Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ze hadden KoL beter pas op 1 april bekend kunnen maken...
Stromae ben ik ook niet zo over te spreken maar goed, die is ook geen headliner.

Edit: niet dat ik een hekel heb aan Kings of Leon, ik luister heel soms wel een paar nummers van hun, maar dit is toch wel echt een tegenvaller.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>kingkong wrote:</div><br>
Wat het staat nergens? Lees eens tegoei op de Werchter site. Kings of Leon headline Sunday. Dus geen Foo fighters of muse.

Of je leest zelf eens goed. Headliner, maar zo werden ze vorig jaar ook genoemd met Blur erachter. Ik verwacht zeker nog een grote naam op de zondag.

Lees mijn bericht eens
icon_wink.gif
Face it, Werchter weet zelf ook goed genoeg hoeveel stront ze hiermee naar hun hoofd krijgen hoor. Het is het plan b/c/d/whatever geworden nadat de grote namen afgeketst zijn.

Dat is inderdaad het enige excuus om zo'n shitband bekend te maken, het kan niet anders dat andere namen afgeketst zijn. Maar dan nog, met alleen Kings of Leon gaat het niet werken. Ik denk best dat we een grote act mogen verwachten, voor of na Kings of Leon.

Franz Ferdinand - (coheadliner, roept u maar!) - Kings of Leon. Het kan toch bijna niet anders dat we zoiets mogen verwachten? Kings of Leon gaat nooit genoeg mensen trekken om alleen te kunnen headlinen. Sterker nog, volgens mij jaagt het vooral mensen van de weide weg.

Kings of leon ... wat een BAGGER.... als die echt afsluit.. dan ga ik naar de barn of naar mijn eigen tent om daar feest te maken met iedereen !! pfff wat een belabberd bericht is dat !

Ik hoop echt op een vette KlubC headliner, iets als Prodigy ofzo. Lekker feesten om het festival mee af te sluiten! Maar ik ben een beetje bang dat als ze iets groots in een van de tents zetten dat die te klein gaan zijn en dat ze dat daarom dus niet doen.

Maar misschien dat er nog een band komt die liever niet zo laat speelt, afsluiter op zondag speelt namelijk altijd best laat. Depeche Mode wou dat vorig jaar ook niet en dat was toch wel een van mijn favorieten vorig jaar. Maar FF, Muse of iets anders van dat formaat kunnen we natuurlijk wel vergeten.

Stop met doemdenken. 'TOP OF THE BILL'. Staat er duidelijk. Kings of Leon is gewoon headliner verdomme! Zeer zeer zeer jammer.

Overigens om op andere namen verder te gaan: Imagine Dragons mogen van mij best rond 18.00 op Main Stage een van de dagen!

Ik snap niet waarom ze een band die normaal geen headliner is hebben laten spelen. Dat pakte geweldig uit met Editors in 2012, en dat zou honderd maal beter zijn dan wéér KoL. Dat zou het publiek ook veel meer kunnen waarderen lijkt mij.

Het zal trouwens verschrikkelijk druk worden bij Stromae in The Barn. Maar dat roept de organisatie over zichzelf af door er zo'n zaadband tegenover te zetten op het hoofdpodium.

KoL heb ik ondertussen wel gezien. Misschien begrijpelijke keuze voor organisatie maar zelf sta ik er niet meer om te springen.

Verschrikkelijk nieuws, erg jammer. Maar ik ga ervan uit dat Rock Werchter ook snapt dat ze hiermee de dag niet uitverkopen. Een sub-headliner als Kasabian of Florence+The Machine kan je dan ook echt vergeten op de zondag. Die zullen dan een plek eronder spelen. Ik geloof ook niet dat KoL afsluit. Die kranten en radio-stations roepen meestal maar wat en denken niet 3 keer na over de manier waarop, en hoe ze iets schrijven/brengen.

Ik geloof eigenlijk best wel in de volgende constructie, die dan ook nog steeds als een huis zal staan en waardig zal zijn voor de 40ste editie:

Placebo (sub) - Metallica (head)
Linkin Park (co) - Arctic Monkeys (co)
The Black Keys (sub) - Pearl Jam (head)
Kings Of Leon (head) - The Prodigy (sub/dance)

Of The Prodigy dan sub is of niet, dat zien we dan wel, maar ik zie hen ofwel Netsky wel de editie afsluiten. Wanneer The Prodigy geen sub is, zijn Kasabian en Florence weer realistische subs.

Weet iemand iets over Biffy clyro, blink182 en ben Howard? Hebben die kans om te komen?

En arctic Monkeys - Linkin park duo zie ik wel zitten :D

Ik snap niet waarom ze een band die normaal geen headliner is hebben laten spelen. Dat pakte geweldig uit met Editors in 2012, en dat zou honderd maal beter zijn dan wéér KoL. Dat zou het publiek ook veel meer kunnen waarderen lijkt mij.

Het probleem is dan: wie? We zitten nu al met weinig mogelijkheden voor de subheadliners, laat staan subs die headline-spots aankunnen. Ik kan me enkel Snow Patrol bedenken, maar die hebben nog geeneens tourdata.

Ik geloof eigenlijk best wel in de volgende constructie, die dan ook nog steeds als een huis zal staan en waardig zal zijn voor de 40ste editie:

Placebo (sub) – Metallica (head)<br>
Linkin Park (co) – Arctic Monkeys (co)<br>
The Black Keys (sub) – Pearl Jam (head)<br>
Kings Of Leon (head) – The Prodigy (sub/dance)

Of The Prodigy dan sub is of niet, dat zien we dan wel, maar ik zie hen ofwel Netsky wel de editie afsluiten. Wanneer The Prodigy geen sub is, zijn Kasabian en Florence weer realistische subs.

Ik geloof niet dat de AM-Linkin Park constructie gaat gebeuren. Zo'n grote naam als co-headliner hebben ze op zondag nodig, niet bij de Monkeys. Netsky de editie doen afsluiten is nog niet eens zo'n slechte gok...

Het enige wat ik nog aan positiefs aan deze aankondiging kan bedenken is: de organisatie heeft mij wel voot het eerst dit jaar compleet verrast. Of we daar nu blij mee moeten zijn, da's weer wat anders...

@Kereltje De kanshebbers voor de sub headline plek ken ik ja haha. Maar ik doelde meer op het feit dat er een andere naam voor zal staan die niet wilde afsluiten. Iets als de constructie Depeche Mode - Editors. Met Editors alleen was niemand echt tevreden maar met DP was het ineens een stuk beter. Zal zoiets niet met Kings Of Leon gebeuren? Dan redden ze dag wel en heb je een dezelfde soort constructie: Oudere naam die niet wil afsluiten - Kings Of Leon.

Ik zie alleen de bovenstaande berichten dat dit geen oplossing zal gaan zijn. Zal wel Snow Patrol/FATM worden met Kasabian er voor gok ik zo.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
KoL en Kings of Leon zijn sowieso op elke straathoek te zien tegenwoordig.

KoL = Kings of Leon
icon_wink.gif

En over Metallica, dat is redelijk toegankelijke metal. Veel mensen die geen metal fan zijn kennen toch wel wat nummers van Metallica, en ze zijn ook veel te duur voor Graspop. De goed geïnformeerde graspopfan is op dat gebied wel blij met RW omdat ze anders helemaal niet naar Belgie zouden komen.

Bedoelde Kings of Leon en Arctic Monkeys :p. Ben het wel met je eens wat betreft Metallica, maar feit blijft dat ook Metallica komende zomer op elk festival staat.

En als ik dit zo zie had Placebo trouwens wel headliner mogen zijn in plaats van Arctic Monkeys of Kings of Leon haha.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Het probleem is dan: wie? We zitten nu al met weinig mogelijkheden voor de subheadliners, laat staan subs die headline-spots aankunnen. Ik kan me enkel Snow Patrol bedenken, maar die hebben nog geeneens tourdata.

Tja, daar weet ik nu ook zo snel geen antwoord op. Er zijn weinig kanshebbers, maar Depeche Mode had ik ook niet verwacht vorig jaar. En Kings of Leon ook niet dit jaar. Wie weet komen ze wel weer met een naam die niemand aan zag komen.

Wat een verrassing, maar dan wel in negatieve zin! Persoonlijk geloof ik niet dat ze aflsuiten. Als ze het doen wordt het wel awkward. Kings of Leon die hun show geven die gewoonlijk zeer saai is en dan plots schiet daar overal vuurwerk de lucht in? Ze zouden dan al sex on fire als laatste nummer moeten spelen, maar zelfs daar zat vorig jaar weinig leven in. Hoe dan ook, kings of leon die NIET afsluiten is zeker mogelijk. Dat ze nu een nieuw album uithebben in vergelijking met vorig jaar verandert daar denk ik weinig aan. Ze hadden vorig jaar ook al meeeer dan genoeg bagage om de plek van afsluiter op te eisen. Ze sloten niet af en hadden daar geen probleem mee, dus ik denk niet dat ze nu plots de plek van aflsuiter zelfs gaan eisen. Maar ja, als Herman niemand waardig meer vindt zullen ze geen keus hebben...

Kasabian stond in 2012 rond 18u op de main, nog voor Mumford & Sons, The XX, Editors en Chase & Status. Afgelopen twee jaar hebben ze niks gepresteerd dat nu opeens een subheadline positie zou rechtvaardigen. Florence zou dit jaar, als er weer een nieuw succesvol album/single is, eventueel wel kunnen subben, maar dan onder een grotere artiest dan Kings of Leon. De combinatie Florence + KoL verkoopt geen dag uit, daar zou zeker een Prodigy ofzo bijmoeten. Daarnaast lijkt me dat Netsky voor de derde keer op rij te veel van het goede is, was vorig jaar al niet de eerste keuze.

Het begrip headliner of sub-headliner is over het algemeen een subjectief begrip. Sommige bands komen heel snel op waardoor ze al snel headliner zijn zoals bijvoorbeeld Editors (zie afgelopen 2 jaar).

Sommige headliner artiesten geven aan om niet te willen afsluiten zoals bijvoorbeeld Iron Maiden (paar jaar geleden), Depeche Mode (vorig jaar) en QOTSA (Pinkpop vorig jaar).

Voor Kings of Leon kunnen altijd nog sub headliners als bijvoorbeeld Elbow, The National, Snow Patrol gezet worden. Of het realistisch is of haalbaar is, doet er niet toe maar feit is wel dat zowel Elbow (2012) als The National (2013) een super goed optreden gaven dat ook nog eens met 5 sterren gerecenseerd werd in de krant De Morgen.

We zien wel wie erbij komen. Feit is natuurlijk wel dat KOL een beetje tegenvalt bij de hoop op Muse of FF.

Users who are viewing this thread