Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Op de socials spreken ze van 'Since we don't have a line-up this year that truly reflects our vision', hadden ze echt effectief geen boekingen dan? Lijkt me dat je de hele boel wel eerder aflast dan.
Dat het geen complete line-up was lijkt mij evident, maar kan het me niet voorstellen dat er werkelijk niets is geboekt.
en Massive Attack is ook op DTRH tijdens Werchter weekend. Ik had die wel verwacht op Live is Live, maar mss maken die toch kans voor Werchter? Of komen die enkel als headliner?
Niet te onderschatten dat de populariteit van Lola Young als een raket stijgt de laatste tijd. Blijkt dus ook een goede boeking te zijn. Ze zal wellicht een wat hogere spot in een van de 'tenten' krijgen op vrijdag dan eerder gedacht.
Geen Live /s Live dus, sinds het in Antwerpen is toch graag en gratis geweest.
Opent voor mij wel de deur voor een Graspopdag (moet bij mij wel op zaterdag of misschien zondag zijn). Ik laat het van Nine Inch Nails afhangen (mochten ze niet op Rock Werchter staan). Al kan een zaalshow voor die laatste ook nog natuurlijk.
Op de socials spreken ze van 'Since we don't have a line-up this year that truly reflects our vision', hadden ze echt effectief geen boekingen dan? Lijkt me dat je de hele boel wel eerder aflast dan.
Dat het geen complete line-up was lijkt mij evident, maar kan het me niet voorstellen dat er werkelijk niets is geboekt.
Er zullen wel mondelinge deals zijn geweest met bepaalde bands, geen headliners. Maar zolang je die kapstok van een headliner niet hebt…
Trouwens, tijdje geleden al gehoord dat bepaalde middensegment festivals het erg moeilijk hadden. Ook vanuit Lokeren kwam de melding op een bepaald moment dat het aanbod eerder karig was. Dat is ondertussen wat rechtgetrokken, tijd heeft zijn werk gedaan en een paar creatieve acties maakten het af.
Niet te onderschatten dat de populariteit van Lola Young als een raket stijgt de laatste tijd. Blijkt dus ook een goede boeking te zijn. Ze zal wellicht een wat hogere spot in een van de 'tenten' krijgen op vrijdag dan eerder gedacht.
en Massive Attack is ook op DTRH tijdens Werchter weekend. Ik had die wel verwacht op Live is Live, maar mss maken die toch kans voor Werchter? Of komen die enkel als headliner?
Of je schat Green Day toch te laag in. Blijft toch gewoon één van de grootste/populairste rock bands van de afgelopen 25 jaar, of het nu je smaak is of niet.
Het is mijn smaak, maar de laatste keer in België was de verkoop nu ook niet heel denderend. 1 Sportpaleis waarvoor je via Ticketswap al weken op voorhand kaartjes voor 30 euro of minder kon kopen en dat met de support van Fall Out Boy en Weezer. De tour daarop hebben ze België gewoon overgeslagen, dat is meestal ook niet zomaar (zie The Strokes, Porcupine Tree enz.).
Het is mijn smaak, maar de laatste keer in België was de verkoop nu ook niet heel denderend. 1 Sportpaleis waarvoor je via Ticketswap al weken op voorhand kaartjes voor 30 euro of minder kon kopen en dat met de support van Fall Out Boy en Weezer. De tour daarop hebben ze België gewoon overgeslagen, dat is meestal ook niet zomaar (zie The Strokes, Porcupine Tree enz.).
Die blijvende reacties dat Green Day niet verkoopt. Voorlaatste keer Vorst in enkele minuten verkocht. Sportpaleis ook direct (en wie er wie die avond was weet dat GD veruit meeste respons had) en nu weer erg rap uitverkocht. Misschien toch bij neerleggen dat ze toch nog een ruim publiek hebben en verkopen. Smaak of niet. En nee, ik zet ze niet op gelijke hoogte met Foos of Metallica, maar dus wel nog steeds duidelijk headliner.
Je ziet het ook wel aan de line-ups vind ik in europa niet heel veel variatie voor me gevoel er zijn maar enkele echte headliners bijvoorbeeld aan het touren en de sub headliners zijn ook niet echt dik bezaaid nog
Je ziet het ook wel aan de line-ups vind ik in europa niet heel veel variatie voor me gevoel er zijn maar enkele echte headliners bijvoorbeeld aan het touren en de sub headliners zijn ook niet echt dik bezaaid nog
Ja, in augustus/september beschouwde ik Nick Cave & the bad Seeds (met een Wild God-festivaltour) en The Cure (met hun eerste album in een jaar of 16) als zekerheden voor de festivalzomer 2025 ... Had ook gewoon logisch geweest Maar het is anders uitgedraaid ...
Er zullen wel mondelinge deals zijn geweest met bepaalde bands, geen headliners. Maar zolang je die kapstok van een headliner niet hebt…
Trouwens, tijdje geleden al gehoord dat bepaalde middensegment festivals het erg moeilijk hadden. Ook vanuit Lokeren kwam de melding op een bepaald moment dat het aanbod eerder karig was. Dat is ondertussen wat rechtgetrokken, tijd heeft zijn werk gedaan en een paar creatieve acties maakten het af.
Esperanzah Festival en Beach Festival Nieuwpoort zie ik binnenkort of ten laatste volgend jaar ook nog omvallen. Esperanzah zit al twee jaar op een rij geld te ronselen bij het grote publiek terwijl de line-up minder en minder internationaal wordt. Beach Festival is van drie dagen in 2024 naar twee dagen in 2025 om kosten te besparen De al meegedeelde headliner Faithless voor Beach Festival speelt al een goed jaar met dezelfde show en heeft al in AB Brussel, Suikerrock en Lotto Arena gestaan in de laatste 8 maanden (van overkill gesproken). Goldband speelt nu op veel plekken headliner (Werchter, Zottegem, Beach Festival) en zo goed als zeker ook Suikerrock en Lokerse Feesten nadat ze begin december twee sportpaleizen vulde. Dan was het Beach festival programma vorig jaar met Sting, Oscar and the Wolf en Clouseau intrinsiek veel beter.