Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Natuurlijk is het jammer dat Kings of Leon afsluit, maar van de zondag kun je nog een mooie dag maken: Franz Ferdinand - Jack White - The Killers - Kings Of Leon zou toch alleraardigst zijn. Een dan nog op de vrijdag Kasabian - Linkin' Park - Arctic Monkeys - Major Lazer, denk dat dan toch weer iedereen tevreden is.
Dan zou dit mogelijk zijn:
Placebo - Metallica - Skrillex
Kasabian - Linkin Park - Arctic Monkeys - Major Lazer
Triggerfinger - Black Keys - Pearl Jam
Franz Ferdinand - Jack White - The Killers - Kings Of Leon
Beetje overdreven misschien maar is wellicht mogelijk en dan zijn denk ik de meeste mensen toch nog tevreden.

ik heb KoL nog nooit gezien...
wil ze wel eens zien...
hoop natuurlijk op nog wat groots.. maar vrees ervoor

zoals @neontiger8 al zei lijken The Killers toch niet bij elkaar te komen of iets dergelijks, dus die kunnen met redelijke zekerheid afgeschreven worden. Zou wel leuk staan naast KoL(of wat mij betreft erboven ;), puur op smaak). Jack White lijkt mij niet sub-waardig zonder the white stripes, dus dan blijft er toch nog weinig over van de zondag. Linkin Park zou dan inderdaad een goede constructie zijn met AM, maar ik weet niet of daar budget voor is als ze van de zondag ook nog iets leuks willen maken. Het is weliswaar een jubileumeditie maar de afsluitende dag is toch belangrijker dan de vrijdag, en AM verkoopt toch wel goed, afgaand op de reacties op facebook. Misschien dat LP wel met KoL co-headlinen op de zondag, wieweet, en dan inderdaad iets in de richting van Kasabian of Babyshambles(album uitgebracht in 2013) met AM, al kunnen de babyshambles natuurlijk niet subben.

Het is vooral ook het feit dat het de laatste dag is dat hard aankomt. Had Kings of Leon de donderdag gekomen en Metallica als afsluiter op zondag, ok je ging nog steeds voor de zoveelste keer Kings of Leon hebben, maar daarna zijn er dan nog 3 vette dagen en een sterke afsluiter, nu is het een anticlimax na 3 geweldige dagen.

Fuck yes kol geweldig vorig jaar.

Nee even serieus, ik denk dat iedereen enorm teleurgesteld is ik ook maar gaat het niet wat ver om ze nu meteen een zaad/kut/anderenegatievewoorden band te noemen of om te beweren dat de belgische frans bauer er nog beter had kunnen staan? Owkej de show is niet denderend en het is wel een grote herhalingsoefening aan het worden maar iedereen vergeet volgens mij een beetje dat ze fantastische muziek gemaakt hebben en dat ze live op muzikaal vlak gezien gewoon ijzersterk zijn. Ik zie liever kol headlinen en dat ze dan alle opvul bandjes zoals imagine dragons wat op 2 hitjes na ook helemaal geen drol voorstelt net als bastille die waarschijnlijk wel opnieuw langs zullen komen en ga zo maar door weglaten en vervangen door de wat spannendere acts. Dit zou voor mij een geslaagdere werchter zijn als de werchter met muse/ff en een pak vol ongeïnspireerde klote bands.

Nee even serieus, ik denk dat iedereen enorm teleurgesteld is ik ook maar gaat het niet wat ver om ze nu meteen een zaad/kut/anderenegatievewoorden band te noemen of om te beweren dat de belgische frans bauer er nog beter had kunnen staan? Owkej de show is niet denderend en het is wel een grote herhalingsoefening aan het worden maar iedereen vergeet volgens mij een beetje dat ze fantastische muziek gemaakt hebben en dat ze live op muzikaal vlak gezien gewoon ijzersterk zijn. Ik zie liever kol headlinen en dat ze dan alle opvul bandjes zoals imagine dragons wat op 2 hitjes na ook helemaal geen drol voorstelt net als bastille die waarschijnlijk wel opnieuw langs zullen komen en ga zo maar door weglaten en vervangen door de wat spannendere acts. Dit zou voor mij een geslaagdere werchter zijn als de werchter met muse/ff en een pak vol ongeïnspireerde klote bands.

Live ijzersterk? Heb jij ze vorig jaar gezien? Een schim van de band uit 2008/2009. Gecombineerd met de enorme herhalingsoefening is dat zwaar kut. Misschien moet ik er even bij zeggen dat KOL 1 miljoen vangt per optreden, dus de impact die zij op het budget hebben is bijna even groot als pakweg FF. De reactie daarentegen.

Ik denk dat we een hele sterke sub kunnen verwachten of een ziek sterke headliner.
Ik weet niet echt hoe groot de kansen zijn dat hij Rock Werchter wil doen, maar Bruce heeft maandag een nieuw album uitgebracht, dus een rede om te touren. Ik weet dat hij niet zomaar ieder festival doet, maar misschien wil hij wel naar Rock Werchter komen voor het 40jarig jubileum van een van de grootste festivals van Europa/wereld. Volgens Q magazine zou nieuw Coldplay album voor de zomer komen, dus dat kan dan ook.

Wat misschien ook zou kunnen is dat Biffy Clyro(ja weer Biffy ;) )er voor staat. Ze hebben op Reading bewezen te kunnen headlinen en gaan dit nu ook op Isle Of Wight doen. Op het vasteland van Europa is dit denk ik nog te veel gevraagd, maar met het vuurwerk en de show die ze meenemen is dit misschien nog niet eens zo verkeerd tegenover het saaie KoL. Als bijvoorbeeld Florence hiervoor staat en met een sterke dagprogrammering heb je denk ik nog wel een redelijk goed affiche(met KoL als headliner). Nadeel hieraan is dat dan ook Biffy Clyro herhaling van vorig jaar is.

Mocht de subheadliner niet echt in het donker spelen, zoals Volbeat afgelopen jaar, zal er denk ik wel een dance act na moeten komen.

Ow ja KoL is inderdaad een grote teleurstelling.

je hebt enigszins wel gelijk. Ik zou het ook tof vinden als werchter de kleinere bandjes ook wat programmeerde, maar RW heeft wel een reputitatie waar te maken. Ik denk dat jij en ik(en de helft van dit forum misschien) bij de weinigen horen die ook naar werchter komen voor de kleine bandjes. IEdereen die daarvoor gaat, gaat naar BKS, Down the rabbit hole, of iets als Dour. De 'hipstercrowd' is volgens mij nooit zo aanwezig geweest op werchter, dus dan hoopt iedereen toch op een fatsoenlijke laatste headliner, zeker met een jubileumeditie.

Ik zie trouwens dat voor de Governor Ball in Amerika ook een hoop bands(en dj's/hiphoppers) bekend zijn gemaakt. Word gehouden in juni, dus werchter zal waarschijnlijk net op de lijn van wel-niet liggen als bands de oversteek maken. Toch jammer als we bands als empire of the sun, interpol, TV on the Radio, Broken Bells, the 1975 etc. net missen.

Ja ik heb ze vorig jaar gezien en muzikaal ontbreekt er werkelijk niets aan gewoon retestrak.

Hoe kunnen mensen nou serieus gaan roepen dat hun festival ticket in gevaar komt door welgeteld 1 artiest. Een festival gaat toch over een gehele lineup, er moeten nog iets van 70 artiesten aangekondigd worden. En boven dat, het het gaat toch om de ervaring en het gevoel. Denk je nou echt dat ik mijn festival laat verzieken omdat ik kings of leon 3 keer in 4 jaar zie?

@Minkok nee niet alleen door KoL, maar ik twijfelde al omdat RW ongelofelijk kut valt met school, dat had ik er niet bijgezegd. Verder vind ik het toch een tegenvaller, dus het is zeker niet bevorderlijk. @juw muzikaal zijn ze geweldig ja, maar uitstraling is ook 50%(of meer) van het optreden. Je komt dus eigenlijk luisteren naar muziek die net iets slechter klinkt dan de CD...

Ik vind de kleine bandjes ook wel tof, maar ik ga er niet naar toe zonder dat ik ze ken. Mocht Werchter Saint Raymond bijvoorbeeld programmeren zal dit waarschijnlijk opener van Barn zijn, maar dan ben ik er wel te vinden. Is het iets dat ik niet ken, dan chill ik m nog even op de camping

Dat is misschien ook wel het probleem mensen houden ervan om de meute achterna te lopen en te luisteren naar muziek die je op de grote radiozenders voorgeschoteld krijgt maar echt zelf op zoek gaan is er niet echt bij. Bij de meeste staat onbekend dan ook direct naast niet leuk of niet interessant genoeg om te gaan kijken terwijl dit vaak de beste optredens van een festival zijn.

Dat is misschien ook wel het probleem mensen houden ervan om de meute achterna te lopen en te luisteren naar muziek die je op de grote radiozenders voorgeschoteld krijgt maar echt zelf op zoek gaan is er niet echt bij. Bij de meeste staat onbekend dan ook direct naast niet leuk of niet interessant genoeg om te gaan kijken terwijl dit vaak de beste optredens van een festival zijn.

onbekend betekent voor mij zeker niet 'niet leuk' of niet interessant. Maar dan kies ik er wel voor om iets later te gaan en ver van voren te staan bij iets dat ik sowieso heel leuk vind.

ik kom zeker ook voor de kleine bandjes. maar daar is Rock Werchter perfect voor. zij weten wel combo van alles te hebben zodat voor iedereen wat wils is :D

Achja, ik baal wel van KOL meer omdat ik gehoopt had op Muse of FF. Ik vind ook kleinere acts leuk hoor. Maar gewoon headliner namen van kwaliteit is toch a must voor een festival. KOL is een grote, bekende naam, maar is al zovaak geweest en live gewoon niet echt een knaller. overkill

Daar ben ik het mee eens, maar niet iedereen hoeft natuurlijk geïnteresseerd te zijn in muziek ;). Rock Werchter is en blijft een commerciële bedoeling, dus met alleen kleine bands zullen ze het niet halen(en met KoL op de zondag ook niet, als er niks fabeltastisch bij komt)

Ik denk dat we een hele sterke sub kunnen verwachten of een ziek sterke headliner.<br>
Ik weet niet echt hoe groot de kansen zijn dat hij Rock Werchter wil doen, maar Bruce heeft maandag een nieuw album uitgebracht, dus een rede om te touren. Ik weet dat hij niet zomaar ieder festival doet, maar misschien wil hij wel naar Rock Werchter komen voor het 40jarig jubileum van een van de grootste festivals van Europa/wereld. Volgens Q magazine zou nieuw Coldplay album voor de zomer komen, dus dat kan dan ook.

Wat misschien ook zou kunnen is dat Biffy Clyro(ja weer Biffy
icon_wink.gif
)er voor staat. Ze hebben op Reading bewezen te kunnen headlinen en gaan dit nu ook op Isle Of Wight doen. Op het vasteland van Europa is dit denk ik nog te veel gevraagd, maar met het vuurwerk en de show die ze meenemen is dit misschien nog niet eens zo verkeerd tegenover het saaie KoL. Als bijvoorbeeld Florence hiervoor staat en met een sterke dagprogrammering heb je denk ik nog wel een redelijk goed affiche(met KoL als headliner). Nadeel hieraan is dat dan ook Biffy Clyro herhaling van vorig jaar is.

Laat die suggesties van Coldplay en Springsteen maar uit. Als het een co-headliner wordt zal het niet groter zijn dan KOL, dat kan je aflezen uit de communicatie.

Oh en: Biffy Clyro is in Belgie hoogstens populair genoeg voor een main stage plek om 15u.

Laat die suggesties van Coldplay en Springsteen maar uit. Als het een co-headliner wordt zal het niet groter zijn dan KOL, dat kan je aflezen uit de communicatie.

Oh en: Biffy Clyro is in Belgie hoogstens populair genoeg voor een main stage plek om 15u.

Daar ben ik niet zo zeker van, ik acht Blur ook groter dan KoL en dat kon ook. Wat bel tegen Bruce werkt is dat hij een uur of 3 wil spelen. KoL zal ook wel niet te vroeg willen beginnen. Eerst KoL(2200-2330) en dan Bruce (0015-0300) lijkt me wat veel van het goede.
Ik weet niet hoelang Coldplay normaal spelen, maar denk dat als dat album er komt dat eerder kan. Omdat album nog niet bevestigd is zou dat ook kunnen betekenen waarom zo veel festivals wachten met headliner. Coldplay zal dat niet voor bekendmaking van album willen doen.

(Ik weet het: onlogisch, maar ik ben gewoon aan het dromen/hopen)

Biffy kan wel later dan 1500 lijkt mij, misschien niet als sub maar een uur of 1800 zou wel kunnen lijkt mij.

Users who are viewing this thread