Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Daar ben ik niet zo zeker van, ik acht Blur ook groter dan KoL en dat kon ook. Wat bel tegen Bruce werkt is dat hij een uur of 3 wil spelen. KoL zal ook wel niet te vroeg willen beginnen. Eerst KoL(2200-2330) en dan Bruce (0015-0300) lijkt me wat veel van het goede.<br>
Ik weet niet hoelang Coldplay normaal spelen, maar denk dat als dat album er komt dat eerder kan. Omdat album nog niet bevestigd is zou dat ook kunnen betekenen waarom zo veel festivals wachten met headliner. Coldplay zal dat niet voor bekendmaking van album willen doen.

(Ik weet het: onlogisch, maar ik ben gewoon aan het dromen/hopen)

Biffy kan wel later dan 1500 lijkt mij, misschien niet als sub maar een uur of 1800 zou wel kunnen lijkt mij.

Wat ik bedoel is dat de communicatie van Werchter duidelijk maakt dat ze een plan b zijn, dat zij de hoofdheadliner zijn, ook in een co-headlinerconstructie.

En ik betwijfel het hoor. In Belgie worden ze niet op de radio gespeeld en verkopen ze hoogstens de AB (vergelijkbaar met Melkweg) uit. Er is ondertussen ook niets gebeurd dat een hogere spot op de line up in vergelijking met vorig jaar zou verantwoorden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Daar ben ik niet zo zeker van, ik acht Blur ook groter dan KoL en dat kon ook. Wat bel tegen Bruce werkt is dat hij een uur of 3 wil spelen. KoL zal ook wel niet te vroeg willen beginnen. Eerst KoL(2200-2330) en dan Bruce (0015-0300) lijkt me wat veel van het goede.<br><br>
Ik weet niet hoelang Coldplay normaal spelen, maar denk dat als dat album er komt dat eerder kan. Omdat album nog niet bevestigd is zou dat ook kunnen betekenen waarom zo veel festivals wachten met headliner. Coldplay zal dat niet voor bekendmaking van album willen doen.

(Ik weet het: onlogisch, maar ik ben gewoon aan het dromen/hopen)

Biffy kan wel later dan 1500 lijkt mij, misschien niet als sub maar een uur of 1800 zou wel kunnen lijkt mij.

Wat ik bedoel is dat de communicatie van Werchter duidelijk maakt dat ze een plan b zijn, dat zij de hoofdheadliner zijn, ook in een co-headlinerconstructie.

En ik betwijfel het hoor. In Belgie worden ze niet op de radio gespeeld en verkopen ze hoogstens de AB (vergelijkbaar met Melkweg) uit. Er is ondertussen ook niets gebeurd dat een hogere spot op de line up in vergelijking met vorig jaar zou verantwoorden.

ah ok zo, dan heb je gelijk
Hmmm beetje jammer hier heeft het album redelijk wat aandacht gekregen. Maar blijf er bij dat ik denk dat 1500 op de main te vroeg is, dan doen ze eerder subheadliner Barn(helaas)

Is er een kans dat Ben Howard weer naar Rock Werchter komt? Kwam er vorig jaar opt einde pas aan en vond hem echt goed.

Is er een kans dat Ben Howard weer naar Rock Werchter komt? Kwam er vorig jaar opt einde pas aan en vond hem echt goed.

Zou de derde keer op rij zijn, dus dat lijkt me niet. Heeft ook geen nieuw album en tourdata voor zover ik weet.

Misschien is Mogwai een mogelijke optie voor Werchter? Om even de focus van het-jammertje-van-de-dag op iets anders te leggen. Ze zijn goed bezig met een nieuw album en ook hebben ze nog niks staan in het Werchter-weekend. Wat de "misschien's" tegenspreekt is dat ze eerder wel een clubtour hebben, maar in mijn mailcontact met bks hebben ze laten vallen dat Mogwai inderdaad in hun lijstje met mogelijkheden staat. Gezien ze toch al 'n tijd mee gaan, hun populariteit (vooral in de VS..) groter wordt en Werchter vorig jaar ook een post-rock band had (wat goed uitgepakt heeft) zou er misschien een kleine kans zijn, niet?
Vind 't verder jammer dat Neko Case definitief af is geschreven ivm een andere boeking, maar goed, wie weet op Pukkelpop.

@kereltje
U zegt :

"Wat ik bedoel is dat de communicatie van Werchter duidelijk maakt dat ze een plan b zijn, dat zij de hoofdheadliner zijn, ook in een co-headlinerconstructie"

Uit welke communicatie leid jij dat af?

Werchter communiceerde Kings of Leon als headliner op de zondag, dus lijkt een grotere naam dan KoL onlogisch. Tenzij Chris Martin over twee weken zijn album heeft afgemaakt en naar Werchter belt dat 'ie toch wel kan komen met Coldplay bijvoorbeeld.

Gezien de reacties wordt het voor mij makkelijk om met KoL in het voorvak te komen, haha. Wil ze graag een keer zien en aangezien dit mijn 1e keer Werchter gaat worden heb ik geen last van de herhaling van afgelopen jaar. Al had ik natuurlijk ook liever een act als Muse of Foo Fighters. Ik hoop nog wel dat ze met een goede sub voor de vrijdag komen want ik ben bij de Arctic Monkeys al vroeg vooraan te vinden. De eerder genoemde namen Kasabian en Linkin Park zou ik prima bands vinden. Ik snap ook niet waarom Linkin Park niet de afsluiter is (niet dat die veel beter zijn dan KoL) maar dat is toch iets meer variatie dan de Kings.

@kereltje<br>
U zegt :

“Wat ik bedoel is dat de communicatie van Werchter duidelijk maakt dat ze een plan b zijn, dat zij de hoofdheadliner zijn, ook in een co-headlinerconstructie”

Uit welke communicatie leid jij dat af?

- Dat ze een plan b zijn: een maand lang "we weten nog niet wanneer we de laatste headliner kunnen aankondigen", om dan met een band te komen waar ze echt wel geen maand mee onderhandeld hebben, en waarvan ze ook wisten dat er zo veel commentaar zou komen. Overduidelijk.

- Dat ze de grootste act zijn: in het persbericht staat "top of the bill" + als ze in staat zijn om een grotere band te boeken, waarom dan KOL ook boeken (en eerst aankondigen)? Dat is 1 miljoen dat naar een pure herhaalband gaat die onnodig is omdat ze iets groter hebben. Niet dus.

Kijk gewoon eens naar de andere festivals. Op Linkin Park na is er in juli geen enkele headlinerwaardige act aanwezig die ze hadden kunnen boeken.

Ik snap ook niet waarom Linkin Park niet de afsluiter is (niet dat die veel beter zijn dan KoL) maar dat is toch iets meer variatie dan de Kings.

Omdat LP zich drie jaar terug al eens belachelijk heeft mogen maken op RW en die fout maken ze niet snel nog eens. Waardeloze live-band.

Ik zie het probleem niet zo. Er zijn weinig bands die zo'n strakke rockshow kunnen spelen zoals KoL dat kan. Het is een act waar je als organisatie van op aan kunt en die altijd mensen trekt, simpele wiskunde dus.

Dat het wat weinig variatie is tsja, dat was bij pakweg Editors ook nooit een probleem. Mensen die het niet aanstaat kunnen altijd nog bij Stromae in slaap vallen dan heb ik alle plek vooraan bij Kol :)

Ik denk dat we The Subs deze zomer ook mogen verwachten op festivals. Ik denk dat ze deze zomer zelfs op RW zullen spelen in KluBC of The Barn.

The strokes als sub zou voor mij een hoop goed maken bij de zondag.
Verder zou ik graag deze bands willen zien (ze touren allemaal):
Cage the elephant
interpol
jack white
babyshambles (zekerheidje, nieuw album en staan ook op RaR/RiP)
beck
biffy clyro
bombay bicycle club (zekerheidje wat mij betreft nieuw album en tour)
Foals (lijkt me ook wel zeker, die gaan ieder festival af denk ik dit jaar)
Jake Bug (al enkele keren gezien, nu met nieuw materiaal en gaat weer touren)
The Kooks (info?)
Miles Kane (nieuw album, goed ontvangen. Maat van AM, 505 meespelen, gok dus op de vrijdag)
Phoenix
Rise Against
Tame Impala
The Vaccines
Wolfmother
the Wombats

Iemand enig idee over de kansen van deze namen verder. Ik zie de meeste wel langskomen eigenlijk, sommige eerder dan andere maar toch

In elk geval geen Phoenix want die staan een week erna op Dour.

Verder komen er over algemeen veel namen van main square naar RW dus denk dat we MGMT en Imagine Dragons ook wel mogen noteren. Leuke acts voor barn of middag of main stage.

Ik blijf bij de constructie:
Linkin Park - Arctic Monkeys
en
(The Strokes) - Kings Of Leon - The Prodigy of Netsky

@mynoseknows

Lijkt me niet te duur deze constructies. Als je de headliners van vorig jaar hiermee vergelijkt. vrijdag: Kings Of Leon en Blur, lijkt met Kings Of Leon en Linkin Park te wegstrepen. Daarnaast Depeche Mode en Editors, die The Prodigy en Arctic Monkeys wegstrepen. Tevens ga ik er nog steeds vanuit dat ze een hoger budget hebben dan normaal, aangezien ze U2, Muse en David Bowie hebben geprobeerd. Niet bepaald de goedkoopste bands... Ik zit Linkin Park in ieder geval alvast in mijn Rock Werchter 2014 afspeellijst en blijf duimen!

Ik blijf bij de constructie:<br>
Linkin Park – Arctic Monkeys<br>
en<br>
(The Strokes) – Kings Of Leon – The Prodigy of Netsky

@mynoseknows

Lijkt me niet te duur deze constructies. Als je de headliners van vorig jaar hiermee vergelijkt. vrijdag: Kings Of Leon en Blur, lijkt met Kings Of Leon en Linkin Park te wegstrepen. Daarnaast Depeche Mode en Editors, die The Prodigy en Arctic Monkeys wegstrepen. Tevens ga ik er nog steeds vanuit dat ze een hoger budget hebben dan normaal, aangezien ze U2, Muse en David Bowie hebben geprobeerd. Niet bepaald de goedkoopste bands… Ik zit Linkin Park in ieder geval alvast in mijn Rock Werchter 2014 afspeellijst en blijf duimen!

Ik denk dat je toch wat voorbarig bent, aangezien de laatste officiele LP datum momenteel nog steeds een maandje voor Werchter is. Zou niet de eerste keer zijn dat ze begin juni Pinkpop/RaR doen en dan voor Werchter alweer terug weg zijn. In ieder geval verwacht ik LP -als ze komen- op zondag, want de ticketverkoop van vrijdag heeft zo'n co-headlinerconstructie wss niet eens nodig.

Wat die uitspraken over het budget betreft: tja, wat is 'proberen'? Voor hetzelfde geld hebben ze gewoon eens gevraagd of die acts beschikbaar waren, en zijn ze niet eens tot aan discussies over het budget geraakt.

En The Strokes is geen optie voor de geruchten zo lang Governor's Ball hun enige datum is. Heeft alle schijn van een exclusive.

Ik vraag me eventjes een ding af. Festileaks meld het volgende bericht: Niet Muse, niet Foo Fighters, maar “huisband” Kings Of Leon sluit Rock Werchter 2014 af. De Amerikaanse band is headliner op zondag 6 juli.

Sluit Rock Werchter 2014 af?? Dat is niet op te maken uit het bericht van Rock Werchter zelf. Dus wie weet met wat voor verassing ze nog gaan komen.

Ik denk dat ze dit expres hebben gedaan om al het gepraat over muse en ff te minderen. Dan is het opeens nog weer een grote verassing als ze ermee aankomen, en dat was het niet meer geweest als ze dat gisteren aangekondigd hadden..

Het is een mogelijkheid toch?

Twitter van Imagine Dragons meldt een 'big annoucement tomorrow...'. Bekendmaking van een tour? Hoop dat Werchter ertussen zit!

Twitter van Imagine Dragons meldt een ‘big annoucement tomorrow…’. Bekendmaking van een tour? Hoop dat Werchter ertussen zit!

Lijkt me wel. Laat Werchter dan maar gelijk een pak mooie namen lossen om die zure smaak van KoL weg te spoelen. Ik ben er nog steeds erg teleurgesteld en boos over merk ik.

Users who are viewing this thread