoon realistisch was. Ik vind de reactie van Stockholm Syndrome ook heel erg normaal, en die zou zo van mij kunnen komen. We mogen elkaar soms best een beetje verbeteren, dat komt het forum juist ten goede denk ik.

In het Pinkpop-forum zag ik dat er een Festileaks-meeting georganiseerd werd. Zijn er hier ook mensen die dat leuk vinden voor op Werchter? Het lijkt mij wel leuk om eens een paar members te zien namelijk
icon_biggrin.gif

Knokploeg met rotte tomaten bij KoL toch? Nee grapje, ik vind het ook wel een leuk idee. Gezellig met elkaar ff feesten
icon_biggrin.gif

Je hebt ook zeer veel mensen die veel reageren en weinig lezen ;p

?

BBK Bilbao en Optimus Alive komen morgen met een nieuwe headliner, beiden festivals in juli. Ik zie het nog wel gebeuren dat een Florence + The Machine of Lenny Kravitz deze week een heleboel data in een keer naar buiten smijt...

BBK Bilbao en Optimus Alive komen morgen met een nieuwe headliner, beiden festivals in juli. Ik zie het nog wel gebeuren dat een Florence + The Machine of Lenny Kravitz deze week een heleboel data in een keer naar buiten smijt…

Kijk, dat zijn de berichten. Ik vind RW ook vrij veel reageren op Facebook en Twitter dat er zeer binnenkort namen gelost worden. Zouden ze bewust 2 weken gewacht hebben en nu de spanning opbouwen om vervolgens met goede sub/co-headliners te komen? Als er enkel dagopvulling komt zouden ze misschien niet zo nadrukkelijk de spanning opbouwen op de sociale media. Of ben ik nu te ver aan het doordenken haha.

na deden ze elke keer wel, denk dat ze vooral vorige week niets gedaan hebben omdat het de week van PP was, Pinkpop en Pukkelpop.

Wat @JB7x zegt. Ik denk dat er vrijdagmiddag gewoon weer een pakket van 6-7 gelost wordt, wellicht met iets moois om de vrijdag in een keer te doen uitverkopen, en hopelijk met wat hardere rock namen (Rise Against, Slash, Wolfmother, The Virginmarys, zoiets). Dan volgende week vrijdag of de week daarna, net wanneer ze het allemaal rond hebben, de laatste namen opvulling, en daarna binnen enkele weken de timetable. En dan is het speculeren weer afgelopen :'(

BBK Bilbao en Optimus Alive komen morgen met een nieuwe headliner, beiden festivals in juli. Ik zie het nog wel gebeuren dat een Florence + The Machine of Lenny Kravitz deze week een heleboel data in een keer naar buiten smijt…

Ik zeg Snow Patrol die ineens een hele tour ter promotie van hun nieuwe album aankondigt :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Ik zeg Snow Patrol die ineens een hele tour ter promotie van hun nieuwe album aankondigt
icon_smile.gif

Als dat is... dan freet ik (niet letterlijk :P ) mijn schoen op! (moeten ze wel op RW staan!)

Dat denk ik niet. Vorige keer stonden ze nog 2 x in Ahoy. Zal dan eerder Ziggo-Dome zijn al heb ik veeeel liever weer Ahoy in dat geval.

Dan heb ik veel liever FATM op Werchter. Ik vind Snow Patrol maar een saaie band, dat hebben ze wel laten zien tijdens Werchter 2012. Ben erg benieuwd waar BBK Live en Optimus Alive mee gaan komen vandaag!

FOTM? Bedoel je soms Florence & The Machine? Zou dan wel een rare afkorting zijn, zou dan eerder FATM zijn, of F&TM

Mijn excuses, ik had het bericht verkeerd begrepen. Bilbao BBK kondigt straks om 12 een headliner aan, Optimus Alive heeft niks bekend gemaakt over aankondigen (maar die droppen wel elke paar dagen een losse naam). Omdat beide festivals altijd flink wat namen delen gaat men ervan uit dat de headliner van BBK ook de ontbrekende headliner bij Optimus is.

Users who are viewing this thread