Rock Werchter 2025

Toch opvallend hoor dat de festivaldagen de laatste jaren veel sneller lijken uit te verkopen zonder dat er al heel veel voor is aangekondigd. Die vrijdag heeft nu bvb geen erg grote headliner (qua verkoop) en ook de rest van de dagopvulling is nu nog niet zo indrukwekkend (Girl In Red verkocht ocharme de helft van de tickets in Vorst en is de 3e grootste naam).

Tot nu toe is die vrijdag (naar mijn smaak) wel de matigste tot nu toe. Het uitzicht op Weezer, Berre en Dikke als extra namen maakt het niet per se beter... Hopelijk komt daar, ook bovenaan, nog genoeg spannends bij.

Toch opvallend hoor dat de festivaldagen de laatste jaren veel sneller lijken uit te verkopen zonder dat er al heel veel voor is aangekondigd. Die vrijdag heeft nu bvb geen erg grote headliner (qua verkoop) en ook de rest van de dagopvulling is nu nog niet zo indrukwekkend (Girl In Red verkocht ocharme de helft van de tickets in Vorst en is de 3e grootste naam).
Of je schat Green Day toch te laag in. Blijft toch gewoon één van de grootste/populairste rock bands van de afgelopen 25 jaar, of het nu je smaak is of niet.

• Leuk
Waarderingen: Franzzz
Of je schat Green Day toch te laag in. Blijft toch gewoon één van de grootste/populairste rock bands van de afgelopen 25 jaar, of het nu je smaak is of niet.
Het rare is dat ze daar de voorgaande keren niet zo snel in geslaagd zijn. Ook bijvoorbeeld niet met The National als sub en daar nog Vampire weekend voor. Netsky er na toen op een hoogtepunt.

• Leuk
Waarderingen: Laas69 en ChrisV
Het rare is dat ze daar de voorgaande keren niet zo snel in geslaagd zijn. Ook bijvoorbeeld niet met The National als sub en daar nog Vampire weekend voor. Netsky er na toen op een hoogtepunt.
Enin de Barn Sigur Ros er recht tegenover. Heerlijke dag was dat, je kon gewoon Vampire Weekend - The National - Sigur Ros doen. Indie heaven.

• Geweldig
Waarderingen: Yerko_music
Misschien ook minder dagtickets beschikbaar dan destijds? Dat ze meer inzetten op de combi's?

Geen idee verder hoor.

Enin de Barn Sigur Ros er recht tegenover. Heerlijke dag was dat, je kon gewoon Vampire Weekend - The National - Sigur Ros doen. Indie heaven.
Nog steeds spijt dat ik toen voor Green Day gekozen heb, die een afgezwakte versie van hun show uit 2010 brachten. Viel dik tegen toen. Dus ik hoop dat we weer een gebalde, strakke show zoals vorige keer in het Sportpaleis krijgen, en dat wordt absoluut een schot in de roos.

Komt denk ik vooral omdat mensen elkaar zitten op te hypen voor de 50ste editie. Iedereen die een klein beetje realistisch is weet dat dit een uitstekende line-up is en misschien wel een van de beste van de majors tot nu toe. Als het aan de mensen op Feesboek ligt hadden de Stones, U2 en Coldplay er moeten staan.
Uitstekende line up, is ook wel overdreven. Hoop dat er snel nog wat leuke namen bijkomen.
Mijn vrienden hadden ook wel wat meer verwacht voor het jubileum jaar.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Blijkbaar verkoopt Green Day toch zijn tickets.

Ik vind een Berre echt nog vele malen minder passen op een "alternatief" festival dan pakweg Pommelien Thijs of Olivia Rodrigo of Clouseau of Milk Inc...

Vorig jaar van heel ver op Pukkelpop gezien. Zonde van de spot, niets tegen de man zelf en zijn stem op zich kan wel goed zijn. Maar is toch eerder een Q-Music Beach House/Tien Om Te Zien/Dorpsfeest act voor de hele familie.
Berre is wél kampioen in neuszingen. Vre-se-lijk.

Er is niks geboekt, wat moet er dan schuiven 🤷‍♂️

Ik ga het niet missen. Maar als er geen Ed Sheeran zou zijn hadden ze wel iets geforceerd.
Naam die genoemd werd voor Live is Live is Alanis Morissette. Die kan op de zondag op RW komen - maar ook nog op andere Belgische festivals.

Users who are viewing this thread