Vinyl verzamelaars

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Veelal Poolse of Tsjechië pressings.
Nep hoes , slechte kwaliteit en veelal alleen wit velletje erbij.
Ik hoef het niet , maar blijkbaar verkoopt het wel. Kom het steeds vaker tegen.
Eerst veelal live albums maar steeds vaker ook studio albums.

Ahja, zo eentje heb ik ook met een release uit 2023 in Europa ergens, met inderdaad een slechtere kwaliteit hoes. Gekocht voor 25 euro denk ik? Maar in dit geval (Firehouse - Hold your Fire) betreft het een album dat op vinyl maar 4 andere versies heeft, allen uitgebracht in 1992.

Heb maar 1x eerder een officiële versie gezien en die was toen 125 euro... Dusja, in dit specifieke geval had ik niet echt een keuze... En dan zie ik nu ook dat op discogs deze fake versie inmiddels gemiddeld voor 47 euro verkoopt.

Maar het echte werk is wel gaver, dat ben ik met je eens, dus ook bij deze hoop ik ooit nog een keer een relatief goedkope echte versie te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
27
17
Van die bootlegs zijn er al jaren. Die kom je ook vaak tegen op platenbeurzen. Meestal zijn dit albums die al enige tijd moeilijk te vinden/heel duur zijn, waarvan ze dan een nep variant maken die wel betaalbaar is. Of veel live albums inderdaad.

Het is niet zo dat alles uit Tsjechië nep is. Tegenwoordig worden er veel LP's gedrukt door GZ Media en die zijn wel officieel. Meestal hangt er dan een sticker op de hoes met "Made in Czech Republic".
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
467
830
Een illegale bootleg van een concert uit 1985 ofzo heeft nog wel z'n charme.
Vraag me wel af of bands er zelf blij van worden als ze hun vinyl van een studio album als slap aftreksel bij de aldi of lidl zien liggen. Of bij een souvenir kraam aan de Costa Brava..ik vermoed van niet maar misschien ook wel.😁
Zal in landen als Turkije, India en zuid Amerika nog wel veel meer voorkomen als hier. Ga me d'r is wat meer in verdiepen.😊
#vinyl
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Eerste LP pakket van het jaar binnen met onder andere de nieuwe albums van Bruce Dickinson, Judas Priest en Visions of Atlantis!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Lekker.
Laatste van priest of oudje?

Allemaal de nieuwste albums! 4 van dit jaar en nog 2 die vorig jaar uitgebracht zijn.

Had ze bij Napalm Records besteld, en daar versturen ze een bestelling pas wanneer alle albums uitgebracht zijn. (Die twee van vorig jaar had ik verder gewoon nu pas erbij besteld)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
467
830
Allemaal de nieuwste albums! 4 van dit jaar en nog 2 die vorig jaar uitgebracht zijn.

Had ze bij Napalm Records besteld, en daar versturen ze een bestelling pas wanneer alle albums uitgebracht zijn. (Die twee van vorig jaar had ik verder gewoon nu pas erbij besteld)
Vet hoor.
Moet eigenlijk ook de mooiere online bestellen maar ben bang dat het dan nog meer uit de hand gaat lopen qua verslaving.
Morgen naar Diest , kijken of die wat leuks hebben voor me.😝
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.469
1.603
Heb ook 3 bootlegs, Saturnation 1 2 en 3 van Brockhampton. Die zijn nooit uitgebracht en ik vind de artwork echt geweldig. Bootlegs/fakes moet wel kunnen imo, zolang het maar wordt verkocht als bootlegs en niet als origineel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
467
830
Vandaag rondje nijmegen gedaan.
Paar mooie in m'n handen gehad maar uiteindelijk ging m'n trashhart toch weer open..😀
#overkill
#vinyl
 

Bijlagen

  • 20240718_214000.jpg
    20240718_214000.jpg
    487,6 KB · Weergaven: 8

Gebruikers die dit onderwerp bekijken