Rock Werchter 2025

Niet te onderschatten dat de populariteit van Lola Young als een raket stijgt de laatste tijd. Blijkt dus ook een goede boeking te zijn. Ze zal wellicht een wat hogere spot in een van de 'tenten' krijgen op vrijdag dan eerder gedacht.
En er is dit festivalseizoen weinig voor de rockboomers als alternatief.

• Verdrietig
Waarderingen: musicislife
Of die vrijdag nu snel uitverkocht of niet, en of Green Day nog steeds de publiekstrekkende headliner van 15 jaar geleden is...maakt niet uit. Hun beste nummer staat tegenwoordig weer prominent op de setlist, dus dat gaat tof worden.

Komt denk ik vooral omdat mensen elkaar zitten op te hypen voor de 50ste editie. Iedereen die een klein beetje realistisch is weet dat dit een uitstekende line-up is en misschien wel een van de beste van de majors tot nu toe. Als het aan de mensen op Feesboek ligt hadden de Stones, U2 en Coldplay er moeten staan.
Nee die hoefden er niet te staan voor de jubilaris maar ik had iets meer verwacht dan The Simple Minds.

Esperanzah Festival en Beach Festival Nieuwpoort zie ik binnenkort of ten laatste volgend jaar ook nog omvallen. Esperanzah zit al twee jaar op een rij geld te ronselen bij het grote publiek terwijl de line-up minder en minder internationaal wordt. Beach Festival is van drie dagen in 2024 naar twee dagen in 2025 om kosten te besparen De al meegedeelde headliner Faithless voor Beach Festival speelt al een goed jaar met dezelfde show en heeft al in AB Brussel, Suikerrock en Lotto Arena gestaan in de laatste 8 maanden (van overkill gesproken). Goldband speelt nu op veel plekken headliner (Werchter, Zottegem, Beach Festival) en zo goed als zeker ook Suikerrock en Lokerse Feesten nadat ze begin december twee sportpaleizen vulde. Dan was het Beach festival programma vorig jaar met Sting, Oscar and the Wolf en Clouseau intrinsiek veel beter.
Goldband is helemaal geen headliner op Werchter. Stel je dat voor zeg.

En ook in Lokeren en Tienen zullen ze dat toch niet zijn?

Zijn gewoon de kermis act die overal staat.

• Winning
Waarderingen: elo
Goldband is helemaal geen headliner op Werchter. Stel je dat voor zeg.

En ook in Lokeren en Tienen zullen ze dat toch niet zijn?

Zijn gewoon de kermis act die overal staat.

Ah, de gebruikelijke forumsport om acts lager in te schatten dan ze gaan staan is ook in 2025 niet uitgespeeld. Nee, in Werchter gaan die niet headlinen, maar ze gaan hoger staan dan iedereen hier hoopt. In lokeren en Tienen sluiten die gewoon het hoofdpodium af. 'Kermis act" of niet...twee Sportpaleizen maken je een headliner.

Ah, de gebruikelijke forumsport om acts lager in te schatten dan ze gaan staan is ook in 2025 niet uitgespeeld. Nee, in Werchter gaan die niet headlinen, maar ze gaan hoger staan dan iedereen hier hoopt. In lokeren en Tienen sluiten die gewoon het hoofdpodium af. 'Kermis act" of niet...twee Sportpaleizen maken je een headliner.
Mja. Ik wil het dan nog wel eens zien.

Mochten ze 3 shows geven in de hele zomer waarvan dan een op Werchter zou ik het nog kunnen aannemen maar ze staan, heb ik de indruk toch, a la Pommelien op elke braderie bij wijze van spreken.

Mja. Ik wil het dan nog wel eens zien.

Mochten ze 3 shows geven in de hele zomer waarvan dan een op Werchter zou ik het nog kunnen aannemen maar ze staan, heb ik de indruk toch, a la Pommelien op elke braderie bij wijze van spreken.

Die gaan nog effe een rondje keihard overal cashen en dan hopelijk een tijdje hun witte was doen.

Die gaan nog effe een rondje keihard overal cashen en dan hopelijk een tijdje hun witte was doen.
GOLDBAND gaat nu enkel headlinen op elk middelgroot festival in de Benelux en dan een goede spot in de grote festivals. Hopelijk doen ze nu maar één festival per dag ipv twee. Hoe je het keert of draait: twee keer het Sportpaleis is super voor een Benelux act en ze waren toen wel echt vet in orde. Volgend jaar is het dan wel het jaar van de grote leegte.

GOLDBAND gaat nu enkel headlinen op elk middelgroot festival in de Benelux en dan een goede spot in de grote festivals. Hopelijk doen ze nu maar één festival per dag ipv twee. Hoe je het keert of draait: twee keer het Sportpaleis is super voor een Benelux act en ze waren toen wel echt vet in orde. Volgend jaar is het dan wel het jaar van de grote leegte.
Ik zou je woorden nog eens draaien of keren tot ze in de juiste volgorde staan.

Is there a reason LCD Soundsystem couldn’t be announced? Would like to see them but no idea if they’ve already been announced for other festivals that rule them out

Het is even gebruikelijk om vanuit je eigen bubbel bands te hoog in te schatten.

Kijk naar de poster. Zo hoog staat Goldband niet op Werchter.

Users who are viewing this thread