Rock Werchter 2025

Bij mij is dat verhaal niet bekend. Weet er iemand nog waar het hier ergens staat op het forum? :)

NIN had in 2007 die legendarische combo met Tool. Gingen zogezegd definitief stoppen na 2009, maar er was al terug een opstart in 2013. Ze stonden toen in het legendarisch sterk rijtje: school is cool - imagine dragons - mac miller - kendrick lamar - deftones - fall out boy - nin - eminem - chase & status...
In theorie moest dat wel lukken. Want je had een mix tussen aantal hardere bands en hiphop. Maar de eerste vakken bleken volledig gevuld met Eminem fans die al klaarstonden, en Trent kreeg er absoluut geen beweging in of enige vorm van respons. En was zich zeer fel aan het ergeren. Gaf ook achteraf aan in meedere interviews dat dit echt niet goed geregeld was van zijn management, en dat er harde woorden over zijn gevallen.

Bij mij is dat verhaal niet bekend. Weet er iemand nog waar het hier ergens staat op het forum? :)
NIN tourde dat jaar met een speciale lichtshow (schaduwspel enzo). Dus de hoofdeis van Trent was een set in het donker. Management boekte hem als sub op Pukkelpop (ergens tussen 20u30 en 22u) in de veronderstelling dat de zon al ondergegaan zou zijn. In plaats daarvan speelden ze een volledige set bij daglicht. Was zelfs een blakend zonnetje, geloof ik.

Hielp vervolgens ook niet dat ze als sub voor Eminem voor een extreem apathisch publiek speelden.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik vraag me vooral af waar zo'n Franz Ferdinand nog zou staan tegenwoordig op de lineup. Had niet meer verwacht dat RW dit nog zou boeken (laatste keren waren Roncquieres Festival en Suikerrock - in NL spelen ze op Bospop..).
Ik voel het misschien fout aan maar ik vind dat die echt weer veel gedraaid wordt op Stubru. Wellicht ook door dat Warmste Week optreden maar toch...

Rond 19 uur? Hoger hebben ze nooit gestaan op mainstage Werchter, zelfs niet in hoogdagen.
Denk in 2012 wel hoger, toen om 21 uur als sub voor The Cure.

Maar ja, heel andere tijden. Nu is Elbow bij ons een band die het Koninklijk Circus aandoet. Voor mij zijn ze altijd erg fijne albums blijven leveren (Flying Dream 1 zwaar underrated!), maar een StuBru draait al lang hun nieuw werk niet meer...

Denk in 2012 wel hoger, toen om 21 uur als sub voor The Cure.

Maar ja, heel andere tijden. Nu is Elbow bij ons een band die het Koninklijk Circus aandoet. Voor mij zijn ze altijd erg fijne albums blijven leveren (Flying Dream 1 zwaar underrated!), maar een StuBru draait al lang hun nieuw werk niet meer...
Klopt helemaal, die over het hoofd gezien! Maar dus al dertien jaar geleden tegen volgende zomer. Blijven populair, zeker in Werchter, maar stellen niet de hoogste eisen. Komen ook erg graag naar Werchter, dus ben je al snel wat flexibeler.

Maar voor alle duidelijkheid: voor zelfde geld staan ze gewoon in The Barn.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Klopt helemaal, die over het hoofd gezien! Maar dus al dertien jaar geleden tegen volgende zomer. Blijven populair, zeker in Werchter, maar stellen niet de hoogste eisen. Komen ook erg graag naar Werchter, dus ben je al snel wat flexibeler.

Maar voor alle duidelijkheid: voor zelfde geld staan ze gewoon in The Barn.
Voor- of derdelaatste Barn is ook weer geen kwade plek om te staan idd.

Die subplek op de main toen nog altijd de beste show die ik van ze gezien heb eigenlijk. Magisch was dat, en eigenlijk vond ik hun Barn show(s) toch net iets minder.

Wat verwachten we nog als tegenhangers op de mainstage (Rodrigo-Gracie)? Goose en Rufus Du Sol , maar wat in het zwaardere genre? Soft Play? Cypress Hill ? Zouden beiden kunnen op Zondag.... Of zien jullie dat niet gebeuren?

Wat verwachten we nog als tegenhangers op de mainstage (Rodrigo-Gracie)? Goose en Rufus Du Sol , maar wat in het zwaardere genre? Soft Play? Cypress Hill ? Zouden beiden kunnen op Zondag.... Of zien jullie dat niet gebeuren?
Beide zouden kunnen, maar 'zwaardere genre', Cypress Hill is toch gewoon een hiphopband?

• Leuk
Waarderingen: jova
Inderdaad , maar hebben ook 'zwaardere' nummers zoals Trouble , Rise Up met Tom Morello en Dust. Weet niet of ze die spelen in hun live set .
Oh, op die manier. Nu, hoop dat ze binnen het genre hiphop toch met wat spannenders kunnen komen dan dat, eerlijk gezegd. Was op Pukkelpop ook geen vetpot toch. En als we het dan toch over od school hiphop hebben: Public Enemy tourt ook in Europa.

Maar nog veel liever iets als JPEGmaffia of Denzel Curry. Gaat ook véél harder dan Cypress Hill.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: WardAgain en jova
Ik vraag me vooral af waar zo'n Franz Ferdinand nog zou staan tegenwoordig op de lineup. Had niet meer verwacht dat RW dit nog zou boeken (laatste keren waren Roncquieres Festival en Suikerrock - in NL spelen ze op Bospop..).
Ik denk dat het een schappelijke band is, vorige keer hebben zij ook voor de Klub C gekozen omwille van een bepaalde reden die ik me niet meer voor de geest kan halen.
Verder niets mis mee, veel hits, grote fanbase, eigenlijk ideaal voor rond een uurtje of 17h.
Ik denk zelfs dat als je hen en NIN/Jack White/Oscar/London Grammar aankondigt er meer animo zal zijn voor Franz op de socials dan voor de ander.

Oh, op die manier. Nu, hoop dat ze binnen het genre hiphop toch met wat spannenders kunnen komen dan dat, eerlijk gezegd. Was op Pukkelpop ook geen vetpot toch. En als we het dan toch over od school hiphop hebben: Public Enemy tourt ook in Europa.

Maar nog veel liever iets als JPEGmaffia of Denzel Curry. Gaat ook véél harder dan Cypress Hill.
Denzel Curry staat al op couleur café dus die kans lijkt me eerder klein voor Werchter, ik hoop mee op jpegmafia.

Users who are viewing this thread