Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Rolling Stones staan volgens een Deense krant met een goede reputatie op het gebied van leaks op Roskilde. Ik begin wel echt te balen dat de Stones niet op de plaats van KoL staan …

Misschien ook even bij vermelden dat ze volgens diezelfde bron ongeveer 2.8 miljoen euro betaald hebben. Dat is dus de gage van KoL + Metallica + Placebo samen. Er wordt nu al zoveel over de invulling onder de headliners geklaagd, maar ik zou niet willen weten hoe die eruit zou zien moesten ze 1.8 miljoen extra aan de zondagheadliner geven... (je ziet trouwens ook aan de bovenkant van de affiche van Roskilde wat die boeking doet met de andere...)

Als de Stones op Roskilde zouden staan. Waardefack staat Muse dan... Wordt het dan toch een of ander onbekend b-festivalletje? Ik vind het toch apart dat die zo lang wachten met het aankondigen van hun 1(of 2) festivalgigs dit jaar. rare jongens

Ja, dat is waar. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Pinkpop 2.8 miljoen betaald heeft, zoveel geld hebben ze niet als je naar de andere acts kijkt, zouden zij een voorkeursbehandeling gekregen hebben?

Dan heb ik toch liever Kol, Metallica en Placebo in plaats van Rolling Stones. Wij klagen over de vrijdag dat het verschil tussen Arctic Monkeys en de rest op de dag te groot is. Bij Roskilde zal dat nog veel erger zijn. De helft van je budget voor 1 artiest gebruiken. Het is gewoon te gek hoeveel the Stones vragen.

Ja, dat is waar. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Pinkpop 2.8 miljoen betaald heeft, zoveel geld hebben ze niet als je naar de andere acts kijkt, zouden zij een voorkeursbehandeling gekregen hebben?

Misschien dat Pinkpop stiekem nog heel veel profijt heet van t feit dat Bruce Springsteen het daar zo naar zijn zin heeft gehad.

Ik heb zelf liever Metallica, Placebo en KoL dan Stones. Anders hadden we waarschijnlijk KoL nog als headliner gehad en Black Keys als sub voor PJ lijkt me dan ook lastig worden voor Werchter. Tuurlijk Stones op Werchter zou super zijn, maar ik vind de line up over de breedte nu echt sterk dus van mij mag het mooi zo blijven. Nog 1/2 leuke subs en ik ben dik tevreden.

Dit voorspeld weinig goeds: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/SXSW/-SXSW14-highlights-2--o.a.-Damon-Albarn--Kelela-en-Dirty-Fences.html

Als ik dan bijvoorbeeld dit kijk, van een andere gig, kan ik me niet echt vinden in dat verslag.

Hopelijk heeft hij niet zo'n dieptepunt op Werchter.

<div class="d4p-bbt-quote-title">RetroMan wrote:</div>
Ik ben er 3 keer geweest. Zeer strenge controle, fouilleren. Mensen voor me in de rij met camelbag met wijn er in: Leeg gieten.

En terecht. Als organisator wil je niet verantwoordelijk zijn voor een 16-jarige die een fles whiskey achterover slaat. Om maar niet te spreken over het financieringseffect.

Gewoon bonnekes kopen en pintjes en cervelakes andalusesaus halen!

Wat een onzin man. Er word nooit of nauwelijks gecontroleerd op Werchter, iedere fanatieke Werchterganger zal dat met mij eens zijn. Onzin dat het ook terecht zou zijn op een festival, wat een ramp als een 15 jarige een biertje meedrinkt zeg. Als het nou echt buiten de perken zou gaan zou ik me nog in je opmerking kunnen vinden. Daarnaast zouden ze drank dan net zo goed voor iedereen verboden kunnen maken, ieder jaar lopen er weer tientallen 40+ers kneiterlam over de festivalweide of camping. Onzin om hier zo’n probleem van te maken, en ik kan me er niet aan storen. Het hoort erbij.

Interessante benadering. Als jouw waarneming afwijkt van die van iemand anders, kraamt die andere persoon onzin uit?

"Buiten de perken gaan" is een waarde-oordeel. Ik heb in de 3 edities die ik bezocht zo'n 10 dagen in het voorvak gebivakkeerd en dagelijks compleet van kaart gerookte / gezopen jongetjes en meisjes uit het voorvak helpen tillen. Maarja, als jij dat niet gezien hebt zal dat ook wel onzin zijn.

Iemand enige ervaring met de controle op de hoeveelheid bier die je zelf mee kunt/mag nemen? Wordt er streng gecontroleerd of is het een beetje verstoppen tussen je kleren genoeg?<br>
Dit wordt mijn eerste keer RW dus vandaar de vraag.

Hij lijkt op de camping te doelen. Op het festivalterrein vind ik het natuurlijk volkomen logisch dat je daar geen drank mee mag nemen. Het geld moet ergens vandaan komen, en blikken en flessen op de weide is voor niemand fijn. Als @RetroMan het inderdaad over drank op het festivalterrein had ben ik het met hem eens. Drinken op de camping moet gewoon altijd kunnen. Belachelijk ook dat Pinkpop maar 12 blikken per persoon toestaat, stelletje mafkezen daar in Landgraaf.
[/quote]

Lijkt me logisch dat je op de camping meer vrijheden hebt. De keren dat wij er waren zaten we in Leuven en daar komt ook niemand controleren wat ik achterover sloeg in het Leffe Cafe;-) Viel overigens reuze mee want de RW dagen zijn lang;-)

Goed, krijgen we nog namen? Ik wil minimaal Lenny, John en Ed...

Als je de reactie van Smeets hoorde in DWDD, dan kun je opmaken dat ze (een stuk) duurder waren dan Coldplay (die kostten PinkPop 1 miljoen en waren tot voor kort de duurste act op PinkPop ooit als ik me niet vergis). En toen Matthijs vroeg "een paar miljoenen", volgde een ongemakkelijke stilte van Smeets gevolgd door een "daar kan ik geen antwoord op geven". Mijn gok is dat ze dus tussen de 1,5 en 3 miljoen hebben betaald voor de Stones.

Ingaand op de discussie Rock Werchter - PinkPop. Ik denk dat de meeste hier het goed gezien hebben dat het dagprogramma op Werchter beter is. Mits gunstig geprogrammeerd heb ik qua muziek daar een betere dag. Neemt niet weg dat de Stones stonden op het kleine lijstje van artiesten die ik altijd nog een keer zou willen zien (samen met Black Keys onder andere), en dat ik wel een zwak heb voor PinkPop omdat ik daar uit de buurt kom. Tot slot, als Werchter nog een aardige sub op vrijdag erbij programmeert, dan is er denk ik geen discussie meer mogelijk wie het betere programma heeft ;-)

Omtrent Lenny Kravitz: ik denk toch dat die eerst aan de Rolling Stones gekoppeld was:
1) betrouwbare bron (alles klopte wat die zei: RS op TW Classic, datum...) sprak over een (=één) artiest die vooral in de jaren negentig hits had over de act vóór The Rolling Stones. Dit gaat duidelijk niet om Simple Minds (scoorden jaren '80 hun grote hits en zij zijn een band). Dit ging volgens mij wel degelijk om Kravitz.
2) de komst naar Pinkpop op de Stoneszaterdag werd gemeld door het blad Aardschok, die verder met al hun voorspellingen juist waren (Joe Bonammassa, Epica, Rob Zombie...).

Volgens mij is, door een voor ons onbekende reden, de koppeling tussen Stones en Kravitz los gemaakt, maar was die er wel zeker. Misschien dat de Werchterorganisatie Kravitz dan doorschuift naar Rock Werchter. Laten we hopen!

Coldplay was 1,3M (aldus dat beweerde de meeste media). De meeste zijn hier niet mee eens, maar ik zou KoL Placebo & Metallica zo willen inruilen voor The Stones.

Ik hoop echt heel erg op nieuwe namen vrijdag.

Misschien skippen ze dit jaar de hiphop en / of metal?

Ik hoop namenlijk gewoon op nog meer “mainstream”underground namen en paar vette subs

No thanx, daar hebben we er al zat van. Het moet wel een gevarieerd programma zijn.

Dat PP de Stones kunnen betalen komt natuurlijk gewoon doordat ze 30.000 dagkaarten verkopen ipv de normale 10.000. Dat is bijna 2miljoen meer inkomsten en waar ze eerst campings hadden die al bij de kaartjes inzitten hebben ze nu parkeerplaatsen waar de bezoekers ook voor betalen. Dus 2.8miljoen klinkt nog helemaal niet zo gek.

Ik ben ontzettend fan van de Stones maar ben wel blij dat ze niet op RW staan, nu trek ik gewoon los een dag uit om ze te zien. Gewoon vroeg aanwezig en lekker in het eerste vak staan, het word wss PP omdat het daar makkelijker is om een goed plekje vooraan te krijgen dan bij TW. Lekker feesten op Flogging Moly en dan lekker luisteren naar John Mayer en z'n gitaar :) Op RW heb ik daar helemaal geen zin in, veel te druk met de hele dag een feestje maken om beetje in het eerste vak te gaan wachten xD

Dat PP de Stones kunnen betalen komt natuurlijk gewoon doordat ze 30.000 dagkaarten verkopen ipv de normale 10.000. Dat is bijna 2miljoen meer inkomsten en waar ze eerst campings hadden die al bij de kaartjes inzitten hebben ze nu parkeerplaatsen waar de bezoekers ook voor betalen. Dus 2.8miljoen klinkt nog helemaal niet zo gek.
Jan Smeets had toch expliciet gezegd dat er niet méér kaarten verkocht zouden worden? Anyway... dit is een discussie voor in een ander topic.

Zouden er nog namen komen vandaag? Of zouden ze een keer wat langer wachten? Vorig jaar (al mogen we het daar eigenlijk niet meer mee vergelijken) moesten er eind maart nog zo'n 30 van de 80 namen bekend gemaakt worden, dus ze zijn al heel erg vroeg geweest met de namen die we nu hebben. Ik zou nu liever eens een keer een podiumindeling zien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

Jan Smeets had toch expliciet gezegd dat er niet méér kaarten verkocht zouden worden? Anyway… dit is een discussie voor in een ander topic.

Dat is idd iets voor een ander topic maar omdat het antwoord simpel is geef ik het toch maar ff :P 3x een dagkaart levert 95euro meer op dan een weekend kaart, en 95x20.000 = 1.9miljoen :)

Dat RW de podiumindeling nog niet geeft kan eigenlijk alleen maar betekenen dat ze nog met acts aan het onderhandelen zijn die invloed hebben op de podiumindeling. Een kleine podiumverschuiving kun je nog wel doen maar je wilt niet je barn headliner plots als sub neer moeten zetten. Ik verwacht dus de podiumindeling met de laatste paar grote namen.

Ik lees trouwens ook veel snow patrol maar die hebben nog helemaal niks aangekondigd, hoezo onrealistische verwachtingen scheppen?

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Shaverion wrote:</div><br>

Jan Smeets had toch expliciet gezegd dat er niet méér kaarten verkocht zouden worden? Anyway… dit is een discussie voor in een ander topic.

Dat is idd iets voor een ander topic maar omdat het antwoord simpel is geef ik het toch maar ff
icon_razz.gif
3x een dagkaart levert 95euro meer op dan een weekend kaart, en 95×20.000 = 1.9miljoen
icon_smile.gif

Dat RW de podiumindeling nog niet geeft kan eigenlijk alleen maar betekenen dat ze nog met acts aan het onderhandelen zijn die invloed hebben op de podiumindeling. Een kleine podiumverschuiving kun je nog wel doen maar je wilt niet je barn headliner plots als sub neer moeten zetten. Ik verwacht dus de podiumindeling met de laatste paar grote namen.

Ik lees trouwens ook veel snow patrol maar die hebben nog helemaal niks aangekondigd, hoezo onrealistische verwachtingen scheppen?
Ah, ze hebben de verhouding dagkaarten / weekendkaarten aangepast. Best drastisch ook nog. Ze hebben er nogal vertrouwen in dat Arctic Monkeys ook zoveel dagjesmensen trekken...

Afin, de reden die je noemt voor het uitblijven van de podiumindeling van RW, is inderdaad de enige die ik ook kon bedenken. Dan nog is het vreemd dat ze daar tot zo laat nog mee bezig zijn. Ik wacht in spanning af.

Omdat ze wel met nieuw werk komen. Als zij nog met verschillende festivals onderhandelen is Werchter natuurlijk een kanshebber en zeker omdat er nog een subheadliner mist. Of zij willen de tour in 1 keer bekend maken en doen dat eind maart begin april. Ik geen ze geen grote kans maar door het nieuwe werk zijn ze toch ook niet uit te sluiten

Users who are viewing this thread