Rock Werchter 2025

Gewoon boeken ipv ze in een fins kostuum te steken dan?
Of het nu Berre is of Clouseau of Tom Odell is die in de namiddag op de main van Rock Werchter optreedt, who cares? De gebroeders Wauters hebben wel 120.000 tickets in één uur verkocht voor hun reunieconcerten, veel meer dan wat veel artiesten van Live Nation kunnen verkopen in het Sportpaleis. Als Clouseau bij Live Nation was, dan zouden ze al lang geprogrammeerd zijn op Rock Werchter. Maar ze werken met Greenhouse Talent.

Zou wel erg onorigineel zijn om Pukkelpop gewoon na te apen natuurlijk.
Ik zou het geen na apen van Pukkelpop noemen, maar gewoon het erkennen van de carrière van de broertjes Wauters. Ik ben geen grote fan van Clouseau, maar ze bestaan 40 jaar dit jaar en ze hebben in Vlaanderen wel wat neergezet. Recent nog een nieuwe reeks concerten in het Sportpaleis. Als het ooit zou kunnen gebeuren, lijkt het me dit jaar te kunnen. 50 Jaar Rock Werchter, 40 jaar Clouseau. De broers van Wauters zouden het ook appreciëren. Ik weet ook wel over dat politiek gehakketak tussen promotors als LiveNation en Greenhouse Talent. Op het gebied van LN zou het het erkennen zijn van Clouseau's carrière en Greenhouse wordt er toch ook niet slechter van als één van hun topbands kan figureren op Rock Werchter. En voor de internationale fans: Rock Werchter is nog altijd een Vlaams festival, dat hopelijk ook een staalkaart mag bieden van wat er zich in België allemaal afspeelt.

Ik zou het geen na apen van Pukkelpop noemen, maar gewoon het erkennen van de carrière van de broertjes Wauters. Ik ben geen grote fan van Clouseau, maar ze bestaan 40 jaar dit jaar en ze hebben in Vlaanderen wel wat neergezet. Recent nog een nieuwe reeks concerten in het Sportpaleis. Als het ooit zou kunnen gebeuren, lijkt het me dit jaar te kunnen. 50 Jaar Rock Werchter, 40 jaar Clouseau. De broers van Wauters zouden het ook appreciëren. Ik weet ook wel over dat politiek gehakketak tussen promotors als LiveNation en Greenhouse Talent. Op het gebied van LN zou het het erkennen zijn van Clouseau's carrière en Greenhouse wordt er toch ook niet slechter van als één van hun topbands kan figureren op Rock Werchter. En voor de internationale fans: Rock Werchter is nog altijd een Vlaams festival, dat hopelijk ook een staalkaart mag bieden van wat er zich in België allemaal afspeelt.
Wat een non-discussie seg. Vooral omdat hoofd productie RW dat ook is van de Clouseau shows. Dus het boekingskantoor maakt zelfs niet uit. Check gerust de Nachtraaf podcast, heel stuk over Clouseau.

Maar dit terzijde, een Pommelien zal er wel spelen en dat zal het maximale zijn. En Clouseau zal in 2026 nog wel op de dagevents verschijnen.

Het verwondert mij enigszins dat Clouseau in hun carrière nog nooit een eigen event heeft neergezet op Werchter, met een aantal kwalitatieve voorprogramma's.
Ze hebben zowat alles al gedaan, behalve grote openlucht massa concerten.
Of zouden ze geen 70K tickets verkocht krijgen in de zomer voor zoiets?

• Leuk
Waarderingen: Toyah Hendrickx
Wat een non-discussie seg. Vooral omdat hoofd productie RW dat ook is van de Clouseau shows. Dus het boekingskantoor maakt zelfs niet uit. Check gerust de Nachtraaf podcast, heel stuk over Clouseau.

Maar dit terzijde, een Pommelien zal er wel spelen en dat zal het maximale zijn. En Clouseau zal in 2026 nog wel op de dagevents verschijnen.
Pommelien Thijs is wel een Live Nation artieste. Haar sold out tournee AB van dit jaar en haar twee Sportpaleizen in april 2026 zijn allemaal via Live Nation. Pommelien op Werchter past even goed in het Masterplan dat LN voor haar heeft uitgedoktert als RW dit jaar voor Olivia Rodrigo.

Het verwondert mij enigszins dat Clouseau in hun carrière nog nooit een eigen event heeft neergezet op Werchter, met een aantal kwalitatieve voorprogramma's.
Ze hebben zowat alles al gedaan, behalve grote openlucht massa concerten.
Of zouden ze geen 70K tickets verkocht krijgen in de zomer voor zoiets?
Je vergeet dat het Live Nation is die het contract beheert met het aantal dagen optredens op Werchter en die bepaalt wie waar mag optreden. Ed Sheeran zal nooit een solo show op Werchter doen en Olivia Rodrigo zal nooit schitteren op Antwerpen Linkeroever (terrein van Live is Live waar in augustus dit jaar Ed Sheeran twee shows geeft) nu dat ze allebei rechten hebben op eigen optredens (LN in Werchter, LIL in Antwerpen voor 'wereldartiesten')

Even in de verdediging voor Bob:
Dan is het 'nooit meer' en nooit is naar mijn gevoel altijd een gevaarlijk woordje om te zeggen. Het voelt ook kort door de bocht. Als Greenhouse dat echt niet wil, konden ze ook in het verleden bij Sheeran voor andere opties gaan, KBS of iets zoals ze met Rammstein doen. Till Lindemann zit solo ook onder Greenhouse en treedt even goed op in livenation huizen en op livenation festivals. Het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Dan is het 'nooit meer' en nooit is naar mijn gevoel altijd een gevaarlijk woordje om te zeggen. Het voelt ook kort door de bocht. Als Greenhouse dat echt niet wil, konden ze ook in het verleden bij Sheeran voor andere opties gaan, KBS of iets zoals ze met Rammstein doen. Till Lindemann zit solo ook onder Greenhouse en treedt even goed op in livenation huizen en op livenation festivals. Het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit.
Was het maar zo'n feest. Dan hadden we op Graspop ook niet hoeven te dealen met Till🤭🤗

Ik zag dit op de NIN US-forums, in eerste instantie dacht ik dat het dezelfde lijst was die we allemaal eerder hebben gezien. Toen besefte ik dat er nieuwe shows waren.

Jun 17 - Manchester, UK
Jun 18 - London, UK
Jun 24 - Cologne, DE
Jun 26 - Munich, DE
Jun 27 - Vienna, AT
Jun 29 - Amsterdam, NL
Jul 3 - Roskilde*, DK
Jul 5 - Werchter*, BE
Jul 7 - Paris, FR
Jul 10 - Madrid*, ES
Jul 11 - Lisbon*, PT

Ik vind het vreemd. Ik dacht dat ze op Graspop zouden staan in plaats van op Werchter.

Ik zag dit op de NIN US-forums, in eerste instantie dacht ik dat het dezelfde lijst was die we allemaal eerder hebben gezien. Toen besefte ik dat er nieuwe shows waren.

Jun 17 - Manchester, UK
Jun 18 - London, UK
Jun 24 - Cologne, DE
Jun 26 - Munich, DE
Jun 27 - Vienna, AT
Jun 29 - Amsterdam, NL
Jul 3 - Roskilde*, DK
Jul 5 - Werchter*, BE
Jul 7 - Paris, FR
Jul 10 - Madrid*, ES
Jul 11 - Lisbon*, PT

Ik vind het vreemd. Ik dacht dat ze op Graspop zouden staan in plaats van op Werchter.
Heb je een bron?

Opvallend want echt ruimte lijkt er daar niet meer te zijn. Komende twee a drie weken zullen we veel meer weten!

Hopelijk een nieuwe worp namen voor Rock Werchter deze week dinsdag of woensdag. De indeling tussen Main, Barn en Klub C gaat ons dan al wat meer vertellen over hoe aantrekkelijk RW blijft.

Morgen om 8u maakt Studio Brussel ook de 9 namen bekend voor De Nieuwe Lichting

Meestal staat er daarvan ook 1 artiest op The Slope (2022 ILA, 2023 Mayorga, 2024 ISE)

mijn gokjes: King Viktor en LIGHTSPEED

Morgen om 8u maakt Studio Brussel ook de 9 namen bekend voor De Nieuwe Lichting

Meestal staat er daarvan ook 1 artiest op The Slope (2022 ILA, 2023 Mayorga, 2024 ISE)

mijn gokjes: King Viktor en LIGHTSPEED
Hangt er wat vanaf welke bands al onder contract staan bij Live Nation. Dat was helaas de vorige 2 jaar al wat minder spontaan en uniek.

Users who are viewing this thread