Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Zou Noel Gallagher of Beady Eye niet kunnen als subheadliner. Noel werd een tijd geleden veel genoemd als headliner voor The Barn. Hij heeft alleen nog geen gigs staan, dus lijkt mij niet echt realistisch, maar wel een naam die we uit het oog zijn verloren de laatste tijd.
Beady Eye eigenlijk het zelfde verhaal, behalve dat Beady Eye een nieuw album heeft, maar daar voor zo ver ik weet nog niet mee langs festivals is gegaan. Laatste datum is 26 maart in Japan, verder staat er nog niets voor in de zomer net zoals bij Noel. Lijkt mij iets kansrijker dan Noel, vooral omdat zij een nieuw album hebben waar ze nog niet mee langs festivals gegaan zijn.

Ps; Met zowel Moderat als SBTRKT die komen acht ik de kans op (het komen van 1 a 2 van deze acts) Massive Attack, Caribou, Darkside, Richie Hawtin of Todd Terje best groot. Aangezien Moderat en SBTRKT beide op Pitch staan.

Massive Attack, Caribou en Darkside staan al op andere Belgische festivals, en als Werchter daadwerkelijk Richie Hawtin of Todd Terje boekt eet ik mijn hoed op.

Zou Noel Gallagher of Beady Eye niet kunnen als subheadliner. Noel werd een tijd geleden veel genoemd als headliner voor The Barn. Hij heeft alleen nog geen gigs staan, dus lijkt mij niet echt realistisch, maar wel een naam die we uit het oog zijn verloren de laatste tijd.<br>
Beady Eye eigenlijk het zelfde verhaal, behalve dat Beady Eye een nieuw album heeft, maar daar voor zo ver ik weet nog niet mee langs festivals is gegaan. Laatste datum is 26 maart in Japan, verder staat er nog niets voor in de zomer net zoals bij Noel. Lijkt mij iets kansrijker dan Noel, vooral omdat zij een nieuw album hebben waar ze nog niet mee langs festivals gegaan zijn.

Lijkt me heel sterk. Noel Gallagher was in 2012 's namiddags op de main al geen enorm succes (had betere in de barn gestaan), en het zou me verbazen als Beady Eye de barn al propvol krijgt.

Bij Noel heb ik toen stream zitten kijken, ik vond het wel goed opzich. Kan het me niet meer heel goed herinneren. Had ze iets hoger ingeschat qua populariteit, maar ik denk wel dat het een beter idee is dan Ellie Goulding op de main.

Ik zit weer te duimen voor wat namen morgen in de Humo. Kleine kans maar toch, ik hoop dat ze nog wat moois hebben om het festivalgeweld van vorige week te counteren. Red Hot Chili Peppers na KoL blijft de ultieme droom, maar ik ben bang dat het een droom blijft.

Iets realistischer: Linkin Park bij AM, dat zie ik nog wel gebeuren om die laatste dagtickets eruit te doen vliegen. Pinkpop heeft natuurlijk ook Editors bij AM staan, en ik voorspel dat dat ook nog wel moeite gaat hebben met uitverkopen, dus RW mag er nog wel iets bij halen. Qua subs het bekende rijtje, Snow Patrol lijkt mij het gaafst maar de kans is klein. Op middelgroot gebied hoop ik op Rise Against en/of Slash. Qua kleine namen hoop ik nog op Puggy, The Virginmarys en C2C. Maar mijn geluk kennende zullen ze wel allemaal niet komen.

Ik zit weer te duimen voor wat namen morgen in de Humo. Kleine kans maar toch, ik hoop dat ze nog wat moois hebben om het festivalgeweld van vorige week te counteren. Red Hot Chili Peppers na KoL blijft de ultieme droom, maar ik ben bang dat het een droom blijft.

Iets realistischer: Linkin Park bij AM, dat zie ik nog wel gebeuren om die laatste dagtickets eruit te doen vliegen. Pinkpop heeft natuurlijk ook Editors bij AM staan, en ik voorspel dat dat ook nog wel moeite gaat hebben met uitverkopen, dus RW mag er nog wel iets bij halen. Qua subs het bekende rijtje, Snow Patrol lijkt mij het gaafst maar de kans is klein. Op middelgroot gebied hoop ik op Rise Against en/of Slash. Qua kleine namen hoop ik nog op Puggy, The Virginmarys en C2C. Maar mijn geluk kennende zullen ze wel allemaal niet komen.

Hoezo moeite met uitverkopen? Ze zitten al van eind vorige week te roepen dat de vrijdag bijna uitverkocht is. Dat is nog een kwestie van een paar 100 tickets...

"And oh yeah: more band announcements are coming soon, too "

Op facebook aan het einde van een bericht over het nieuwe album van Foster the People.
Zal dus deze week worden. :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

Hoezo moeite met uitverkopen? Ze zitten al van eind vorige week te roepen dat de vrijdag bijna uitverkocht is. Dat is nog een kwestie van een paar 100 tickets…

Ik had het over de 30.000 zondagtickets op Pinkpop. Beter lezen!

“And oh yeah: more band announcements are coming soon, too ”

Op facebook aan het einde van een bericht over het nieuwe album van Foster the People.<br>
Zal dus deze week worden.
icon_smile.gif

Nice, maar ook wel te verwachten natuurlijk.

Ik zou het wel leuk vinden als The Kooks en Portugal, the man nog even aan het affiche toegevoegd worden. Passen beide wel op Rock Werchter vind ik, staan beide ook op Pinkpop en ze zijn nog in de buurt in juli.

Niet al te duur en toch wat hitjes. Wat denken jullie?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>

Hoezo moeite met uitverkopen? Ze zitten al van eind vorige week te roepen dat de vrijdag bijna uitverkocht is. Dat is nog een kwestie van een paar 100 tickets…

Mijn excuses dan. Je had het een zin eerder nog over een grote act om de vrijdag te doen uitverkopen, vandaar de verwarring. Maar mijn uitleg toont wel aan dat zo'n grote act in theorie niet meer nodig is, met een one hit wonder erbij in de Barn krijgen ze ook een paar 100 tickets de deur uit.

En laat The Kooks alstublieft wegblijven. Dat nieuwe nummer staat bij mij ondertussen op 1 als grootste kutnummer van 2014.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br><br>

Mijn excuses dan. Je had het een zin eerder nog over een grote act om de vrijdag te doen uitverkopen, vandaar de verwarring. Maar mijn uitleg toont wel aan dat zo’n grote act in theorie niet meer nodig is, met een one hit wonder erbij in de Barn krijgen ze ook een paar 100 tickets de deur uit.

En laat The Kooks alstublieft wegblijven. Dat nieuwe nummer staat bij mij ondertussen op 1 als grootste kutnummer van 2014.

Van mij mogen ze best komen, ben ook geen fan van het nieuwe nummer. Maar de "oude" nummers doen het altijd goed met potje bier er bij !

<div class="d4p-bbt-quote-title">Sandervandam wrote:</div>
“And oh yeah: more band announcements are coming soon, too ”

Op facebook aan het einde van een bericht over het nieuwe album van Foster the People.<br><br>
Zal dus deze week worden.
icon_smile.gif

Nice, maar ook wel te verwachten natuurlijk.

Of misschien straks nog? Hebben ze al nog eens gedaan, maar goed, zal wel niet.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>
Het is misschien maar goed toch dat de Stones op Classic staan. Veel meer mensen die ze willen zien, kunnen ze dan gaan aanschouwen.

In Nederland al wat geklaag over ticketmaster precies. Ik heb mijn TW Classic ticket makkelijk kunnen binnenhalen, maar dat had ik wel verwacht. Ik ben is benieuwd naar de gemiddelde leeftijd daar. Met mijn 22 zal ik daar bij de jongste zijn

Ik doe nog beter: 19 jaar! Hoogstwaarschijnlijk de laatste kans hen live te zien.
Ik stond op mijn 11e vooraan ;)

Helaas geen kaartje kunnen bemachtigen, kon zelf niet bestellen dus aan een vriend die mee zou gaan overgelaten. Stuurt hij vrijdagavond dat hij niet kon en dat hij iemand anders had geregeld om het voor ons te doen. Krijg ik tijdens mijn lunch de volgende dag te horen dat het hem niet gelukt is... Maakte me niet uit of ik naar PP of TW ging en hij had eerst PP geprobeerd en toen dat niet lukte TW die toen ook al uitverkocht was ofzo... Nu maar naar Dusseldorf en dit keer doe ik het zelf wel xD Is vanaf hier nog dichterbij als TW of PP :)

Ik heb even een overzichtje gemaakt van artiesten waarvan ik denk dat ze een kans maken. De nadruk ligt op subs en hip hop, omdat we daar vooral nog namen voor moeten hebben. (Roskilde, SVOY en Wireless zijn tegelijk met Werchter)

Wolfmother: Staat de week ervoor op Park Live in Rusland
Lykke Li: Staat op Roskilde dus in de buurt
Pharrell Williams: Staat op Wireless dus in de buurt
Florence + The Machine: Past één tourdatum bekend
CHVRCHES: Past perfect
Kasabian: staat op Roskilde en SVOY Subbotnik in Rusland
Portugal The Man: Past perfect
Jack White: Tourdata voor én na RW in Amerika
A$AP Ferg: Staat op Roskilde én Wireless
Chance The Rapper: Staat op Roskilde én Wireless
Pusha T: Staat op Roskilde
Lykke Li: Staat op Roskilde en Open’er.
Earl Sweatshirt: Staat wel op Roskilde én Wireless
Clean Bandit: Staat op Wireless

edit: Roskilde én Wireless is natuurlijk juist slecht nieuws, omdat ze dan al ¾ dagen bezet zijn.

Ik stond op mijn 11e vooraan
icon_wink.gif

Helaas geen kaartje kunnen bemachtigen, kon zelf niet bestellen dus aan een vriend die mee zou gaan overgelaten. Stuurt hij vrijdagavond dat hij niet kon en dat hij iemand anders had geregeld om het voor ons te doen. Krijg ik tijdens mijn lunch de volgende dag te horen dat het hem niet gelukt is… Maakte me niet uit of ik naar PP of TW ging en hij had eerst PP geprobeerd en toen dat niet lukte TW die toen ook al uitverkocht was ofzo… Nu maar naar Dusseldorf en dit keer doe ik het zelf wel xD Is vanaf hier nog dichterbij als TW of PP
icon_smile.gif

Hoe oud ben je nu dan, als ik vragen mag? Haha! Succes ermee, alleszins!!

Users who are viewing this thread