Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
"Met het campingticket XL kan men reeds vanaf woensdag 2 juli om 16u terecht op de campings XL in de zone Haacht. Het ticket blijft geldig tot en met maandagmiddag 7 juli, 12 uur."

zone Haacht is A toch? dacht alleen dat voorgaande jaren echt 1 of 2 specifieke campings XL-campings waren.

“Met het campingticket XL kan men reeds vanaf woensdag 2 juli om 16u terecht op de campings XL in de zone Haacht. Het ticket blijft geldig tot en met maandagmiddag 7 juli, 12 uur.”

zone Haacht is A toch? dacht alleen dat voorgaande jaren echt 1 of 2 specifieke campings XL-campings waren.

XL zijn camping A2, A3 en A4 denk ik. Het zijn er allesinds 3.

Ja zone A zijn XL campings. Maar A1 dan weer niet. Dus volgens mij alleen A2, A3 en A4.

Maar ik denk dat daar nog wel wat informatie over vrijgegeven wordt.

Het gaat me hier toch echt te vaak off topic. Algemene vragen is een topic voor maar om in het 'geruchten' topic te gaan vertellen wie je absoluut wil zien en wie absoluut niet... sorry, maar dat interesseert me dus geen biet. Ik kom in dit topic omdat ik de laatste geruchten en mogelijkheden wil lezen en niets anders.

Of ben ik nu een zuurpruim?

Zou inderdaad wel mooi zijn als het allemaal gescheiden stond, er is wel een ander topic voor maar die wordt niet echt gebruikt. Misschien iets voor volgend jaar festival seizoen.

Het gaat me hier toch echt te vaak off topic. Algemene vragen is een topic voor maar om in het ‘geruchten’ topic te gaan vertellen wie je absoluut wil zien en wie absoluut niet… sorry, maar dat interesseert me dus geen biet. Ik kom in dit topic omdat ik de laatste geruchten en mogelijkheden wil lezen en niets anders.

Of ben ik nu een zuurpruim?

Ja, in feite wel. ;) Dat maakt het toch allemaal wat leuker?

Overigens: dit postte de organisatie van RW op Facebook nadat iemand om meer namen vroeg.
"Patience, my friend :-) We're working on it!"

Ze zijn dus er weldegelijk nog mee bezig. :) Morgen nieuwe namen of volgende week? Ik vrees eerder voor dat tweede na al dat nieuws van afgelopen week. Anderzijds maakt het hen niet zoveel uit wat ze doen en is morgen een prachtige dag voor namen (ik geloof namelijk écht dat mooi weer een betere strategie is voor het lossen van festivalnamen).

Nog niet bij stil gestaan, maar de line up van TW Classic kan ons wel iets bijbrengen over wat er nog te verwachten is op werchter. Veronderstel nu dat er geen Boutique komt dit jaar: Lenny Kravitz staat niet op TW Classic, niet op pukkelpop, maar geeft aan deze zomer zeker naar belgië te komen. Zo-goed-als-zekerheidje voor Werchter dan?

Nog niet bij stil gestaan, maar de line up van TW Classic kan ons wel iets bijbrengen over wat er nog te verwachten is op werchter. Veronderstel nu dat er geen Boutique komt dit jaar: Lenny Kravitz staat niet op TW Classic, niet op pukkelpop, maar geeft aan deze zomer zeker naar belgië te komen. Zo-goed-als-zekerheidje voor Werchter dan?
De ontbrekende sub voor zondag of vrijdag?

Ik hoop echt heel erg op nieuwe namen vrijdag.

Misschien skippen ze dit jaar de hiphop en / of metal?

Ik hoop namenlijk gewoon op nog meer "mainstream"underground namen en paar vette subs

Ik ben er 3 keer geweest. Zeer strenge controle, fouilleren. Mensen voor me in de rij met camelbag met wijn er in: Leeg gieten.

En terecht. Als organisator wil je niet verantwoordelijk zijn voor een 16-jarige die een fles whiskey achterover slaat. Om maar niet te spreken over het financieringseffect.

Gewoon bonnekes kopen en pintjes en cervelakes andalusesaus halen!

Ik ben er 3 keer geweest. Zeer strenge controle, fouilleren. Mensen voor me in de rij met camelbag met wijn er in: Leeg gieten.

En terecht. Als organisator wil je niet verantwoordelijk zijn voor een 16-jarige die een fles whiskey achterover slaat. Om maar niet te spreken over het financieringseffect.

Wat een onzin man. Er word nooit of nauwelijks gecontroleerd op Werchter, iedere fanatieke Werchterganger zal dat met mij eens zijn. Onzin dat het ook terecht zou zijn op een festival, wat een ramp als een 15 jarige een biertje meedrinkt zeg. Als het nou echt buiten de perken zou gaan zou ik me nog in je opmerking kunnen vinden. Daarnaast zouden ze drank dan net zo goed voor iedereen verboden kunnen maken, ieder jaar lopen er weer tientallen 40+ers kneiterlam over de festivalweide of camping. Onzin om hier zo'n probleem van te maken, en ik kan me er niet aan storen. Het hoort erbij.

<div class="d4p-bbt-quote-title">RetroMan wrote:</div>

Wat een onzin man. Er word nooit of nauwelijks gecontroleerd op Werchter, iedere fanatieke Werchterganger zal dat met mij eens zijn. Onzin dat het ook terecht zou zijn op een festival, wat een ramp als een 15 jarige een biertje meedrinkt zeg. Als het nou echt buiten de perken zou gaan zou ik me nog in je opmerking kunnen vinden. Daarnaast zouden ze drank dan net zo goed voor iedereen verboden kunnen maken, ieder jaar lopen er weer tientallen 40+ers kneiterlam over de festivalweide of camping. Onzin om hier zo’n probleem van te maken, en ik kan me er niet aan storen. Het hoort erbij.

Ik denk dat hij eerder bedoelt op het terrein zelf. Tja daar wordt wel (redelijk) streng gecontroleerd, maar valt wel mee. Dan nog, drinken doe je op de camping waar men niets controleert en alles mag, en wil je drinken op de wei, raap snel even 20 bekertjes, duurt 1 minuut :p

Wat een onzin man. Er word nooit of nauwelijks gecontroleerd op Werchter, iedere fanatieke Werchterganger zal dat met mij eens zijn. Onzin dat het ook terecht zou zijn op een festival, wat een ramp als een 15 jarige een biertje meedrinkt zeg. Als het nou echt buiten de perken zou gaan zou ik me nog in je opmerking kunnen vinden. Daarnaast zouden ze drank dan net zo goed voor iedereen verboden kunnen maken, ieder jaar lopen er weer tientallen 40+ers kneiterlam over de festivalweide of camping. Onzin om hier zo’n probleem van te maken, en ik kan me er niet aan storen. Het hoort erbij.

Het hangt af van welke poort je terecht komt, vriend van mij kwam ooit rechtstreeks van zijn examen en die moest toen zijn rekenmachine afgeven wegens 'potentieel materiaal om naar artiesten te gooien'... In 2009 waren de mensen aan de ingang van camping A4 trouwens ook tiranniek streng. Maar in de meeste gevallen is het inderdaad wel eerder laks dan strikt.

Precies. Controle houdt in dat er twee vrijwilligers af en toe aan de ingang kijken of je toevallig een campingbandje hebt. Als je de festivalweide op wil wordt je wel gefouilleerd/tas bekeken, maar op de camping kun je zo veel bier drinken als je wil(het reglement zegt: 24 blikken bier pp max.)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>RetroMan wrote:</div><br>

Ik denk dat hij eerder bedoelt op het terrein zelf. Tja daar wordt wel (redelijk) streng gecontroleerd, maar valt wel mee. Dan nog, drinken doe je op de camping waar men niets controleert en alles mag, en wil je drinken op de wei, raap snel even 20 bekertjes, duurt 1 minuut :p

Hij lijkt op de camping te doelen. Op het festivalterrein vind ik het natuurlijk volkomen logisch dat je daar geen drank mee mag nemen. Het geld moet ergens vandaan komen, en blikken en flessen op de weide is voor niemand fijn. Als @RetroMan het inderdaad over drank op het festivalterrein had ben ik het met hem eens. Drinken op de camping moet gewoon altijd kunnen. Belachelijk ook dat Pinkpop maar 12 blikken per persoon toestaat, stelletje mafkezen daar in Landgraaf.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>RetroMan wrote:</div><br>

Precies. Controle houdt in dat er twee vrijwilligers af en toe aan de ingang kijken of je toevallig een campingbandje hebt. Als je de festivalweide op wil wordt je wel gefouilleerd/tas bekeken, maar op de camping kun je zo veel bier drinken als je wil(het reglement zegt: 24 blikken bier pp max.)

Inderdaad. Ik ben nog nooit gecontroleerd bij de campings, alleen mijn polsbandje willen ze wel eens zien. Dat vind ik juist wel fijn, regels over hoeveel bier wel en niet mag vind ik zo kinderachtig. Van mij mag iedere bezoeker dat zelf bepalen, en als er iemand onder invloed is en vervelend word zijn er altijd mensen die daar wat van zeggen. Ik zie de problemen niet zo met drank op de campings. Op Sziget mag het helemaal niet trouwens, maar daar is het dan ook lekker goedkoop.

Nog een argument tegen eigen drank op het festival: als iedereen blikken en flesjes mee mag nemen, kan daarmee naar artiesten gegooid worden. Ook niet geheel onbelangrijk. Daarom laten ze ook altijd de doppen van de flesjes cola en redbull bij de verkooppunten... Ohja en als iemand echt zat wil worden, wordt hij het toch wel. Voor de grote meerderheid werkt het alleen sfeerverhogend

Rolling Stones staan volgens een Deense krant met een goede reputatie op het gebied van leaks op Roskilde. Ik begin wel echt te balen dat de Stones niet op de plaats van KoL staan ...

Users who are viewing this thread